LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Euro - Crime of the Century

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
2lemon
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 sep 2006 16:22

Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door 2lemon »

De Euro is de grootste geldklopperij van deze eeuw.
Doel van deze valuta: de rijken dubbel zo rijk te maken.

Wisten jullie dat :
- bij onze bewindslieden alléén het Euroteken is veranderd? :evil:
Zij verdienden voorheen 11000 gulden/maand , nu 11000 Euro/maand.
- het volgende kabinet 30% loonsverhoging krijgt terwijl het gewone volk met een beetje geluk slechts nul komma zoveel per jaar opslag ontvangt?
- de horeca en andere ondernemingen hier gretig gebruik van maken?
- de simpele arbeider amper rond komt per maand
- elk jaar 6000 gezinnen verplicht een lening moeten afsluiten?
- huiseigenaren gedwongen hun huis moeten verkopen?
- studies voor uw kinderen onbetaalbaar worden?
- per jaar 2,5% meer armoede
- en wij maar toezien wat onze bewindslieden doordrukken zonder er iets aan te doen?
- wanneer staan wij met z'n allen op en roepen deze waanzin een halt toe?!!!!! :arrow: :shock: :?:
- en waarom komt de media niet op voor het volk?

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door karr-2 »

Je bent zeke nieuw op het forum? En hebt niet in de gaten dat er al tientallen onderwerpen over de zogenaamde euro crime zijn? En dat alle zogenaamde "misdaden" een voor een ontmaskerd zijn als niet waar?

Ik zou een afspraak maken met een goede psycholoog die helpt je zo van al je problemen af.
het volgende kabinet 30% loonsverhoging krijgt terwijl het gewone volk met een beetje geluk slechts nul komma zoveel per jaar opslag ontvangt?
Ten eerste is die 30 % volgens mij al weer van de baan en voor het gewone volk heb ik al eisen van 3,5 % horen vallen, dus waar jij die 0, zoveel vandaan haalt?

elk jaar 6000 gezinnen verplicht een lening moeten afsluiten?
Om wat mee te doen? Nieuwe auto? Nieuwe televisie? Voor de 5de keer op vakantie? Het moet wel, want ik kan geen andere reden bedenken.
wanneer staan wij met z'n allen op en roepen deze waanzin een halt toe?!!!!!
De enige waanzin die er is zit in je hoofd, voor de rest nergens.

en waarom komt de media niet op voor het volk?
Waarom zouden ze dat doen als er niets aan de hand is?

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 10 Sep 2006 19:55 door karr-2


--------------------------------------------------------------------------


Ten eerste is die 30 % volgens mij al weer van de baan en voor het gewone volk heb ik al eisen van 3,5 % horen vallen, dus waar jij die 0, zoveel vandaan haalt?
---------------------------------------------------------------------------------
Echt niet hoor.Hoe kom je daar nu weer bij.
En wat is dat het gewone volk.
Heb je ook een ongewoon volk dan of is dat de regering.

FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door FerryG »

Het enige dat ik weet is dat de horeca zijn prijzen 2,2x zo hoog heeft gemaakt. Ik ga alleen nog op café als het niet anders kan.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Kun je dat bewijzen? Volgens mij is er laatst nog een onderzoek geweest dat het met de prijzen van bv een biertje hard meevalt.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ik denk dat Ferry niet zo goed tegen een drankje kan en ja dan zie je al gauw alles dubbel.

2lemon
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 sep 2006 16:22

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door 2lemon »

Karr-2 is waarscheinlijk een rijke ambtenaar met een vette Mercedes onder z'n gat, een studentje met rijke ouders of fam. van Zalm?
Heb jij ooit hard moeten werken voor een minimum loon of krijg je alles in je schoot geworpen Karr?
Ben ik blij dat jij geen famillie of kennis van me bent.

"Het gewone volk" deze uitdrukking is niet bekend bij de rijken.
Betekenis :- mensen die moeten zweten voor een minimum loon.
Zij moeten noodgedwongen leningen afsluiten om hun kinderen te kunnen voeden. Hoe vaak heeft dit al in de kranten gestaan.

Die 30% loonsverhoging staat al vast - dit hebben ze gewoon doorgedrukt. Tuurlijk hoor je hier niets meer over!

