LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Euro en Zalm

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door opa »

SJZ,

Ja de bruto winst, maar kijk eens naar zijn inkoop.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door SJZ »

Zolang hij maar blijft verkopen is jouw schoonzoon bijzonder geïnteresseerd in de bruto winst. En die is verdubbeld. Zijn uiteindelijke winst is dan MEER dan verdubbeld. Een geslepen zakenman.

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door opa »

SJZ,

Hoeveel euro zitten er in 1 gulden of hoeveel gulden in 1 euro? :wink:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door SJZ »

In 1 euro zit 2,20371 gulden.

Jouw zoon maakt dus meer dan twee keer zoveel brutowinst.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik vraag ook geen medelijden, maar wel een beetje begrip voor die mensen, die het niet zo goed als jij hebben. Is dat zo erg?
Uiteraard zullen er altijd mensen zijn die het minder goed hebben dan een ander, dat voorkom je nu eenmaal niet. Maar zoals Jan1 ook terecht opmerkt, geld tekort ligt vaker aan de uitgaven kant dan aan de inkomstenkant.

Kijk eerst eens kritisch naar je uitgavenpatroon. Is een budgetsupermarkt niet beter? Moet ik wel 3 keer per jaar op vakantie of een nieuwe auto? Etc etc.

Ondanks dat wij rond moeten komen van mijn studiefinanciering en het inkomen van mijn vriendin, heb ik niet het idee dat we problemen hebben. Bij mij in de straat woont een ouder echtpaar, die rondkomen van 2 keer AOW plus een klein pensioen. Ik heb ze nog nooit horen klagen over iets....

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door G7 »

Betste Dilbert 29. Dan zal jou vriendin meer dan genoeg verdienen om alles te kunnen bekostigen en daar jou grotendeels ook nog van onderhouden. ( Waar niks mis mee is)!

Je maakt mij niet wijs, dat jij alleen van jou studiefinanciering, zonder een bijbaan, je kunt onderhouden. Of je moet nog bij je ouders wonen.

Er zijn gewoon nu eenmaal mensen die het niet zo breed hebben en dat kan jullie niet genoeg aan het verstand gebracht worden. Dan beginnen jullie weer, over hoe die mensen hun geld wel moeten uitgeven of juist NIET moeten uitgeven.

Niet iedereen kun je met jullie situatie vergelijken. Wij hebben hier ook 1 AOW met klein pensioen en een partime inkomen en redden het , evenals jou buren met 2 x AOW met pensioen, ook prima.

Ik persoonlijk, heb niets te klagen, maar dat geldt echt niet voor iedereen en dat wil er bij jou en je 'soortgenoten' niet in! Ik zie dat toch ook om me heen?

Oke, ik neem aan dat je nu op school zit, dus wens jou ook sterkte met die warmte. :wink: Ik ga nu op vakantie, dus van mij zul je voorlopig geen last meer hebben.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door tienepien »

In 2000 INkoop 14,95 GULDEN !!!!!!
In 2000 VERkoop 34,95 GULDEN !!!


Dus maakte hij 20 GULDEN winst.

Quote:
In 2005 INkoop 19,95 EURO !!!!
In 2005 VERkoop 39,95 EURO !!!


Dus maakte hij 20 EURO winst.

Van ƒ 20 naar € 20 winst in vijf jaar. Mijn rekensom blijft hetzelfde.
Maar als hij nu een product weg moet doen omdat hij het niet kan verkopen, maakt hij 20 euro verlies ipv de 15 gulden die hij anders zou hebben verloren. (Ligt een beetje aan de aard van het product: van bederfelijke producten moet je er altijd een aantal weggooien)

opa
Berichten: 497
Lid geworden op: 06 sep 2005 11:14

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door opa »

SJZ
In 1 euro zit 2,20371 gulden.
Dit is correct,
En waar zit het verschil wat hij betaalde in de INkoop prijs tussen 2000 en 2005?

