LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] door de euro is het leven niet duurder geworden...

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Jan1 »

Gast
Gast

Geplaatst op 30 Nov 2004 16:48 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

hallo Day-me

welke winkel werk je eigenlijk, want dat zijn oplichters.

Naar boven
Die Day-me zuigt maar wat uit zijn/haar duim, er is geen enkele verkoper die handelt zoals Day-me zegt. Bovendien als je er dan nog naar toe zou gaan, dan ben je slecht voor jezelf. Er zijn echt wel wat prijzen die meer gestegen zijn dan normaal, maar niet zoveel als wel wordt gesuggereerd.

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Ik weet dat veel supermarkten onder de inkoopsprijs verkopen, omdat de consument er niet aan wil dat de prijzen, net als in de guldentijd, stijgen. Hierdoor verdwijnen er kleine winkeliers die niet mee kunnen en verdwijnen er banen bij bossen.
onder de inkoopsprijs laat me niet lachen, jij hebt zeker geen economie op school gehad of handel.
de komst van de euro was een mooie manier voor de winkeliers om mooi af te ronden.

1,95 in gld is nu ineen 1,90 in euro´s wel een verschil he maar liefst het dubbele kleine winkels kunnen het niet opboksen tegen de grote ketens dat is waar omdat mensen op de aanbiedingen afgaan ook al is het geen aanbieding.

pak als vb ah ze verlagen zoveel en verkopen onder de prijs jaja, daarom zijn er hier in de buurt twee ultramoderne ah´s geopend deze week kan toch niet alles wordt onder de prijs verkocht dus wordt er niks verdiend en maken ze alleen meer verlies,

mensen jullie hebben oogkleppen op, ah verkoopt niet onder de prijs dat denkt iedereen, het feit is alleen zo dat ze liever de prijzen hoog hebben zodat die moberg weer wat meer krijgt betaald.
je vergeet ook als ah er 1000 man uitgooot zgn omdat het minder winst draait moberg wel een grote extra bonus krijgt omdat ie er weer 1000 heeft geloosd en zo wat meer winst heeft.

zodra moberg moet rondkomen van ± 50.000 euro pj ipv een paar miljoen nu dan kan men zeggen dat het slecht gaat maar voor elk personeelslid wat verdwijnt strijkt hij weer extra geld op.
zolang de grote mannen meer hun zakken kunnen vullen wordt er genoeg verdiend.

ff nog 1 vb een bacardi breezer in de kroeg maar liefst 10 euro voor 1 flesje.
ik koop incl btw bij de makro 24 flesjes van dat spul voor 30 euro dat is dus omgerekend 1,25 eurp per fles incl btw

een kroeg koopt het groter in en zit dus ruim onder de 1,25 van mij als particulier tevens wordt de btw ook nog afgeschreven en kost dat flesje hooguit 80ct .
DUS LEES GOED 9,20 euro WINST per fles.

zeg niet dat dat niet niet zo is want dat is dus zeker wel, ik heb bij de mac gewerkt en weet wat een hamburger kost qua inkoop slechts 40 ct daar zit dus de huur van het pand/personeel etc al in verrekend dus de rest is pure winst
dus kijk maar eens goied of we opgelicht worden of niet

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

[quote]1,95 in gld is nu ineen 1,90 in euro´s [/quo



Leugenaar !!!!

galaxynl
Berichten: 44
Lid geworden op: 10 nov 2004 14:58

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door galaxynl »

mensen jullie hebben oogkleppen op, ah verkoopt niet onder de prijs dat denkt iedereen, het feit is alleen zo dat ze liever de prijzen hoog hebben zodat die moberg weer wat meer krijgt betaald.
je vergeet ook als ah er 1000 man uitgooot zgn omdat het minder winst draait moberg wel een grote extra bonus krijgt omdat ie er weer 1000 heeft geloosd en zo wat meer winst heeft
Ja jammer genoeg heeft deze meneer gelijk, en dat de mensen dat niet door hebben is nog veel triester.
Ach typisch weer het schaap gedrag.......

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Nou helaas heeft deze meneer niet gelijk.
De supermarkten verkopen wel degelijk onder de inkoopprijzen.
En de prijzen zijn echt niet zo enorm gestegen, maar men blijft hangen in het guldentijdperk en men weet nu niet meer wat het toen eigenlijk koste.

Iedereen, ik niet, klaagt over de mega prijzen, er zullen heus bedrijven tussen zitten die gestegen zijn, maar in het algemeen zijn de prijzen niet erger gestegen als in de gulden tijd.

Maar een gulden gaf men gewoon uit, alsof het niets was, de gewoonste zaak.... Maar met de euro gaan we nadenken, omrekenen (nog steeds!) en beseffen eindelijk wat iets kost.

Maar goed wij zijn Nederlanders en die hebben altijd wat te klagen, is het niet over het weer dan wel over de prijzen, niet over de prijzen dan wel over de achterburen etc.

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

dat de mensen dat niet door hebben is nog veel triester.
Dat de mensen de euro nog steeds niet snappen is pas triest.
NL-ders zij gewoonte mensen en als er maar iets veranderd...........
Snappen ze het niet, is het niet goed...............

hobbes

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door hobbes »

WAAROM VERPLICHT MEN DE MIDDENSTAND EN DE HORECA NIET OM DE GULDENPRIJZEN ACHTER DE EURO TE ZETTEN???????

Ik denk dat het schaamrood naar hun kaken zou stijgen :oops: . Zelf schrik ik nog regelmatig als ik weer eens omreken.

