LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EURO-boycot !

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door b.olsen »

eigenlijk zou ik niet eens meer moeten reageren, natuurlijk heeft hij geinformeerd voor een eigen bedrijf , maar de onkosten wegen momenteel niet op tegen de verdiensten. en dit werk niet doen, nee lekker thuis met een uitkering zeker, nee dankjewel. hij werkt tenminste nog. ik noem geen bedragen omdat , dat jullie niets aangaat. ik wil hiermee zeggen dat in vergelijking tot bv. een kantoorbaan , het vuil ed. het werk slecht betaald wordt. maar we zijn in ieder geval nog ziekenfonds verzekerd.

Son of god
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2004 16:17

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Son of god »

de onkosten wegen momenteel niet op tegen de verdiensten
En hier geef je meteen antwoord op je eigen vraag. Die onkosten moeten ook door zijn baas betaald worden. Als jouw man meer gaat verdienen gaan die onkosten, en zodoende ook de tarieven, (nog meer) omhoog. Marktwerking heet zoiets.
Waarschijnlijk zijn de loonverwachtingen voor een dakdekker iets te hoog ingeschat door de familie olsen.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik wist wel dat ik niet de enige was die het in zou zien. En het feit dat je geen bedragen wilt noemen maakt het er ook al niet beter op.

Zwamneus
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 sep 2005 13:16

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Zwamneus »

Mevr. Olsen kan alleen maar klagen! Heel haar familie en kenissenkring is in de loop der maanden al aan bod gekomen in verschillende topics op dit forum.

Klagen klagen en nog eens klagen. Altijd over geld, hoe duur het leven is etc.
Maarja zo schuift mevr. Olsen & partner wel 5 keer per week bij moeders aan tafel voor de warme prak, heeft een koophuisje, haar rokertjes en internet.
De eeuwige zeurkous zeg maar.

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

b.olsen,
Hoewel ik niet onverdeeld gelukkig ben met de Euro vind ik dat u hier toch enige uitlatingen doet die mij wel degelijk "tegen de borst stuiten"
Als u betreurt dat wij in het buitenland geen pfenningen, drachmes, lira's etc. krijgen, nou wat let u dan om het salaris van uw man hierin eens om te rekenen, u zal ws.versteld staan hoeveel hij dan nu verdient in deze munteenheid... Reken dan ook eens gelijk om in gudens en u zal zien dat zijn inkomen best meevalt...
Ik neem aan dat toen we de gulden nog hadden, u meer kon doen met uw inkomen, maar geldt dat niet voor iedereen??
Ik denk dat de tijd van klagen voorbij is, willen we weer het leventje leiden zoals we het ons enige jaren geleden voorstelden en dachten dat het kon duren tot het einde der dagen, dan zullen we er ons van bewust moeten worden dat de bomen toch kennelijk niet tot de hemel groeien en iedereen zich hoe dan ook opnieuw zal moeten orienteren op hoe hij zijn toekomst een beetje tot tevredenheid kan inrichten met het budget waarover hij momenteel beschikt...
Niemand belet iemand iets anders te proberen, als je denkt tekort gedaan te worden!! Risico nemen blijft echter je eigen verantwoordelijkheid, als je hiervoor niet wil gaan, dan blijft er niets anders over dan te berusten in je lot en heeft klagen weinig zin...!!

Richard39
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 aug 2005 14:42

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Richard39 »

karr-2 wrote:
Jij vind het arrogant, een ander vind het realistisch. Zolang ik maar weet dat ik gelijk heb, daar gaat het om.
Nu weet ik het zeker.
Je bent echt een kwal.
Een betere bewoording is er niet voor mensen die zich niet in iemand anders kunnen inleven.
Mensen negeer deze betweter gewoon die buiten de realiteit leeft en denkt dat hij het beter weet dan de rest van de wereld.
Kijk maar eens op andere forums, daar is hij ook aan het stangen met zijn zelfde vooringenomen houding.


En hiermee is het laatste woord hierover gezegd.
Meer energie verspil ik niet meer aan figuren zoals jij.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door b.olsen »

zwamneus, zou je misschien zo vriendelijk willen zijn om mijn familie en kennissenkring erbuiten te laten. dat doe ik bij jou ook niet , opmerkingen over hun maken. wat jij zegt over een andere topic , daar bedoel je zeker mee , de gezondsheidzorg, waarin staat dat mijn vriendin zo ziek was, nou ze is inmiddels overleden , ze was 38. dus bij deze het verzoek .

Zwamneus
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 sep 2005 13:16

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Zwamneus »

Nee, ik ga heel mijn hebben en houwen ook niet open en bloot op dit forum gooien. Even kijken, je hebt het over je ex-collega's, je buurman, je neefje van 7, je vriendin die met 3 personen uit gaat eten, je moeder waar je elke dag gaat eten, je partner die geen auto heeft, je zus en je zwager, je overleden vriendin etc.

Het is 1 en al klaagzang.
238 berichten lang. :cry:
Je bent een doemdenker.

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door b.olsen »

dat weet jij goed zeg

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door karr-2 »

Mensen negeer deze betweter gewoon die buiten de realiteit leeft en denkt dat hij het beter weet dan de rest van de wereld.
Kijk maar eens op andere forums, daar is hij ook aan het stangen met zijn zelfde vooringenomen houding.
Afgeven op een ander zijn we goed in he, meneer Richard39. Jij mag van me vinden wat je wilt, zoals je aan de diverse reacties op mijn postings ziet zijn er ook nog mensen die het wel op mijn manier zien. Blijkbaar ben ik dus niet de enige.

