LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WISSELVERLIES......

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.

Maakt de Stichting Wisselverlies een kans met haar claim?

Ja, rustig afwachten
6
30%
Nee, vergeet het maar
14
70%
 
Totaal aantal stemmen: 20

adjudant
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 aug 2004 16:33

WISSELVERLIES......

Ongelezen bericht door adjudant »

Kort na de invoering van de euro stonden er een aantal mannen op die de Stichting Wisselverlies in het leven riepen: zij zouden de Staat der Nederlanden voor het gerecht dagen omdat de gulden te goedkoop verkwanseld zou zijn voor de euro door meneer Zalm en onder druk van met name Duitsland omdat die haar Duitse mark wilde beschermen. :evil:
Het laatste nieuws hieromtrent dateert al weer van 1 februari 2008 en verder is het erg stil rond deze stichting. :?
Vele mensen met mij hebben destijds € 25 gestort om de stichting in staat te stellen haar juridische stappen te ondernemen.
Als je het mij vraagt is de stichting niet erg succesvol (geweest) tot nu toe. :(
Zijn er misschien meer mensen die zich enigszins beduveld voelen in deze. :?:

jjphop
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 feb 2009 19:05

Re: WISSELVERLIES......

Ongelezen bericht door jjphop »

heb laatst nog een nieuwsbrief ontvangen van de stichting per mail
ik heb ook 25 euro gestort bij de stichting
weet ook niet wat ik er van mag verwachten
heb goede hoop.
al is het maar om ergens tegen aan te schoppen

(beduveld door zalm en fortis asr) Marco Hop

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: WISSELVERLIES......

Ongelezen bericht door ruitenheer »

Veel kanslozer dan dit kan het niet worden. Stel dat de stichting de rechtzaak zou winnen. Dan krijgt iedereen een vergoeding van de staat. Waar gaat de staat dat van betalen? Door het jaar erop de belastingen met hetzelfde bedrag te verhogen. Ben je het geld direct weer kwijt. Maar je investering in de stichting ben je armer geworden.

adjudant
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 aug 2004 16:33

Re: WISSELVERLIES......

Ongelezen bericht door adjudant »

:roll: Dus...?

Je kan natuurlijk ook helemaal niks doen. :x

En waar de Staat het geld vandaan moet halen? Uit hetzelfde potje als waaruit ze nu al die banken hebben gesteund. :evil:

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: WISSELVERLIES......

Ongelezen bericht door ruitenheer »

De staat leent het geld dat ze in de banken stoppen. Als het goed gaat, krijgt de staat het geld weer terug (met rente). Als het niet goed gaat, gaan de belastingen alsnog omhoog.

Niets doen is veel goedkoper. Een dergelijke rechtzaak tegen de overheid is een no-win situatie.

Maar als u zo nodig een rechtzaak wilt aanspannen tegen de overheid, mag ik dan een rechtzaak tegen u aanspannen? Door uw actie moet ik immers meer belastingen betalen.

adjudant
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 aug 2004 16:33

Re: WISSELVERLIES......

Ongelezen bericht door adjudant »

:o Ja hoor, dat mag. :wink:

St. Wisselverlies.nl
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 okt 2007 13:22

Re: WISSELVERLIES......

Ongelezen bericht door St. Wisselverlies.nl »

Nieuwsbrief maart 2009
Stichting Wisselverlies.nl

[u]Van het Bestuur:[/u]

Hierbij informeren wij U graag over de voortgang van onze nationale actie ‘Wij willen ons geld terug, alleen Samen staan we sterk!’.
Stichting Wisselverlies.nl stelt aan de orde de onjuiste en oneerlijke euro-omwisselkoers van de Nederlandse gulden en de daardoor door ons állen geleden en nog jaarlijks te lijden strúcturele financiële schade. Voor de burgers: fórse prijsstijgingen en koopkrachtverlies. En voor de bedrijven: fórse inkoopprijsstijgingen en omzet- en winstverlies.
Uiteindelijke doelstelling van de stichting is financiële compensatie voor de schade door de Europese Unie (EU) aan iéder(e) Nederlandse burger en bedrijf. De EU heeft immers in 1998 de euro-omwisselkoers van onze gulden onjuist en oneerlijk vastgesteld.


