LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EURO-boycot !

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Klaartje

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Klaartje »

We zijn het er nu dus allemaal over eens dat er iets moet gebeuren, maar ondertussen zitten we wel nog alleen maar te lullen en doen we nog niks. Nou ja, dat moet ik niet bagetelliseren, want we doen individueel misschien wel wat we kunnen, maar samen staan we sterker.

Dus, Maurice, neem jij eens contact met me op. En ieder ander die dat wil ook. Mijn mailadres is [email protected].

Misschien komen we samen tot constructieve ideeen, een actieplan maken en ervoor gaan!

Mailen mensen!!!

Klaartje

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Klaartje »

bagatelliseren moet het zijn, sorry. ;)

Adrie Spee
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 nov 2003 19:51

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Adrie Spee »

Zou Zalm en zijn vriendjes in Den Haag ook de broekriem moeten aanhalen?

Gast

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Gast »

Ach, ik kan me er ook zo kwaad om maken.
Ik zeurde vroeger NOOIT om geld, immers, we zijn een welvarend land en ik vind het toch iets lomps hebben tegenover al die mensen die leven zonder de BASISbenodigdheden.

Ik hou gewoon niet van liegen en die euro heeft ALLES te maken met die achterlijke prijsverhogingen.

Bijzonder slecht geweest (en nu nog iedere dag) voor de algehele Nederlandse (arbeids-) moraal.
Even hard werken of harder voor een gehalveerd loon...

Ja, we worden ZWAAR genaaid.
Die hele E.U. doet m'n nekharen overeind staan echt waar.

Is het waar dat Zweden hevig protesteerde (het volk) en dat de euro er toen niet is gekomen daar???

Wat had het betekent als er een hevig protest was gekomen...
dan was de boel wellicht vertraagd.

Maar al die dingen die topic-opener noemde doe ik ook (of laat ik), maar ik denk dat dat alleen helpt voor mn eigen portemonnee.

Gast

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Gast »

[quoteJa, we worden ZWAAR genaaid.
Die hele E.U. doet m'n nekharen overeind staan echt waar.
][/quote]


En hoe zou het zijn als we NIET in de EU zouden zitten? Dan ben je pas in De Aap gelogeerd.

Ikwilbeslistgeenguldenmee

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Ikwilbeslistgeenguldenmee »

Kom op, allemaal op de barricades, laten we allemaal eigenhandig de gulden maar weer invoer.


Serieus: stel nou, dat dit zou gebeuren. Op 1 januari 2008 wordt de gulden weer ingvoerd. Wat denken jullie dat de ondernemers gaan doen, de detailhandel? Hoe stellen jullie je dat voor? Stel, we gaan omrekenen naar de oorspronkelijke waarde van de gulden, dus alles met een faktor 2,20371 vermenigvuldigen.

Wedden dat veel mensen huilend terugverlangen naar de vertrouwde euro?

Gast

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Gast »

invoer moet zijn INVOEREN, het lijkt wel Zuid-afrikaans..........maar ja, die editfunktie wil niet, als je gast bent, he?

Gast

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Gast »

Dit onderwerp wordt al 2 jaar besproken, alles is gewoonweg twee maal zo duur geworden.
Ik heb na lang zoeken één artikel kunnen vinden, een artikel waarvan de prijs gelijk of zelfs goedkoper is geworden.
Maar we kennen toch de spreekwoorden "als het schaap verdronken is....", "gedane zaken ......", "In de put zitten" en vooral "wie het laatst lacht ......".
Ik denk dat we de euro niet weer kwijt raken, of sterker nog we zullen er in toekomst alleen nog maar van kunnen dromen.

Oh trouwens het produkt waar ik het over had, zijn OORDOPJES, deze schijnen nu in grote hoeveelheden te worden verkocht?

:lol:

Gast

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Gast »

Wedden dat veel mensen huilend terugverlangen naar de vertrouwde euro?
Ja, beschrijf deze groep huilende mensen ééns!
Zijn dat mensen die niets meer kunnen besteden, of zijn het juist degene die veel, heel veel te besteden hebben?.

:roll:

flap35
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2005 21:48

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door flap35 »

Niet alleen de horeca is te duur. Sinds de invoer van de Euro zijn alle prijzen gigantisch gestegen. Vaak is gewoon het guldens teken vervangen door die van de euro i.p.v. herberekend naar euro. Alleen de lonen zijn wel herberekend. Logisch dat veel gezinnen in de problemen komen. Het wordt eens tijd dat de nederlandse bevolking massaal in opstand komt. Wij nederlanders zijn veels te tollerant en blijven maar op de bank zitten klagen. Zolang de nederlanders niet gezamenlijk een vuist maken zal er niets veranderd worden. Misschien dat Radar ons kan helpen met landelijke aktie?