Ik ben het gewoon zat dat mensen altijd maar lopen te zeuren en te zaniken over dat alles zo duur geworden is en dat het overal aan ligt behalve aan henzelf. Zolang er nog berichten in de kranten staan met weet ik hoe veel onvervulde vacatures denk ik dat het allemaal wel meevalt in dit land. Maar ja, mensen willen alleen nog maar werken als het precies in hun straatje past, niet te vies is, op bepaalde tijden kan en dan ook nog een megasalaris verdiend. Ja sorry hoor, maar dat is er tegenwoordig niet meer bij.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Jan1 »

Zelden heb ik zoveel fantasiën bij elkaar gezien als die mevrouw B.Olsen hier tentoon stelt. Hongerloon bestaat niet in Nederland, wat wel bestaat is dat men niet met geld kan omgaan, en daar een ander de schuld van geeft. Zelfs een bijstands gerechtigde krijgt RUIM voldoende om de eerste levensbehoeften te kunnen betalen. Bewijs hiervoor is de recentelijke prijs in de Postcodeloterij die in Delfzijl is gevallen in een wijk waar veel bijstands gerechtigden wonen. Om aan deze loterij mee te doen moet je een abonnement hebben bij deze gokinstantie, dit kost uiteraard geld, maar behoort niet tot de eerste levensbehoeften, als je hier aan mee kan doen met één of veel meer loten, dan heb je het niet slecht. Ook spaarloon wat eventueel naar een levensverzekering wordt overgeheveld Mevrouw B.Olsen is niet echt nodig. U mag zelf weten wat U met Uw inkomsten doet, maar U moet NIET zeuren dat met Uw inkomsten niet kan uitkomen. Dan doet U het blijkbaar HEEL erg verkeert.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door S. »

Nee, het leven is niet duurder geworden door de euro.
De koopkracht is wel minder, maar dit is niet enkel een direct gevolg door de euro, meer door een kwakkelende economie.

Dat veel mensen niet uitkomen met hun loon en aan het eind van hun geld nog een stukje maand overhouden is meer het gevolg van een veranderde mentaliteit. ( en koopzucht)
Iedereen kijkt teveel naar al het moois dat bij de buren staat te pronken.

Terwijl je de sterren van de hemel wil plukken,
verpletter je daarbij de bloemen die aan je voeten groeien.


Wat de partner van B.Olsen betreft:
Voor iemand die voorman is en blijkbaar alle voor een dakdekker behaalbare papieren heeft, is een minimumloon (wat ik denk dat hij krijgt) wel erg mager.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door pluisje »

s zo is het maar net :wink:

pluisje

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door b.olsen »

beste jan, u noemt dat fantasie, ik noem het realiteit, maar dat is ieders eigen mening. ik zeg ook niet dat wij niet rondkomen. wij hebben alleen veel minder te besteden dan voor de euro. we hebben geen schulden en alles wat we kunnen kopen daar wordt netjes voor gespaard. weliswaar met de hulp van mijn ouders af en toe, maar geen geld want dat nemen wij dus niet aan. daar wordt bij ons netjes voor gewerkt. waar ik op doel zijn meer de mensen die bv. gebruik moeten maken van de voedselpakketten van de voedselbank. en dat zijn niet alleen mensen met een uitkering of met schulden. maar ook bejaarde mensen. dat vind ik erg . dat mag toch best gezegd worden.

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door pluisje »

ja olsen dat is ook erg heel erg zelfs, deze mensen hebben ooit ook hard gewerkt.

dat mag dus best eens verteld worden.....

maarja olsen er zitten ook mensen op dit forum die bij de wereld van god niet weten wat hen nog te wachten staat..
en die blazen dan ook maar raak,maar ooit als ze zo ver zijn als u zullen ze nog vaak aan u denken,en dan hopelijk ook zonder schulden...


:wink: pluisje

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Jan1 »

Het gebruik van voedselbanken is gelukkig in Nederland NIET nodig, de mensen die hier gebruik van maken geef je alleen maar de mogelijkheid om het bespaarde uit te geven aan minder noodzakelijke dingen. drank en tabakswaren vaak in de eerste plaats. Ooit heb ik eens een voor diefstal veroordeelde zijn wandaden horen goedpraten door te zeggen "ik doe dit voor mijn kinderen, die moeten toch te eten hebben", hierbij vergat hij te zeggen dat hij een gokverslaafde alcoholist is. Aan deze zaken gaf hij zijn geld uit, dan pas realiseerde hij zich dat hij ook nog kinderen had die te eten moesten hebben. Nogmaals hongerloon bestaat NIET in Nederland, de mensen die dit beweren geven hun geld verkeert uit, vaak parasiteren zij ook nog op hun omgeving, bijvoorbeeld op hun ouders.

stekel
Berichten: 298
Lid geworden op: 20 jun 2005 08:16

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door stekel »


Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Jan1 »

stekel


Geplaatst op 04 Sep 2005 11:43 door stekel
Beste Jan1, www.voedselbank.nl
Naar boven


En?

pluisje
Berichten: 375
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:26

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door pluisje »

als het u ooit overkomt weet u tenminsten waar u nog terecht kunt :wink:

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Jan1 »

pluisje


Geplaatst op 04 Sep 2005 18:51 door pluisje
als het u ooit overkomt weet u tenminsten waar u nog terecht kunt Wink
Naar boven
Dit doet mij denken aan de winterhulp voor moeder en kind. Weet U gelijk van welke generatie ik ben, ik heb wel VEEL slechtere tijden meegemaakt.
Laatst gewijzigd door Jan1 op 05 sep 2005 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten