LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tankstations

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Janneke69
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2006 10:52

Tankstations

Ongelezen bericht door Janneke69 »

Dit heb ik naar de shell gestuurd.

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb een klacht en wel deze.
Gisteren ben ik naar Zwolle gereden en vlak voor Zwolle (vanuit de richting Hoogeveen) moest ik tanken. Ik heb V-Power getankt voor € 1,42 per liter. Vervolgens ben ik er bij afslag 20 afgegaan (2km verder) en ben aan 2 shell stations voorbij gereden waar dezelfde benzine € 1.34 was.

Ik vind dit een grof schandaal dat je aan de snelweg opgelicht wordt voor € 0,08 per liter alle stations waren bemand!! Ik vind dat ik voor € 3,40 ben opgelicht. Reken je het om naar guldens (ik weet het mag niet meer) ben ik voor ƒ 7,50 opgelicht. Het waren in mijn ogen de 2 duurst gereden kilometers ooit.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Tankstations

Ongelezen bericht door Jonjo »

Dit vind ik gezeur!!!!!!!!

Janneke69
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2006 10:52

Re: Tankstations

Ongelezen bericht door Janneke69 »

Dat is je goed recht alleen ik voel het wel in het huishoud potje! Wie het breed heeft laat het breed hangen en tot die categorie behoor jij waarschijnlijk. 2km en allemaal shell ongelooflijk!! Als het nu een ander merk was kan ik er mee leven maar zo niet.

Hieronder de reactie van Shell.

Geachte mevrouw,

Betr.: uw email van 6.3.2006

Onderwerp : Prijzen per station.

De prijzen kunnen per station inderdaad verschillen.

Shell geeft namelijk een adviesprijs af.

Afhankelijk van de ligging en concurrentie van de stations kunnen deze prijzen onderling verschillen.

De eventuele korting van de brandstoffen worden buiten vermeld op de prijzenborden.

Ik vertrouw erop u met deze informatie voldoende te hebben geïnformeerd

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Tankstations

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ik behoor absoluut niet tot de catagorie "wie het breed heeft enz", maar je gaat toch zelf dat tankstation binnen. De uitleg van Shell die U gekregen heeft is goed. Enne omdat U zich "belazerd"voelt, geeft U niet het recht anderen in een catagorie te plaatsen. U moet in het vervolg gewoon gaan fietsen. Kan je zwaaien naar Shell en consorten.

LeSi
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 dec 2004 14:22

Re: Tankstations

Ongelezen bericht door LeSi »

Blijkbaar heeft u het wel zo breed dat u:

A) Auto rijdt
B) V-power van Shell wenst te tanken

Janneke69
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 mar 2006 10:52

Re: Tankstations

Ongelezen bericht door Janneke69 »

Tja, als je op de laatste druppel rijdt dan moet je wat. Mijn oud barreltje rijdt alleen op superplus 98. Dit verkoopt de shell niet dus kom je uit op een soort wat er het dichtst bij in de buurt komt.

LeSi
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 dec 2004 14:22

Re: Tankstations

Ongelezen bericht door LeSi »

(Bijna) iedereen weet dat op de benzine langs de snelwegen geen korting wordt verleend door de pomphouders, dus je had:

A) Ook minder dan 42 liter kunnen tanken, zodat je minder "teveel" betaalde
B) Beter na moeten denken, zodat je eerder elders had kunnen tanken

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Tankstations

Ongelezen bericht door karr-2 »

Over gezeur gesproken zeg, dit is echt het toppunt. Ieder mens weet dat benzine langs de snelweg duurder is als in een stad of dorp. Om dan te gaan zeuren over een paar centen vind ik echt veel te ver gaan.

De Shell geeft je een volkomen correct antwoord en daar kun je het mee doen. En nee ik heb het niet breed, ik heb niet eens een auto.

Kortom, verkoop je auto en GET A LIFE !!!!

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Tankstations

Ongelezen bericht door NAK »

Janneke69
Tja, als je op de laatste druppel rijdt dan moet je wat.
Ik ben er van overtuigd dat jouw rij-instructeur tijdens je eerste rijles heeft gezegd dat "anticiperen" tijdens het auto rijden erg belangrijk is.

En met anticiperen bedoelde hij niet alleen inde gaten houden wat er voor je gebeurd, maar ook in de gaten houden of je klokjes en metertjes geen alarm seintje afgeven.
Hiermee voorkom je dat er plotseling getankt moet worden.

En roep nu niet direct dat je het zo druk hebt, er is altijd, qua tijd en plaats, een mogelijkheid om te tanken.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Tankstations

Ongelezen bericht door Bailey »

Ja NAK, dat is misschien wel zo, maar iedereen kan het een keer vergeten natuurlijk.

