LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BEZUINIGINGSTIPS.

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: BEZUINIGINGSTIPS.

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

tsja dat jou baas niet meedoet daar kan ik weinig aan doen. Het salaris van mijn vriendin en mijn beurs zijn toch echt gestegen in de afgelopen jaren en nog met een redelijk bedrag ook.

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: BEZUINIGINGSTIPS.

Ongelezen bericht door Thunder »

Dat het leven duurder wordt door de Euro is een argument van niks, immers in heel europa zijn de valuta's met vaste aan elkaar gekoppelde conversie factoren omgezet. Dus in principe moeten de verhoudingen nog gelijk zijn. Dat de prijzen nu hoger zijn, dan in guldens in dan ook meer dan normaal. Daarbij komt, dat niet alleen de prijzen stijgen, kijk eens naar je salaris strook, dat bedrag verdiende je 5 jaar terug niet!!!

Wat betreft de doemdenkers over de economie en het geven van bezuinigingstips, omdat het zogenaamd zo slecht gaat met de economie. Jullie soort helpen de economie naar de kloten, met dat zogenaamde bezuinigen, geef je geld gewoon uit en stimuleer daarmee de economie, ipv. het op te potten en maar te denken dat het slecht gaat en dat alles zo duur is geworden. Ooit gehoord van een 'self full filling phrophesy'?! Jullie zijn het standaard voorbeeld daarvan...

Succes met die het in stand houden van je eigen negatieve spiraal....

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: BEZUINIGINGSTIPS.

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dank je wel Thunder, ik ben het volledig met je eens.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: BEZUINIGINGSTIPS.

Ongelezen bericht door stekel »

hoeveel kun je doen met € 1200 in de maand?

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: BEZUINIGINGSTIPS.

Ongelezen bericht door Jan1 »

stekel


Geplaatst op 21 Nov 2005 17:39 door stekel
hoeveel kun je doen met € 1200 in de maand?
Een heleboel, gewoon een kwestie van prioriteiten stellen. Als je hieraan tekort hebt, dan zijn er twee mogelijkheden, zorgen dat je inkomen hoger wordt, of bezuinigen. Zeker weten dat bezuinigen mogelijk is, in Uw uitgavenpatroon zijn ook zaken die niet tot de eerste levensbehoeften behoren. En prijzen te vergelijken die meerdere jaren voordat de euro werd ingevoerd gangbaar waren in guldens, dat getuigt niet van realiteitszin. De euro is nu intussen bijna 4 jaar ons betaalmiddel, hoogste tijd dus om de gulden uit je woordenschat te schrappen.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: BEZUINIGINGSTIPS.

Ongelezen bericht door stekel »

Jan1, Ja prima idee zorgen dat mijn inkomen omhoog gaat! Ik ben 55 jaar dus niet meer interessant voor de werkgevers. Ook ik stel prioriteiten. Ik heb geen auto, maar een brommertje! De mensen die hier reageren zijn allemaal mensen die het prima voor elkaar hebben! Ik weet zeker dat er nog heel veel mensen terug rekenen! Vind je dat gek? Groetjes Stekel.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: BEZUINIGINGSTIPS.

Ongelezen bericht door Jan1 »

stekel


Geplaatst op 21 Nov 2005 19:11 door stekel

J Ik ben 55 jaar dus niet meer interessant voor de werkgevers.
Ja en ik ben gepensioneerd, dus ook niet meer echt interessant voor een beroep. Maar als ik zou willen( maar ik wil niet ) dan kan ik nog wel iets verdienen, folders, kranten. Niet echt veel, maar net even dat extra. Maar met Uw leeftijd moet U toch weten dat met dat doemdenken van U je niets opschiet, bovendien je pest alleen maar jezelf. Geniet van het leven, het kan morgen afgelopen zijn. Kijk maar eens in de krant, er staan steeds vaker mensen in met een zwart randje waarmee je bij wijze van spreken op school was.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: BEZUINIGINGSTIPS.

Ongelezen bericht door Hollander »

hoeveel kun je doen met € 1200 in de maand?
Pfoe, vast een heleboel. Het is in ieder geval een paar honderd euro meer dan ik aan loon krijg bijgeschreven.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: BEZUINIGINGSTIPS.

Ongelezen bericht door stekel »

Hollander wat doe jij dan voor werk? Jan1 wat bedoel je met doemdenken? Ik heb verder geen problemen, maar de vaste lasten rijzen echt de pan uit hoor!

mal
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2005 11:52

Re: BEZUINIGINGSTIPS.

Ongelezen bericht door mal »

Als je snel rijk wilt worden moet je vooral geen eigen baas worden. Veel ploeteren voor weinig geld. Er zijn er maar weinig die er echt rijk van worden de rest zit net boven bijstandsniveau en hebben een grote droom

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: BEZUINIGINGSTIPS.

