LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Euro en Zalm

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door Jan1 »

opa


Geplaatst op 11 Jun 2006 02:39 door opa

Hogere uitkeringen zoals AOW?

Dan zwijg ik nog maar over ziektekosten.
Ja, ook de AOW is gestegen, tenminste wel de mijne, de ziektekosten zijn bij mij ook niet gestegen, dit door de verminderde premies die door de SVB en pensioenverzekeraar worden ingehouden, bovendien had ik nu de mogelijkheid om mij collectief te verzekeren vanwege het al jaren bestaande lidmaatschap van Icare. @Opa, beter je huiswerk doen en niet zo maar wat roepen, en maar wat verzinnen als men zegt "Verklaar je nader"

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik zie dat ik niet de enige ben die meent dat Opa maar wat uit zijn nek kletst. Alle uitleg vind ik heel helder en komt op mij in ieder geval zeer waarheidsgetrouw over, ik ervaar hetzelfde in het dagelijks leven.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door opa »

Hogere uitkeringen zoals AOW?
Er staat ik citeer:
Hogere uitkeringen zoals AOW?
Ik haal aan Alle uitkering in zijn algemeenheid en er staat een vraagteken achter de zin.
Dus ik vraag of de en welke uitkeringen er zijn gestegen.
Ook is beetje flauw dat u niet in gaat over de vraag betreft loonstijging.
Maargoed, dit is normaal in dit soort discussies om er uit te lichten door de rest van de argumenten te ontkrachten.
Geeft niets ik kan er wel tegen

Hierbij speciaal voor Karr,
U heeft gelijk de euro is een zegen voor een bepaalde groep mensen in onze samenleven. Want IK zelf heb het immers goed en IK merk zelf ook geen enkel verschil met de gulden en IK zelf hou voldoende geld over om te besteden en IK kan zelfs nog sparen.
Kortom, IK heb geen klagen en de rest van Nederland is abuis of volkomen de weg kwijt en kan niet rekenen ? <===
@Opa, beter je huiswerk doen en niet zo maar wat roepen, en maar wat verzinnen als men zegt "Verklaar je nader"
Excuus, de "Verklaar u nader" heb ik even gemist. In welke reactie stond deze zin ?
Ja, ook de AOW is gestegen, tenminste wel de mijne,
Over de AOW voor Jan,
Hoeveel is bij u de stijging van de AOW uitkering ?
En bent u nog samen of bent uw weduwnaar, begrijpt u ? :wink:

.

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door nl1sms »

Woehahahha geweldig om te lezen! go opa go! ik sluit me helemaal bij opa aan... Hij heeft gelijk... of je nou wilt of niet... wake up and smell the (4 euro) coffee!

Gisteren ging ik een naar een concert in Amsterdam. Betaald parkeren, 2 euro 80 per uur. nu is Amsterdam zo en zo duur maar 2 euro 80 per uur? Ik hoor sommigen al briezen, dat heeft niets met de euro te maken...nee.... cola halen bij de bar... 1 euro 80 voor een cola. rekent u mee om naar de gulden? Oh nee dat mag niet meer volgens sommige zelfbenoemde intellectuelen.

Tshirt wilde ik kopen.... 20 euro.... Das goedkoop.... 44 gulden.... Normaal kosten shirt bij een beetje bekende band 50 euro. Vroeger was dit 45 tot 50 gulden.

Entree kaartje kostte 30 euro.... Ik ben in 1986 naar een concert gegaan van zztop voor 35 gulden. De laatste keer was in 2004 en toen betaalde ik 50 euro. Ach ik hou op met voorbeelden noemen... ik kan aan de gang blijven.... het is niet alleen eten, drinken, horeca, openbaar vervoer, benzine, verzekering enz. enz. enz wat duurder is geworden.... ALLES is duurder geworden. Ik kan niets bedenken wat nu goedkoper is dan voor de euro. Als laatste... neem nu brood.. betaal ik nu 0,40 euro cent voor voor een half brood. Vroeger was dit 50 cent. En ik ben er geen ene £$£%££% euro in salaris op vooruit gegaan. Ik snap nu ook waarom zoveel mensen in financiele problemen komen. vind je het gek??? Doe niet zo naief.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door Jan1 »

