LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Euro - Crime of the Century

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
grootvader
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 sep 2006 07:38

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door grootvader »

Karr-2 en Dilbert29

Niet te geloven!
Wat zijn jullie toch a-sociale nare rotzakken.
Jullie wijzen anderen naar de psychiater als een vraag steller of antwoordgever heel goed schijnt te beseffen dat hier in Nederland heel veel mensen leven van een nauwelijks leefbaar bedrag.
En die mensen zitten julli voortdurend af te katten op zo'n smerige manier dat ik je eigenlijk, ach laat maar.

Bovendien, jullie wekken dan wel de schijn een van die Nederlanders te zijn zonder geldproblemen maar ik denk eerder dat jullie gewoon op dit forum mensen diep wil kwetsen en treiteren = jullie levensvulling.

BAH !!

De Vrije Vogel

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door karr-2 »

Bovendien, jullie wekken dan wel de schijn een van die Nederlanders te zijn zonder geldproblemen maar ik denk eerder dat jullie gewoon op dit forum mensen diep wil kwetsen en treiteren = jullie levensvulling.
Mijn levensvulling is gelukkig een stuk zinvoller dan dat. En aangezien ik en Dilbert niet de enige zijn die op deze manier denken, lijkt het me onredelijk alleen ons 2 aan te pakken en de rest met rust te laten.

Als mensen rond moeten komen van een nauwelijks leefbaar bedrag is dat heel vervelend, maar voor een groot deel gevolg van de eigen keuze. Als je geen geld hebt, is het nu eenmaal niet verstandig om je huis in te richten op afbetaling. Je kunt prima leven zonder dure auto, dure stereo of dure tv, maar dat beseffen heel veel mensen zich niet.

Laten we hopen dat na de verkiezingen van 22 november in ieder geval niet de PvdA aan de macht komt, want dan storten we ons weer in de afgrond die we nu net een beetje te boven zijn gekomen.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door G7 »

Zijn wij iets te boven gekomen dan? Heb ik en velen met mij, niets van gemerkt. Eerder andersom.

En dat velen zelf die keuze maken. Hoe durf je dat te zeggen?

Natuurlijk zullen die er ook tussen zitten en die moeten wel degelijk geleerd worden hoe om te gaan met geld, maar er zijn echt mensen, waar het niet bewust is gebeurd en er zeer zeker niet voor gekozen hebben.

Ik zal ook zeker geen PVDA stemmen, maar ook niet op die graaiers die er nu zitten. :evil:

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door NAK »

2lemon
Karr-2 is waarscheinlijk een
:?: :?: :?: :?: :?: :?:
"Het gewone volk" deze uitdrukking is niet bekend bij de rijken.
Betekenis :- mensen die moeten zweten voor een minimum loon.
Wat een ongenuanceerde uitdrukking.
Ik reken mezelf tot het gewone volk, heb bijna 40 jaar hard moeten werken, maar heb dit nooit voor een minimum loon hoeven doen.
Zij moeten noodgedwongen leningen afsluiten om hun kinderen te kunnen voeden.
Hoe vaak heeft dit al in de kranten gestaan.
In welke dorps krant heeft dat gestaan?
Was dat het "Leugenaartje" in jouw woonplaats?
huiseigenaren gedwongen hun huis moeten verkopen?
Moesten zij hun huis verkopen, omdat de euro werd ingevoerd????
Dat geloof je zelf toch niet.
studies voor uw kinderen onbetaalbaar worden?
Welke studie is onbetaalbaar geworden?
De basisschool? Voortgezet onderwijs? of het vervolg onderwijs?
Zeker nooit van studie financiering gehoord?
In de steden betaal je al bijna 2 Euro voor 1 biertje die ze ook nog eens met water vermengen
Vreemd hè, dat is op het platteland ook zo.
En weet je hoe dat komt?
Water behoort namelijk tot de ingredienten van bier.

