LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EURO-boycot !

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Maurice

EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Maurice »

Waarom gaan we niet wat ideëen verzamelen om bedrijven, winkeliers en horeca-aagelegenheden te boycotten en daarmee kracht uit te oefenen om zich aan een normaal prijspeil te gaan conformeren ?.

Ik denk dan aan :

1) Geen fooien meer geven in horeca-gelegenheden;
2) Minder naar horeca-gelegenheden, meer feestjes met vrienden bij vrienden thuis;
3) Niet meer naar de bioscoop, maar films van internet halen en thuis met vrienden bekijken;
4) Geen CD's meer kopen, maar puur en alleen van internet halen;
5) Boodschappen alleen nog maar halen bij de goedkopere supermarkten (want deze halen hun goederen vaak uit Duitsland, waar ze niet zo'n enorme prijsstijging hanteren);
6) Puur en alleen de goedkopere merken inkopen bij de supermarkt;
7) Voorlopig geen investeringen doen in luxe artikelen.

Om maar een aantal ideëen te noemen.
Het zou ook een goed idee zijn als dit door de media zou worden ondersteund en er bijvoorbeeld een avondprogramma aan zou worden gewijd met de EURO als thema.

Kom op allemaal ! Laten we geen signaal aan dit soort bedrijven afgeven die neer komen op "ach, ze zeuren allemaal wel, maar als het er op aan komt kopen ze toch alles en komen ze ook lekker naar onze kroeg en restaurant ...."

gc.peeren

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door gc.peeren »

Fooi gaf ik in guldens ook al nooit
Mijn kroegbaas is meer uren gaan draaien bij tpg omdat ik daar een stuk minder kom.
Internet is het enige wat ik nog heb,telefoon krant etc allemaal opgezegd.
Een cd kopen? ja leeg 50 euro cent dat kan nog wel.
Alleeen de aldi hoeft nog maar te leveren de rest mag het houden.
EN wat denk je nog ben ik op de derde week van de maand door die kemis munten heen hoe kan dat toch.

Eva

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Eva »

beste maurice,
ik ben het helemaal met je eens, die verdomde euro maakt alleen maar armoede binnen de gemeenschap, vorig jaar kon ik nog heel ruim toe komen met ons geld, nu, ik zit nu constand in de rode cijfers, terwijl ik sinds de euro, al minder uitgeef dan met de gulden, het is verdomd verneukeratief die rot euro, als het zo doorgaat komen al die erro landen in de armoede terecht, het is toch te gek om voor een lilo andijvie €1,49 te moeten neer tellen terwijl een jaar gelden dat fl. 1,49 was, en ga zo maar door, in het verleden had je een kar vol artiekelen voor 100, gld nu ben je voor het zelfde het dubbele kwijt, zou dol graag de gulden terug willen hebben,

rigo

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door rigo »

Wij konden ook goed leven van onze twee salarisen maar ik weet niet meer waar mijn 50 euro blijft het is toch 110 gulden het vliegt je portemonee uit en dan nog ontkennen dat de euro alles duurder maakt geef ons de gulden maar terug daar doen we 2 maal zolang mee ze hebben gewoon de fl. vervangen door de E..Moet je kijken sinterklaas en de kerst komen er weer aan een hele dure tijd waar moeten veel mensen het van doen??????????? Veel kinderen worden teleurgesteld en dat allemaal door de euro!!!

Maurice

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Maurice »

Precies ! Allemaal duidelijke bevestiging dat het zo niet langer kan, maar ik proef nog te veel van "kwam de gulden maar weer terug", maar geen echte actie.
We moeten met zijn allen tips en ideëen uitwisselen om deze hachelijke situatie een halt toe te roepen. Solidair worden, ons organiseren en dan een duidelijk boycot uitoefenen. Zolang bedrijven geld binnen zien komen en de overheid te veel op de achtergrond blijft gebeurt er niets !!!

John

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door John »

Juist de overheid blijft op de achtergrond, waarom?
Omdat de (verkapte) heffingen (BTW) ook heel veel in het laatje brengen. Wij moeten volgens onze goed gekozen en belovende overheid niet meer omrekenen naar de gulden.
Als zij dat niet willen had men de salarissen in € uitmoeten betalen wat voorheen in guldens was. Geldontwaarding in NL een lachertje, de fiscus lacht het hardst, zij stelen legaal. En wij zijn gek dat we dit allemaal pikken van dat stel stelende dieven in Den Haag.

