LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergelijking Euro versus gulden

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door Jan1 »

Dus erger je eigen niet over 20 jaar weten we niet beter.
Wat zou het fijn zijn als ik over 20 jaar nog leef, echt ik teken er voor dat ik zo oud mag worden. Als je had opgelet ( maar dat doe je niet getuige je onzin over de euro ) dan kan je weten wat mijn leeftijd ongeveer is. Mijn inkomen is AOW en een klein pensioentje, maar ik zeur of z**k niet over de euro, en aan de kassa betaal ik met pin of chipknip , dat zouden meer mensen moeten doen.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Jan-1, ik wil zeggen dat ik het fijn voor u vind dat u zich met een klein budget nog weet te redden. Er zijn er maar zat die het niet kunnen (of willen). Maar het gaat hier echter om euro versus gulden en niet direct of we het wel of niet kunnen redden. Ik ben echt niet 100% tegen de euro, maar ik vind dus wel dat sommige prijzen buitensporig zijn gestegen sinds de invoering (en dat ligt echt niet alleen aan de stijging van de grondstoffen e.d.). En als ik daardoor een zeikerd ben met een laag eelt op mijn voorhoofd, dan zij het maar zo...Ik sta in ieder geval open voor de mening van een ander en stop ze niet direct in hokje "zeikerd" als hun mening niet strookt met de mijne.

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door peukiemon »

Wat zou het fijn zijn als ik over 20 jaar nog leef, echt ik teken er voor dat ik zo oud mag worden. Als je had opgelet ( maar dat doe je niet getuige je onzin over de euro ) dan kan je weten wat mijn leeftijd ongeveer is.
En hier weer een voorbeeld hoe Jan1 over zijn medemensen denkt.
Iedereen is dom en verteld onzin.
Schaamt u zich niet om mensen zo neer te zetten, of is het toch waar wat ze altijd hebben gezegd.
Hoe ouder hoe koppiger.
Jan1 sorry voor weer een onzinnig iets.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door Jan1 »

:lol: :lol: :lol:

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door tienepien »

Ook duurt het zeker een generatie (15 jaar) voordat er
geen vergelijk meer gemaakt wordt er is nml.meer dan
100 jaar met de gulden betaald en dat gooi je er niet
zo 1 2 3 uit.
Ik denk dat er erg weinig mensen zijn die honderd jaar met de euro hebben betaald.
Ik denk dat jullie je ook ergeren aan die oude
mensen die zitten te klooien bij de kassa omdat ze de muntjes
nog niet zo goed kennen.
Dat zeggen meer mensen, maar volgens mij is dat gewoon niet waar. Veel oudere mensen betalen vooral met contant geld en zijn veel sneller met het zoeken van muntjes. De leeftijdscategorie daaronder is daarentegen nog erg langzaam. Zij pinnen ook veel meer en zijn het daarom minder gewend.
Ik sta achter de kassa in een winkel zonder pinautomaat. Na een halve dag achter de kassa kon ik de muntjes makkelijk herkennen. Oefening baart kunst.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door bot321 »

tienepien goed lezen hoor er staat nml
100 jaar met de gulden.
En jan ook goed naar mijn topics kijken
dan zie je dat ik ook gepensioneerd ben.
Hieruit blijkt gewoon dat jullie lezen wat je
wilt lezen en niet open staat voor de realiteit.
En nogmaals we zeuren en zeuren niet over de
Euro het gaat over de verhoging van de prijzen
sinds de invoering van de Euro.Wanneer dringt dat
nou eens door bij jullie.
En als je vind dat de prijzen niet verhoogd zijn dan mankeerd
er echt iets aan je met zo'n laag inkomen ,of je leeft niet.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door bot321 »

Nog ff jan of jij weet zelf niet wat je
allemaal neerkalkt of ik lees inderdaad
niet goed maar uit welk bericht hier op
deze topics kan ik opmaken dat jij met
pensioen bent???????????¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿

peukiemon
Berichten: 170
Lid geworden op: 26 nov 2005 10:14

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door peukiemon »

Bot321 ze willen het gewoon niet inzien ze blijven het maar houden op inflatie e.d.
Als je het tegendeel zegt is het een fabel of onzin.
voorbeeld gepelde tomaten fl0,29 nu euro 0,29
omgerekend naar gulden 64 cent is dus meer dan 100% gestegen.
Maar dit schijnt in de ogen van Jan1 niet waar te zijn. Waardoor komt
dit nou dan inflatie :?: :?: Stijging grondstoffen.
Het is dan wel heel toevallig dat met de invoering van de euro net alles duurder is geworden dan de 10 jaar daarvoor :roll:

