LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Creditcard light

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
drejansen
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 nov 2005 21:48

Creditcard light

Ongelezen bericht door drejansen »

Er is Ideal, een prachtig systeem dat helaas niet door alle internetwinkels wordt geaccepteerd.
dan is er een vorm van 'creditcard light' Paypal, eveneens een mooi systeem maar wordt door steeds minder internetwinkels geaccepteerd. Vermoedelijk omdat elke betaling de winkelier geld kost.
Dan is er de Creditcard, die kost de eigenaar geld. werkt eveneens prima, wordt door alle internetwinkels geaccepteerd. dus waar zeur ik over?

als je slechts enkele keren per jaar van zo'n kaart gebruik maakt voor het betalen van kleine bedragen van hooguit enkele euro's, dan wordt zo'n creditcard relatief erg duur!

ik ben op zoek gegaan naar prepayd creditcards (paypal is ook een prepayd systeem) maar die zijn nóg veel duurder dan 'gewone' creditcards en vallen daarmee dus af.

gezocht naar de voordeligste creditcard en dat blijkt Qander te zijn, voor slechts € 12,50.
voor ca 5 betalingen per jaar nog steeds relatief duur, maar er is geen andere mogelijkheid.
ik heb mij aangemeld, en vervolgens ontving ik een reactie
lees en huiver wat ik ontving.
-=-=-=-=-=-=-

Ik ben afgewezen op:
-1- Mijn persoonlijke situatie.
Wat heeft mijn persoonlijke situatie hiermee te maken? Ik betaal altijd keurig op tijd heb geen schulden en nooit schulden gehad. Behalve een huis dat ik ooit kocht maar altijd keurig op tijd de hypotheek heb betaald.

-2- Mijn registratie bij BKR in Tiel.
Ik heb GEEN registratie bij BKR, geen schulden, geen leningen.

-3- Mijn inkomen in relatie tot mijn uitgaven.
Ja, ik verdien weinig, maar geef ook weinig uit, ik heb altijd een positief saldo.
Ik heb in de toelichting gemeld dat het voornamelijk om kleine bedragen gaat.
Zelfs het verzoek ingediend om het maximale bedrag verder omlaag te brengen.

-4- De ontwikkeling van mijn rekeningen op ‘onze labels’ in de afgelopen periode .
Welke rekeningen zijn dat?
Ik heb een lege rekening bij de Regiobank die ik niet gebruik en een normale rekening bij ING die nooit rood staat.
Welke labels hiermee verder wordt bedoeld is niet bekend, bij navraag wordt er niet geantwoord, sterker nog, ik heb helemaal geen reactie meer gehad.

-5- Het aantal reeds voldane termijnen op voornoemde rekeningen.
Ik betaal niet(s) in termijnen. Ik betaal altijd alles in één keer en bij voorkeur contant.

-6- De mate waarin ik voldoe aan de norm die de VFN voor het verstrekken van een financiering stelt.
Ik heb nog nooit van de Vereniging Financieringsondernemingen Nederland gehoord, nooit mee in aanraking geweest. Hoe kunnen die weten van ‘wanbetalingen’?

-7- Uiteraard is deze beslissing ‘weloverwogen’ genomen
Het begrip ‘weloverwogen’ heeft bij mij een heel andere betekenis.
Hier is volgens mij helemaal niet gewogen, maar standaard afgeketst.
Uiteraard heb ik vragen gesteld die binnen twee werkdagen zouden worden beantwoord, maar ook na herhaling heb ik niets meer gehoord.

Hieronder de enige reactie die ik op mijn aanvraag mocht ontvangen:
-=-=-=-=-=-
Geachte heer Jansen,

Hartelijk dank voor uw aanvraag bij Qander.

Wij hebben uw aanvraag beoordeeld. Helaas kunnen wij uw verzoek niet goedkeuren.
Deze beslissing is genomen op basis van één of meer van onderstaande redenen:

* uw persoonlijke situatie;
* uw registratie bij het Bureau Krediet Registratie (BKR) te Tiel;
* de aard en de hoogte van uw inkomen, in relatie tot reeds uitstaande verplichtingen;
* de ontwikkelingen op uw rekening(en) bij een van onze labels in de afgelopen periode;
* het aantal reeds voldane termijnen op voorgenoemde rekening(en);
* de mate waarin u voldoet aan de norm die de Vereniging van Financieringsondernemingen in Nederland (VFN) eist voor het verstrekken van een financiering.

Uiteraard is onze beslissing weloverwogen genomen.
Wij hebben beoordelingscriteria waaraan iedere aanvraag moet voldoen en die nauwkeurig worden nageleefd.