3,5% loonsverhoging is inderdaad geroepen- helaas waren ook dit weer ambtenaren. Als de fabrieksarbeiders dit roepen--> kunnen ze meteen hun spullen pakken.

Een biertje is niet zo duur- valt best wel mee.... Kerel uit welk dorp kom jij? Brouw jij soms je eigen bier? In de steden betaal je al bijna 2 Euro voor 1 biertje die ze ook nog eens met water vermengen!

Vind je het gek dat er steeds meer criminelen bijkomen? Dan hoor je vast bij de minderheid....de mensen zonder geldzorgen.

Jaensj
Berichten: 58
Lid geworden op: 06 feb 2006 10:51

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door Jaensj »

2lemon


Duidelijk een kroeglopertje, die z'n geld verzuipt en dan klaagt dat hij niet kan rondkomen.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door tienepien »

Ziehier een mooi voorbeeld tegen bindende referenda :)

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Die 30% is er inderdaad doorheen gedrukt.

Mensen leer nu eens gewoon dat het grote bedrijfsleven het beleid bepalen. Ook is beleid welke gevoerd wordt in Den Haag, VVD beleid. Het CDA loopt gewoon mee.

Nu is het prinsjesdag geweest en zouden wij er ineens wel 1 procent op vooruit gaan. Voor het gemak en gezeur te voorkomen hebben hun de verhoging van het ziekenfonds, huur, gas water en licht etc etc niet meegerekend.

Het ziekenfonds bijvoorbeeld wordt volgend jaar ruim 80 euro per jaar duurder. Door die 1 procent er op vooruit te gaan (ruim 50 euro per jaar). We leggen hier zelf dus nog eens 30 euro per jaar bij. Dus zijn we weer meer kwijt.

Het kabinet krijgt 30% erbij dat is minimaal 10.000 euro per jaar meer als nu het geval is.

Je wordt aan alle kanten belazerd en zeker door Den Haag. Werkgevers organisaties zijn het met het kabinet eens, logisch want het is hun beleid en hun inkomsten, en de vakbonden zijn het oneens.

Volgende verkiezingen gewoon voor een PVDA, SP, Groen-Links stemmen. Wie zegt nu dat hun geen goede regeringleiders kunnen zijn. Het is gewoon een ander bedrijfje die dan de touwtjes in handen neemt, meer niet. Deze regeringspartijen zijn niet achterlijk hoor, zij hebben ook flink geleerd anders kom je daar in de kamer echt niet te zitten.

Het is nooit slechter gegaan met dit land, dat proberen ze je wijs te maken. We hebben gewoon last gehad van een terugval in de economie. Als Bush Irak niet was binnengevallen dan waren vele middelen zoals olie, elektra en gas veel goedkoper gebleven. Als Bush zijn eigen torens niet naar beneden had gehaald dan hadden we meer geld over gehad voor andere zaken en hoefde we dit niet uit te geven aan eventuele terroristische acties, want als we Bush niet gevolgd hadden in Irak hadden wij nooit last gehad van deze dreigingen. Al deze geldverkwistingen en beslissingen om Irak en zo binnen te vallen zijn genomen door dit Kabinet Balkenende 1 en 2 en 3 en......

Tevens hebben hun deze situatie misbruikt om ons uit te knijpen. Als er echt dreigingen zijn waarom hebben we dan geen geschikte schuilkelders en zo.

Het is gewoon allemaal nep en wij zijn er het dupe van. Wij leveren in zodat hun 30% loonsverhoging hebben en het geen gevolgen kan hebben op de economie.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dank je wel Maarten1234 voor de lachbui die je me bezorgd hebt met je trieste, maar totaal niet te bewijzen verhaal.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door G7 »

Het is evenmin te bewijzen, dat het door deze regering nu zò goed gaat, want het gaat overal goed met diegenen met wie het altijd al goed ging!

En zeer zeker NIET, DOOR of MEDE DOOR de graairegeing die er nu zit.

Stemmen zal voor heel veel mensen moeilijk worden, denk ik.