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik weet zeker dat er nog heel veel mensen terug rekenen! Vind je dat gek
Het is niet alleen gek, het is nog eens overbodig ook. Wat bereik je ermee? Helemaal niets dus. Met 1200 euro in de maand kun je een goed leven hebben, als je maar weet waar je het aan uitgeeft. veel meer als dat verdien ik ook niet, maar ik heb geen centje pijn.

aronspa
Berichten: 29
Lid geworden op: 17 nov 2005 21:23

Re: BEZUINIGINGSTIPS.

Ongelezen bericht door aronspa »

Betaalde jullie voor 2002 ook fl. 6,60 voor een Magnum ijsje? :?

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: BEZUINIGINGSTIPS.

Ongelezen bericht door Jan1 »

stekel


Geplaatst op 21 Nov 2005 20:09 door stekel

Jan1 wat bedoel je met doemdenken? Ik heb verder geen problemen, maar de vaste lasten rijzen echt de pan uit hoor!
Met doemdenken bedoel ik dat je alles zo zwartgallig ziet, het lijkt er op dat je medelijden met jezelf hebt. Oh wat heb ik het toch slecht getroffen, alles wordt zo duur, 'k moet me redden van 1200 euro, let wel een oudere die alleen AOW heeft die staat er nog slechter voor, m.a.w. je hebt het nog niet zo slecht, alleen U denkt het zo slecht te hebben, dat is doemdenken.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: BEZUINIGINGSTIPS.

Ongelezen bericht door aussienl »

ik wil toch even in dit forum reageren. Ik denk dat ik redelijk verdien en mijn zaken goed voor elkaar heb maar als ik terug reken wat ik procents gewijs overhoud nu t.o.v. 4-5 jaar terug kan ik toch zeggen dat ik er op achteruit ben gegaan. de gemiddelde inflatie de laatste jaren is toch zo'n 3.5% geweest. En dan gaat het niet alleen om de boodschappen die duurder zijn geworden maar ook de gemeentelijke kosten, brandstof prijzen etc. Terwijl de gemiddelde loonstijging toch echt niet meer dan 1% is geweest. Tel uit je winst. Een achteruit gang van 2.5% inkomen per jaar.

Verder voor degenen die hier roepen van je "je moet uitgeven en de economie stimuleren"? Uitgeven is makkelijk natuurlijk als je modaal of meer verdient. En trouwens? Heeft onze "wel gewaardeerden" heren Zalm en Bakellende zelf niet jaren geroepen dat de Nederlander teveel verdiende, de belastingen omhoog moesten, de buikriem aangehaald etc etc? Hebben die er zelf niet voor gezorgd dat de Nederlander in een zware financiele depressie terecht is gekomen en Nederland de slechst draaiende economie heeft van Europa?

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: BEZUINIGINGSTIPS.

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Betaalde jullie voor 2002 ook fl. 6,60 voor een Magnum ijsje?
Ik koop die rommel nooit, maar de prijs zal er niet ver naast gelegen hebben. Verrekend met inflatie en dergelijke zou zo'n ijsje ongeveer 3 a 4 gulden gekost hebben in 2002.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: BEZUINIGINGSTIPS.

Ongelezen bericht door aussienl »

Quote:
Betaalde jullie voor 2002 ook fl. 6,60 voor een Magnum ijsje?


Ik koop die rommel nooit, maar de prijs zal er niet ver naast gelegen hebben. Verrekend met inflatie en dergelijke zou zo'n ijsje ongeveer 3 a 4 gulden gekost hebben in 2002.
dus je geeft wel toe dat de prijzen zo'n 30% gestegen zijn in 3 jaar? Nou? ik wil wel eens zien hier de mensen die 30% meer zijn gaan verdienen in dezelfde periode

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: BEZUINIGINGSTIPS.

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik ken er minimaal 2, nou jij weer....

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: BEZUINIGINGSTIPS.

Ongelezen bericht door aussienl »

studenten die zijn gaan werken? mensen uit de bijstand die een baan hebben gevonden?
In ieder geval geen mensen die in een bestaande baan salaris verhogingen hebben gekregen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: BEZUINIGINGSTIPS.

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Zelfs onder die voorwaarde ken ik er minimaal 2.

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: BEZUINIGINGSTIPS.

Ongelezen bericht door aussienl »

sorry Dillibert,
Ik zit zelf in de commerciele sector en ken 100den mensen, misschien wel 1000den en ken niemand (buiten de eigenaren van bedrijven) die er 30% op vooruit zijn gegaan.

Gesloten