LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] door de euro is het leven niet duurder geworden...

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Er zijn heus dingen duurder geworden door de euro, maar in grote lijnen valt het echt reuze mee!

Mensen gaan sinds de invoering van de euro bewuster met geld om.
Vroeger was geld uitgeven gewoon, maar door de euro beseft men pas werkelijk wat het kost.
En niet te vergeten, wij zijn de laatste jaren verwend en aangezien het nu al een tijd slechter gaat wil men geen stap terug doen.

p.s. ik ben zeeeeer blij met de euro.

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Er zijn heus dingen duurder geworden door de euro, maar in grote lijnen valt het echt reuze mee!

Mensen gaan sinds de invoering van de euro bewuster met geld om.
Vroeger was geld uitgeven gewoon, maar door de euro beseft men pas werkelijk wat het kost.
En niet te vergeten, wij zijn de laatste jaren verwend en aangezien het nu al een tijd slechter gaat wil men geen stap terug doen.

p.s. ik ben zeeeeer blij met de euro.
Kom terug op aarde, fantast.

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Gelukkig 1 en 2 ct niet meer nodig, ook dat was dus ongewenst.
Verklaar je nader?

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

aan gast van 27 Nov 2004 03:43

Ik sta met beide benen op de grond en volledig op de aarde.
Dus beste gast er zijn mensen, ja die bestaan, die blij zijn met de euro en ook er goed mee rond kunnen komen, zelfs kunnen sparen!

Misschien dat ik het besef van de euro eerder doorheb dan de doorsnee mens die nog steeds zit om te rekenen in guldens.
En die niet beseffen dat ook in het gulden-tijdperk de prijzen stegen, alleen, omdat men zo gewend was aan die gulden, dat voor zoete koek nam en het toen economisch ook veel beter was dan nu.

Wat ik al zei, we moeten allemaal een stap terug doen en dat is niet makkelijk, maar wel te leren.

De Euro Fan.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Jan1 »

Aan Gast
Gast

Geplaatst op 27 Nov 2004 21:55 door Gast
JA volmondig, wat ben ik het met U eens. Dit mag ook wel eens gezegd worden :D :D Bravo.

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Wat ik al zei, we moeten allemaal een stap terug doen en dat is niet makkelijk, maar wel te leren.
Had met de gulden dus niet gehoeven.

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Inderdaad met die gulden had u niks hoeven leren, maar ook dan was deze economische crisis niet te vermijden en had u alsnog een stap terug moeten doen.

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

aan gast van 27 Nov 2004 03:43

Ik sta met beide benen op de grond en volledig op de aarde.
Dus beste gast er zijn mensen, ja die bestaan, die blij zijn met de euro en ook er goed mee rond kunnen komen, zelfs kunnen sparen!

Misschien dat ik het besef van de euro eerder doorheb dan de doorsnee mens die nog steeds zit om te rekenen in guldens.
En die niet beseffen dat ook in het gulden-tijdperk de prijzen stegen, alleen, omdat men zo gewend was aan die gulden, dat voor zoete koek nam en het toen economisch ook veel beter was dan nu.

Wat ik al zei, we moeten allemaal een stap terug doen en dat is niet makkelijk, maar wel te leren.

De Euro Fan

Kom terug op aarde, fantast!

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

aan gast van 27 Nov 2004 03:43

Ik sta met beide benen op de grond en volledig op de aarde.
Dus beste gast er zijn mensen, ja die bestaan, die blij zijn met de euro en ook er goed mee rond kunnen komen, zelfs kunnen sparen!

Misschien dat ik het besef van de euro eerder doorheb dan de doorsnee mens die nog steeds zit om te rekenen in guldens.
En die niet beseffen dat ook in het gulden-tijdperk de prijzen stegen, alleen, omdat men zo gewend was aan die gulden, dat voor zoete koek nam en het toen economisch ook veel beter was dan nu.

Wat ik al zei, we moeten allemaal een stap terug doen en dat is niet makkelijk, maar wel te leren.

De Euro Fan
Al is je fantasie nog zo fel, de euro-ellende achterhaalt je wel. 8)

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Dat je niet begrijpt dat er echt mensen zijn die met de euro kunnen omgaan, okee. Maar dan hoef je niet steeds in herhaling te vallen.

Misschien moet je eerst maar eens bij jezelf gaan afvragen, waarom je niet met de euro kan omgaan. Mocht je daar uit zijn, kom dan nog eens terug.

Over het geld zelf.....

1. het euro-muntgeld was in het begin onwennig, maar niet onhandig.
Nu zie ik in 1 oogopslag welke munt ik moet pakken en wat er nog in m'n portomonnee zit.

2. De biljetten: zien er lang niet zo mooi uit als de gulden biljetten, maar ik denk niet dat de euro biljetten er ooit zo mooi uitgaan zien. Met de verschillende formaten heb ik geen probleem. Ook hier is het een gewenning. En ik lijst de biljetten niet in, maar geef ze uit. Het enige nadeel aan die biljetten is: ze worden te makkelijk vervalst.

