LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] door de euro is het leven niet duurder geworden...

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
kleine

door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door kleine »

Wat zeurt iedereen toch allemaal over die euro!
De ministers zeggen toch ook dat het echt niet duurder is geworden.
Nee dat lijkt maar zo.

Nou, ik ben er echt wel op achteruit gegaan hoor. Mijn maak je niet wijs.
Alles is duurder en minde aan kwaliteit gewoorden


:oops:


Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

en jij bent nog kleiner geworden?

WINGERD

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door WINGERD »

Nou het leven is door de euro echt wel duurder geworden hoor ik merk dat zelf wel, als iemand met een inkomen onder modal hoor verzekering zieken fonds b.v. een terasje aandoen is er voor niet meer bij kop koffie 2 euro is meer dan 4 GULDEN uit eten vergeet het maar ga zo mar door. :cry:

pais

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door pais »

De euro, de regering heeft ons beetgenomen maar doet er niets aan,
ik wou dat er iemand gaat uitzoeken waarom alles zo duur is met de euro, salaris gehalveerd, maar als je boodschappen gaat doen is alles verdubbeld wat vroeger 1 gulden kost, is nu 1 euro en dat is met alle producten zo, worden wij belazerd door de supermarkten en de andere winkels, of worden die ook belazerd door groothandel enz.Zo gaat iedereen naar de bliksem :twisted: :twisted: :twisted:

RWAW

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door RWAW »

wie kan mij antwoord geven op het volgende:

in de ons omliggende landen wordt er een volksreferendum gehouden of de mensen de oude munt willen houden of de euro.
In nederland wordt dit echter beslist door de regering... hoezo democratie ???? mij is niets gevraagd.... DUS IK WIL DIE GULDEN TERUG

RWAW

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door RWAW »

Mijn vraag is dus.... waarom wordt er in nederland nooit een referendum gehouden over belangrijke zaken die ons allemaal aangaan.

Kevvin

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Kevvin »

Dan moet je D66 stemmen die willen referenda invoeren. Maar zolang je dat niet doet, moet je je mond houden.

Kok

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Kok »

Hoe komen we erbij dat alles duurder is geworden door de euro? Nee hoor, ons salaris is alleen maar gehalveerd! :D De KOK

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 27 May 2004 10:34 door Kevvin


--------------------------------------------------------------------------------

Dan moet je D66 stemmen die willen referenda invoeren. Maar zolang je dat niet doet, moet je je mond houden.
Daar heb je 'm weer! Doe dit, doe dat, doe zus, doe zo,.......
Doe je dat niet? Dan...je mond houden!

Staat er nog iets anders op die grammofoonplaat van je?

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Heb jij nog platen dan met krassen :?:

Leuk leuk leuk leuk zeg en maar klagen, gewoon de klik lijn bellen als er weer gestolen wordt. Het is niet altijd Inflatie of gulden of eurie maar DE DRAAIDUUR CRIMINEEL ook na 24 x plegen dan pas 3 maand voorwaardelijk. De bak kost ook geld van ons. Des temeer in de bak des te hoger onze prijzen toch. Meeeeeeeeeeeer Loon hogere prijzen juist ook die.

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

haha, arme kerel, ik zal nog niet eens op je post reageren.

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn vraag is dus.... waarom wordt er in nederland nooit een referendum gehouden over belangrijke zaken die ons allemaal aangaan.
Nou dat is niet zo moeilijk, stel jij zegt ja en 10 miljoen Nederlanders zegt nee.
Is doorzetting van jouw stelling dan nog wel zo verstandig en realistisch.
Een politicus wil geen mening van de bevolking, maar van een vertegenwoordiger uit de bevolking (ook wel eens links genoemd).
In de 2e kamer staan die centrum rechtse rakkers de linkse groeperingen af te zeuren en zetten gewoon door wat voor hun beter is.

Is al eeuwen zo en zal ook nog wel eeuwen duren voordat dit veranderd.

:cry:

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Dan moet je D66 stemmen die willen referenda invoeren. Maar zolang je dat niet doet, moet je je mond houden.
Je mond houden, zeker niet op D66 gestemd. D66 heeft twee gezichten met maar één partijprogramma.
Deze is dusdanig geformuleerd, dat D66 altijd kan mee regeren.

Deze is nu aan de macht en denk jij daadwerkelijk, dat met D66 in de regering, we een referendum krijgen over bijvoorbeeld, sociale voorzieningen, gezondheidszorg of andere zaken, die ons allemaal aangaan (en bijna allemaal is zijn Nederlanders die geen 100,000 euro p/j verdienen), kom nou.
D66 wil ook alleen maar regeren, deze trent is al ingezet met Jan terlouw als lijstrekker.
Hij beloofde ook van alles, kwam in de kamer met veel stemmen, kreeg een functie in het buitenland (meer salaris), en foetsie was Jan.

Politiek in net als een veel terugkerend toneelstuk, de inhoud is al jaren hetzelfde, arm moet armer en rijk moet rijker.
Ik heb helaas dit toneelstuk te vaak gezien en kan de tekst al dromen en het maakt niet uit wie er zit.
Een verschil kan zijn is, dat de één niet zo hard bijt dan de ander, maar bijten doen ze.

En die euro, wanneer je na drie jaar nog niet weet wat het effect is, dan behoef je je nu geen zorgen meer te maken.

:shock:

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Ook D'66 heeft inmiddels (gelukkig) ingezien dat een referendum niet een goed middel is in onze democratie.

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

(gelukkig)
Zeker ook bang dat je niet genoeg geld op je bankrekening kunt krijgen???. Jij geeft indirekt aan, dat een Nederlander geen recht van spreken heeft ? en dat in een democratisch land, waarin de MEERDERHEID het voor zeggen heeft. Zeker ook blij met die euro hè.

Grv Pinoget

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Gelukkig iemand waarmee ik het eens ben, referendum NOOIT. Ik heb genoeg centjes op mijn bankrekening en kan mij goed redden. Wanneer de tijden slechter worden, wil een ieder wel graag dat ik die ellende ga betalen en daar heb ik mooi geen behoefte aan.
Je onderwijs afmaken een baan zoeken, hard werken, boel geld verdienen en dan lekker doen wat je zelf wilt.
Dit noemt men ook wel iets nuttigs met je leven doen en die verantwoordelijkheid kent niet ieder mens!

Grv lang leve de vrijheid en die euro prima, mijn salaris wordt toch aangepast.

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben die gast van 2 juni 23.16, en ik ben inderdaad een tegenstander van het referendum. Ik wil dat beslissingen in het parlement genomen worden, onder afweging van alle belangen en in samenhang met andere beslissingen. Wat heeft dat te maken met geld op de bank?

Ik zie hoe een land ontwricht kan worden door referenda over afzonderlijke onderwerpen, zoals bijvoorbeeld Californie. Ik zie referenda niet zitten.

MAG IK DAT VINDEN? Of kennen we op dit forum geen vrijheid van meningsuiting?

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

VVD contra D-66 wat een lol.

Laatste gast is rechts. Net niet sociaal bewogen. Juist door wat te doen heb je wat over voor een ander doormiddel van belastingen. Dus wel sociaal bewogen. Referendum houden met als titel Afschaffing Belastingen zal het wel halen als ik het zo lees hier en daar. Of toch maar niet ?????
De Purie zal wel altijd de schuld krijgen maar is het wel zo??? Denk het niet kijk naar cbs cijvers lonen plus 36 % zo niet te weinig. Dus niet de Eurie.

oke EURO

Gast

Re: door de euro is het leven niet duurder geworden...

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry voor gast bedoeld 16.06

Gesloten