LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Goud kopen

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Goud kopen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Het is géén antwoord op uw vraag, maar misschien tòch een informatie met meerwaarde ...

http://www.bestebank.org/beleggen-in-diamanten/

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Goud kopen

Ongelezen bericht door kweenie »

atlas1302 schreef:Je kan ook gewoon een bankrekening openen in het buitenland woor de rente nog gewoon 4% is
En hoe zit het met het garantiestelsel? Geeft dat op Kaapverdiaanse evenveel zekerheid als bijvoorbeeld sparen in IJsland...? En wat als de koppeling van de cve met de euro moet worden losgelaten?

In het algemeen is het immers zo dat meer rendement ook gepaard gaat met meer risico.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Goud kopen

Ongelezen bericht door sjohie »

k2p schreef:
breien schreef: Bij banken kan men ook in goud beleggen, maar dan heeft u geen goud in handen maar krijgt u een goudcertificaat. Dat lijkt me veel betrouwbaarder en het goud kan niet gestolen worden.
Noem me paranoide, maar zelfs dat vertrouw ik niet. Ik heb gehoord (weet niet of het een vals gerucht is), dat net als met echt geld, die certificaten niet 100% gedekt zijn. Ofwel dat er in meer goud wordt gehandeld dan er op voorraad is. Nou, geef mij mijn spul dan maar in mijn eigen handen...
Dat heet fractioneel bankieren, en is de methode waarop het hele westerse bancaire, nee zelfs complete financiële, systeem draait. Lomp gezegd, als je je daar aan wilt onttrekken, kan je het beste zsm bij Space X gaan werken om voorin de rij voor een enkeltje Mars te komen.

Als jij bij een Nederlandse bank een goud certificaat koopt, is dat gewoon veilig, net zo veilig als de rest van hun producten.

atlas1302

Re: Goud kopen

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Caixa Economica is een Portugese bank en die zekerheid heeft u in ieder geval, CV is een verdragsland met Nld. dus die koppeling aan de euro zal niet snel los gelaten worden, eerder zal CV op een dag de euro invoeren en dan is het voordeel ook weer over waarschijnlijk.
Er is geen risico dit is gewoon staandaard rendement als het ingelegde geld voor tenminste 1 jaar onaangeroerd blijft, vraag en aanbod naar geld bepaalt nu eenmaal de rente en de escudo is voorlopig nog de beschermengel van de economie. U kunt ook gewoon een euro rekening openen en dan heeft u niks met de escudo te maken.

Ieder jaar nazien hoe de toestand er voor staat en zoals het loopt reageerd u erop, om uw centen weer terug te halen gebeurd dit gewoon via Internet banking wat hier ook de normaalste zaak van de wereld is, net zoals u gewend bent in Nld. laten we maar zeggen maar dan met 4 procentjes meer rendement van uw spaarcentjes.

Ophalen is nog gezelliger natuurlijk, u wilt natuurlijk wel de laatste mode op het strand zien :D

atlas1302

Re: Goud kopen

Ongelezen bericht door atlas1302 »

sjohie schreef:
k2p schreef:
breien schreef: Bij banken kan men ook in goud beleggen, maar dan heeft u geen goud in handen maar krijgt u een goudcertificaat. Dat lijkt me veel betrouwbaarder en het goud kan niet gestolen worden.
Noem me paranoide, maar zelfs dat vertrouw ik niet. Ik heb gehoord (weet niet of het een vals gerucht is), dat net als met echt geld, die certificaten niet 100% gedekt zijn. Ofwel dat er in meer goud wordt gehandeld dan er op voorraad is. Nou, geef mij mijn spul dan maar in mijn eigen handen...
Dat heet fractioneel bankieren, en is de methode waarop het hele westerse bancaire, nee zelfs complete financiële, systeem draait. Lomp gezegd, als je je daar aan wilt onttrekken, kan je het beste zsm bij Space X gaan werken om voorin de rij voor een enkeltje Mars te komen.

Als jij bij een Nederlandse bank een goud certificaat koopt, is dat gewoon veilig, net zo veilig als de rest van hun producten.
Een goud certificaat lijkt me ook wel handig, weet niet of daar veel kosten aan verboden zijn bij aankoop en verkoop, en of daar looptijden aan vast zitten.
Ook is het moment van aankopen belangrijk want goud prijzen stijgen en dalen, en dat is logisch.

Weet trouwens niet of je lid van de club moet zijn om een certificaat te kopen of kan iedereen deze kopen. niet Nederlanders bijvoorbeeld.

Gesloten