Dat er verschillen zijn is vaak logisch. Mijn vriend tankt altijd gas bij de BP. Tankt bij bij een pomp die in die buurt vrijwel de enige is, dan is de prijs hoger dan bij een pomp waar er meerdere benzinepompen in de buurt zijn. Dat heeft inderdaad met concurrentie te maken.

Function
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 okt 2005 22:11

Re: Tankstations

Ongelezen bericht door Function »

hallo?!?

de benzine prijzen rijzen de pan uit, en nu wil jij ( karr_2 ) ons wijs maken dat wij maar onze auto moeten verkopen?

zeg, jij bent zeker zo een arrogante uitkering ontvanger?
ja, dan heb je makkelijk praten.


terug op de onderwerp.
ikzelf heb een auto die alleen maar op super plus 98 rijd.
op sommige wegen heb je alleen maar shell!!!!!!
en aangezien shell niet meer 98 verkoopt, ben je verplicht bij hun te tanken.
en één tip voor u Janneke69, tank geen V-Power meer!!!!!!!!!!!!
dit is het nieuwe euro 95 geworden, en heeft maar 95 octaan. werkelijke octaan gehalte is 94.8
tank bij de Q8 of dergelijke, en tank daar dan euro 98!!!
deze pomp ( Q8 ) heeft nog het "oude" 98.

en de meesten van de mensen die hier gereageert hebben, als je met de auto 65 km per dag moet rijden, ja, dan jaag je makkelijk een tank benzine door per week!
de bus of trein is zelfs duurder!!!!!!!!!!
en heeft lang niet goede verbindingen.
ook zie ik rond 2 uur, want dan begin ik , in de ochten een bus rijden.
nee, dan moet je wel met de auto!

adé

Jaensj
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 feb 2006 10:51

Re: Tankstations

Ongelezen bericht door Jaensj »

@ Function

Koop een moderne auto, of ga verhuizen zodat je op de fiets kan, en octaan is geen gehalte maar een getal.

Function
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 okt 2005 22:11

Re: Tankstations

Ongelezen bericht door Function »

@ Jaensj

betaal jij?
trouwens, verhuizen? denk je wel eens na over wat je zegt?
mijn huis is bijna afbetaald, en dan weer een dure hypotheek?
en fiets? ga toch fietsen man :evil:
weet je trouwens wat een beetje huis kost?
juist, bijna onbetaalbaar!!!!!!

en wat doet die getal? die bepaald de klopvastheid.
als je te weinig octaan gehalte hebt, gaat je wagen pingelen, even later kloppen, en dag kleppen.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Tankstations

Ongelezen bericht door karr-2 »

zeg, jij bent zeker zo een arrogante uitkering ontvanger?
ja, dan heb je makkelijk praten.
Je schijnt nogal wat te weten van mijn persoonlijke leven. Ik heb geen uitkering, nooit gehad ook, maar rij wel rond in een leuke niet te grote auto. Kortom, geen dingen roepen waar je geen verstand van hebt.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Tankstations

Ongelezen bericht door Bailey »

Je spreekt je zelf wel tegen. In bovenstaand bericht schrijf je dat je rondrijd in een leuke niet te grote auto. Terwijl in onderstaand bericht staat dat je geen auto hebt:



Geplaatst op 06 Mrt 2006 23:00 door karr-2


--------------------------------------------------------------------------------

Over gezeur gesproken zeg, dit is echt het toppunt. Ieder mens weet dat benzine langs de snelweg duurder is als in een stad of dorp. Om dan te gaan zeuren over een paar centen vind ik echt veel te ver gaan.

De Shell geeft je een volkomen correct antwoord en daar kun je het mee doen. En nee ik heb het niet breed, ik heb niet eens een auto.

Kortom, verkoop je auto en GET A LIFE !!!!

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Tankstations

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Dat viel mij ook meteen op, in het ene bericht zegt Karr-2 dat ie geen auto heeft en een paar berichten naar beneden rijdt ie in een leuke auto rond. Gauw eentje gekocht? Of zit ie gewoon maar wat uit z'n duim te zuigen... :wink:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Tankstations

Ongelezen bericht door Bailey »

Als hij er inmiddels eentje gekocht heeft dan gaat het 'get a life' ook niet meer op. In zijn ogen is hij dan dus gestopt met leven.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Tankstations

Ongelezen bericht door karr-2 »

De auto staat op naam van mijn partner en niet op de mijne. Technisch gesproken heb ik dus geen auto. Laten we niet op alle slakken zout gaan leggen zeg, ik spreek me zelf nooit tegen.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Tankstations

Ongelezen bericht door Martin1976 »

affijn, als jij dat dan ook niet doet zijn we weer dikke vrienden :D :D

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Tankstations

Ongelezen bericht door Bailey »

Dus jouw partner heeft een auto en dus ook geen leven? Dat zijn jouw eigen woorden!

Gesloten