LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De euro

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
comeyer
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jan 2010 14:16

De euro

Ongelezen bericht door comeyer »

Na 10 jaar de euro te hebben mogen we gerust stellen dat Nederland er niks aan gehad heeft. De burgers hebben minder bestedingsruimte en Nederland heeft het alleen geld gekost, nu wil het IMF het vangnet nog fors vergroten en kunnen landen zoals Nederland lekker de Grieken, Portugezen, Spanjaarden gaan onderhouden. Dan zullen die landne wel weer een plan moeten hebben om aan de voorwaarden te voldoen maar je zult zien dat die landen dan weer de fout in gaan.
Ik zelf had de crisis in 2005 al zien aankomen en met mij nog genoeg anderen. De crisis moet nog beginnen en de structurele baisse is nog lang niet voorbij. Ik zelf zie het pas rond 2014 of een 2015 aantrekken.
De euro heeft de Nederlander niks positiefs opgebracht en de burgers zijn flink genaaid.

berooid
Berichten: 76
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:58

Re: De euro

Ongelezen bericht door berooid »

De euro is er giraal per 1 januari 1999 en chartaal per 1 januari 2002.
Dat is resp 12 en 9 jaar, dus geen tien jaar.

Maar U heeft helemaal gelijk, en het is een zeer goede zaak dat U dit nog een keer opwerpt. We zijn met zijn allen flink te grazen genomen. Allereerst doordat we 10% te weinig euro's hebben gekregen voor onze goeie ouwe gulden (nog bedankt meneer zalm), Ten tweede omdat de prijzen de pan zijn uitgestegen na introductie van die *$%#@ euro (i duitsland noemden ze hem Teuro) en ten derde omdat we nou mogen opdraaien voor landen als Griekenland, Spanje enz.

De Grieken moeten zich helemaal suf lachen. Verdienen een exhorbitant salaris en gaan lekker met zijn 50e met pensioen

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: De euro

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Wat doet meneer Zalm nu?

Na het sudokuen bij de DSB, zit hij heerlijk een goed salaris te trekkenj bij de ABN Amro.

Gerrit zelf geen last van die euro hoor.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: De euro

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het lijkt hier wel een Telegraaf forum gezien de totaal niet op feiten gebaseerde bijdragen....

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: De euro

Ongelezen bericht door Jan1 »

Behalve de reactie van GJvdZ wordt hier alleen maar onzin verkondigd. Als we niet de gezamenlijke munt (euro) hadden gehad, dan was de crisis voor ons land nog veel groter geweest. We mogen blij zijn met de euro.

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: De euro

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Jan1 schreef:Behalve de reactie van GJvdZ wordt hier alleen maar onzin verkondigd. Als we niet de gezamenlijke munt (euro) hadden gehad, dan was de crisis voor ons land nog veel groter geweest. We mogen blij zijn met de euro.
Ik weet dat Gerrit Zalm bij de DSB alleen aan het sudokuen was (naast het stevig paffen), en dat hij nu een riant salaris ontvangt bij de ABN AMRO (de staatsbank). Dat o.a. Nederland mag opdraaien voor het financieel wanbeleid van Griekenland en Spanje en dat Rutte koste wat het kost de euro wil redden en dat we onze gulden te goedkoop is ingeruild. Sorry maar de euro is een grote tikkende tijdbom die in ons gezicht gaat onploffen.

Voor zover alleen maar feiten. Maar waar baseer jij op dat we blij mogen zijn met de euro?

B17
Berichten: 959
Lid geworden op: 23 okt 2006 11:22

Re: De euro

Ongelezen bericht door B17 »

Ierse bank heeft 20 miljard euro nodig naast de vele miljarden die zij al gejat hebben van de Ned. minima (sarcastisch bedoeld uiteraard) en Nederland staat alweer als het best jongentje van de CDA klas vooraan om met de milarden die stomme Ieren te helpen, waar haalt deze proleten club het geld vandaan

evdbeek99
Berichten: 420
Lid geworden op: 06 jul 2007 20:36

Re: De euro

Ongelezen bericht door evdbeek99 »

Het hele probleem zit m hierin.

Een land zoals Griekenlad devalueerde hun munt als het problematische schulden had. En dan was het probleem weer opgelost. De export kreeg ook weer een mooie impuls want de te exporteren producten waren goedkoper geworden.

Nu kan dit niet, en blijven de problematische schulden van een land bestaan. Dit soort landen moeten gewoon uit de euro stappen. Dat is beter voor iedereen. Het land dat zijn eigen munt heeft is blij want ze kunnen hun munt devalueren en wij blij want en houden onze schulden op een aanvaardbaar niveau.

