LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gulden en Euro - vergelijken

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door Nita »

Dirk in de zorg is het zo langzamerhand bijna liefdewerk oud papier.Wat het brood van de Aldi betreft ,zelfs mijn hond eet het niet of er moet een biefstuk onder en bovenop liggen.Een lekker brood kost dus €1,68 omgerekend fl3,70 Geen vooruitgang dus.Wat het witgoed betreft kun je gelijk hebben.

GR...................Nita

langerjan
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 sep 2006 11:56

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door langerjan »

Ja Nita dat is schandalig wat daar betaalt wordt en wat jullie er voor moeten doen. Als ik de baas word in Nederland dan stijgen jullie lonen
flink :lol:

Gr.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door Nita »

:wink:Wanneer is dat L J,kan niet wachten.Wil denk ik te veel.PL.slippers en ook nog op vakantie.....moet toch kunnen? :cry:
Laatst gewijzigd door Nita op 13 jul 2007 10:45, 2 keer totaal gewijzigd.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door D1RK »

Bij diverse supers is er brood vlak boven of onder €1,-, dus die €0,29 die alleen vandaag eetbaar is en daarna eendjes voeren..
Alles boven de €0,78 is redelijk, geen hete bakker, maar wel betaalbaar en redelijk houdbaar, brood kan minder goed in vriezer, maar Aldi en Lidl is goed, beter als opgewarmde zoals sommige supers het voorgebakken behandelen, het lijkt verser, je ruikt het, maar is geen echt verse broden!

Afbakken is geen bakken, dus nep, maar wel duurder!
Omdat vooral technische spullen goedkoper zijn geworden, maar de boeren hebben jarenlang weinig verdient, dus die prijzen mogen van mij zelf graag hoger worden!

Ook diverse kleding is niet duurder geworden, soms goedkoper, maar ik denk hierbij aan kinderarbeid uit China helaas.....!
Omdat iedereen de nadelen noemde even tegengas, maar ik zie ook de nadelen wel!

@ Nita, je hoeft geen schuurpapier te kopen, WC papier van €uroshopper van Albert Heijn is genoeg!
AU!
Laatst gewijzigd door D1RK op 12 jul 2007 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.

langerjan
Berichten: 89
Lid geworden op: 28 sep 2006 11:56

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door langerjan »

Je bent van harte welkom hoor :lol:
Werk ze voor straks :!:

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door D1RK »

Door massaal te stoppen met dit werk moeten we wel meer betalen en je smeken of je tegen hoger loon wilt terugkomen, dus.....
Als jij en je collega's solidair zijn, even slechte tijden, maar dan....

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door Nita »

En wat dacht je van schoenen Dirk.Leren schoenen,niet meer te betalen .gelukkig leef ik vegetarisch dus plastic slippers.Wel koud in de winter hoor. :lol: :wink:

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door Nita »

VACANTIE,langerjan.Ze zeggen dat ik het verdien.Heb van mijn vakantiegeld plastic slippers gekocht dus een vliegreis zit er niet meer in. :lol
Laatst gewijzigd door Nita op 12 jul 2007 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door Nita »

En al die patienten dan dirk,moeten die dan allemaal in hun eigen vuil blijven liggen?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door SJZ »

gelukkig leef ik vegetarisch dus plastic slippers.
Vegetarisch leven betekent geen vlees eten. Alleen veganisten gebruiken helemaal geen dierlijke producten en weigeren dus bv. leren schoenen (bekend voorbeeld is Volkert van der G. die al lang geleden leren schoenen in de ban deed.)

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik wil hier liever niet vertellen dat die echt leren Mistral schoenen, het bekende bootmodel waar vele huisartsen ook op lopen van E41,99voor slechts E9,- in de opruiming lagen, maar ik ga wel morgen een 2e paar echte leren bij halen, want ik loop lekker!

Vegetarisch leder geeft zweetvoeten, en dat weiger ik.

tijdloze modellen, ik haat mode, als het maar mooi en tijdloos is, en geen massa waar iedereen op loopt!