Wij danken u voor het in ons gestelde vertrouwen en sluiten niet uit dat een aanvraag in de toekomst tot goedkeuring zou kunnen leiden.
Op korte termijn zien wij daartoe echter geen mogelijkheden.

Met vriendelijke groet,
Qander

Luc Smetsers
Teamleider aanvraagservice
-=-=-=-=-=-=-

Inmiddels een ING creditcard aangeschaft.
ING heeft ook een creditcard voor € 12,50 maar die is uitsluitend voor studenten
Ik studeer elektronica en mechanica. Momenteel bezig aan de studie I2C. Kortom: ik ben óók student!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Creditcard light

Ongelezen bericht door scontra »

drejansen schreef: -3- Mijn inkomen in relatie tot mijn uitgaven.
Ja, ik verdien weinig, maar geef ook weinig uit, ik heb altijd een positief saldo.
Ik heb in de toelichting gemeld dat het voornamelijk om kleine bedragen gaat.
Zelfs het verzoek ingediend om het maximale bedrag verder omlaag te brengen.


Inmiddels een ING creditcard aangeschaft.
ING heeft ook een creditcard voor € 12,50 maar die is uitsluitend voor studenten
Ik studeer elektronica en mechanica. Momenteel bezig aan de studie I2C. Kortom: ik ben óók student!
@drejanssen,

Uw hele verslag was echt niet nodig geweest, maar punt 3 lijkt de meest voor de hand liggende reden om u te weigeren als creditcardhouder.
En aangezien u inmiddels een creditcard heeft "aangeschaft" lijkt het probleem(pje) reeds volledig te zijn opgelost .
M.a.w. een nodeloos topic ;-)

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Creditcard light

Ongelezen bericht door olaf79 »

Ik heb een prepaid cc voor in dubieuze landen zodat ze de cc niet leeg kunnen plunderen, kosten 7,50 per jaar.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Creditcard light

Ongelezen bericht door sjohie »

drejansen schreef:Er is Ideal, een prachtig systeem dat helaas niet door alle internetwinkels wordt geaccepteerd.
dan is er een vorm van 'creditcard light' Paypal, eveneens een mooi systeem maar wordt door steeds minder internetwinkels geaccepteerd. Vermoedelijk omdat elke betaling de winkelier geld kost.
Dan is er de Creditcard, die kost de eigenaar geld. werkt eveneens prima, wordt door alle internetwinkels geaccepteerd. dus waar zeur ik over?

als je slechts enkele keren per jaar van zo'n kaart gebruik maakt voor het betalen van kleine bedragen van hooguit enkele euro's, dan wordt zo'n creditcard relatief erg duur!

ik ben op zoek gegaan naar prepayd creditcards (paypal is ook een prepayd systeem) maar die zijn nóg veel duurder dan 'gewone' creditcards en vallen daarmee dus af.

gezocht naar de voordeligste creditcard en dat blijkt Qander te zijn, voor slechts € 12,50.
voor ca 5 betalingen per jaar nog steeds relatief duur, maar er is geen andere mogelijkheid.
ik heb mij aangemeld, en vervolgens ontving ik een reactie
lees en huiver wat ik ontving.
-=-=-=-=-=-=-

Ik ben afgewezen op:
-1- Mijn persoonlijke situatie.
Wat heeft mijn persoonlijke situatie hiermee te maken? Ik betaal altijd keurig op tijd heb geen schulden en nooit schulden gehad. Behalve een huis dat ik ooit kocht maar altijd keurig op tijd de hypotheek heb betaald.

-2- Mijn registratie bij BKR in Tiel.
Ik heb GEEN registratie bij BKR, geen schulden, geen leningen.

-3- Mijn inkomen in relatie tot mijn uitgaven.
Ja, ik verdien weinig, maar geef ook weinig uit, ik heb altijd een positief saldo.
Ik heb in de toelichting gemeld dat het voornamelijk om kleine bedragen gaat.
Zelfs het verzoek ingediend om het maximale bedrag verder omlaag te brengen.

-4- De ontwikkeling van mijn rekeningen op ‘onze labels’ in de afgelopen periode .
Welke rekeningen zijn dat?
Ik heb een lege rekening bij de Regiobank die ik niet gebruik en een normale rekening bij ING die nooit rood staat.
Welke labels hiermee verder wordt bedoeld is niet bekend, bij navraag wordt er niet geantwoord, sterker nog, ik heb helemaal geen reactie meer gehad.

-5- Het aantal reeds voldane termijnen op voornoemde rekeningen.
Ik betaal niet(s) in termijnen. Ik betaal altijd alles in één keer en bij voorkeur contant.

-6- De mate waarin ik voldoe aan de norm die de VFN voor het verstrekken van een financiering stelt.
Ik heb nog nooit van de Vereniging Financieringsondernemingen Nederland gehoord, nooit mee in aanraking geweest. Hoe kunnen die weten van ‘wanbetalingen’?