Joël

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Joël »

Ik ben het met iedereen eens, wij moeten SAMEN hier wat tegen doen. Niet alleen maar praten maar aktie ondernemen !
Het is te gek voor woorden dat wij de bedrijven en de oplichters uit Den Haag hun gang laten gaan. Eerst de BTW verhoging tot 19% en nu weer de Euro. Ik kon met de gulden nog goed rondkomen maar door de Euro hou ik geen cent meer over aan het eind van de maand, en zo te horen ben ik beslist niet de enige. Waarom pikken wij dit nog langer?
Laten we een groep beginnen die hiertegen vecht want alleen SAMEN kunnen we dit oplossen. Dus mocht iemand suggesties hebben dan hoor ik dat graag. Ik doe in ieder geval mee.

dick

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door dick »

we kunnen er samen wat tegen doen:koop alleen nog in belgie bij lidel,of aldi,tanken doe je ook in belgie en je haalt er ook je sigaretten,kortom:alles!!!zo en alleen zo kun je de winkels in nederland STRAFFEN!! alles is er goedkoper!!!2002 was een slecht jaar voor de winkels in nl.2003 gaat het nog veel harder achteruit met de winkels in nederland!! tip voor de winkels in nederland:GA VOORAL ZO DOOR!!er komt een dag dat je moet sluiten omdat er geen mens meer komt,verdienen is goed,maar jullie zijn geldwolven!!!!

hans

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door hans »

Maurice,
Ik doe mee...
Dacht al dat ik de enige was die die vervelend-euro spuug en
spuugzat was..
Wat me overigens erg verbaasd is al die verklaringen over de oorzaken van de kwakkelende economie. Nog nooit heb ik als verklaring gehoord dat als alles ruim 2 x zo duur wordt en het inkomen gelijk blijft, de consument dan de hand wel op de portemonne moet houden. Omdat er stomweg niks meer te besteden valt als je hypotheek en je ziektekosten (gezin 4 personen, ruim 1100 gulden) betaald zijn.

Natasja

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Natasja »

Ik zou zeggen, koop echt het hoognodige. Dus eigenlijk alleen de eerste levensbehoefte. Hergebruik spullen. Niet alleen beter voor je portemonnee maar ook voor het milieu.
En niet zo´n actie dag als een paar maanden geleden om op een dag met zijn allen niets te kopen, maar een aantal van die dagen. Werkt volgens mij beter.

c

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door c »

Wie weet nog wat echt is?
De euro inflatie bestaat niet, het is allemaal psychologisch. Toch is ieder truitje twee keer zo duur. Aandelen bleken met lucht te zijn gevuld.

De pensioenpotten zitten vol met lege beloften. Huizenprijzen groeien magisch tot aan de hemel en maken ons allemaal rijk. Neem nog een hypotheek want dat is de enige weg naar rijkdom!

Iedereen leent, leent en leent nog een keer. En niemand hoeft terug te betalen. Met magie komt het allemaal wel goed.

Niet nadenken! blijven consumeren! schreeuwen de politici. Geen geld? leen dan. We maken het je makkelijker dan ooit.

Wie gelooft het nog?

helma

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door helma »

geloven doe ik allang niet meer,en zeker niet in de euro die van (ons allemaal is).
ik heb altijd al op de kleintjes moeten letten,dus ik weet waar ik over praat.
alles is inderdaad veel duurder geworden.
b.v. febr-maart-1 kilo appels in de winkel 2.49 euro,belachelijk in guldens is dit ongeveer f5.50,prei 1 kilo 1.99 euro/f4.40 dit zijn maar enkele voorbeelden, maar geen haar op mijn hoofd (er zit nog voldoende op meer dan geld) die dit er voor uitgeeft.
met de gulden kwam ik met f200.00 per week toe voor 3 personen,nu haal ik het nog niet met 150.00 euro.
een kopje koffie met een ham/kaas broodje 6.50 euro in een bakkerij,dat is ongeveer f14.30 belachelijk.
ja ik reken nog steeds alles terug.
mijn advies thuis iets lekkers klaar maken en naar belgie
tanken.op de markt is het een stuk goedkoper,maar ook niet altijd,voor elke actie houd ik mij warm aan bevolen.

