LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EURO-boycot !

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door elmo43 »

Hier wordt alleen maar geconstateerd dat de bloemenhandel evenals de horeca, schandelijk misbruik gemaakt heeft, van de invoering van de euro. Ze moeten zich diep schamen.
Ik hoop dat dit niet slaat op de bloemisten?? maar op de kwekers. Want de bloemist verdiend er bijna niks aan.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door angel1978 »

elmo43 schreef:
Hier wordt alleen maar geconstateerd dat de bloemenhandel evenals de horeca, schandelijk misbruik gemaakt heeft, van de invoering van de euro. Ze moeten zich diep schamen.
Ik hoop dat dit niet slaat op de bloemisten?? maar op de kwekers. Want de bloemist verdiend er bijna niks aan.
De kweker zegt precies hetzelfde..
Uiteindelijk verdient er dus niemand méér en zijn er dus helemaal geen prijzen verhoogd.. We zijn rond !

Anne Nas
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 apr 2010 15:27

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Anne Nas »

Na negen jaren (invoering van de euro) zijn de prijzen natuurlijk wel verhoogd, prijzen worden immers regelmatig aangepast aan de economische omstandigheden.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door angel1978 »

Anne Nas schreef:Na negen jaren (invoering van de euro) zijn de prijzen natuurlijk wel verhoogd, prijzen worden immers regelmatig aangepast aan de economische omstandigheden.
ja natuurlijk zijn deze aan het inflatieniveau aangepast en misschien nog wel een paar procent meer.. Blijkbaar heb je de ironie in de post niet helemaal meegekregen en/ of de rest niet gelezen.. De vraag was of de prijzen verdubbeld zijn na de invoering.

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door pbarendse »

angel1978 schreef:
elmo43 schreef:
Hier wordt alleen maar geconstateerd dat de bloemenhandel evenals de horeca, schandelijk misbruik gemaakt heeft, van de invoering van de euro. Ze moeten zich diep schamen.
Ik hoop dat dit niet slaat op de bloemisten?? maar op de kwekers. Want de bloemist verdiend er bijna niks aan.
De kweker zegt precies hetzelfde..
Uiteindelijk verdient er dus niemand méér en zijn er dus helemaal geen prijzen verhoogd.. We zijn rond !
Wel eens van tussenhandel gehoord? Daar zit het grote geld... Mijn ouders hebben jarenlang een tuinbouwbedrijf gehad, en ik weet dus van redelijk dichtbij hoe de boel in elkaar zit. Er is een groot verschil tussen de prijs die de kweker krijgt voor zn producten en de prijs waarvoor ze in de winkel liggen. Het is erg vreemd om tomaten in de winkel te zien liggen tegen een paar euro per kilo als je weet dat je ouders er maar 20 ct per kilo voor krijgen hoor!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

joh van de week hadden we een bakje aardbeien 4,99 als dat terug gerekend zou worden naar guldens laat iedereen het liggen!! ff rekenen 12 gulden zoiets?dan laat iedereen het echt wel leggen hoor en zo is het met alles,niks doorbereken enz in het begin hebben ze alles verdubbeld ,wij waren gek,..nu komen de landen zich tegen en wie kunnen er voor op draaien...wij...

moeten bezuinigen...waar is het geld allemaal heen gegaan,allemaal leningen aan banken enz....dat moet toch terug komen of niet???moeten we dan nog zo bloeden voor alles?tuurlijk ze willen lekker ons uitkleden,ook al zit je 1,5 x modaal dan nog heb je het niet goed meer zoals vroeger .geloof me...

riesk
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2010 23:28

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door riesk »

iedereen die gewerkt heeft of werkt in de detailhandel, supermarkt of bouw markt weet dat het gulden teken verandert is in een euro teken. Voor beeld van een vriend van mij die bij een grote keten van bouwmarkten werkte. deze vertelde zelf dat alles gewoon omgezet is.
Maar, zolang wij hier in Nederland alleen maar klagen en niet zoals in Frankrijk, Griekenland etc... het land platgooien blijven we maar door modderen en zorgen de mensen zoals Zalm etc... dat ze lekker uit de wind blijven en kunnen graaien naar de lekkere baantjes an hun periode in de tweede kamer. Evenals de man die de zorg op zijn kop heeft gezet.Zij hebben geen last van een te duren euro of de prijzen van AH. Dus wat zal het hun een zorg zijn.
Dus mochten we binnen kort weer stemmen stem dan niet op hun partijen. Laat deze mensen dan ook merken dat we het zat zijn. Nu komen weer de groot graaiers in de politiek. Benieuwd wat we nu weer moeten betalen. In iedergeval eerst de banken teerug betalen voor hun ellende die ze mede namens de euro hebben veroorzaakt. Want de euro is eigenlijk alleen maar voor hun bedoeld geweest zodat ze hier geen miljoenen aan transmissie kosten voor gulden naar ? of visa versa hoefden te betalen.

jermenye
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2010 12:18

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door jermenye »

De euro
Heefd ons niet tegoede gedaan, het leek er mooi en handig is het ook wel, vooral als je naar het buiten land gaat.
Maar weet als we de gulden weer zouden in voeren ,meer geld overhouden , daar bedoel ik mee, als de gulden weer zou komen naar de euro waarde , de produckten niet goedkoper worden, maar worden geconfronteerd met de werkelijkheid van hetgeen we moetten betalen, en veel produckten laten liggen die we nu gewoon meenemen.
Voorbeeld leuk shirt aanbieding !! 15 euro das niet duur eerste reactie dus meenemen ,maar als er 35 gld stond dan liet je hem hangen.
Wil niet zeggen dat het leven goedkoper word, maar dat we meer geld over houden door de producten te laten liggen die we nu gewoon meenemen.

hielke

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door dhc »

En wie dit verhaal begrijpt, wint een sigaar....

