LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik ben geskimd, wat nu?

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
marcogroningen
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2011 20:26

Re: Ik ben geskimd, wat nu?

Ongelezen bericht door marcogroningen »

Je kan iemand heel makkelijk van veel geld beroven. Enige wat je nodig bent is een mobiel pinapparaat dat contactloos betalen ondersteunt. Je voert het bedrag van 700 euro in en "stoot" per ongeluk tegen degene aan die je wilt beroven op de plek waar de pas zich bevind. Dit is voldoende om de pas contact te laten maken met het apparaat. Het enige wat je dan nog nodig bent is de pincode aangezien het om een hoger bedrag dan 25 euro gaat. Die kijk je af en voer je in en je hebt 700 euro erbij.
Misschien dat dat gebeurt is?

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Ik ben geskimd, wat nu?

Ongelezen bericht door puma73 »

marcogroningen schreef:Je kan iemand heel makkelijk van veel geld beroven. Enige wat je nodig bent is een mobiel pinapparaat dat contactloos betalen ondersteunt. Je voert het bedrag van 700 euro in en "stoot" per ongeluk tegen degene aan die je wilt beroven op de plek waar de pas zich bevind. Dit is voldoende om de pas contact te laten maken met het apparaat. Het enige wat je dan nog nodig bent is de pincode aangezien het om een hoger bedrag dan 25 euro gaat. Die kijk je af en voer je in en je hebt 700 euro erbij.
Misschien dat dat gebeurt is?
Nee, de OP van TS
Ben geskimed voor 700 euro terwijl ik zelf in een ander dorp was op het moment dat er geld gepint werd van mijn rekening
4 min nadat ik zelf aan de kassa stond bij de kapper ik ben mijn pas nietkwijt geweest
De bank wil niks vergoeden wat kan ik doen?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ik ben geskimd, wat nu?

Ongelezen bericht door bprosman »

Enige wat je nodig bent is een mobiel pinapparaat dat contactloos betalen ondersteunt.
En die koop je op AliExpress neem ik aan :mrgreen: . Het abonnement sluit je af op naam van A.Noniem en vervolgens spoof je het serienummer anders zien ze vanaf welke terminal de transactie waar gedaan is.
Nog meer science fiction ?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ik ben geskimd, wat nu?

Ongelezen bericht door bprosman »

Praktisch probleempje is dat men lang niet altijd weet waar de plek is waar de pinpas zich bevindt. Bij contactloos betalen zit er maar heel weinig ruimte tussen pinpas en apparaat.
En ik me maar afvragen waarom die serveerster met dat pinapparaat over mn broek aan t wrijven was :mrgreen:
Overigens weten we nog steeds niet of TS officieel aangifte heeft gedaan.

Gesloten