LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de dubelle huishoudens aanpakken

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
apostma

de dubelle huishoudens aanpakken

Ongelezen bericht door apostma »

:cry: de ministers zitten te zeuren over geld tekorten van de gemeente,s maar wat zou je zeggen van 60 procent van de huishoudens heeft een dubbel inkomen waar de gemeente,s niets van weet en als ze het al weten dan doen ze er niets aan dus wat zitten ze dan te zeuren over tekortten laten ze die zogenaamde alleenstaande wrouwen of mannen eens aanpakken die er een vriend of vriendin op nahouden met een uitkering of een baan lekker makkelijk van de staat profiteren en dan lekker zielig doen bij de soos dat vind ik die veel werkt en deze mensen meot voorzien van hun maandelijkse uitkering a,sociaal gemeente,s wordt wakker er is werk aan de winkel geschatte misgelopeninkosten 25000 euro per jaar kan je lekker van op vacantie

Rekenwonder

Re: de dubelle huishoudens aanpakken

Ongelezen bericht door Rekenwonder »

60% van de huishoudens in Nederland zou bestaan uit zogenaamde en dus frauderende alleenstaanden ?

Hoe komt u aan die cijfers ? Vast niet van het CBR.

Titaan

Inter

Re: de dubelle huishoudens aanpakken

Ongelezen bericht door Inter »

60% is wel erg hoog maar er wordt echt gefraudeerd .
De cijfers van de sociale dienst in Amsterdam liegen er niet om .
Rotterdam kijkt ook naar het bezit van een auto bijvoorbeeld
Als je iemand bedreigt niks meer geven voor straf als waarschuwen niet helpt.
Dit hadden ze allemaal veel eerder moeten aanpakken.
Maar er moet niet worden vergeten dat er hier ook grootverbruikers zijn die hun (belasting)geld naar het buitenland brengen .
Elke fraude aanpakken .

rekenwonder

Re: de dubelle huishoudens aanpakken

Ongelezen bericht door rekenwonder »

Inter, natuurlijk wordt er gefraudeerd, en daar moet naar mijn mening ook tegen worden opgetreden.

Maar om nou alle alleenstaanden in het verdomhoekje te stoppen zoals de OP deed...
Of het feit noemen dat een alleenstaande een vriend(in) heeft, daar gaat het ook al niet om, het gaat om het voeren van een al of niet gezamelijke huishouding.

Mijn oma heeft een 'vriend', lekker samen leuke dingen doen, ieder vanuit ze eigen flatje, als alleenstaande. Geen frauduleuse/fraudulette/fraudures hoor, mijn oma.

Gr. Titaan

Inter

Re: de dubelle huishoudens aanpakken

Ongelezen bericht door Inter »

Wat jij bedoelt zie ik ook niet als fraude , Rekenwonder .het ging mij om dingen niet opgeven als er wat verandert in de stuatie.

Met grootverbruikers bedoel ik dat er niet alleen naar de lage inkomens moeten worden gekeken maar naar fraude in het algemeen.

shagie

Re: de dubelle huishoudens aanpakken

Ongelezen bericht door shagie »

mensen,

kijk nu eerst eens welke mensen samen leven en wie niet, wij (we wonen samen) betalen dus meer belastingen, reiniginsheffingen enzovoort tevens genieten wij geen uitkering en zou mijn vriendig hem ook niet krijgen toen ze (zoals voorkort leek) geen werk meer had en geen ww meer kreeg. terecht (hoewel wel zuur voor het uitgavepatroon). Mensen die zelfstandig leven en af en toe een nachtje bij de buurman slapen ok, maar voordeurdelers die "vals"uitkeringen trekken. Keihard aanpakken. en beboeten.

Roenie

Re: de dubelle huishoudens aanpakken

Ongelezen bericht door Roenie »

Wat een belachelijk, ongefundeerd percentage. Zoek eerst eens uit hoe het werkelijk zit.

gertkel

Re: de dubelle huishoudens aanpakken

Ongelezen bericht door gertkel »

Iedereen houdt zich bezig met wie moet er nu maar eens flink inleveren. Was het jaren terug nog zo, dat de kostwinner in staat was om het gezin te kunnen runnen, is dit nu anno 2005 achterhaald. Wil je het nu nog een beetje kunnen rooien, dan moet bijvoorbeeld wel je partner er enkele uren bij gaan bijwerken. Wat je dan ook duidelijk ziet is wel de gemakzuchtige instelling onder de grote massa om de andere 100 euro minder te laten ontvangen en dan met name als het jezelf niet aangaat. Pak hier maar eens topsalarissen, gouden handdrukken e.d. aan, je zult zien dat er dan minder armoede op deze aardbol zou kunnen zijn. Maar ja hiermee raak je de mensen met macht, geld en zeggenschap, dus heel erg moeilijk (grote verbazing, hoe durft men) er wordt dan ook vaak gedreigt om naar het buitenland te zullen vertrekken. Er zijn mensen die het erg moeilijk hebben over het kunnen uitspreken van onmenselijk grote geldbedragen en spreken nu in termen van: "wat verdien jij per minuut?". Het eerlijk delen schijnt toch een geboren afwijking te zijn bij ons 'het individu mens' en voor deze verschrikkelijke ziekte genaamd HEBZUCHT, bestaat nog geen therapie of medicijn, helaas. We moeten er mischien wel net als dat onze voorouders deden, hiermee leren verder leven. (juist in het nieuws ministers 50% meer salaris, verdient nu 120.000 euro, is dit dan realistisch of hebzucht)

Gast

Re: de dubelle huishoudens aanpakken

Ongelezen bericht door Gast »

Maar wat denken jullie ?
toch moet er nog meer bezuinig worden al komt er genoeg geld binnen
wat denk je aan de oorlog in het middenoostenkost miljoennen waar jij en ik niks van af weet.
en toch moet er meer gemolken worden in de auto's.
denk maar breed en niet aan de kleintjes.
hihi

Gesloten