LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] door de euro is het leven niet duurder geworden...

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Je bent toch ook gek als je € 1,75 voor een zak patat betaalt. Er zijn (hier in de stad Utrecht in ieder geval) genoeg zaken waar je voor € 1 of € 1,10 een goede zak patat kan halen.

Maar ja, als de meeste mensen zo dom zijn om gewoon € 1,75 neer te tellen voor een zak friet, ja, dan zullen de slimme patatboeren hun prijzen niet verlagen.

Als iedereen zulke zaken boycot, dan gaat iedereen wel naar prijzen als € 1 toe.

P.S. Was een zak patat vroeger ƒ 1,50? Nou, da's dan alweer 10 of 20 jaar geleden. Eind jaren negentig kon ik voor ƒ 1,50 al geen friet meer kopen hoor.

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

als je eind jaren 90 al geen zak patat voor hfl 1,50 kon kopen snap ik niet dat je ze wel voor 1€ kunt kopen.
in mijn woonplaats is ze nergens goedkoper als 1,75€ . krijg je ze ook nog in een klein bakje!!!

Anubis

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Anubis »

Afgelopen zaterdag kocht ik bij de boekhandel een alleraardigst boekje wat ik iedereen kan aanbevelen:
Titel: De Euro-ramp treft ons allemaal.......
Schrijver: Martin Dessing.
Uitgever: Aspekt, Soesterberg.
ISBN-nr.: 90-5911-370-5

De schrijver doet op boeiende wijze uit de doeken
hoe wij met z'n allen op een vreselijke manier GENAAID zijn bij de invoering van de Euro !!!!
Het is echt niet te geloven hoe Kok,Zalm en Duisenberg ons ronduit bedonderd hebben !! :evil: :evil:
Veel leesplezier.

P.S: Nee, ik heb geen belangen bij de verkoop van dit boekje !!!!

wiebenik

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door wiebenik »

Anubis? Waar ken ik die naam toch van? Lange gedichten, nachtelijke reacties op forums, reageren op je andere nicknames.


Maar wat het boekje betreft, heb je gelijk

linda_
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 feb 2005 11:32

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door linda_ »

Alles is duurder geworden en een salarisverhoging ho maar

altijd al geweten

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door altijd al geweten »

vandaag op het nieuws,meevaller overheid ivm aardgas baten ja wiedes van ons geld !!


gas is gekoppeld aan de olie,dus tel uit je winst.

bedenk allen goed als de koppeling niet wordt losgelaten kan het gas tot wel 1 euro de m3 stijgen!!

de olie wordt nl niet meer goedkoper omdat er steeds minder gevonden wordt.

sterker wat wij allen gebruiken wereldwijd, komt er niet meer bij!!

ik houdt mijn hart vast ,voor de nabije toekomst (2008/2009)

gr

altijd al geweten

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

ik niet dat je ze wel voor 1€ kunt kopen.
Febo: € 1
Smulwereld: € 1,10

Dus als je € 1,75 betaalt dan ben jij zelf die prijsopdrijver.

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Een gerookte makreel, was eerder f 2,50 en nu € 7,00 bij een buurtsuper (ruim 14 gulden voor een visje).
Dat is wat ze noemen een "GOUDVIS".

En een zak patat voor € 1,00 (of wel f 2,20), waar in Polen?.

:lol:

b.olsen

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door b.olsen »

moet ik even groente halen voor mijn moeder ,ik denk een lekker bloemkooltje , maar die bloemkool kost twee euro vijftig we hebben er twee nodig dure hap dus laat maar liggen die bloemkool we gaan wel op de pot , we gaan toch zeker niet meer dan 10 gulden betalen voor alleen de groente en wat wil de regering ook alweer? dat we gezonder gaan leven met zijn allen jazeker , zodra het betaalbaar wordt grt bjorg