-7- Uiteraard is deze beslissing ‘weloverwogen’ genomen
Het begrip ‘weloverwogen’ heeft bij mij een heel andere betekenis.
Hier is volgens mij helemaal niet gewogen, maar standaard afgeketst.
Uiteraard heb ik vragen gesteld die binnen twee werkdagen zouden worden beantwoord, maar ook na herhaling heb ik niets meer gehoord.

Hieronder de enige reactie die ik op mijn aanvraag mocht ontvangen:
-=-=-=-=-=-
Geachte heer Jansen,

Hartelijk dank voor uw aanvraag bij Qander.

Wij hebben uw aanvraag beoordeeld. Helaas kunnen wij uw verzoek niet goedkeuren.
Deze beslissing is genomen op basis van één of meer van onderstaande redenen:

* uw persoonlijke situatie;
* uw registratie bij het Bureau Krediet Registratie (BKR) te Tiel;
* de aard en de hoogte van uw inkomen, in relatie tot reeds uitstaande verplichtingen;
* de ontwikkelingen op uw rekening(en) bij een van onze labels in de afgelopen periode;
* het aantal reeds voldane termijnen op voorgenoemde rekening(en);
* de mate waarin u voldoet aan de norm die de Vereniging van Financieringsondernemingen in Nederland (VFN) eist voor het verstrekken van een financiering.

Uiteraard is onze beslissing weloverwogen genomen.
Wij hebben beoordelingscriteria waaraan iedere aanvraag moet voldoen en die nauwkeurig worden nageleefd.

Wij danken u voor het in ons gestelde vertrouwen en sluiten niet uit dat een aanvraag in de toekomst tot goedkeuring zou kunnen leiden.
Op korte termijn zien wij daartoe echter geen mogelijkheden.

Met vriendelijke groet,
Qander

Luc Smetsers
Teamleider aanvraagservice
-=-=-=-=-=-=-

Inmiddels een ING creditcard aangeschaft.
ING heeft ook een creditcard voor € 12,50 maar die is uitsluitend voor studenten
Ik studeer elektronica en mechanica. Momenteel bezig aan de studie I2C. Kortom: ik ben óók student!
Misschien is het handiger om eens te vragen naar een creditcard zónder gespreid betalen mogelijkheid? Dan is er geen kredietfaciliteit, met alle mitsen en maren nodig.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Creditcard light

Ongelezen bericht door sjohie »

Qander is trouwens het oude primeline. Google maar eens op die oude naam, maar pas op, doe dat alleen als je stevig op je stoel zit. Wees blij dat je daar niet mee in zee bent gegaan.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Creditcard light

Ongelezen bericht door taxikemperman »

drejansen schreef: dan is er een vorm van 'creditcard light' Paypal, eveneens een mooi systeem maar wordt door steeds minder internetwinkels geaccepteerd. Vermoedelijk omdat elke betaling de winkelier geld kost.

ik ben op zoek gegaan naar prepayd creditcards (paypal is ook een prepayd systeem) maar die zijn nóg veel duurder dan 'gewone' creditcards en vallen daarmee dus af.
Hoe kom je erbij dat PayPal een creditcard is??
Het is eerder een bank.
En hoe kom je erbij dat dit duur is?
Als koper kost het je niets.
En als je slim bent, dan koppel je je bankrekening eraan. De omrekenkoers van een betaalrekening in vergelijking met een echte creditcard is goedkoper.
Enig nadeel is dat je er niet mee in een stenen winkel kan betalen

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Creditcard light

Ongelezen bericht door kweenie »

Je hoeft niet te reageren op alle zaken waarvoor je wel aan de eisen voldoet.
Er staat duidelijk
Deze beslissing is genomen op basis van één of meer van onderstaande redenen:
Het feit dat je aan één van de genoemde zaken niet voldoet, bijvoorbeeld dat je inkomen als student (te) laag is, zou namelijk al voldoende reden zijn.

michieldejong
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04

Re: Creditcard light

Ongelezen bericht door michieldejong »

