LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.

Heeft Geert Wilders gelijk, eerst verkiezingen?

1 Ja
28
62%
2 Nee
15
33%
3 Geen mening
1
2%
4 anders
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 45

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door thesaint »

MAXIEM schreef:GJvdZ

Democratisch denken en handelen is een utopie. De kleinst mogelijke meerderheid kan de grootst mogelijke minderheid alles wat hun goeddunkt door de strot duwen. Dat heeft helemaal niets te maken met democratisch handelen. Het is niet meer, maar ook niet minder dan: puur machtsmisbruik. Uit een recent onderzoek bleek in de afgelopen week zonneklaar dat meer dan 70% van de Nederlanders tegen het verkwanselen van bevoegdheden ter zake het onderhave onderwerp is/was (wat een mooi voorbeeld is van hoe ziek onze huidige democratie is). Overigens is het gebruik van het scheldwoord "idioot" in dit verband walgelijk en volstrekt misplaatst. Je zult zelf maar een echte idioot zijn, dan wordt je hier door GJvdZ toch mooi te kakken gezet.

Met collegiale groet, Maxiem.
Maxiem,

Je bijdrage is keurig verwoord moet ik zeggen.
Het noodfonds is waarschijnlijk niet eens genoeg is.
Jan Kees gaat er uiteraard nog wel wat bij storten. Als Italië en Spanje gezamenlijk een beroep moeten doen op het fonds. Dan hebben alleen zij al 900 miljard nodig. En ik meen te hebben gelezen dat dit "potje" 700 miljard bevat.
Waaronder die 40 miljard van Nederland.
Eerst maar even die 15 miljard op Griekenland afschrijven.
Maar we zijn een rijk land met een schuld van meer dan 400 miljard.
Wat wil je nog meer! Oh ja natuurlijk meer schuld! Op naar de 500 miljard in 2015.

Ik snap je prima Maxiem.
Erg interessant om jouw bijdrage te lezen.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door alfatrion »

GJvdZ schreef:Een democratisch genomen beslissing bevalt hem niet en hij stapt naar de rechter. Wat is het volgende?
Ook de regering en de parlementariërs moeten zich aan de wet houden. Als wij met zijn alle beslissen dat jij honderd euro moet betalen dan is dat misschien wel democratisch maar blijft zonder gevolgen om dat dit niet rechtmatig is.

S. Amson
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 sep 2011 20:40

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door S. Amson »

Wilders heeft wel een punt ff wachten wat het volk gaat kiezen 12 september. We hebben een aftredend kabinet een echt kabinet mag pas beslissen of we weer dieper bedonderd worden of niet.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wilders op teevee, op de radio, in de krant. En nu ook op dit consumentenforum. Kunnen we dit forum niet Wilders-vrij houden? Ik vind dat het onderwerp meer past op een politiek forum en niet op een consumentenforum. En dan die polls: who cares?

S. Amson
Berichten: 32
Lid geworden op: 28 sep 2011 20:40

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door S. Amson »

S. Amson schreef:
Zijn items over de politiek toegestaan ? Voorheen werden die toch verwijderd :roll:
@ the saint schreef
Ja inderdaad snel! Ga de moderator waarschuwen.

Het noodfonds ESM European Stability Mechanism heeft volgens jou natuurlijk niets met de Euro te maken.

Die 40 miljard is ook niet zo belangrijk. Jij hebt toch veel meer geld in jouw binnenzak?
Ach wat is een constante moderatie waard Bob :D

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door thesaint »

Bob Schurkjens schreef:Wilders op teevee, op de radio, in de krant. En nu ook op dit consumentenforum. Kunnen we dit forum niet Wilders-vrij houden? Ik vind dat het onderwerp meer past op een politiek forum en niet op een consumentenforum. En dan die polls: who cares?
Gemiddeld draagt iedere Nederlander nu een schuld van 24.032 euro. Aan het eind van 2012 zal dat zijn opgelopen naar 25.485 euro, een toename van 1.784 euro. Iedere dag gaat de schuld per Nederlander 4,88 euro omhoog.