Hoe langer we aanmodderen en voor een steeds groter bedrag garant staan hoe erger het wordt. Dus kick Griekenland, Portugal en Ierland uit de euro, beter vandaag dan morgen.

theSystem
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2010 15:50

Re: De euro

Ongelezen bericht door theSystem »

WEG MET DE EURO!!!! :twisted:

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: De euro

Ongelezen bericht door mylo1 »

Niet alleen weg met de euro..maar vooral met de EU..met alle interne bemoeienissen :twisted: :twisted: :twisted:
En nieuwe[in de maak zijnde] wetten en belastingen :twisted: :twisted: :twisted:

stofzuigertje

Re: De euro

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

TV of wasmachine is zowel beter als goedkoper geworden, net als een Laptop die ooit F5000,- koste in 1994 en nu vanaf €229,- dus die oude Toshiba is nu huisvuil geworden...

Maar ik weet ook dat benzine en Wodka duurder werden dus de laatste stook ik daarom zelf maar...

Het is afhankelijk van persoonlijke situatie.
Een huurder kreeg afgelopen 30 jaren vrijwel altijd huurverhoging.
Ik had een koophuis en op rente dalingen na betaalde ik hetzelfde....
Dus ik wil de € niet de schuld geven van alles.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: De euro

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Mensen laten zich zo graag meeslepen met wat ze ''ergens'' gelezen hebben.

ALLES is in prijs verdubbeld, sinds de euro er is, wordt beweerd. Nou, dat is beslist niet waar.

Kijk eens naar de eerste levensbehoeften. Kijk eens naar de prijs van een liter houdbare halfvolle melk. Die is soms in de aanbieding, maar ik betaal al maanden 47 cent voor een liter.

In 2001 betaalde ik 99 cent, soms zelfs 1,09 (gulden) voor datzelfde pak halfvolle melk.


Wat te denken van een brood. Ik vind het een beetje van de gekke dat een brood dat bij Lidl twee jaar terug nog 37 cent kostte, nu voor 69 cent over de toonbank gaat. Maar laten we even teruggaan in de herinnerering: wat betaalde je voor een soortgelijk brood tien jaar geleden? 1,29 tot 1,49.......


Het bekt zo lekker op verjaardagen, de een overtroeft de ander met sterke verhalen over hoe duur het leven toch geworden is met de euro. Maar dat er ook veel dingen goedkoper zijn geworden, of (nagenoeg) gelijk in prijs, daar hoor je niemand over, want daarmee scoor je niet op verjaardagen.

Ik kan in alle eerlijkheid zegen dat k met sommige dingen duurder uit ben, en met andere dingen goedkoper. Openbaar vervoer: losse kaartjes zijn veel duurder geworden. Maar de reizen die ik maak, zijn door de dagkaarten die de vervoerder in de rego hanteert, zelfs een fractie goedkoper dan een jaar of 10 geleden.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: De euro

Ongelezen bericht door manondoris »

1.67 euro voor 1 liter benzine .kan me niet herinneren dat ik daar ooit 3.67 gulden voor heb betaald of de nuon ,nu maandelijks 200 euro kan me zeker niet herinneren dat ik ooit 420 gulden aan voorchot heb betaald of 124 euro ziekenkosten nu, 272.80 gulden toen nee kan ik me ook niet meer herinneren .als je het zo is op een rijtje zet word je er toch beroerd van. als ze me toendertijd gezegd hadden dat we over 10 jaar met deze bedragen te maken zouden krijgen had ik ze vierkant uitgelachen.maar ja helaas de harde werkelijkheid :(

Jos Das
Berichten: 81
Lid geworden op: 08 nov 2010 12:08

Re: De euro

Ongelezen bericht door Jos Das »

Was Pim er nog maar. Die zou nooit toegestaan hebben dat wij met zijn allen zo werden gepakt. Dan was alles allemaal veel anders geweest nu....

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: De euro

Ongelezen bericht door manondoris »

tja jos das dat is iets wat we nooit zullen weten ,helaas! mischien is het wel zo.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: De euro

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Heb meer dan 10 jaar in de AGF gezeten ( aardappelen, groent en fruit ) als ik nu soms de prijzen zie dan denk ik ??? WTF ??? dat had ik vroeger echt niet moeten durven te verkopen in de NLG tijd.

Zien jullie nog wel eens in de supermarkt / markt appels voor 0,50ct per kg? Aardbeien voor 0,99ct / bloemkool voor 0,99 ct maat weeshuis / druiven voor 0,99ct en dan niet de eurocenten he.
En zo kan ik wel ff doorgaan.

