LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gulden en Euro - vergelijken

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door mylo1 »

Waar heb je het over dilbert29
Weet je hoeveel mensen er in nood zitten

EN JA...MEDE DOOR DIE VERVLOEKTE EURO... :evil:

En je zal het nog wel merken in je naaste omgeving,want ik hoor het steeds meer om mij heen
Vooral gezinnetjes met kinderenen en ouderen

De voedselbank is er niet voor niets,en na de euro die verdomde ziektekostenpremie :evil:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door G7 »

Hoor je mij klagen? Ik leef gewoon zoals ik altijd al heb gedaan.
---------------------------------------------------------------------------

Zit je al zolang op die school dan? Wees maar blij dat jou vriendin een goede baan heeft Dilbert, want als je dat allemaal van jou studiefinanciering moest doen????????

Ja, dan kan er best een bosje bloemen a € 2 vanaf. ( waar ook alweer?)

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door tienepien »

[Reclame] Bloemensteeg Apeldoorn [Reclame] :)

Maar als je goed zoekt zijn er genoeg goedkopere zaken te vinden. Op de markt kan ook (maar let met dit weer op de vorst!}

Ja, de prijzen zijn gestegen, maar zoals ik al aan wilde geven: het komt ook een beetje door de consument zelf. Die blijft het geld uitgeven. Sinds het invoeren van de euro zijn er alleen maar meer planten en bloemen verkocht...

Zelf reken ik niet terug naar de gulden (omdat ik in die tijd nog geen 16 was en dan denk je iets anders over duur en goedkoop dan nu) maar ik bedenk steeds: zo en zo lang moet ik hier voor werken, heb ik dat er voor over?

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Hoi Tienepien,

Nu het over de markt hebt ....

Vorige zomer waren de aardbeien nergens zo duur als op de markt .... :shock:
Voor 2 doosjes vroegen ze € 4,99 ..... :shock:

Bij een "ouderwetse" groentenboer kostten die zelfde 2 doosjes € 2,98

Op een gegeven moment zakte de prijs op de markt wel, maar lager als € 3,50 heb ik ze nooit gezien.

Nee, op de markt is het het ook niet meer zo goedkoop ...


Lieske

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Zelf reken ik niet terug naar de gulden (omdat ik in die tijd nog geen 16 was en dan denk je iets anders over duur en goedkoop dan nu) maar ik bedenk steeds: zo en zo lang moet ik hier voor werken, heb ik dat er voor over?
Zo dacht ik (en waarschijnlijk vele anderen met mij) ook al toen de gulden er nog was. Dat heeft dus in mijn ogen niets met de euro te maken.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door sprokkel »

tienepien,
Ja, de prijzen zijn gestegen, maar zoals ik al aan wilde geven: het komt ook een beetje door de consument zelf. Die blijft het geld uitgeven.
Het is maar goed dat mensen hun geld uitgeven, anders zat je nu zonder baan.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door karr-2 »

En je zal het nog wel merken in je naaste omgeving,want ik hoor het steeds meer om mij heen
Vooral gezinnetjes met kinderenen en ouderen
Echte nood bestaat niet, het is een kwestie van je geld op de juiste wijze uitgeven. Als ik mensen hoor klagen over geen geld voor eten, maar ondertussen hebben ze wel een breedbeeld staan en een dikke Mercedes onder de kont, dan weet ik genoeg.

miek1
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 jan 2006 20:43

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door miek1 »

Om even bij de bloemen te blijven.

Kwaliteit heeft zeker een prijs. Ik koop tegenwoordig minder bloemen of b.v. een orchidee die weken blijft staan.
Ook kun je inderdaad naar b.v. de Bloemensteeg, maar dan moet je niet gek opkijken als je bos bloemen na 3 dagen de prullenbak in kan.

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door mylo1 »

karr-2

BEN JE BLIND OF ZO,...de mensen waar ik het over heb kunnen zich geen auto veroorloven...en ook geen breedbeeld tv....zij zijn al blij als zij een nieuwe jas voor hun kinderen kunnen kopen

Vroeger 29 tot 39 gulden nu 39 tot 59 EURO

HOE BLIND KAN EEN MENS ZIJN???????

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door karr-2 »

BEN JE BLIND OF ZO,...de mensen waar ik het over heb kunnen zich geen auto veroorloven...en ook geen breedbeeld tv....zij zijn al blij als zij een nieuwe jas voor hun kinderen kunnen kopen

Vroeger 29 tot 39 gulden nu 39 tot 59 EURO

HOE BLIND KAN EEN MENS ZIJN???????
Dat is niet blind, dat heet realistisch denken, iets wat veel mensen hier niet kunnen. Ik weet niet waar jij je jassen koopt, maar voor 60 euro kan ik wel 5 jassen kopen van goede kwaliteit. Dus het geklets over je dingen niet kunnen veroorloven kunnen we achterwege laten wat mij betreft.