Als jij nou die schuld wel wil hebben dan is dit toch prima. Geen probleem.
Ga jij je dan maar snel druk maken om een broodrooster van de Blokker of zo op een ander topic.

Zelf vindt ik die 40 miljard een zeer belangrijk onderwerp. Dus stoor je er vooral niet aan. En laat dit topic dan lekker varen.

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door thesaint »

S. Amson schreef:
S. Amson schreef:
Zijn items over de politiek toegestaan ? Voorheen werden die toch verwijderd :roll:
@ the saint schreef
Ja inderdaad snel! Ga de moderator waarschuwen.

Het noodfonds ESM European Stability Mechanism heeft volgens jou natuurlijk niets met de Euro te maken.

Die 40 miljard is ook niet zo belangrijk. Jij hebt toch veel meer geld in jouw binnenzak?
Ach wat is een constante moderatie waard Bob :D
Volgens mij is je bericht al een keer verwijderd Amson. En nu ga je weer Off topic.

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door thesaint »

vogels schreef:
Volgens mij is je bericht al een keer verwijderd Amson. En nu ga je weer Off topic.
Jouw hele topic is off topic, want dit is een forum voor consumentenzaken, niet voor politiek. Wordt daarom tijd dat topic gesloten wordt.
Geef even je mening over het noodfonds. Het gaat hierom de EURO vriend.
Lees dan even voor dat je gaat fluiten.
Ben je voor het ESM. En moet hiermee gewacht worden na de verkiezingen ivm mandaat kiezer/burger. Het gaat niet om wie dit punt maakt. De inzet is de EURO.
En het vertrouwen in de EURO.

Dus geef dan je mening hierover dat zou leuk zijn Vogels!

MAXIEM

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

vogels

Alsof "politiek" geen consumentenaangelegenheid is! Hoeveel oogkleppen heb je nodig om volledig blind door het leven te gaan?

Met collegiale groet, Maxiem.

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door thesaint »

MAXIEM schreef:vogels

Alsof "politiek" geen consumentenaangelegenheid is! Hoeveel oogkleppen heb je nodig om volledig blind door het leven te gaan?

Met collegiale groet, Maxiem.
Maxiem,

Ik ben het geheel met je eens. De EURO is tevens het betaalmiddel voor alle consumenten. Alle landen die deelnemen hebben hun eigen munten in omloop.
Nu dreigen er landen om te vallen met consequenties voor de consument en hun vertrouwen. Het noodfonds is nu een issue.

Gelukkig leven we in een vrij land en mogen we hierover discussiëren. Onder het kopje EURO.

Tenslotte.
Er zitten hier op het forum een aantal lieden die de sfeer aan alle kanten bederven.
Ze plaatsen alleen maar opmerkingen met persoonlijke verwijten die niet op het onderwerp slaan.
Heel jammer. Als ik een onderwerp niet interessant genoeg vindt sla ik het gewoon over ipv diegene persoonlijk te verwijten zonder inhoudelijk in te gaan op het onderwerp. Diezelfde lieden bezigen tevens vaak een taalgebruik wat echt vreselijk is. En als je een antwoord terug geeft dan gaan ze klagen bij de moderator.

Erg jammer.Want het is juist zo leuk om met mensen van gedachten te wisselen.

MAXIEM

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

thesaint

Je schrijft:
Tenslotte.
Er zitten hier op het forum een aantal lieden die de sfeer aan alle kanten bederven.
Ze plaatsen alleen maar opmerkingen met persoonlijke verwijten die niet op het onderwerp slaan.
Heel jammer. Als ik een onderwerp niet interessant genoeg vindt sla ik het gewoon over ipv diegene persoonlijk te verwijten zonder inhoudelijk in te gaan op het onderwerp. Diezelfde lieden bezigen tevens vaak een taalgebruik wat echt vreselijk is. En als je een antwoord terug geeft dan gaan ze klagen bij de moderator.
Dat is nu eenmaal de realiteit. Mijn principe is, dat ik op dergelijke bijdragen en sommige respondenten standaard niet reageer. Wat wel prettig is, is, dat de moderatie de laatste weken duidelijk verbeterd is. Zij doen naar mijn mening hun best, maar het zou nog beter kunnen met een lik op stuk beleid. Wel heb ik bij hen gepleit voor een beter sanctiebeleid. Een aantal respondenten weten gewoon dat het overtreden van de gedragsregels van dit forum, nauwelijk konsekwenties heeft en dat versterkt juist hun onfrisse gedrag. Ik noem dat dan altijd: forumvervuiling.