En waarschijnlijk heb je het nog niet helemaal door 2lemon, maar op een forum kan en mag ieder zijn mening geven.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door karr-2 »

Zijn wij iets te boven gekomen dan? Heb ik en velen met mij, niets van gemerkt. Eerder andersom.
Salarissen en uitkeringen zijn gestegen als gevolg van diverse toeslagen en minder worden van diverse premies. Dus per saldo is iedereen er op vooruit gegaan.
En dat velen zelf die keuze maken. Hoe durf je dat te zeggen?
Ik durf het te zeggen omdat het de waarheid is. Niemand is tegenwoordig meer tevreden met wat ze hebben, het moet altijd groter, mooier en duurder. En om een lening meer of minder wordt dan niet gemaald, met als gevolg problemen bij het afbetalen.

Als je van de bijstand moet leven is het niet verstandig om je hele huis in te richten en de kinderen aan te kleden op afbetaling. Doe je dat wel, dan is het toch echt een gevolg van eigen keuze dat je geen cent meer over hebt.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 01 Okt 2006 16:20 door karr-2


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Zijn wij iets te boven gekomen dan? Heb ik en velen met mij, niets van gemerkt. Eerder andersom.



Salarissen en uitkeringen zijn gestegen als gevolg van diverse toeslagen en minder worden van diverse premies. Dus per saldo is iedereen er op vooruit gegaan.
--------------------------------------------------------------------------------
Helemaal gelijk in Karr-2 echter alles is alleen bruto gestegen
dus netto minder.
Je vergeet echter te melden dat de kosten ook gestegen zijn.
Huur-licht-gas-wegenbelasting-benzine-boodschappen-verzekeringen
etc-etc.En die kosten zijn meer als dat ik er per saldo op vooruit
gegaan ben.Mijn AOW bruto 4 € netto 3,10€ wat een vooruitgang is dat he.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Alle inkomsten zijn keurig omgerekend.
Alle uitgaven zijn gestegen.
Alles is dus duurder geworden.
Simpel toch?

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Mijn AOW bruto 4 € netto 3,10€ wat een vooruitgang is dat he
Je bent er dus 3,10 op vooruit gegaan. Er is ook nergens gezegd hoeveel je er op vooruit bent gegaan.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 02 Okt 2006 08:58 door Dilbert29


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Mijn AOW bruto 4 € netto 3,10€ wat een vooruitgang is dat he


Je bent er dus 3,10 op vooruit gegaan. Er is ook nergens gezegd hoeveel je er op vooruit bent gegaan.
---------------------------------------------------------------------------------
Kijk Dilbert29 nou weet ik dus waarom je nog studeerd.
Dit is dus een uitermate slimme opmerking van je.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dank je wel.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door Jan1 »

Wat akelig is dat, we hebben blijkbaar met verschillende SVB s te maken, zit ik ook eens in de hoek waar niet de klappen vallen. Mijn AOW is n.l. per 1 juli bruto verhoogd met € 4,43 netto houd ik hier € 4,14 aan over. Natuurlijk wil ik hier niet mee zeggen dat het voldoende is, maar goochelen met cijfers is je blijkbaar niet vreemd.

Trouwens, dit geldt ook voor mijn vrouw, resultaat is twee maal dit bedrag, zijnde totaal € 8,28

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Zo zo, dan ben je er toch aardig op vooruit gegaan.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 02 Okt 2006 10:26 door Jan1


--------------------------------------------------------------------------------

Wat akelig is dat, we hebben blijkbaar met verschillende SVB s te maken, zit ik ook eens in de hoek waar niet de klappen vallen. Mijn AOW is n.l. per 1 juli bruto verhoogd met € 4,43 netto houd ik hier € 4,14 aan over. Natuurlijk wil ik hier niet mee zeggen dat het voldoende is, maar goochelen met cijfers is je blijkbaar niet vreemd.
-------------------------------------------------------------------------------

Nou jan1 laat ik dan maar goochelen met een euro en val
daar maar lekker over.De regering doet het met honderden
miljoenen val daar eens over.Ik ging er van uit wat over het algemeen
werd verondersteld dat was 4 €.
En over die opmerkingen van Dilbert heb ik het maar niet meer
die gaat er nml.vanuit dat hij alles voor ons moet betalen.
Heb ff gekeken Jan1 je hebt helemaal gelijk hoor.
4,14€ netto erbij.ben ik een mazzelpik zeg.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door Jan1 »

bot321



Mijn AOW bruto 4 € netto 3,10€ wat een vooruitgang is dat he.
@ bot321 Jij hebt het bovenstaande gepost, jij probeert zielig over te komen, jij geeft een verkeerde voorstelling van zaken, jij hebt niet je inkomsten nagekeken, wel of niet met Digidee, kortom jij fantaseert er zonder schroom op los. De cijfers die ik gepost heb zijn wel goed.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door bot321 »