Gast

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Gast »

wanneer nederlanders niets meer te zeuren hebben, ga ik me pas zorgen maken. Ik heb een inkomen ver beneden modaal, ben echter in staat geweest zonder eigen geld een woning te kopen.

Ik kan er prima van leven. Afegezien van de hypotheek, die eigenlijk een investering is, heb ik geen schulden. Nooit gehad, en met mijn manier van leven zal ik ze ook nooit krijgen.

Ik hoef niet zo nodig een grotere auto dan die van de buren, ik hoef niet zo nodig 100 kilometer verder op vakenatie dan waar mijn buren naar toe gaan. Ik koop pas iets, wanneer ik er het geld voor heb. Per saldo heb ik evenveel te besteden als een jaar of 5-6 geleden.

Gast

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, maar als je als gezin met twee kinderen een modaal inkomen hebt? Je ziekenfondspremie gaat omhoog, de belasting in de 1e en 2e schijf is verhoogd, brandstof, gas en energie worden duurder, de lokale lasten stijgen *weer* veel sterker dan de inflatie, kabelaars verhogen de kosten flink en pensioen- en verzekeringspremies zijn gestegen. Dan kan het knap lastig worden om rond te komen.

Er is al berekend dat een gezin met een inkomen tot 40.000 euro bruto het meeste inlevert. Dit komt voornamelijk door een ziektekostenverzekering, de belastingverhoging in de 2e schijf en de gestegen lokale lasten en pensioenpremies.

Zoals ze in Duitsland zeggen: 'Euro teuro'

jezebel

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door jezebel »

pleuro met die euro :lol:

Gast

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ga vanaf maandag gewoon weer met guldens betalen. Die bestaan volgens die domme dozen van die belspelletjes op televisie toch nog steeds? Dus wie of wat houdt mij tegen?

Gast

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, maar als je als gezin met twee kinderen een modaal inkomen hebt? Je ziekenfondspremie gaat omhoog,
Ik ben verzekerd bij Anderzorg (andere twee gezinsleden zijn dat trouwens ook) en de premie is helemaal niet omhoog gegaan dit jaar.

Gast

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Gast »

Gast
Gast

Geplaatst op 12 Mrt 2005 22:18 door Gast
Ik ga vanaf maandag gewoon weer met guldens betalen. Die bestaan volgens die domme dozen van die belspelletjes op televisie toch nog steeds? Dus wie of wat houdt mij tegen?
Je gaat jezelf toch niet verlagen nar het peil van de door jou genoemde domme dozen bij de commerciëele televiesie? :mrgreen:

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door b.olsen »

zullen we massaal die balk ellende platmailen? :evil:

inxsnl
Berichten: 1127
Lid geworden op: 31 mar 2004 14:38

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door inxsnl »

Beste forum bezoekers.
Denken jullie nou echt dat er nog iets aan deze nare situatie te doen is.
De euro is er en zal niet meer weggaan.De lonen blijven voorlopig bevroren , en de lasten zullen alleen maar stijgen de komende jaren.
Het is triest maar we hebben ermee te doen .
Pas uw levensstijl aan .


Tim

Gast

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Gast »

Doe ik allang, dat aanpassen.

Ik kan nog best goed rondkomen, terwijl ik niet eens een hoog inkomen heb.

Waar ik ''medelijden'' mee heb, maar niet heus, dat zijn de mensen die de schijn voor hun buren willen ophouden. Bakken met geld uitgeven, terwijl ze het niet hebben. En dan maar klagen over 1 en 2 eurocent, en hoe moeilijk het wel niet is om tegenwoordig rond te komen.

Ik geef geen geld uit wat ik niet heb. Moet soms, heel soms, een maandje wachten voor ik iets kan kopen wat ik leuk vind. Nou, dan moet dat maar. Degenen die ik mijn geld absoluut niet gun, dat zijn die figuren van die leen-instellingen. Want wanneer ik daar eenmaal aan begin, is het het ene gat met het andere vullen.

Mij niet gezien. Als mensen zo dom zijn om bijvoorbeeld voor een vakantie geld te lenen: eigen schuld als je daarna in de problemen komt. Had je maar niet in moeten gaan op de lok-advertenties. Die ''gratis'' dvd-speler had je goedkoper bij het Kruidvat kunnen kopen........

b.olsen
Berichten: 245
Lid geworden op: 26 feb 2005 22:22

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door b.olsen »

de gulden kan wel terugkomen. gewoon op wilders stemmen. :D

Gesloten