Met collegiale groet, Maxiem.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

MAXIEM schreef:vogels

Alsof "politiek" geen consumentenaangelegenheid is! Hoeveel oogkleppen heb je nodig om volledig blind door het leven te gaan?

Met collegiale groet, Maxiem.
Wilders stond vorige maand nog in de Consumentengids. In een vergelijkend onderzoek bungelde Wilders onderaan. Degelijkheid: matig. Gebruiksvriendelijkheid: slecht. Veiligheid: slecht. Prijs/kwaliteit: matig
Totaaloordeel: slecht tot matig.

Voordelige keus: Emile Roemer. Beste Koop: Alexander Pechtold.
Zelf vindt ik die 40 miljard een zeer belangrijk onderwerp.
Eh, het is 400 miljard....

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door thesaint »

Bob Schurkjens schreef:
MAXIEM schreef:vogels

Alsof "politiek" geen consumentenaangelegenheid is! Hoeveel oogkleppen heb je nodig om volledig blind door het leven te gaan?

Met collegiale groet, Maxiem.
Wilders stond vorige maand nog in de Consumentengids. In een vergelijkend onderzoek bungelde Wilders onderaan. Degelijkheid: matig. Gebruiksvriendelijkheid: slecht. Veiligheid: slecht. Prijs/kwaliteit: matig
Totaaloordeel: slecht tot matig.

Voordelige keus: Emile Roemer. Beste Koop: Alexander Pechtold.
Zelf vindt ik die 40 miljard een zeer belangrijk onderwerp.
Eh, het is 400 miljard....
De staatsschuld in net de 400 miljard voorbij.
Wij hebben het hier over het noodfonds.

MAXIEM

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

thesaint

Er zijn zelfs "consumenten" die het verschil niet weten tussen onze staatschuld en het Europese noodfonds. Toch goed dat je dit draadje gestart bent!

Met collegiale groet, Maxiem.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

onze staatschuld en het Europese noodfonds
Ik haal zo ook altijd door elkaar 8)

Bedankt Maxiem dat je me hier even op attent maakte.

Even recapitulerend: staatsschuld 400 miljard
Europeesch Noodfonds: 40 miljard
Het scheelt maar een nulletje zullen we maar zeggen :P

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach ja, een nul is niks, niet waar.

Maar om kort te zijn: als het even tegen zit, Nederland garant moet staan en de betreffende landen failliet gaan, dan gaat de staatsschuld met een percentage van 10 omhoog, in één keer.

Maar zelfs dan, als Nederland daadwerkelijk garant moet staan, die 40 miljard is er simpelweg niet omdat we zelf al 400 miljard tekort hebben, dat wordt dan rente betalen uit een pot die nog steeds even leeg is.

Het is en blijft gewoon het ene gat vullen met zand dat uit een ander gat komt. Heel Europa, en wellicht de hele wereld, bestaat in financieel opzicht uit een kraterlandschap. Niks meer, niks minder.

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door thesaint »

MAXIEM schreef:thesaint

Er zijn zelfs "consumenten" die het verschil niet weten tussen onze staatschuld en het Europese noodfonds. Toch goed dat je dit draadje gestart bent!

Met collegiale groet, Maxiem.
Maxiem,

Je bent een zeer nette verschijning op dit forum. Het is leuk om zo met elkaar te redeneren. Hieraan zouden bepaalde mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.

