LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Gast »

Sorrie tina ik geloof een grapje maar hier gaat het over inflatie
Tweenieuwe haringen voor twee euro is dat duur????Ze zijn zaaaaaalig
4 haringen nieuw voor 7,50 dat valt toch mee???????
voor de laatste maal bril smurf :lol: :lol: :lol: :D

Gast

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk dat nel nog hier rondwaait...of is 't moos? :shock:

Gast

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Gast »

Even ter vergelijking:

*****************************
Geplaatst op 28 May 2004 13:06 door Intergast

Waarom geven geachte forum gebruikers alleen Inflatie de schuld ????

Sociaal gezien verwachten we misschien teveel en dat kost heel veel geld. We mogen blij zijn dat de supers zelfs brood verkopen voor 79 euro cent. Ik hoef geen brood van 1,50 euro kan ik niet betalen met m'n min. loon.
*****************************

Geplaatst op 01 Jun 2004 12:48 door Intergast


Ik ben zeer tevreden met mijn beroep en klaag er niet over. Betaal graag belasting hoe meer hoe beter. Veel belasting betalen betekend dat ik ook veel verdien !!!! ( inkomen heb )
******************************

Beetje tegenstrijdig Intergast of ligt het aan die vochtafdrijvende pillen waarvan je maagklachten krijgt?

dooby

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door dooby »

Waarom gast zeur je steeds om die pillen??? jij heb ze toch niet nodig of wel ???????Je mag blijzijn als jezelf gezond bent.Dus zou ik zeggen houd nu eens op om te vissen en laat iedereen gewoon in hun waarde en heb respect voor ieders leven.Ga niet mensen op forums belachelijk maken met jou insinuaties.Dat is het enige wat ik zeggen wil.En hou het verder op het forum waar die voor bedoeld is en overgaan op het onderwerp.!!!!!!Met veel dank en hopelijk een goede discussie waar iedereen zich kan vinden.En medische toestanden er uit laten en wat men ook slikt drinkt of wat anders is niet van toepassing.Ik respecteer jullie doe dat ook met anderen.Veel genoegen zeg ik en nu over op wat dit hier werkelijk van toe passing is Goede morgen en een fijne dag :?: :?: :o dooby

Gast

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Gast »

beste forumgangers ik ben nieuw en ben derode pimpernel. Ik ben het met dooby eens en wil nu wat zeggen over de inflatie.Ik heb gisteren het debat gevolgd en er was er verrast door dat iemand het overhad over de euro.Hij zei dat er een referendo had moeten komen voor de mensen om te kunnen kiezen hier over.Dat is niet gebeurd ,maar dat er over gesproken werd doet mij goed.Want het is veel duurder dankzij de euro (maar niet heus dus)Mijn stem keuze staat vast,Maar niet om dat debat.Eerst wilde ik niet stemen maar dat is veranderd en geloof niet in beloofde sprookjes.Maar ga toch om dat ik toch ondanks de sprookjes ga stemmen.Ik ben eruit.En hopelijk dat we niet meer poten uit getrokken krijgen.Die verhogingen overal op is verschrikkelijk en daar moet een rem op,voor dat we nog verder in het slop gaan.Stem verstandig en voor iedereen veel wijsheid gewenst
Dus mensen ga er voor!!!!!!De rode pimpernel

Gast

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Gast »

Hé! Doen hier ook al papagaaien mee?

Intergast
Berichten: 88
Lid geworden op: 28 mei 2004 12:59

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Intergast »

Geachte Gast 2-6 23:51 uur :

Als je als freelancer werkt mag je blij zijn dat je in de ZW een inkomen krijgt. En daar ben ik best blij mee maar realiseer me ook dat dit prijs opdrijvend werkt. Goed en daar betaal jij ook aan mee !!!!
Als je zoveel weet dan weet je ook dat je met zo'n medicatie niet in staat bent om te werken. Neeeeeeeeeeee daar heb je nooit van gehoord en moet gewoon iedereen in de z.e.i.k. nemen.

Maar ja jij betaald ook mijn ZW en daarom mag je dat, niet ??????

Dooby

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Dooby »

Wat een leuke naam en dat voor een papegaai!!!! uit de kunst maar we gaan niet papegaaien maar over de inflatie hebben. Ik zit nog steeds op mijn waterschaps berekenning te wachte .maar ik geloof dat het hier wel mee valt.Betalen moeten wij toch.Ze zijn wel zo slim geweest dat het met het gemeente belastingen een geheel is.Kun je het nog niet weten.Het ellendige is als ik ga winelen zit ik altijd om terekenen.Maar ik kan het niet laten ook al zou ik het willen.Het gebeurd gewoon.En we moeten oppassen dat we niet helemaal uitgekleed worden door Den Haag.Vandaar dat ik weet met stemmen volgende week.Ik wilde niet maar sinds gisteren heb ik besloten het wel te doen.Ik zal ze leren daar.Nu dat was het dan en hopenlijk leren ze een keer te luisteren naar het volk.m,v. gr Dooby

Intergast
Berichten: 88
Lid geworden op: 28 mei 2004 12:59

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Intergast »

De haringen die genoemd worden zijn dat vissen of tent haringen. Waarom ik dit vraag ????