In 2000 INkoop 14,95 GULDEN

In 2005 INkoop 19,95 EURO

Function
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 okt 2005 22:11

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door Function »

aan OPA en OMA,

ik sluit mij hierbij helemaal bij jullie aan!!!
zoals Karr-2, en anderen menen, die zijn inderdaad van arrogantie verdronken.
Karr-2 woont nog bij mammie thuis, krijgt zijn kont afgeveegt na zijn behoefte. wordt lekker nog met de lepel gevoerd.
tja, dan is het idd niet duur nee.
ik ben 20 jaar, maar kan zeer goed met de ouderen meepraten.
maarja, voor sommige hier is 300 euro en meer per maand maar een zakcentje.
ja, jullie hebben nog geen vaste lasten!!!!
reken eens de huur erbij, je vervoer zal ook ergens op moeten rijden. etc.
dan de regeltjes en rekeningen beleid van de overheid.
nee, Karr-2 en co verdienen zeker 5.000 euro netto per maand, ja dan heb je niks te klagen nee :roll:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

5000 euro netto per maand? Ik zou willen dat het waar was, maar mijn studiefinanciering is niet zo hoog als dat.

En we hebben wel degelijk genoeg vaste lasten hoor, denk maar aan de huur, de auto, de belasting, de boodschappen etc. Ik woon in ieder geval al jaren niet meer thuis, ik kan niet voor Karr-2 en anderen spreken in dit geval.

En op je 20ste denk ik niet dat je al voldoende verstand hebt van de wereld om mee te praten met de volwassenen, dus kruip snel terug in je ei en ga naar je mammie toe. Over een paar jaar mag je weer terugkomen.

Function
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 okt 2005 22:11

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door Function »

Zooooo dilbert!!!! je kan denken!!!!!
WOW!!!!

op mijn 20e niet genoeg verstand?
nee, kan kloppen, geeft je kentekennummer door van je auto, en ik parkeer hem plankgas erin :evil:
kijken of wij 2tjes nog genoeg verstand overhouden als wij een paar ledenmaten kwijt zijn geraakt :evil:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ha ha ha ha grote mond weinig daden.

Ik besteed geen aandacht meer aan je, niet de moeite waard.

Function
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 okt 2005 22:11

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door Function »

tja dilbertje, zo denken ze in de politiek net zo, maar dan wij schenken onze aandacht niet meer aan de burger.
JIJ BENT HET LEVENDE VOORBEELD van arrogantie :lol:

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door inxsnl »

Jammer dat dit forum niet verschoond blijft van persoonlijke bedreigingen en aantijgingen.
Ik vind het een teken van zwakte.
Laat een ieder zijn woord doen en reageer op een vreedzame volwassen manier

Medion
Berichten: 118
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:48

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door Medion »

Zou zeggen: zoek op een andere site een forum op waar je lekker kan schelden en elkaar de "hersens" kan inslaan ipv kinder8tig gedrag.

Groetjes Medion

Medion
Berichten: 118
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:48

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door Medion »

@GSM


Veel plezier in Barcelona en we zullen je missen.



Groetjes,

Medion.

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door nl1sms »

Blijkbaar zijn studenten weer eens gematst door de regering door relatief gezien meer studie financiering te krijgen dan hard werkende mensen krijgen aan belasting toeslagen. Kortom korten die studiefinanciering. Geef de toeslagen aan de mensen die het verdienen, hardwerkende mensen die net naast de boot pissen met die domme zorg toeslag etc. etc.

Medion
Berichten: 118
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:48

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door Medion »

@nl1sms
je laat studenten liever gratis jouw banden oppompen?

Groetjes,

Medion.

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door nl1sms »

hahahahahahahaha ja bijvoorbeeld. Doen ze tenminste nog eens wat naast het zuipen en feest vieren.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: De Euro en Zalm

Ongelezen bericht door SJZ »

Opa, waarom moet jouw zoon ineens zoveel meer bruto-winst maken?

2000: 9 euro en nog wat (20 gulden) bruto winst
2005: 20 euro bruto winst?

Ja, zijn inkoopprijs is gestegen. Maar hij gooit er nu een veel grote marge op. Ik ben nog aardig door hem een geslepen zakenman te noemen, anderen zouden hem een oplichter noemen.

Gesloten