Maarten, deels ben ik het met je eens! Alleen dat stemmen. Tja?????

erwin12345
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2006 23:45

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door erwin12345 »

Toen de eerste treinen door Nederland reden waren de protesten niet van de lucht. Snelheidsmonsters en de koeien zouden geen melk meer geven. Intussen is bewezen dat de koeien nog steeds melk geven en de snelheid van de gele monsters is ook behoorlijk meegevallen.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door Martin1976 »

wat dit met de euro te maken heeft ongaat me even maar de verhalen van de euro zijn een beetje opgeblazen hier. Ik durf te stellen dat veel van de geldproblemen van tegenwoordig veroorzaakt worden door niet verstandig met geld omgaan. Ik zal niet zeggen dat dat opgaat bij alle geldproblemen maar als ik zie hoe makkelijk er tegenwoordig leninkjes afgesloten worden en mensen in winkels geld zie uitgeven aan luxe artikelen alsof het gratis weggegeven wordt, dan gaat het er bij mij niet in dat dit allemaal door de euro komt. Als iedereen eerst eens leert om goed te budgetteren dan zouden er al een stuk minder problemen zijn...

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door Jonjo »

Bah.

erwin12345
Berichten: 28
Lid geworden op: 27 sep 2006 23:45

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door erwin12345 »

Quote: wat dit met de euro te maken heeft ongaat me even

Ik bedoel maar dat alles wat nieuw is weerstand oproept. Een kwestie van wat de boer niet kent, dat vreet 'ie niet.

Ik ben het met je eens dat de meeste mensen gewoon verkeerd met hun geld omgaan. Leninkje voor een auto (want je wil toch geen tweedehandse rijden) of voor een vakantie inderdaad. Daar kan ik niet bij. Het wordt er ook al vroeg ingestampt, want ouders tekenen zonder blikken of blozen voor een lening van hun kind voor een mobieltje of scooter. En die jonge gasten kun je het niet kwalijk nemen, want ze hebben dan wel een blitse scooter onder hun kont en dat telt als je 16 bent. Hun ouders kun je het des te meer kwalijk nemen dat ze hun kinderen niet goed met geld om leren gaan, want dat hebben we allemaal moeten leren.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik durf te stellen dat veel van de geldproblemen van tegenwoordig veroorzaakt worden door niet verstandig met geld omgaan. Ik zal niet zeggen dat dat opgaat bij alle geldproblemen maar als ik zie hoe makkelijk er tegenwoordig leninkjes afgesloten worden en mensen in winkels geld zie uitgeven aan luxe artikelen alsof het gratis weggegeven wordt, dan gaat het er bij mij niet in dat dit allemaal door de euro komt. Als iedereen eerst eens leert om goed te budgetteren dan zouden er al een stuk minder problemen zijn...
Precies Martin, hier ben ik het helemaal met je eens. Mensen denken tegenwoordig veel te gemakkelijk over een lening. Sparen doen we niet meer aan, we willen het artikel direct mee naar huis nemen en wel nu. En terugbetalen? Ach dat zien we dan wel weer.

De basis van vrijwel alle geldproblemen is het niet met geld kunnen omgaan. Mensen zouden inderdaad moeten leren budgetteren en weer gaan sparen voor een duurdere aanschaf.

Toolboy

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ik sluit mij bij m`n voorgangers aan.
Maar het leven is wel ietsiepietsie duurder geworden na de invoering van de euro.
En nooit eerder heb ik zoveel reklame`s over geld lenen gezien.
Wat mij betreft mag hier een verbod op komen.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door karr-2 »

Maar het leven is wel ietsiepietsie duurder geworden na de invoering van de euro.
En nooit eerder heb ik zoveel reklame`s over geld lenen gezien.
Wat mij betreft mag hier een verbod op komen.
Het leven wordt elk jaar duurder, dat is niets bijzonders. Wat betreft de reclames over lenen ben ik het geheel met je eens, die zouden per direct verboden mogen worden.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Euro - Crime of the Century

Ongelezen bericht door G7 »

Ben ik het ook mee eens. Moet niet zo gemakkelijk zijn!

Maar heel veel is wel degelijk duurder geworden NA de euro, maar dat ik dat van mening ben, wisten jullie ook wel. :roll:

Gesloten