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Het wordt steeds erger met de prijzen nu de mensen die niet mee kunnen komen de prijzen van 2001 gaan vergelijken met de prijzen in 2005. Dit wordt nog versterkt als je geen rekening houdt met de seizoens invloeden, bijvoorbeeld winterprijzen gaan vergelijken met prijzen van zomergroente in de zomer. Afgelopen zomer 2004 heb ik echt bloemkool ( grote ) kunnen kopen voor 43 eurocent. Dat zijn dan wel aanbiedingen in de tijd dat de bloemkool van de koude grond komt, maar toch.

flap35
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2005 21:48

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door flap35 »

Sinds de invoer van de Euro zijn alle prijzen gigantisch gestegen. Vaak is gewoon het guldens teken vervangen door die van de euro i.p.v. herberekend naar euro. Alleen de lonen zijn wel herberekend. Logisch dat veel gezinnen in de problemen komen. Het wordt eens tijd dat de nederlandse bevolking massaal in opstand komt. Wij nederlanders zijn veels te tollerant en blijven maar op de bank zitten klagen. Zolang de nederlanders niet gezamenlijk een vuist maken zal er niets veranderd worden.

b.olsen

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door b.olsen »

als wij nederlanders massaal in opstand komen , dan komt de regering erachter dat wij nederlanders massaal falliet zijn, nee, we kunnen beter met zijn allen asielzoeker worden hier in nederland dan krijgen we tenminste ook alles gratis, en geld toe , wordt je lekker snel rijk , en rij je binnen drie maanden door de stad met een vette auto onder je kont, die wij nu niet kunnen betalen, en niemand kan zeggen dat dit niet waar is , want wij zien het dagelijks om ons heen gebeuren. (en ik zal nu wel beschuldigd worden van rasicme....) mooi niet dit land is nog altijd een land van vrije meningsuiting , en het is de schuld van de regering dat wij zo denken, kijk maar naar alle bejaarden die dit land hebben opgebouwd , die worden voor de zoveelste keer genaaid

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Geldgebrek is vaker een kwestie van uitgeven, dan van inkomen.

b.olsen

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door b.olsen »

dat is niet eerlijk wat je nu zegt , wij gaan niet uit , niet naar de bioscoop , niet uit eten etc. als wij de vaste lasten hebben betaald , houden wij 160 euro over voor eten , persoonlijke verzorging, kleding etc. extra rekeningen worden van ons vakantiegeld betaald ,(weet jij meteen wanneer wij voor het laatst op vakantie zijn geweest) wat wij wel doen is concerten van rammstein bezoeken , maar dat betaalt mijn moeder, zodat we er toch even uit zijn

LUCIFER

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door LUCIFER »

Ik heb het altijd gezegd,we zitten zwaar in de **** en ik heb geen zin om in herhaling te vallen,jullie weten wat je te doen staat.LUCIFER

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Geldgebrek is VAKER een kwestie van uitgeven, dan van inkomen.

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Wat een gezeur over luxe-problemen, zeg.

Pf

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Pf »

En dàt zegt iemand, die zich zelf alles kan permiteren! :roll:

b.olsen

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door b.olsen »

wie zegt dat wij zeuren over luxe problemen? ik leg alleen maar uit hoe onze situatie ervoor staat . de mensen om ons heen horen ons echt niet klagen dat wij niet tevreden zijn , het wordt ons alleen heel erg moeilijk gemaakt om op een normale manier te kunnen leven , maar ja, mensen met geld hebben altijd makkelijk praten. er is echter een verschil , wij kunnen zelfs nog leven zonder geld , en dat zie ik jullie niet snel doen, wij vinden geld geen noodzaak, je kan ook blijven lachen zonder geld, en nooit denken dat het jullie niet kan overkomen dat je ineens alles kwijt bent en zonder geld zit , als dat bij jullie gebeurt dan hebben julie het recht om te klagen al verloren, jullie vinden het toch zo fijn , die euro

Gert K.

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gert K. »

@gast

Gast wat zet jij veel berichten neer!.
Geldgebrek is vaker een kwestie van uitgeven, dan van inkomen.
Een uitspraak die veelal gegeven wordt waar deze zin op van toepassing is:

Geldbezit is vaker een kwestie van inkomen, dan van uitgeven.

Gesloten