BlondyLicious
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 dec 2005 14:39

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door BlondyLicious »

@tienepien: Het is maar een VOORBEELD, is het nou zoooo moeilijk om te lezen en te begrijpen, TIENEPIEN, waarschijnlijk heb je nooit een tien gehaald voor lezen en begrijpen

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door tienepien »

Je wil niet weten hoe vaak zo'n soort grap al gemaakt is.
Maar goed, dat maakt je punt er niet sterker op. Ik stel gewoon een vraag, blijkbaar heb je daar geen normaal antwoord op.

Ondertussen denk ik dat je een glas cola in de horeca bedoelde en niet een fles cola in de supermarkt. Ik raakte daar in de war omdat het in voorgaande posts over prijzen in de supermarkt ging en niet over het terras. Maar goed, stel ik heb het verkeerd opgevat, dan kun je ook normaal reageren en het nalaten om flauwe grapjes over iemands naam maken.

Daarnaast heb ik in alle 5 jaren dat ik begrijpend lezen heb gehad op de basisschool een 10 op mijn rapport gehad voor dit vak.

BlondyLicious
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 dec 2005 14:39

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door BlondyLicious »

wees daar gelukkig mee dan. je vat het ook serieus op dus jah...

Maar jah laten we het ONTOPIC houden please

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door tienepien »

tienepien goed lezen hoor er staat nml
100 jaar met de gulden.
Ja, dus?
Er is 100 jaar met de gulden betaald. Dus? Daarvoor is er jarenlang met florijnen betaald, of met schelpen. Wat maakt dat uit? Er is niemand die er 100 jaar lang mee betaald heeft, dus dat is een loze kreet.

Ik snap best dat oudere mensen zich soms verspreken en dat ze soms muntjes door elkaar halen en 2 euro voor 2,50 aanzien. Ach ja, dat gebeurd en dat is ook geen ramp.
Maar ik snap niet dat jongere mensen (en daar schaar ik ook de groep 50-60 jarigen onder) na bijna 4 jaar betalen met de euro daar nog steeds niet aan gewend zijn. Wanneer je gewoon voor de producten die je vaak koopt een normbedrag stelt (x euro is duur, x euro is normaal, x euro is goedkoop), dan maakt je het jezelf zoveel makkelijker.
wees daar gelukkig mee dan. je vat het ook serieus op dus jah...
dus jah? dus jah dan mag je de meest flauwe grappen maken over iemands naam? dus jah dan kan je zonder onderbouwing allerlei rare dingen over iemand zeggen? Laten we het inderdaad ontopic houden, zonder allerlei rare uitspraken over mensen en stomme grappen over namen wanneer we niet op een normale manier een standpunt kunnen toelichten.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door bot321 »

produkten die je vaak koopt daar kan je geen
normbedrag voor vaststellen die heb je gewoon
nodig ongeacht wat het kost.
Ik heb alleen altijd gesteld dat sinds de invoering
van de euro alles omhoog gegaan is en niet door
de euro.Wat de aanmerkingen op je naam aangaat
moet je je eigen niks van aantrekken daar moet
je boven staan.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door tienepien »

Kijk, de dagelijkse boodschappen heb je inderdaad gewoon nodig en daar zal je gewoon het geld voor neer moeten leggen. Als de prijzen daarvoor te hoog zijn, of hoger zijn geworden, dan vraag ikme ook af of je dat ziet in de winstcijfers van de bedrijven die daarmee te maken hebben. Iemand daar een idee over?

Er zijn echter ook andere producten die je niet perse nodig hebt. Een broek hoeft bijvoorbeeld geen 60 euro te kosten. Die heb je ook voor 40 euro. Juist bij dat soort producten lijkt het alsof mensen niet nadenken over of iets duur is of niet.
Een product waar ik zelf iets meer mee te maken heb: bloemen. "Vroeger" vonden we het vreemd wanneer iemand een boeket voor 25 gulden liet maken. Tegenwoordig kijken we pas vreemd op wanneer het over bedragen gaat van meer dan 30 euro. Mensen hebben dat er blijkbaar voor over of ze denken er niet bij na. De grenzen die mensen stellen tussen duur/goedkoop zijn enorm verschoven in die vier jaar.

Gesloten