Economische experts scharen zich pal achter Wisselverlies.nl

Bemoedigend is het dat, ondanks de gevoeligheid van de zaak, in toenemende mate diverse economische experts de stellingen van de stichting bevestigen.
Bijvoorbeeld het AD berichtte hierover op 6 juni 2008 prominent (zie website Wisselverlies.nl).


Opzienbarend gesprek Wisselverlies.nl met ECB-bestuurslid en DNB-president Wellink

Bijzonder was verder onze bespreking op 10 juni 2008 met ECB-bestuurslid en DNB-president Nout Wellink op het DNB-hoofdkantoor te Amsterdam.
Hoewel hij ons bij zijn uitnodiging had aangegeven dat wat hem betreft de waarheid in de Wisselverlieszaak boven tafel dient te komen, weigerde dhr Wellink echter uiteindelijk op de door ons ter sprake gebrachte relevante onderwerpen van de zaak inhoudelijk in te gaan.
Maar wél veelzeggend was zijn uitspraak dat ‘de oprichting van de Economische en Monetaire Unie (EMU) en, als onderdeel daarvan, de invoering van de euro in 1998 voor de Nederlandse autoriteiten van hóger belang waren dan de juiste omwisselkoers van de gulden voor de euro’. Omdat ook de Nederlandse autoriteiten in 1998 aan de onjuiste en oneerlijke euro-omwisselkoers van de gulden in EU-verband actief hebben meegewerkt, hebben onze Nederlandse hoge heren dus boter op hun hoofd!

Vreemd genoeg berichtten in juni 2008 uitsluitend het AD en De Telegraaf over deze opzienbarende ontboezeming van dhr Wellink (zie website Wisselverlies.nl).


De Nederlandse politiek kiest voor ‘doofpot-scenario’

Ondanks onze diverse pogingen om de Wisselverlieszaak ook (nader) te bespreken met de Nederlandse regering en de Tweede Kamer, houden zij zich doof voor de stichting.
Het lijkt er sterk op dat de gehele Nederlandse politiek de Wisselverlieszaak in de doofpot wil stoppen, althans in ieder geval over het hoofd ziet.


En ook de Nederlandse media zwijgen…….

Hierbij is het teleurstellend dat ook de Nederlandse media
(TV, radio en schrijvende pers) vooralsnog geen serieuze aandacht willen besteden aan de Wisselverlieszaak.
De belangstelling van buitenlandse media (bijvoorbeeld uit Duitsland, Frankrijk, Engeland en België en zelfs uit Japan en de Verenigde Staten) voor onze stichting en onze nationale actie is vreemd genoeg aanzienlijk groter.
Maar in 2009 hopen wij nu óók de Nederlandse media wakker te kunnen schudden.
Inmiddels is er wat dit betreft al een eerste stap gezet: Ons bestuurslid André ten Dam heeft op 13 februari jl. in het tv-consumentenprogramma ‘Knelpunt’ van Omroep MAX een korte toelichting op de Wisselverlieszaak mogen geven (zie website Omroepmax.nl).


Integraal onderzoek Wisselverlieszaak bijna voltooid

Sinds de oprichting van de stichting, medio 2007, is de hoogste prioriteit voor ons het (doen) uitvoeren van (nader) onderzoek, in het bijzonder op economisch en juridisch vlak. Het doen van je huiswerk is in een zaak zoals de Wisselverlieszaak immers essentieel.

We hebben inmiddels met dit onderzoek grote vorderingen gemaakt, zodanig dat dit onderzoek nu in de afrondende fase is beland.
Wij zullen onze bevindingen en conclusies in een rapport verwoorden. Een concrete schadeberekening van de door ons allen (burgers en bedrijven) geleden én nog structureel jaarlijks te lijden schade zal in dit rapport ook een belangrijke plaats krijgen.
Zodra het rapport klaar is, zullen wij dat op passende wijze presenteren en onder de aandacht brengen van de media en de politiek.