Mensen schijnen niet te beseffen dat ze dit dadelijk toch echt zelf moeten betalen. Per huishouden heeft U nu een schuld van 53.000 euro(meer dan het kunstwerk in andere topic) dankzij het wanbeleid. Zo ernstig is het.
Die rekening wordt eerst voor een klein deel in 2013 gepresenteerd. Maar dat is nog maar een klein begin van de rekening.
Het forum staat vol met mensen die klagen over banken die geen hypotheek meer geven of de boel vertragen. En bezuinigingen vanwege die voorgaande bankencrisis. Onvoorstelbaar? Nee, allemaal een gevolg van de crisis lieve mensen.

Daarnaast is het zo dat de crisis nu in een stroomversnelling gaat.
De Grieken hebben net 18 miljard geleend en mogen hierdoor weer meer lenen.
Dus krediet op krediet. Ze zijn de EU in gelogen met behulp van Goldman Sachs (is een bank die aan deze transactie veel heeft verdiend) en het land heeft te maken met een corruptie dat zijn weerga niet kent. De laatste schade vanwege die corruptie(steekpenningen etc) is boven de 500 miljoen euro. Los van de schade die ze de EU berokkenen.

Kunnen we er met dergelijke landen op vertrouwen dat het geld terugkomt. Maw zijn ze te vertrouwen?

En stel dat ze te vertrouwen zijn.
Op naar het beleid. Omdat de rekening ook dmv die enorme leningen zo hoog wordt vraag ik me af of dit wel de weg is. Krediet op krediet. Ik geloof hier namelijk niet in.

Tenslotte in Nederland is de staatsschuld nog nooit zo hoog opgelopen als de laatste jaren. In 2015 gaan we door de 500 miljard heen.
Met nu nog maar een rentelast van 12 miljard zijn de vooruitzichten alles behalve rooskleurig want dit gaat toenemen.

Door dit alles gaan we nu bezuinigen. En deze laatste zijn geen bezuinigingen maar lastenverzwaringen. Mensen krijgen gewoon een hogere rekening.

Ik vraag mij werkelijk af. Kunnen we ook niet gewoon wat gaan snijden in de kosten/uitgaven? Een beter verhouding. We schrijven toch ook geld af?
(Zie 2011.Zo heeft ING al 310 miljoen euro moeten afschrijven op Griekse staatsobligaties, moest de Rabobank €104 miljoen euro afboeken en leed SNS zo’n €8 miljoen euro verlies op het schuldpapier.)

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door puma73 »

Ze zijn de EU in gelogen met behulp van Goldman Sachs (is een bank die aan deze transactie veel heeft verdiend)
Wil jij dit onderbouwen, wat er wordt weer eens wat geroepen in deze discussie. Dus graag even een link naar een artikel of normale website om dit te onderbouwen

thesaint
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 sep 2011 16:08

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door thesaint »

puma73 schreef:
Ze zijn de EU in gelogen met behulp van Goldman Sachs (is een bank die aan deze transactie veel heeft verdiend)
Wil jij dit onderbouwen, wat er wordt weer eens wat geroepen in deze discussie. Dus graag even een link naar een artikel of normale website om dit te onderbouwen
Puma,

http://www.joop.nl/leven/detail/artikel ... _parasiet/

http://www.leerwiki.nl/Het_Griekse_Begrotingstekort

http://www.iex.nl/Column/72298/Must-Rea ... nland.aspx

Er zijn nog meer linkjes te vinden hoor. Ik denk ook dat het de geschiedenisboekjes ingaat.
Het is ook allang geen nieuws meer en politici reppen er met geen wordt over.
Als je even verder speurt kun je ook zien wie of wat voor invloedrijke mensen van nu hebben gewerkt bij deze "fraaie"bank.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: POLL; Wilders kort geding Noodfonds, heeft hij gelijk?

Ongelezen bericht door puma73 »

het is zoals gewoonlijk eenonzin verhaal met complotten en geheime leningen.

De websites zijn ook niet echt courant, zitten op het randje van complotwebsites.

Gesloten