Tijdens de euro intrede werden de prijzen zowel in guldens als in euro's vermeld, toen had je een goede vergelijking, nu is dit uiteraard niet meer.

ik meen mij te herinneren en wellicht is het al eerder vermeld maar geen zin om optezoeken, is destijds onze euro op de Duitse mark gecalculeerd.
Dit terwijl de gulden een van de meest sterke munten was.

Geen voordelen? Oh jawel hoor, in buitenland geen gekloot meer met wisselen enz enz. Thats it !

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: De euro

Ongelezen bericht door Athoz »

Jos Das schreef:Was Pim er nog maar. Die zou nooit toegestaan hebben dat wij met zijn allen zo werden gepakt. Dan was alles allemaal veel anders geweest nu....
Ik ben het een keer met je eens. Ik denk ook niet dat Pim het had toegestaan dat 'wij het volk' met z'n allen met een gezinspot vaseline gebukt voorover konden gaan staan voor die retards in den Haag...

En dat heel die Euro ons nog eens opbreekt, moge dat duidelijk wezen.. Niet alleen Nederland, maar alle landen in Europa die hun eigen zaken WEL zouden kunnen bestieren, als het niet om die bedelaars had geweest zoals griekenland, spanje of ierland. Moesten wij van Ijsland ofzo niet nog zoveel miljard terugkrijgen?

Als wij al het geld wat die knulletjes in den Haag zo graag uitlenen aan andere landen terug zouden krijgen, zouden wij niet de dupe zijn geweest van die miljarden bezuinigingen die ze op ons gaan verhalen.

Kees_1000
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 jan 2010 13:08

Re: De euro

Ongelezen bericht door Kees_1000 »

In landen waar ze geen Euro hebben (UK, Denemarken), zijn de prijzen net zo hard gestegen. Het is er daar echt niet goedkoper.
Veel prijzen zijn ook gestegen omdat tegenwoordig alles uitbesteed moet worden.
Vroeger werden broodjes in een bedrijfskantine tegen kostprijs door het bedrijf zelf verkocht, tegenwoordig wordt de kantine verpacht aan een bedrijf waar de directeur ook in een dikke auto wil rijden.
Dus hierdoor zijn ook veel prijzen extra hard gestegen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: De euro

Ongelezen bericht door kweenie »

Het ligt niet alleen aan de uitbesteding en de extra kosten die aan extra tussenlagen zitten, maar vooral ook aan de opkomst van (voorheen) arme landen zoals China en India. De mensen daar hebben zo veel meer te besteden dan een jaar of 20 geleden, dat de wereldwijde vraag naar grondstoffen ongelofelijk is gestegen. En dan gaat het niet alleen om rijst en granen of olie en staal, maar om alles. De autoverkopen in China zijn bijvoorbeeld al een tijdje groter dan die binnen de EU. En daarmee stijgt ook de vraag naar olie.

Die twee landen zijn qua bevolkingsaantal samen 5 keer zo groot als de hele EU. Een kleine stijging in de welvaart en in de individuele vraag heeft daarom al een gigantische impact op de wereldhandel.

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: De euro

Ongelezen bericht door mylo1 »

Ik heb een documentaire op België gezien [die zijn echt goed ]
Kon er op een gegeven moment niet meer naar kijken..de biobrandstof is de boosdoener..vooral in Amerika!
Hele stukken grond in Afrika..worden nu opgekocht door Amerika , china en Europa om daar het graan en maïs op te verbouwen..tel daar de speculanten bij op..en het feit dat de chinezen ook een kippenvleugeltje of stukje vlees willen bij hun maaltijd ..want al het maïs gaat daarheen [vee]
En het cirkeltje is rond!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Geef jij ze ongelijk..dan ben je een grote egoïst..want laat jij je stukje vlees staan ?..al is het maar 2 keer per week ?..nee dus...ik eet geen vlees meer na dit gezien te hebben ..wel vleeswaren
En die biobrandstof is werkelijk...verschrikkelijk
Amerika had vroeger een overschot aan graan en maïs.. nu een tekort!
China..daar gaat het om de verstedeling de steden vliegen als padestoelen uit de grond..als gevolg!..grondwater wat weggezogen word..met gevolg..de planten groeien niet meer!
Maar ook de kleine boeren die hun grond kunnen afstaan..waarop grote bedrijven[die beursgenoteerd zijn] de boel overnemen
Deze Wereld is gewoon verrot..de rijken worden rijker en de arme armer!
Daarom kon ik niet langer kijken..zou zo graag de klok terug willen zetten.. omdat ik mijn kinderen en kleinkinderen ..dit nooit had willen aandoen..dus kinderloos had moeten blijven!!!!!!!

Gesloten