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

hobbes
Gast

Geplaatst op 09 Dec 2004 06:58 door hobbes


--------------------------------------------------------------------------------

WAAROM VERPLICHT MEN DE MIDDENSTAND EN DE HORECA NIET OM DE GULDENPRIJZEN ACHTER DE EURO TE ZETTEN???????
Omdat er geen guldens bestaan, daarom heeft het geen enkel nut. Beter zou misschien wezen om de prijzen in roebels of roepia mogelijk Zwitserse franken. Dit zijn tenminste muntsoorten die bestaan. Er op vertrouwende U hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

The Bee

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door The Bee »

:D

Mensen mensen mensen, wat een niveau...
Het lijkt erop dat niemand op school ooit heeft opgelet.
De economie kent jaren van hoogconjunctuur en laagconjunctuur.
Laat het nu net zo zijn dat de periode van laagconjunctuur gelijk valt (of al reeds was ingezet) met de komst van de euro. Over enkele jaren ben ik benieuwd wat deze stelling nog teweeg brengt.

De parabool zit momenteel in een dal, iedereen moet zuinig aan doen. Dit proces was reeds in gang gezet toen de euro kwam. Sinds 2000 loopt de economie reeds terug. Toen 2001, verhoging van de accijnzen en in 2002 de euro. Dit is een optelsom, waardoor iedereen inlevert. Over enkele jaren (optimist :D :D :D :D ) zeurt niemand meer over die euro, want dan zijn en weer banen, zit de economie in hoogconjunctuur etc. So what's the point?

Begin jaren 80 kenden we deze situatie toch ook? Begin jaren 90 idem. Waarom wordt dit dan nu op de euro geschoven? Ga wat nuttigs doen om je financiële positie te verbeteren ipv tijd te verdoen met zulke fora.

Groeten,

Jeroen

The Bee

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door The Bee »

O ja als aanvulling.

Ik ben het eens met de mensen die pro euro zijn (voor zover nog niet bekend :wink: )

Een Nederlander let nu beter op zijn uitgaven en geeft geld niet zonder meer uit. Mensen worden nu weer eens prijsbewust gemaakt en het blijkt nu dat het een keer ophoudt met uitgeven itt eindeloos spenderen om maar te hebben wat de buurman ook heeft.

Grt,
Jeroen

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,

natuurlijk is het door de euro niet duurder geworden! Alles is juist twee keer zo goedkoop! Vroeger was het bijvoorbeeld tien gulden voor oorbellen en nu is het 5 euro! Ik dacht dat dit een site was voor slimme mensen... Maar jullie kunnen er natuurlijk ook niks aan doen hoor.

Doei!

Maurien

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Voeding nu zo goedkoop als in 2001
ANP
Voorburg - De prijzen van voedingsmiddelen en alcoholvrije dranken zijn zo ver gedaald dat ze op het niveau van maart 2001 zijn terechtgekomen. Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) gisterens gezegd.
Consumenten profiteren sinds 2003 van de prijzenslag tussen supermarkten.

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

wedden dat er dwazen hier zijn, die zelfs dát gaan ontkennen, haha...nu zijn we eindelijk klaar met deze discussie.....slotje !!!

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

wij kunnen nog maar net ons hoofd boven water houden door die euro,alles is duurder salarissen minder iedere maand rood staan is iet leuk,laat staan kunnen sparen,en we werken alletwee,hoe moten mijn kinderen later studeren??? :cry: :(

Nuchter

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Nuchter »

Is dit een politieke diskussie over referenda, of gaat het over de euro en het megabedrog waarvan vrijwel iedereen het slachtoffer is?

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Michellangelo »

De invoering van de euro veroorzaakte weldegelijk een verhoging van de prijzen, zelfs de politiek ontkent dat niet meer, alleen is men de "belofte" vergeten over compenseren en verhogingen tegengaan vergeten... tja...

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Inderdaad deze euro wordt de 'strop' om onze 'nek'.
Het getal 'inkomen' is méér dan de helft minder (3000=1450) en de het zakje patat is (1.50=1,75).
Als je dit omrekent, kon ik met de waarde gulden 3000/1,50 = 2000 zakjes patat kopen, dat is veel.
Nu met de euro is dit helaas 1450/1,75 = 829 zakjes, dat is dan 1181 zakjes patat minder!
Conclusie dat wordt afvallen.
Op papier is ons IQ wel redelijk, maar deze tactische invoering van de euro kan door het gros blijkbaar niet juist worden verwerkt.
Er zitten enkelen met tranen op hun wangen, die nu continu aan de plasmolen moet denken, dit door euro- spanningen op de blaas.

:lol:

Gert K.

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gert K. »

Bovenstaande gast met de patat heeft een redelijke praktijkgericht voorbeeld gesteld.
De huidige prijzen zoals eerder vermeld kun je niet vergelijken met de gulden, je krijgt situaties die vergelijkbaar zijn met de periode van voor de invoering.
Voor de invoering van deze euro had men deze discussie niet zo sterk, alles was nog betaalbaar.
Je hebt dan twee mogelijkheden als de prijzen niet duurder zijn geworden, is het loon gewoonweg gehalveerd.

En die ontkennende gast, "met uitspraken als leugenaar e.d.", of jij bent een eurogenieter die ontvangt, of iemand die géén euro uitgaven doet.

:wink:

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Het is helemaal duurder geworden!!

Voor het bedrag dat je moet betalen staat alleen een andere letter.
De cijfers hebben ze laten staan.

Alleen bij mijn salaris hebben ze de cijfers wel veranderd.
Het getal achter het muntteken is gehalveerd.
Dus ik moet rondkomen van de helft :wink:

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

[quoteGast
Gast

Geplaatst op 06 Feb 2005 18:55 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Het is helemaal duurder geworden!!

Voor het bedrag dat je moet betalen staat alleen een andere letter.
De cijfers hebben ze laten staan.


]

Niet liegen, dat is niet netjes. Dat heeft je moeder je ook niet geleerd.[/quote]

Gesloten