LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] euro duur duur

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb voor je gekeken tot aan 2000 de enige gamma roller voor 0,99 cent was die uit een gulden bak. Dit is dus niet vast assortiment voor de goede orde een roller degoedkoopste was in 2001 eigen merk 2,99 gulden omgerekend +/- 1,50 euro nu 1,99 na 3jaar inflatie valt reuze mee dus, vertel wel de juiste informatie voordat u een conclusie trekt.
Bij Gamma is juist veel gedaan om alles x2 te doen toen de euro kwam, sterker vraag consumenten organisaties en juist zij prijzen de prijsvertaling gulden naar euro bij de Gamma.

RichardH

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door RichardH »

Volgens mij ging het om een identiek verfbakje en daar betaalde hij destijds
FL 0,99 voor en nu 1,99 Euro, dus ga nou niet niet iets recht praten wat krom is klaar.
Ik kan nog veeeeel meer van dit soort voorbeelden geven. De Euro heeft het leven voor maar weinig mensen prettig gemaakt (tussenhandelaren).

Het meest schrok ik van de spruitjesboer op de tv die net zoveel in euro's kreeg voor 30Kg als dat jij voor een kilo betaald in de winkel. Ergens blijft veel geld aan de strijkstok hangen. Zo lang de mensen toch blijven kopen blijft het gewoon doorgaan.

Gast

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Gast »

Is het wel echt reëel om prijzen van voor 2002 te vergelijken met de prijzen van 2005?

katkaatje

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door katkaatje »

:twisted:

Zeker te weten dat het duurdere tijden zijn dankzij de euro.
Ik doe meestal boodschappen bij de lidl en of de aldi en daar heb ik nog een volle kar voor ongeveer 70 euro.
Ga ik nog even naar de supermarkt hier op de hoek {dekamarkt} dan ben ik voor een tas boodschappen al weer ongeveer 30 euro kwijt. EEn brod koste voor de euro tijd 1,40 dat is nu dus de pris in euro`s. Wat het allemaal nou zo duur maakt dat komt omdat alles duurder wordt maar de regeling dat je loon meegroeit met de prijstijgingen hebben ze voor het goede fatsoen maar eens geschrapt. Dus ja met hetzelfde loon, kom je nu voor veel hogere kosten te staan. We zijn gewoon genaaid met die vervelend euro en van mij had het allemaal niet gehoeven. Ik vond het altijd hartstikke leuk, buitenland geld maar nee het is makkelijker om 1 valuta te hebben past mooi bij de eu. Nou sorry hoor maar reken maar dat het hele omzetten van dat geld een heleboel geld heeft gekost. Het nieuwe geld moest gemaakt worden, het oude vernietigd en natuurlijk veel voorlichting heel veel voorlichting.
Het is toch niet voor niks dat veel mensen een lening erbij nemen, of hun spaargeld aanbreken. Er si zelfs een grijze dief gesignaleerd, deze mensen komen amper rond en natuurlijk niet alleen vanwegen de prijsstijgingen maar ook vanwege al die bezuinigen. Ik snap er niks van en maar korten en bezuinigen maar wel meefinacieren aan de JFS. Daar gaat onze verzorginsstaat, arme mensen die dus echt niet uitkomen.

Groet karin

Gast

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo iedereen...

Het leven is dan wat duurder geworden, maar we horen tot de rijkste mensen van deze planeet. dat gezeur over die euro.........stop dat gat in je had dicht, en denk na voordat je wat koopt!!!! :D

Gert K.

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Gert K. »

Geplaatst op 21 Jan 2005 22:56 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Is het wel echt reëel om prijzen van voor 2002 te vergelijken met de prijzen van 2005?
Als ik naar mijn huidige loon kijk is dit helemaal reëel.

:wink:

flap35
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2005 21:48

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door flap35 »

Niet alleen de horeca is te duur. Sinds de invoer van de Euro zijn alle prijzen gigantisch gestegen. Vaak is gewoon het guldens teken vervangen door die van de euro i.p.v. herberekend naar euro. Alleen de lonen zijn wel herberekend. Logisch dat veel gezinnen in de problemen komen. Het wordt eens tijd dat de nederlandse bevolking massaal in opstand komt. Wij nederlanders zijn veels te tollerant en blijven maar op de bank zitten klagen. Zolang de nederlanders niet gezamenlijk een vuist maken zal er niets veranderd worden. Misschien dat Radar ons kan helpen in een landelijke aktie?

b.olsen

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door b.olsen »

wie zegt dat wij tot de rijkste der aarde behoren heeft het goed mis, het rijkste land van europa is nog altijd noorwegen , waarom die hebben de minste werklozen omdat mensen daar verplicht worden om te werken , ze zoeken zelfs een baan voor je , ze hebben de minste asielzoekers , maar vooral het is het enigste land zonder staatsschulden ze hebben ook geen schuld bij de europese unie omdat ze er niet in zitten, ze hebben geen euro , het is daar nu zelfs goedkoper dan hier ik denk dat de nederlandse regering daar nog een puntje aan kan zuigen

flap35
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 feb 2005 21:48

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door flap35 »

Fijn om te zien dat er nog mensen zijn die geld genoeg hebben. Deze mensen reageren er dus naar. Als reaktie op die mensen die reageren als bv: het gat in je hand dichten, kleine tip: ruil eens een maandje met iemand met minder inkomen. Dan zul je hoop ik zo'n reactie niet plaatsen. Waar het mij om ging is, zoals ik al eerder naar voren heb gebracht, dat de prijzen in die paar jaar te drastisch verhoogd zijn. En de lonen niet meegegroeid zijn. Maar goed, nogmaals, fijn voor jullie die niet elk euro 10 cent hoeven om te draaien, ik ben gelukkig voor jullie.

b.olsen

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door b.olsen »

ik hoef niet te ruilen met mensen die weinig hebben , ik weet al hoe het is als je iedere euro om moet draaien, ik erger mij alleen als mensen aangeven hoe moeilijk ze het hebben met de euro , er altijd wel iemand reageert die het wel goed heeft , en dan nog meestal met een goed hatelijk advies, zo vroeg laatst iemand hoe ik aan een nieuwe pc kwam sinds 1-01-2005 nou zei ik , dat is heel simpel , je spaart eerst 6 jaar , gaat niet op vakantie , daar worden extra rekeningen van betaalt, en dan heb je ongeveer wel genoeg voor een nieuwe pc, ik dus pas sinds 1 maand internet, maar ik ben er wel trots op.

g.kempen8
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:09

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door g.kempen8 »

:( Ik ben van mening dat bij de invoering van de euro mijn loon is gehalveerd en dat de handel gemakshalve de gulden-teken heeft vervangen voor een euro-teken zodat wij nu met de tussentijdse verhogingen er bij ruim het dubbele betalen dan met de gulden.

een voorbeeld: een T-shirt kost nu min. € 7,50 voorheen f 5,00

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door woman4life »

ik moest voor kibbeling 3,50 betalen
een bakje
nou ik kan me ook echt niet voorstellen dat het hiervoor 7 gulden en 70 cent was :evil:

Rasputin
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:34

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Rasputin »

Whahahahahaha
Met die Euro heeft Zalm de best VVD stunt ooit uitgehaald.

jaren is hij bezig geweest met dat de lonen niet te veel mochte stijgen
Gevochten heeft hij om er enkele tienden procentpuntjes bij de sociale partners ervan af te krijgen.

Met die euro heeft hij een inkomensdaling bij de arbeider weten te bewerkstellingen van maar lieft 50%

Toch niet zo dom die Zalm..............

Arboris
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2005 22:36

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Arboris »

Tsja die euro, nou in elk ingevoerd betaalmiddel waren er voordelen en nadelen en uiteindelijk zullen de voordelen zwaarder doorwegen dan de nadelen, daar is echt wel over nagedacht. Klagen-zeveren lost niks op en Kennedy had eens een mooie uitspraak. Je moet je niet afvragen wat het land voor je kan doen maar beter kan je je afvragen wat kan ik voor mijn land doen. Iedergeval een andere en positievere kijk op euro-maatschappij-alles

Rasputin
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:34

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Rasputin »

Met zo'n uitspraak kan het niet anders zijn als dat Arboris nogmaals bereid is om zijn salaris door minister Zalm te laten halveren.
De nadelen wegen tenslotte niet op tegen de voordelen.
.....whahahaha in ieder geval niet voor Zalm.

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door lind@ »

nou ik stond vanmiddag ook ff met klapperende oortjes
bij bakkerij bart in amsterdam
ee nvrouw kocht een soort bruin pistoletje met zaadjes erop met wel geteld 5 dun gesneden plakjes oude kaas en een plastic bekertje gevuld met vergeperste jus d'orange .(zeggen ze)

4,70 euro :shock: :shock: :shock: :shock:
das bijna 10 gulden!!!!
en gezellig dat het daar was :cry: :cry: :cry: :cry:
2 tafeltjes binnen of buiten op een ijzer bankje erg sneu allemaal

zou er ook een referendum komen over:
moeten de winkeliers hun prijzen verlagen?
eens/oneens

:?:

Rasputin
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:34

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door Rasputin »

bah, dat valt nog mee.
Ben je al eens naar centerparcs geweest...?
Daar betaal je bijna het dubbele.

Vreemd genoeg zie je overal (ook bij CP) volop mensen dat spul kopen.
Blijkbaar zijn de mensen toch langzamerhand aan die prijzen gewend.

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door lind@ »

yepp afgelopen winter nog geweest naar CP het Meerdal,
het is niet te doen eigenlijk als je die prijzen op zo'n plaza ziet.
Wij nemen daarom ook zelf boodschappen mee van de supermarkt bij ons thuis.
wij eten hooguit 1 keer daar een pannekoek met onze dochter
en voor de rest nemen we alles van huis mee ingevroren ff ontdooien en
smikklen maar.kaarsjes aan open haard aan lekker gezellig en knus.
Maar ik kom daar niet om te, eten tis vaak niet te eten ook!!
maar lekker om te zwemmen en te wandelen.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door JH »

Daar staan nederlanders toch ook om bekend, dat zij boodschappen van de plaatselijke buurtsuper meenemen als zij met vakantie gaan of een weekend weg. :P

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: euro duur duur

Ongelezen bericht door lind@ »

ja ons ben zuunig!! :lol:

maar in de voorgaande jaren (wij gaan meestal 1 keer per jaar
en dat doen we al heeel wat jaartjes)
gingen we wel uit eten,op de plaza zitten met live muziek enz.
maar tis gewoon duurder geworden ook met de gulden was het iets duurder dan anders maarja je bent op vakantie toch?
maar nu de lonen niet stijgen en al die andere ****(lees euro)
zijn we zelf alles mee gaan nemen.

Gesloten