2009: Het jaar van de waarheid

Uit de (vele) reacties die wij krijgen, merken wij dat iédere Nederlander er van overtuigd is dat wij in Nederland fórse financiële schade hebben geleden als gevolg van de omwisseling van onze gulden voor de euro, hoe luid en hardnekkig de autoriteiten (minister Wouter Bos en zijn voorganger Gerrit Zalm) dat ook blijven ontkennen!

Tegelijkertijd merken wij dat helaas maar weinig burgers geloof hebben in de reële mogelijkheid van een daadwerkelijke compensatie aan ons allen van onze schade door de Europese Unie (EU).

Wij willen daarom hier benadrukken dat in de rechtsstaat (die wij in Europa en in Nederland hebben!) ook de (Europese) hoge heren zich aan de wetten, de verdragen en het recht moeten houden én, indien zij dat niet doen, dat ook zij op de vingers getikt worden, door het volk en desnoods door de onafhankelijke rechter.

Voor het slagen van onze missie (Wij willen ons geld terug) is echter wél brede maatschappelijke steun (alleen Samen staan we sterk) noodzakelijk!

Daarom hopen wij dat in 2009 de media en de politiek (met de Europees Parlement verkiezingen nu voor deur) de Wisselverlieszaak eens serieus zullen gaan nemen én dat de Nederlandse burgers en bedrijven (maar zeker ook de diverse nationale belangengroeperingen) een voldoende maatschappelijk draagvlak zullen gaan bieden voor Stichting Wisselverlies.nl en onze nationale actie.

Tot slot, kijkt U voor actualiteiten regelmatig op onze website (www.wisselverlies.nl).

adjudant
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 aug 2004 16:33

Re: WISSELVERLIES......

Ongelezen bericht door adjudant »

:D Het verheugt mij dat de stichting hier op dit forum wat van zich laat horen! :D

Als er nu bijvoorbeeld op de TV ook eens wat meer aandacht komt voor deze zaak dan zou dat erg veel schelen! :|

St. Wisselverlies.nl
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 okt 2007 13:22

Re: WISSELVERLIES......

Ongelezen bericht door St. Wisselverlies.nl »

Stichting Wisselverlies.nl is vanzelfsprekend graag bereid om bijvoorbeeld (ook) in de TV-uitzending van TROS RADAR een toelichting te komen geven op de Wisselverlieszaak en onze nationale actie (Wij willen ons geld terug, alleen Samen staan we sterk!) voor financiële compensatie door de Europese Unie (EU) aan álle Nederlandse burgers en bedrijven voor de geleden en nog ieder jaar te lijden forse financiële schade als gevolg van de onjuiste en voor Nederland oneerlijke euro-omwisselkoers van de Nederlandse gulden in 1998.

Wij zouden de Wisselverlieszaak dan onder de aandacht kunnen brengen van de Nederlandse bevolking en mogelijk een voldoende maatschappelijk draagvlak kunnen krijgen, noodzakelijk voor het slagen van onze nationale actie.

Wij zouden een contact met de redactie van TROS RADAR daarom zeer op prijs stellen.

adjudant
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 aug 2004 16:33

Re: WISSELVERLIES......

Ongelezen bericht door adjudant »


Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: WISSELVERLIES......

Ongelezen bericht door Jan1 »

Kansloze actie, evenals loterijverlies.

adjudant
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 aug 2004 16:33

Re: WISSELVERLIES......

Ongelezen bericht door adjudant »

:?: Loterijverlies :?: : mij totaal onbekend.

En waarom zou dit kansloos zijn? Niet geschoten is altijd mis! :evil:

Zie ook: Wisselverlies op Forum Fok!! :!:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: WISSELVERLIES......

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het is de zoveelste vorm van luchtfietserij, alleen de bedenker van deze onzin verdient eraan.