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door witte angora »

dhc schreef:En wie dit verhaal begrijpt, wint een sigaar....
Volgens mij denk jij hetzelfde als ik... :mrgreen:

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Bij het lezen van deze topic herinner ik me iets ten tijde van de introductie van de Euro. Ik was aan het kijken bij de lokale Free Record Shop, en mijn oog viel op een film die mij wel intressant leek. Zag ik op het stickertje 15 gulden doorgekrast en daar boven met stift geschreven 15 euro!!!! Ik dacht what the fudge!!!

Die hele euro had er nooit moeten komen, had misschien deze crisis ook wel mee gevallen maar ja da's achteraf geklets.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dekseldopje schreef:Bij het lezen van deze topic herinner ik me iets ten tijde van de introductie van de Euro. Ik was aan het kijken bij de lokale Free Record Shop, en mijn oog viel op een film die mij wel intressant leek. Zag ik op het stickertje 15 gulden doorgekrast en daar boven met stift geschreven 15 euro!!!! Ik dacht what the fudge!!!

Die hele euro had er nooit moeten komen, had misschien deze crisis ook wel mee gevallen maar ja da's achteraf geklets.
Nee, geen achteraf geklets. Wel onzin !

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Jan1 »

Als we de gulden nog hadden gehad in deze tijd, dan was de ramp niet te overzien geweest. Wees blij met de euro, onze buitenlandse handel is nu veel beter, en dat het guldenteken tijdens de overgang gewoon zou zijn veranderd in het euro teken, dat weet jezelf toch wel beter, dat is beslist je reinste onzin. En anders heb je zitten slapen, ja er is wel misbruik gemaakt, maar dat is voornamelijk in de horeca, en nauwelijks bij de andere ondernemers.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door dhc »

Dekseldopje schreef:Bij het lezen van deze topic herinner ik me iets ten tijde van de introductie van de Euro. Ik was aan het kijken bij de lokale Free Record Shop, en mijn oog viel op een film die mij wel intressant leek. Zag ik op het stickertje 15 gulden doorgekrast en daar boven met stift geschreven 15 euro!!!! Ik dacht what the fudge!!!

Die hele euro had er nooit moeten komen, had misschien deze crisis ook wel mee gevallen maar ja da's achteraf geklets.

Je bijdrage ook.....

Schei een uit met bijdragen plaatsen in een topic dat niet terzake doet. Euro is er al een tijdje, gulden komt niet meer terug,

DEAL WITH IT!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik pleit voor een nieuwe valuta: de g€uro :mrgreen:

flits75
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 sep 2010 19:43

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door flits75 »

Nou zie ik dat deze topic al een paar jaar bestaat.......Maar ik weet nog steeds niet waar het geld op mijn rekening blijft (niet letterlijk natuurlijk). Ik ben geen econoom maar heb wel gemerkt dat de prijzen in euro's in een rap tempo omhoog gaan. er zijn voorbeelden genoeg genoemd. maar alle lasten worden ook in een rap tempo hoger. ik woon in een huurhuis en zou pre-euro nooit gedacht hebben nog eens meer dan duizend gulden voor mijn huis te hoeven betalen. denk er dan ook aan dat dit SOCIALE woningen zijn. ik betaal nu 435 euro per maand (Kaal) niet stiekem omrekenen he! maar geen huurtoeslag aanvragen want ik zit net op het randje van de drempel en op weeeer honderden euro's terug betalen zit ik niet op te wachten. :wink:

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

dhc schreef:
Dekseldopje schreef:Bij het lezen van deze topic herinner ik me iets ten tijde van de introductie van de Euro. Ik was aan het kijken bij de lokale Free Record Shop, en mijn oog viel op een film die mij wel intressant leek. Zag ik op het stickertje 15 gulden doorgekrast en daar boven met stift geschreven 15 euro!!!! Ik dacht what the fudge!!!

Die hele euro had er nooit moeten komen, had misschien deze crisis ook wel mee gevallen maar ja da's achteraf geklets.

Je bijdrage ook.....

Schei een uit met bijdragen plaatsen in een topic dat niet terzake doet. Euro is er al een tijdje, gulden komt niet meer terug,

DEAL WITH IT!
In een topic dat niet terzake doet. Ik dacht dat elke topic op een forum bedoeld is om te discussieren en over dingen te hebben. Ik deel mijn belevening van ten tijde van de introductie van de euro, wat mij het meeste is bij gebleven. En deal with it......er zijn wel ergere dingen dan een ander muntstuk. Maar dat er wel degelijk iets veranderd is daardoor, dat kan niemand ontkennen. Dat ik over een herinnering heb, wil niet zeggen dat ik het er moeiljk mee heb. Heb een hele goeie baan, ik heb het goed. Maar dat is niet voor iedereen hetzelfde.

Iedereen heeft een mening en uit die, op een forum, in een boek, in de krant....DEAL WITH IT!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door dhc »

Lekker snel gereageerd ook.....Topic is dus niet zo belangrijk voor je?

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Sorry voor de late reactie maar ben druk met andere dingen besides fora's afstruinen

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door pbarendse »

Zo druk dat je het niet eens goed kunt schrijven... Het meervoud van forum is forums of fora, niet fora's :lol:

Gesloten