opa


Geplaatst op 11 Jun 2006 02:39 door opa

Hogere uitkeringen zoals AOW?
Uitkeringen staan al jaren op zelfde niveau.
Dan zwijg ik nog maar over ziektekosten.
In uw eigen bericht staat dat de uitkeringen al jaren op hetzelfde niveau staan. Dat is pertinent NIET waar, zonder dat er iets aan mijn gezinssituatie is veranderd krijgen mijn vrouw en ik elk ruim 22 euro netto meer in de maand sinds december 2005, ook is al in een eerder jaar nadat de euro is ingevoerd een toeslag van 60 euro bruto per persoon per jaar uitgekeerd, of dit voldoende is, dat is een andere discussie. Vraag dit maar na bij je eigen opa en oma. De zin verklaar je nader is in deze bewoordingen niet geplaatst, maar nadere uitleg geeft u ook niet, nogmaals u verzint maar wat.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

ALLES is duurder geworden. Ik kan niets bedenken wat nu goedkoper is dan voor de euro. Als laatste... neem nu brood.. betaal ik nu 0,40 euro cent voor voor een half brood. Vroeger was dit 50 cent. En ik ben er geen ene £$£%££% euro in salaris op vooruit gegaan. Ik snap nu ook waarom zoveel mensen in financiele problemen komen. vind je het gek??? Doe niet zo naief.
zwamverhaal

Ik betaal momenteel bij Super de Boer voor een 1200-grams-brood 63 cent. Is hetzelfde als 42 cent voor een brood van 800 gram. In 2001 betaalde ik voor een dergelijk brood ƒ 1.69

Ik had het al over kattenvoer, koffie, aardappelen, melk. Daar mag wat mij betreft ook suiker bij, en broodbeleg, zoet en hartig. Allemaal niet duurder geworden of zelfs goedkoper. Terwijl mijn inkomen sinds 2001 fors is gestegen in dezelfde baan. Dat dat komt door belastingmaatregelen, daaruit kun je afleiden dat die eigenlijk iedereen ten deel zijn gevallen.

Goed, ik noemde ook produkten en branches, die duurder, fors duurder zijn geworden. Maar als je het zaakje in evenwicht brengt, kijkt naar alles (gemeentelijke belastingen, zuiveringschapn en noem nog maar wat dingen op), dan is het toch om het even.

Op punten kan iemand gelijk hebben, wanneer gezegd wordt dat bepaalde produktgroepen flink in prijs gestegen zijn, maar ben dan wel zo eerlijk, en zet er de produkten naast, die in prijs zijn gedaald.
Zet tegenover een gemiddelde prijsstijging van 5 procent ook een inkomensstijging met datzelfde percentage, en je zult zien dat je niet minder te besteden hebt dan in 2001 of 2000.

Bij mij is door belastingmaatregelen in 2001 en in 2006 het inkomen zodanig gestegen dat ik daarmee de gestegen kosten van de gemeentelijke belastingen en hogere prijzen in de horeca makkelijk kan opvangen. Het houdt elkaar op langere termijn gewoon in evenwicht.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door opa »

Zwamverhaal?
Kletsverhaal?
Verzinsel?

Waar uw fanatisme vandaan komt, begrijp ik niet goed.
Hoe zit het met de loonstijging?

Jan,
Hoet zit het met bijvoorbeeld de alleenstaande en alleenstaande ouderen zonder of klein pensioen ? <===
En hoe zit het met andere uitkeringen zoals WAO en Bijstand ?<===

Begrijpt u uw eigen reactie, dan bedoel ik vanuit uw eigen situatie gezien?
En dat uw situatie niet die van een ander behoeft zijn?

Maar zoals ik al schreef, u heeft gelijk en de rest ziet het verkeerd.
Gelet op het WK heb ik hier een inkoppertje,
Gelukkig bent u in de minderheid :D

.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door opa »

Algemeen,

Mijn zoon heeft een groot bedrijf in de detailhandel.
voorbeeld:
In jaar 2000 kocht hij een artikel voor inkoop van 14,95 GULDEN !!!!!!
In 2005 kocht hij hetzelfde artikel voor 19,95 EURO !!!!

De verkoopprijs van dit artikel was in 2000 34,95 GULDEN !!!
De verkoopprijs anno 2005 was 39,95 EURO !!!

RARA Hoe kan dit?

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door nl1sms »

Hoe naief kan iemand zijn.... zwamverhaal ? nou jouw verhaal kan direct naar de fabeltjes krant.
Terwijl mijn inkomen sinds 2001 fors is gestegen in dezelfde baan. Dat dat komt door belastingmaatregelen, daaruit kun je afleiden dat die eigenlijk iedereen ten deel zijn gevallen.
Dat die iedereen ten deel zijn gevallen? hmmm dan ben ik zeker de enige die geen euro extra heb gekregen van de belasting. Zorgtoeslag viel ik net buiten. Ging om een paar tientjes. Ik betaal meer kosten voor kinderopvang en alles is duurder geworden. Waarom is mijn inkomen niet fors gestegen dan? Zou het kunnen dat het bij ieder mens verschillend is? en dat je persoonlijke omstandigheden etc. etc. een rol spelen? volgens mij wel... en als je net van school af bent en nog bij je ouders woont etc. etc.... tja dan kan ik ook de horeca kosten betalen. Maar ik heb geen tijd en geen geld om naar de kroeg te gaan. De euro had er nooit moeten komen. NOOIT! Zei ik 10 jaar geleden al, zeg ik nu nog. Als jou theorie klopt, dan zijn we er dus ook helemaal niets mee opgeschoten want we spelen gelijk toch? jij krijgt meer poen, dus kan je de andere extra gestegen kosten makkelijk betalen. Kortom, waarom dan een euro invoeren?

Voor de rest van Nederland geld, dat het overgrote merendeel sinds de invoering van de euro, zij in financieele problemen zijn gekomen of de broekriem wat strakker aan moesten zetten. Ga nou niet beweren dat dat niet zo is. Vroeger kon je voor 25 gulden twee dagen van de chinees eten, nu is het minimaal 25 euro. Om over patat uit de snackbar nog maar te zwijgen.. maarja... luxe artikelen he. mag ik niet zeuren.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door G7 »

Opa, ik wil hier ook nog wel even op reageren. Ik heb dit item al een tijdje gevolgd. Ook wij kunnen niet tot de conclusie komen, dat we er op vooruit zijn gegaan. Zitten bijna in dezelfde situatie als jou.

Diegenen die hier volhouden dat zij er zo veel op vooruit zijn gegaan behoren tot de categorie: het gaat goed en beter met diegene, waar het altijd al goed mee ging. Daar behoren wij dus waarschijnlijk dan toch niet bij!

Natuurlijk hebben ze voor de meeste artikelen gewoon de FL eraf gehaald en de € ervoor in de plaats gezet. Maar verder hoor je mij niet klagen. :wink:

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door nl1sms »

whoehahah precies!!! precies wat ik al zei. De enigen die er mee op zijn geschoten zijn rijke lui, zakenmannen, grote bedrijven. En de mensen die het zware ondankbare echte werk moeten doen kunnen wegrotten.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door SJZ »

RARA Hoe kan dit?
Beste Opa, jouw zoon is iemand die heel slim heeft geprofiteerd van de invoering van de euro.

Kennelijk maakte hij eerst twintig gulden winst op die artikelen, en nu twintig euro.

Hij heeft het gulden-teken van zijn winst vervangen door een euro-teken. En de klanten pikken het kennelijk, want die kopen het nog.

En dus is het inkomen van jouw zoon heel fors gestegen sinds de invoering van de euro.

S. ;-)

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Zeg opa zoek je nog een schoondochter voor je zoon... :lol:


Oh, nee, heb al een man.. :oops:

Nou ja, iemand voor op de reserve-bank dan. :wink:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door karr-2 »

Onvoorstelbaar dat mensen maar door blijven emmeren over het duurder geworden leven, terwijl het gewoon aantoonbaar niet waar is. Vele voorbeelden zijn de revue gepasseerd van zaken die hetzelfde kosten of gewoon goedkoper zijn geworden.

Tuurlijk zijn sommige dingen duurder geworden, maar dat zou zonder euro ook gebeurd zijn maak je geen zorgen. Maar zoals eerder gezegd, gemiddeld genomen zijn de prijzen gelijk gebleven of zelfs gedaald.

Hetzelfde geld voor de salarissen in dit land, die gewoon aantoonbaar gestegen zijn, varierend van enkele tientjes tot soms wel 200 a 300 euro.

Als je dus niet rondkomt met je geld, dan geef je het verkeerd uit, zo simpel is het.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door G7 »

Het gaat niet alleen, om het wel of niet rond kunnen komen. Jij beweert steeds maar weer dat iedeen er zo op vooruit is gegaan Ja, jij ja!

JIJ moet eens ophouden met jou gezeur en grootmoedswaanziin/arrogantie hierover, want dat is beslist niet zo! In ieder geval bij velen van ons niet!

Iedereen zal er wel wat bij gekregen hebben, maar dat staat in geen verhouding met de fors gestegen vaste lasten Dan wil ik het nog niet eens over de consumtieprijzen hebben.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door karr-2 »

Iedereen zal er wel wat bij gekregen hebben, maar dat staat in geen verhouding met de fors gestegen vaste lasten Dan wil ik het nog niet eens over de consumtieprijzen hebben.
Kijk als ik nou de enige was die het beweerde zou ik je gelijk geven. Maar in dit topic alleen al zijn er 4 a 5 anderen die het met mij eens zijn dat de kosten van het leven niet noemenswaardig gestegen zijn. Hoe wil je dat verklaren dan?
JIJ moet eens ophouden met jou gezeur en grootmoedswaanziin/arrogantie hierover, want dat is beslist niet zo! In ieder geval bij velen van ons niet!
Dat zal ik maar opvatten als een regelrechte belediging aan mijn adres. Getuige de reacties van anderen zeur ik niet en grootmoedwaanzin is mij al helemaal vreemd. Ik geef alleen de feiten weer zoals ik ze persoonlijk ervaar en veel van mijn kennisen en vrienden met mij.

Maar goed, als jij er voor kiest om te blijven hangen in zelfmedelijden, ga vooral je gang.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door G7 »

Je hebt gelijk! Het moet hoogmoed zijn.

Oke, velen zijn het met jou eens, zeg jij. Niemand hoeft het met mij eens te zijn, per slot van rekening ben ik deze topic ook niet begonnen.

Maar velen zijn het ook NIET met jou eens en die mogen ook hun mening wel geven. Als ik jou schrijven hier lees, behoor jij toch echt wel tot die categorie: wie het al goed had, krijgt het nog beter.

Maargoed, we moeten maar niet op de persoon gaan spelen, waar ik en jij dus nu ook aan mee doen. En echt Karretje 2, met mij hoef je echt geen medelijden te hebben. Ik red me prima! Meer dan dat zelfs.

Ik vraag ook geen medelijden, maar wel een beetje begrip voor die mensen, die het niet zo goed als jij hebben. Is dat zo erg?

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door opa »

Voor SJZ,

Ik zal het voorbeeld anders formuleren,

In 2000 INkoop 14,95 GULDEN !!!!!!
In 2000 VERkoop 34,95 GULDEN !!!

In 2005 INkoop 19,95 EURO !!!!
In 2005 VERkoop 39,95 EURO !!!


S;
Hij is getrouwd, heeft 4 kinderen en is 50 jaar... :lol:

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door Jan1 »

Het is al meer gezegd en geschreven, geld tekort zet vaker aan de uitgavenkant dan aan de inkomstenkant. Met andere woorden, je moet de tering naar de nering zetten. Zelfs na 4 1/2 jaar euro zijn er nog steeds mensen die de euro uitgeven alsware het een gulden, voorheen hadden ze er vaak geen idee van hoeveel iets kostte, toen de euro kwam gingen ze omrekenen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik zal het voorbeeld anders formuleren,

In 2000 INkoop 14,95 GULDEN !!!!!!
In 2000 VERkoop 34,95 GULDEN !!!
Dus maakte hij 20 GULDEN winst.
In 2005 INkoop 19,95 EURO !!!!
In 2005 VERkoop 39,95 EURO !!!
Dus maakte hij 20 EURO winst.

Van ƒ 20 naar € 20 winst in vijf jaar. Mijn rekensom blijft hetzelfde.

Gesloten