@ nita,
als nu vele niet voor dit vak kiezen wegens het lage loon is er straks....niemand meer, dus tijdelijk, liever niet, maar er zijn enkele patiënten die het wel overleven, dus die gevallen blijven dan wel verzorgt, misschien tijdelijk iets minder, maar vele kinderen kiezen naast leuk beroep ook voor een bepaald salaris!
Ik wil niet voor de klas, betaal eerst maar beter!
Helaas vaak gehoorde uitspraak bij diploma's.
Laatst gewijzigd door D1RK op 12 jul 2007 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door Nita »

SJZ Weet ervan,dolletje mag af en toe ,Je moet wel helemaal doorgedraait zijn wil je in de winter met pl.slippers lopen.Volkert v/d G heeft jaren geleden in het bos gelegen bij de vliegbasis in woensdrecht .Zo ver gaat het bij mij niet.Ik eet geen vlees meer na dat ik jaren geleden eens in slachthuis ben geweest,daar werden op dat moment schapen gedood en heb gezien dat die echt huilde.Kon vanaf die tijd geen vlees meer door mijn keel krijgen.

GR..........Nita.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door D1RK »

@ NIT@
Ik ging juist in het slachthuis Vakantie werken want de
boeken op school maar onduidelijke plaatjes hadden, best intressant hoe een dier in elkaar zit!

Een betaalde anatomieles dus!
Ik verdiende goed, leerzaam, en vele soorten geslacht, dus juist erg leuk en leerzaam, en ik zag dat bloed alleen de eerste dag.

Wij zijn ook maar erg kale apen, die rare streken uithalen en .....

Doei!

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door Nita »

Dirk over anatomie gesproken.In Amsterdam staat op de nieuwmarkt het waaggebouw.Wist je dat Rembrand daar de anatomische les schilderde.In zijn tijd werd er geadverteerd in een of ander krantje dat je daar( voor toen )10cent een anatomische les kon volgen .Heeft Rembrand dus gedaan .Had dus je kwast en verf meegenomen dan waren er ook betere plaatjes van het binnenwerk van dieren geweest.
GR............Nita.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door D1RK »

OP een zeer Christelijke school zijn er boeken met varkens zonder tepels en ik zag verder ook niets hangen dus wat was dit?
Transexuele varkens?

Als je onduidelijke tekeningen krijgt, en matige foto's willen sommigen meer, en ik heb al eens diverse onverkoopbare werken gemaakt, maar zal gezien jou reactie deze dus hierbij niet aanbieden!

Ik wacht al meer dan 20 jaar op een koper, zelfs een expositie is lastig!
Alleen bepaalde scholen hebben wel eens iets laten zien, niets gekocht!
Zelfs bij opbod op E bay, kreeg ooit slechts E18,00 dus....

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door Nita »

:wink:

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door mylo1 »

Toch klopt het niet dirk...ik betaalde vroeger 39 gulden voor een jas...nu 39€...en niemand kan mij wijsmaken dat de inflatie 100% is?
Leren schoenen waren rond de 70 a 80 gulden..nu eurootjes
ik haal ook mijn brood bij de warme bakker..ik ben er al niet dol op ,dus wil wel lekker brood...1,89€
Fles jenever eerst ,iets van 8 gulen nog wat[harteveld]...nu zo'n 11/12€...kan nog wel even doorgaan
Maar je salaris is wel gehalveerd :evil:
ik heb gelukkig geen kinderen thuis en kan ook nog wel wat sparen...maar oh die arme gezinnen..de moeders moeten wel werken..zit gewoon niets anders op

Dan hebben wij het nog niet over de energie prijzen[hoogste van europa] en de verdomde zorgverzekering /gemeente belastingen die de pan uitspringen enz enz :?

BMS.Purmerend

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Geef mij maar een gulden. :wink:
Ik weet dat je de euro niet meer moet vergelijken maar toch :roll:
Ik kocht net een ijsje bij zo een huis aan huis wagen 2,25 Zou u dat IJSJE hebben gekocht als je 5 gulden hat moeten betalen :oops:
Jan

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door Jonjo »

We zijn genaaid en blijven dit ook.

dogdance
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 aug 2007 15:22

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door dogdance »

Sorry, ik blijf wel aan het omrekenen van de euro naar de gulden. Deze wijze zorgt ervoor dat je in ieder geval niet later thuis zit met dat nare gevoel, jeetje wat ik een dure .... gekocht.
En dat er zoveel mensen door de euro in de moeilijkheden zijn gekomen, is dat ze dit waarschijnlijk niet deden, het omrekenen. Plus dat de lonen niet zijn gestegen in tegenstelling tot de dagelijkse lasten.
grtjes, dogdance

Gesloten