In Rotterdam kosten de Haringen ( vis ) nw oogst 4 voor 6,80 eurie. Nu omdat ik het altijd neem weet ik dat ze in de gulden tijdperk 4 voor Fl 7,50 waren. Goed een tonnetje ( de eerste haring) kost ook niet meer zelfs minder dan 3 jaar terug. Of zijn de uien ook al duurder ( kan ).
Volgens mij heeft die haring vanger en verkoper zo'n 30 % meer loon gekregen afgelopen 2 jaar. En dat moet ook wel ik moet ook ZW hebben. Neem Uw eigen conclusie hieruit.
De stelling wat vind ik hiervan ( jullie ) is mijn antwoord, vind het maar niks maar we doen er zelf aan mee. De ambtenaar wordt ook duurder ( die mag geen steekpenningen meer aannemen ) doordat hij zelf z'n reis moet betalen en meer loon moet hebben.

Gast

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Gast »

Intergast, in het guldentijdperk 4 voor fl. 7,50??????
In welk jaar was dat?????
1980 zo'n beetje??
Moet haast wel, want voor die prijs kon je ze al jaren niet meer krijgen.
De NW haringen waren de laatste guldenjaren FL 3,75 per stuk.
3 voor fl.10,-

Overdrijven is ook een vak hoor :?

dooby

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door dooby »

Intergast die haringen bracht ik er in .En het waren de nieuwe.Maar ik zal ze niet meer in brengen.Ik had er een bedoeling bij die helaas niemand zag ....excuus daar voor.....dooby
Zal niet meer gebeuren :shock: :wink:

Gast

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Gast »

Is dat een vissie uit gooien of alleen dat ie lekker is????

Ik vind ze zalig dit jaar maar een beetje duur!!!!

Ik heb ook 4 voor 7,50 guldens gehad in Vlaardingen tijdens haring en bierfeest en waren minder vet

afz lekker bekje

Gast

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Gast »

Gast van 15:28 die 4 haringen waren van mij. niet van internet .Ik heb het neer gezet Ze kosten gisteren bij een haring stal 7,50 euro En ze waren inderdaad niet vet maar heeeeeerlijk wel zonder uitjes,want je moet de nieuwe haring eten zonder uitjes en ze waren niet zo zout .En onze poes krijgt ook alytijd een stukje en als je niet oppast dan jat ze gewoon een stukje of twee als je het niet in de gaten hebt.Ja,fleur houd wel van een visje en dan zeg ik visje moet ook zwemmen!!!!!!
Maar goed en het was niet in 1980 maar in 2004 niet dat zwemmen maar de prijs van 4 nieuwe haringen.Eu.7;50
Dooby en moos

Gast

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Gast »

Als je zoveel weet dan weet je ook dat je met zo'n medicatie niet in staat bent om te werken. Neeeeeeeeeeee daar heb je nooit van gehoord en moet gewoon iedereen in de z.e.i.k. nemen.
Ja, maar daar heb jij toch vochtafdrijvende pillen voor gekregen?

Blijft staan dat je in de ene topic doet voorkomen alsof je veel verdiend, terwijl je hier ineens spreekt van een minimuminkomen.
Dat is een beetje tegenstrijdig hè?

O Ja, het was ter illustratie, voorbeeld, verzin zelf ook maar iets....

Smurf

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Smurf »

Zeg smurfgast wie neem je eigenlijk in de maling. Gaat het over inflatie of over pillen. Plassen doe je in een pot en niet er naast viestertsmurf

Gast

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Gast »

Zeg gast wees eens beleefder en netjes tegen elkaar ieder heeft zijn of haar mening en mag het zeggen vandaag word er feest gevierd want smurfin is jarig en tracteerd. en is volop bezig te genieten doe dat ook gast je zal ziet dat het beter is dan over ander mans pillen te gaan kletsen.Doe dat niet en respecteer anderen.Groetjes
Een smurffin met haar maatjes!!!!!!!!!!!

Gast

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Gast »

hmmmmmm, ik dacht toch echt dat Nel en Moos niet meer op dit forum zouden komen..... :roll:

Intergast
Berichten: 88
Lid geworden op: 28 mei 2004 12:59

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Intergast »

Meloen 2 voor de prijs van een vind ik niet duur ( 1,49 Eurie )
Ondanks dat de aardbeien duur zijn dit jaar vind ik ze lekker en dit heeft gelukkig niets te maken met inflatie. Het klinkt mij logisch in de ooren als er van iets weinig is zal de prijs naar de vraag zijn. ( vaste kosten blijven gelijk ) Ik blijf bij m'n punt door externe oorzaken en niet alleen product prijzen bepalen de prijs. Het is jammer maar is niet anders. Wij willen altijd meer om meer te kunnen.
Laatst gewijzigd door Intergast op 08 jun 2004 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Gast »

En hoe zit dat met de benzineprijzen?

Intergast
Berichten: 88
Lid geworden op: 28 mei 2004 12:59

Re: Inflatie ... Wat vinden jullie hier van?

Ongelezen bericht door Intergast »

Helaas is dat niet in een paar zinnen te zeggen cq schrijven.
De OPEC produceerd te weinig olie ( uit de grond ) waardoor de prijzen stijgen. Dit in verband met de toegenomen wereld vraag, de economie begint weer aan te trekken. Nederlandse gas prijs is daaraan gekoppeld en we krijgen daar door ook meer in de staats kas. Helaas wordt door de hogere olie prijs de inflatie naar boven geschoten ( waar zit geen olie in ) en bepaald voor z'on 45 % van de inflatie. De rest door loonkosten en belastingen.

Gesloten