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door mylo1 »

Geef mij dan maar die adresen ...dan kan ik het doorvertellen...zullen zij blij mee zijn

bvd mylo1

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door hharteman »

De regering vraagt zich af waarom het bestedingspatroon van consumenten zo laag is geworden en het vertrouwen in de economie weg is.
Nou ik weet het wel hoor.
De consument heeft gewoon geen centen meer om uit te geven door de dure euro.

Sinds de invoering in 2002 is alles x2 geworden.
Bij een inflatie van 4 % was dat niet x2 geweest.
Mijn salaris is niet x2 geworden !!! en dat van de meeste mensen denk ik ook niet (NB:Enkele topyuppen uitgezonderd)
De vergelijking van, als de gulden er nog was geweest had het net zo duur geworden, gaat daardoor volgens mij niet op.
Het is ook de reden dat de Britten niet aan de Euro willen.

Mijn absorbtiepatroon in deze economie is duidelijk afgenomen en mijn kosten gestegen.
Als dat bij de meesten zo is dan zal het bestedingspatroon blijven dalen en de nood hoger worden.

Vanwege het feit dat de bloemen inderdaad behoorlijk zijn gestegen heb ik als maatregel maar wat plastic alternatieven gekocht.
Die kunnen de komende 10 jaar de vensterbank vrolijk houden en ze verbruiken ook geen water.
Kan ik het bespaarde geld weer aan wat anders spenderen.

Just my 2 cents
Laatst gewijzigd door hharteman op 28 jul 2006 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Tegen zoveel zinloos geklets kan geen mens op. Ik denk dat Karr-2, ik en alle andere voorstanders van de Euro het maar moeten laten zitten, want tegen domheid bestaat geen wapen.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door Jonjo »

Zo sprak Dilbert.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
Ik denk dat Karr-2, ik en alle andere voorstanders van de Euro het maar moeten laten zitten.
------------------------------------------------------------------------------

Ik ben geen tegenstander van de Euro hoor, ik constateer alleen maar feiten.
Een feit is, dat we er goed op achteruit zijn gegaan.
De voordelen heb ik nog weinig van gemerkt in mijn beurs.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door G7 »

Naja beste mensen. Tegen zulke bijdehandte "yuppie's" als Karr2 en Dilbert valt toch niet te praten. Zij denken toch altijd alles beter te weten, tegen beter in. Laat ze lekker in die waan!

Ik vraag me echt af, of dat zij wel weten, hoe de wereld in elkaar steekt. Zij hebben waarschijnlijk ook 2x zoveel salaris gekregen na de euro, wat bij de meesten van ons dus niet zo is. Ik gun het ze van harte hoor!

Mij hoor je niet klagen :P :P Toch?

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door Jan1 »

Dilbert29


Geplaatst op 24 Mrt 2006 09:19 door Dilbert29
Tegen zoveel zinloos geklets kan geen mens op. Ik denk dat Karr-2, ik en alle andere voorstanders van de Euro het maar moeten laten zitten, want tegen domheid bestaat geen wapen.
Daarom reageer ik al een tijdje niet meer op die onzin, je mag mij gerust tot de andere voorstanders van de euro rekenen. Trouwens een leuk bosje VERSE bloemen bij Aldi voor 2,19 euro

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door G7 »

Ik dacht ook al, waar is Jan 1 toch!

Ik wil hierbij wel even zeggen, dat IK persoonllijk niets tegen de euro heb, maar wel tegen dat geklets van sommigen, dat ze beweren dat veel spullen niet veel duurder zijn geworden, sinds de invoering van die euro. Dat is beslist WEL zo! Ja, die dure (Elektronica e.d.) dingen misschien niet, maar die waren voor velen toch al niet te betalen.

En ach ja, bij de aldi kom ik nooit. Haal ze wel bij de Bloemensteeg! :wink:

Zo, ik ga nu lekker weekend vieren.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik vraag me echt af, of dat zij wel weten, hoe de wereld in elkaar steekt. Zij hebben waarschijnlijk ook 2x zoveel salaris gekregen na de euro, wat bij de meesten van ons dus niet zo is. Ik gun het ze van harte hoor!
Voor zover er bij mij al sprake is van een salaris is dit zeker niet 2 keer zoveel geworden. Dat zou ik wel willen, maar helaas....

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Gulden en Euro - vergelijken

Ongelezen bericht door sprokkel »

Dilbert29,
Voor zover er bij mij al sprake is van een salaris is dit zeker niet 2 keer zoveel geworden. Dat zou ik wel willen, maar helaas....
Het minimumloon is toch genoeg, dus wat moet je met meer.

Gesloten