3. Misschien voorspelbaar dat die 1 en 2 centen eruit zouden gaan, maar persoonlijk had ik geen moeite met dat kleine spul en vindt het eigenlijk best jammer dat ze er al zo snel zijn uit gegaan.

En laatste gast:
Al is je fantasie nog zo fel, de euro-ellende achterhaalt je wel.
Met het accepteren van de euro kom jij er wel, ik ben er al.
Dus...
Al zegt je fantasie, die gulden was ideaal, de euro is nu eenmaal van ons allemaal. (Get used to it) :)

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

De ministers gaan blijkbaar nooit naar de kapper of eens gezellig naar de kroeg, of ze declareren alles en weten niet eens hoeveel ze uitgeven.

Als ik zie wat AH nu doet met keer op keer al die prijsverlagingen en als ik dan de laatste prijs vermenigvuldig met 2,20371 om aan de oude guldenprijs te komen, dan merk ik dat zelfs met reclames de prijs nog hoger is dan de oude guldenprijs.
We worden dus gewoon voor het lapje gehouden en waarom?
Zijn er dan inmiddels zoveel mensen in Nederland komen wonen die het elders nog 'slechter' hebben en die wij met z'n allen te eten moeten geven?
Ergens moet al dat geld naar toe gaan... toch?

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien moet je eerst maar eens bij jezelf gaan afvragen, waarom je niet met de euro kan omgaan.
Waar herleid je dat uit?
En dat de eurocenten eruit zouden gaan, waar staat dit?

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

3. Het voorspelbaar was,dat de 1 en 2 euro-ct net als de cent zou gaan.

De centen gingen er ook uit.
Waar herleid je dat uit?
Door de opmerkingen, waarschijnlijk heb je moeite met het geld.

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Je kan de prijzen in supermarkten nu niet meer vergelijken met de guldentijd.
Ik weet dat veel supermarkten onder de inkoopsprijs verkopen, omdat de consument er niet aan wil dat de prijzen, net als in de guldentijd, stijgen. Hierdoor verdwijnen er kleine winkeliers die niet mee kunnen en verdwijnen er banen bij bossen.

Daarom, mensen wordt wakker, die gulden is verleden tijd, niets meer waard! Hoe kan je nu nog omrekenen?
Het is maar goed dat niet iedereen blijft hangen in de tijd, anders zouden er hier nog opmerkingen komen over bijvoorbeeld de huurprijzen en koopprijzen van 40 jaar terug.
We leven nu met z'n allen en moeten met de tijd meegaan.
Zet die gulden uit het hoofd en leef nu met de euro.

Hou wel in het achterhoofd dat elk jaar de prijzen stijgen, ongeacht welke munt we voeren. Alleen omdat het nu in ons landje wat minder gaat is het makkelijker om de schuld aan de euro te geven dan aan jezelf. Je hebt zelf je uitgaven in de hand.

Loop gewoon eens door een stad en kijk hoe mensen kopen, dan zie je dat het echt meevalt. En kijk eens naar jezelf wat je allemaal uitgeeft.

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Een quote is een copy van je tekst en niet deze snel aanpassen.
En geeft geen duidelijk antwoord op m`n vragen, maar dat was te verwachten.

Einde discussie!

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Een quote is inderdaad een exacte copy van een eerdere tekst, dit werd en wordt niet veranderd of aangepast. Dus wat dat betreft zijn we het eens, alleen dan dat jij dezelfde gekopieerde tekst anders leest dan het origineel.

Je eindigd deze discussie waarschijnlijk omdat je niet tegen euro-fans kan. Is natuurlijk mogelijk maar dat wil niet zeggen dat je de discussie eindigd. Want de discussie begon namelijk met de mededeling dat het leven door de euro niet duurder is geworden en daar ben ik het volkomen mee eens.

Dus mensen wie denkt er net zo over.

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik denk dat het best wel meevalt met die prijzen.
Ik denk alleen dat kledingzaken de euro nog niet begrijpen, maar voor de rest......... Klaag ik niet hoor!

day-me

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door day-me »

beslist dat de gulden omgezet is in euro!!!ik werk zelf in 'n winkel en maak zelf mee wat iets eerst kost en hoeveel t nu kost,bovendien maak ik ook erg hoge prysverhogingen mee.en ook mijn salaris was toen gehalveert maar de pryzen in de winkels en alle verzekeringen en noem 't maar op maakt het leven onnodig duur, en waarom??de nederlandse economie gaat langzaam op die van amerika lijken,armen worden armer en de rijken worden rijker.over een paar jaar hebben er gezinnen weer voedselbonnen nodig om aan eten te kunnen komen.maar er speelt meer dan alleen de euro!!!!

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

day-me
Gast

Geplaatst op 30 Nov 2004 13:09 door day-me


--------------------------------------------------------------------------------

beslist dat de gulden omgezet is in euro!!!ik werk zelf in 'n winkel en maak zelf mee wat iets eerst kost en hoeveel t nu
Wie heeft je dat liegen geleerd? Of is je fantasie is op hol geslagen. Wat jij zegt is pertinent NIET waar.

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

hallo Day-me

welke winkel werk je eigenlijk, want dat zijn oplichters.

Gesloten