Jan1 jongen voel je je eigen wel lekker.
Je gaat hier een discussie aan over € 1.
Sorry€1,14.Wat een fantast ben ik toch.
Maar ehh ik heb je toch al gelijk gegeven
of kan ik nog meer verwachten van je.
En waarom probeer ik eigenlijk zielig te doen
ik reageerde gewoon op een opmerking.
Ben echt niet zielig hoor heb hier tenminste nog nooit
geklaagd over mijn inkomsten wel over het steeds duurder
worden van alles en dat het steeds moeilijker wordt.
Maar ja jij heb het dubbele als dat ik heb omdat mijn
vrouw net aan 100 euro meer verdient zodoende krijg ik
geen toeslag en kun jij twee deuren intrappen
tegenover mij 1½ :wink:

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou Jan 1 heb je het gehoord.Zorgtoeslag ongev.10€ p.mnd.
omhoog.Is voor jou en je vrouw 20 €.
Daar gaat je 8,28 €. Heb je nou je zin. :cry:

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Kom op niet "lullen",
Gewoon weer stemmen in november op de huidige "regering"...
CDA, VVD...!!! Peter...Peter..!!!
Blijven we tenminste in "the picture" met ons geklaag...
Verandert er niets....!!!
Maar ehhh.....!!!!
Misschien is er toch iets mogelijk als we nu eens bij ons zelf te rade gaan, goed nadenken...!!
Alle doemcenario's over de vergrijzing??
Als ik de krant lees en zie hoeveek 60-plussers momenteel "de pijp" uit gaan door "kanker"
Mensen,.... ik persoonlijk? "Het huidige kabinet kan me gestolen worden!
Wie zijn er nu eigenlijk "plotseling" dit jaar op vooruit gegaan zoals de huidige regering ons probeert wijs te maken, nou ik niet hoor...!!
Opnieuw dit kabinet...??? J.P. CDA /VVD?
Ach mensen beslis zelf maar...!!

oxazepam
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 aug 2006 13:49

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door oxazepam »

studies voor uw kinderen onbetaalbaar worden?
Studeren is in Nederland nog steeds zeer goedkoop!!! In vergelijking met alle andere EU landen hebben wij hoog aangeschreven universiteiten en zijn de kosten zeer laag.

Ik bedoel. Je kan hier voor 10.000 euro een universitaire studie afronden. hierbij krijg je (thuiswonend ) nog eens 4000 euro van terug. Netto kost een studie inclusief boeken dus 6000 euro dat is echt heel weinig voor een studie op het hoogste niveau.

Zeker als je ervanuit gaat dat kids ook nog gewoon werken.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door Jan9 »

Studeren is in Nederland nog steeds zeer goedkoop!!!
De prijs/kwaliteit verhouding is zeer laag!!!
De leerlingen krijgen geen les en als ze stage moeten lopen betalen ze het volle jaar lesgeld terwijl daar niets tegenover staat, zelfs geen hulp voor een stageplaats.En zonder stage geen diploma.
Je hoort nu verhalen over kwaliteit van het MBO, maar die was 20 jaar geleden al slecht. :twisted:

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door tienepien »

en MBO (en je kunt er over discussieren of dat studeren is) kost dan weer geen 10.000 euro en daarna mag je ook nog HBO gaan doen waar je ook weer volledige stufi voor krijgt.

Wat in Nederland alleen wel jammer is, is dat er uitgegaan wordt van een huur van 200 euro, terwijl de huur van een studentenkamer tegenwoordig tegen de 300 euro ligt gemiddeld (in Enschede niet, maar in amsterdam of utrecht wel...)
Maar in principe kun je in Nederland je studie prima betalen van de stufi. Het is geen vetpot, maar dan maar wat minder bier drinken. Het wordt wat duurder wanneer je naast je studie ook een bestuur van een vereniging doet en wat vertraging oploopt.
Het wordt ook duur wanneer je als ouder net boven de grens voor aanvullende stufi zit en in pricipe de volledige ouderbijdrage moet betalen....

Gesloten