Er zitten overigens behoorlijk veel onjuistheden in het verhaal van TS:
  • -Paypal wordt niet steeds minder geaccepteerd. Het percentage paypal betalingen is de afgelopen jaren eerder toegenomen dan afgenomen.
  • -Paypal is (in aanleg) geen prepaid systeem. U kunt bijvoorbeeld Paypal verbinden met uw bankrekening. Alle betalingen worden dan (achteraf) geincasseerd van uw bankrekening.
  • -Creditcard wordt zeker niet door alle webwinkel geaccepteerd. Ideal wordt door veel meer nederlandse webwinkel geaccepteerd dan Creditcard
taxikemperman schreef: En hoe kom je erbij dat dit duur is?
Als koper kost het je niets.
Op dit punt heeft TS wel gelijk. Hij stelt dat het de winkelier geld kost, niet de koper, en dat klopt. Paypal kost een winkelier tot wel 3,4% en dat is erg veel, nog duurder dan creditcard (een deel van die 3,4% is wel de creditcard kosten die Paypal heeft als de koper via zijn creditcard betaalt aan Paypal). Daar komt nog bij dat bij Paypal de koper de betaling kan betwisten dus biedt dit minder zekerheid dan iDeal.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Creditcard light

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Maar TS wil toch een kaart, dan heeft hij toch niets te maken met de kosten van een ondernemer.
Wat het de ondernemer kost, maakt mij als klant niets uit.
En dat je een betaling kan betwisten als klant is alleen maar goed

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Creditcard light

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heel mooi voor u dat u alsnog een creditcard heeft. Maar waarom het hele relaas dat een andere aanbieder het niet aandurfde met u? En niet BKR regegistreerd? Tegenwoordig wordt je al geregistreerd bij een mobiel telefoonabonnement.

U heeft uw punt gemaakt, maar erg veel infomatie voor een nietszeggend stukje.

michieldejong
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04

Re: Creditcard light

Ongelezen bericht door michieldejong »

taxikemperman schreef:Maar TS wil toch een kaart, dan heeft hij toch niets te maken met de kosten van een ondernemer.
Wat het de ondernemer kost, maakt mij als klant niets uit.
En dat je een betaling kan betwisten als klant is alleen maar goed
Daar heb je helemaal gelijk in maar TS vondt het in zijn breedsprakige betoog nodig om nog even uit te leggen waarom steeds minder ondernemers Paypal zouden accepteren.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Creditcard light

Ongelezen bericht door GJvdZ »

taxikemperman schreef:
En als je slim bent, dan koppel je je bankrekening eraan. De omrekenkoers van een betaalrekening in vergelijking met een echte creditcard is goedkoper.
Dat hangt van je CC af. Mijn werkcreditcard (MC) heeft een veel gunstigere wisselkoers dan mijn bankrekening en Visa card.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Creditcard light

Ongelezen bericht door grun »

drejansen schreef:Er is Ideal, een prachtig systeem dat helaas niet door alle internetwinkels wordt geaccepteerd.
Ik vind Ideal helemaal niet zo ideaal. Probeer maar eens een Ideal betaling terug te draaien, dat lukt niet.

Persoonlijk betaal ik het liefst via creditcard (of via paypal die ook de creditcard gekoppeld is). Dan heb je een vorm van bescherming voor de aankopen, en de betaling wordt eenmaal per maand renteloos van de betaalrekening afgeschreven, achteraf dus. Omdat termijnbetaling niet geactiveerd is, wordt de card ook niet aangemeld bij de BKR.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Creditcard light

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik heb een prepaid cc voor in dubieuze landen zodat ze de cc niet leeg kunnen plunderen, kosten 7,50 per jaar.
Amex en MC (Gold) doen dit "gratis" voor je hoor, tenminste... dubieuzere landen dan Nigeria heb ik nog niet gedaan, misschien jij wel.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: Creditcard light

Ongelezen bericht door lordi »

U heeft altijd nog de mogelijkheid om een prepaid credit card aan te schaffen zoals bijvoorbeeld deze van ICS: https://prepaid.yourmastercard.nl/prepaid-mastercard/

Heeft u 180 dagen aankoopverzekering op bijna al uw aankopen erbij.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Creditcard light

Ongelezen bericht door sjohie »

lordi schreef:U heeft altijd nog de mogelijkheid om een prepaid credit card aan te schaffen zoals bijvoorbeeld deze van ICS: https://prepaid.yourmastercard.nl/prepaid-mastercard/

Heeft u 180 dagen aankoopverzekering op bijna al uw aankopen erbij.
En een gerede kans dat je zeg op vakantie bij een autoverhuurder staat, en je er niet mee kan betalen. :wink: Steeds meer bedrijven accepteren geen prepaid creditcards, zeker niet als het over grotere bedragen gaat, zoals de aanschaf van smartphones met abonnementen, of het huren van voertuigen of zwaar materieel.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Creditcard light

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

U heeft het over een credit card van 12,50 euro. Mijn VISA Card kost me 20 euro per jaar. Dan heb je een kaart van een grote organisatie met uitstekende service. Het verschil in de kosten lijkt me te verwaarlozen. Maar misschien moet je helemaal niet beginnen aan een credit card als je per jaar slechts een paar keer een paar euro met de kaart wilt betalen.

Gesloten