Ik steek mijn 25 euro liever in een goede maaltijd op een terrasje. Ook al betaal ik daar misschien teveel voor mijn eten. Bedenker van deze ongein denkt namelijk zeer bekrompen, en gebruikt alleen argumenten die hem van pas komen, zonder daar enig steekhoudend argument voor te hebben.


Doe geen moeite me te vragen om dit uit te leggen. Dit zal mijn enige reactie zijn in dit topic, en slaap vooral verder. Als jij kunt leven met al die bijdrages van 25 euro, die vervolgens niet worden terugbetaald, en waar vooral geen rechtszaak mee wordt gefinancierd, moet je inderdaad je eigen geweten ermee sussen.

adjudant
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 aug 2004 16:33

Re: WISSELVERLIES......

Ongelezen bericht door adjudant »

bodejosm43 schreef:
[..]

Doe geen moeite me te vragen om dit uit te leggen. Dit zal mijn enige reactie zijn in dit topic, en slaap vooral verder. Als jij kunt leven met al die bijdrages van 25 euro, die vervolgens niet worden terugbetaald, en waar vooral geen rechtszaak mee wordt gefinancierd, moet je inderdaad je eigen geweten ermee sussen.
Ik heb je niks gevraagd, ik zal je ook niks vragen en m'n geweten hoef ik niet te sussen. Slapen doe ik doorgaans 's nachts. :|

Op dit soort reacties zit écht niemand te wachten! :!:

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: WISSELVERLIES......

Ongelezen bericht door Jan1 »

Hebben die naivelingen nou nog niet door dat deze actie water naar de zee dragen is. Het is volledig kansloos, en de oprichter van die zogenaamde stichting is de lachende derde. Als de deelnemers geluk hebben, krijgen ze een kaartje vanaf de Bahama's.

eatme
Berichten: 73
Lid geworden op: 30 jul 2006 22:56

Re: WISSELVERLIES......

Ongelezen bericht door eatme »

St. Wisselverlies.nl schreef:2009: Het jaar van de waarheid

Uit de (vele) reacties die wij krijgen, merken wij dat iédere Nederlander er van overtuigd is dat wij in Nederland fórse financiële schade hebben geleden als gevolg van de omwisseling van onze gulden voor de euro, hoe luid en hardnekkig de autoriteiten (minister Wouter Bos en zijn voorganger Gerrit Zalm) dat ook blijven ontkennen!
Ik wil toch even melden dat naar mijn mening deze stichting wat mij betreft de award voor "Meest kansloze initiatief deze eeuw" ruim wint. Als je zelfs al op forums schrijft dat iedere nederlander je steunt omdat je veel reacties krijgt, en dat op een schreeuwerige manier op schrijft dan houdt het voor mij op.

Verder ben ik het helemaal eens met Ruitenheer aan het begin van dit topic : Ook al zou de regering iets uit betalen, waarmee denk je dat ze dan doen? Het is per definitie ons geld. Ik hoop dat jullie op een dag wel gewoon toegeven dat het jullie om de €25 was te doen, dat zou jullie sieren.

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: WISSELVERLIES......

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

Wat een lol al dit soort stichtingen dienen maar 1 doel de zak van de bedenker verrijken. Laat een puistenkop van loterijverlies.nl op de TV. Meneer is advocaatje en heeft van de sukkels in totaal 500.000 euro weten los te peuteren. Die zijn al bijna op aan het "onderzoek"dat hij en zijn puistenkop vriendjes verrichten. Wat een lol :lol: :lol: :lol:
Stort maar snel bij in deze stichtingen, die lui kunnen nog wel meer geld gebruiken :mrgreen:

Jaensj
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 feb 2006 10:51

Re: WISSELVERLIES......

Ongelezen bericht door Jaensj »

adjudant

Op dit soort reacties zit écht niemand te wachten! :!:
Ik zou zo denken dat hier iedereen zij of haar voordeel mee kan doen, misschien dat ze dan inzien dat ze belazerd worden. Natuurlijk krijg je niets terug, het kost je alleen maar geld, en gezichtsverlies, als je namelijk gaat vertellen waar je je goede geld hebt ingestopt, word je van alle kanten uitgelachen.

Gesloten