Bianca

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Bianca »

Ook ik schreeuw gemiddeld 1 x per dag (vooral na het doen van de boodschappen) tegen mijn familieleden en vrienden dat het schofterig is van de regering om ons zo te bestelen, ik jank erom, omdat ik zie wat voor leed het brengt. Ik ken mensen die het al niet zo breed hadden en na een jaar met de euro geleefd hebben hulp hebben moeten inroepen, dat betekend dat zij met 100 euro per week rond moeten komen om te eten (met gem. 4 pers) Dat kan niet!!! helaas eten zij niet regelmatig hun verse groenten want inderddaad die kostten gemiddeld zo'n 2,50 euro per pond.
Ook ik koop mijn boodschappen bij Lidl, geef geen fooi meer, ga niet meer uit eten, bioscoop??? welnee!! Leuk leven zo trouwens pffff
Oh ja de kermis is weer in onze stad, leuk, maar helaas meiden, dit jaar doen we het even wat rustiger. Om gek van te worden die EURO!!

rick

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door rick »

Beste mensen,
Wordt wakker. Uw overheid of uw regering is niet meer van u. Dat was vroeger. Er is sinds enkele jaren een nieuw belastingstelsel; ook al een paar jaar geleden ingevoerd is de btw-verhoging; accijnsverhoging op drank, sigaretten en benzine vindt elk jaar plaats; in 2002 en 2001 hebben veel mensen amper loonsverhoging gehad omdat het slecht ging; de Balkenende twee gaat tevens ervoor zorgen dat we de komende jaren geen verhoging krijgen. Werkenden of niet werkenden kunnen zich niet eens meer permitteren om bijvoorbeeld ziek te worden vanwege allerlei bijdrages in de vorm van eigen risico, eigen bijdrage of minder salaris voor de eerste ziektedagen... En u heeft het alleen maar over de Euro.

Euro is maar een onderdeel van het geheel om het volk 's goed uit te zuigen. Want.......inderdaad! Het volk kan toch niets doen. Alleen maar lijdzaam volgen. En ik vrees het ergste voor de komende jaren met VVD-er Zalm als minister van financieen; hij gaat op het geld zitten en de rijken en de bedrijven alleen maar rijker maken. De gewone man, u en ik, zullen moeten inleveren. Want er zijn heel veel gewone mensen en als je bij hun iets weghaalt levert dat meteen heelveel op.
Laatste: pas goed op u zelf en op uw naasten. Want er is niemand anders die dat kan of zal doen.

Asperge

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Asperge »

Wie kwam er ook alweer op voor de zwakkeren in de samenleving?? Die had nu goed werk kunnen doen

helma

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door helma »

er waren helaas genoeg kiezers voor deze bak met ellende
sorry het is toch balkenende of hoe hij mag heten.
tja ik behoor tot de gewone man/vrouw em kies liever voor een party die daar voor staat.
de grote heren mogen toch altijd liegen en van hun beloftes terug komen,zij merken er niets van dat de euro duurder is

Hans

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Hans »

:evil:
Helma, ik ben bang dat je gelijk hebt. De politici zal het echt worst wezen. Kan ook makkelijk met zo'n salaris. Als je als 'gewone man' de kluit belazert krijg je ontslag, zij een veer in hun reet.

Klootjesvolk

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Klootjesvolk »

Pak ze aan die bende dieven in Den Haag.
Wij zijn het volk, die de salarissen betalen van die boeven.
Wij stemmen op de gevestigde partijen,dat is dus dom.
Boycotten die handel ga niet stemmen je ziet wat er van komt

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Sonja »

Kunnen jullie nagaan wat mensen moeten doorstaan,
wanneer ze een leaseovereenkomst hebben afgesloten
bij Dexia....

Deze mensen bloeden en willen in ruil graag betalen,
die dure euro.
Heel graag zelfs.
Hun leven is kapot.

Sonja.

Kantje boord

Re: EURO-boycot !

Ongelezen bericht door Kantje boord »

"Op de markt is uw EURO een DAALDER waard " :twisted:

Gesloten