LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meer mensen willen gulden terug

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door bot321 »

Volgens mij heeft heel Nederland de verkeerde
alleen Jan 1 met of zonder pet niet.
Dus Jan vertel vertel :!:

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door G7 »

Ook wij zijn overgestapt via FNV naar Menzis en zijn inderdaad wel iets goedkoper uit dan bij Ohra, maar dan nog... is het een hoop geld.

Voor de €, betaalden we echt niet zoveel voor de zorgverzekering. Dat is er gewoon ingeslopen na de €. En wij betalen wel! Toch?

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door Jan1 »

Het is gewoon een kwestie van eerlijk zijn tegenover jezelf, ook ik betaal rechtstreeks € 94,00 meer per maand aan mijn zorgverzekering, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de lagere ZF premie vanaf mijn AOW en ook de lagere ZF premie vanaf mijn aanvullend pensioen, ook de zorgtoeslag die ik via de belastingdienst maandelijks op mijn rekening gestort krijg zorgt voor de compensatie. Even ter aanvulling in 2005 waren wij verplicht verzekerd, daardoor werd er premie vanaf mijn inkomen afgedragen, dit in tegenstelling van de rijkere ouderen die een standaard pakket polis hadden. De denkfout die velen maken is denk ik, ze kijken alleen maar nu betaal ik € 100,00 meer dan in 2005, de lagere premie en eventuele zorgtoeslag daar kijken ze niet naar. Doordat we nu collectief verzekerd zijn is het rekensommetje positief, bij niet collectief verzekerd zijn zou het resultaat nihil zijn.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door karr-2 »

Maar dat doen we toch allemaal hier? Het negatieve uitvergroten en het positieve vergeten zodat vooral maar duidelijk wordt hoe zielig en arm we zijn in dit land, terwijl dat gewoon aantoonbaar niet waar is.

Als ik in het winkelcentrum loop en zie wat er allemaal gekocht wordt door de gemiddelde Nederlander, dan denk ik dat het met de armoede in dit land nog wel meevalt.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door hharteman »

Quote
------------------------------------------------------------------
Het is gewoon een kwestie van eerlijk zijn tegenover jezelf, ook ik betaal rechtstreeks € 94,00 meer per maand aan mijn zorgverzekering, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de lagere ZF premie.
------------------------------------------------------------------

Die had ik in mijn berekening er al af getrokken, kom dan nog steeds 100 euro tekort per maand.


quote
-----------------------------------------------------------------
Als ik in het winkelcentrum loop en zie wat er allemaal gekocht wordt door de gemiddelde Nederlander, dan denk ik dat het met de armoede in dit land nog wel meevalt.
-----------------------------------------------------------------

Helaas kan de echt arme zich hier niet verdedigen want die heeft geen geld voor een pc met adsl abbo.
De grootte van de boodschappenkar is niet bepalend.
kan wel voor een hele maand zijn.
@ Kar2 Ga maar is praten met alleenstaande aow mensen zonder pensioen, (NB: dat zijn er nogal wat), kijken wat die te besteden hebben of een dagje achter de bali van SZ en ik denk dat je dan je mening moet bijstellen.

Het word tijd voor een socialer kabinet.
Ik krijg ineens behoefte om de Internationale te zingen.
Zal wel door de warmte komen.

Ontwaakt, verworpenen der aarde!
Ontwaakt, verdoemde in hongers sfeer!
Reedlijk willen stroomt over de aarde
En die stroom rijst al meer en meer.
Sterft, gij oude vormen en gedachten!
Slaafgeboornen,ontwaakt,ontwaakt!
De wereld steunt op nieuwe krachten,
Begeerte heeft ons aangeraakt!
refrein:
Makkers, ten laatste male,
Tot den strijd ons geschaard,
en D'Internationale
Zal morgen heersen op aard.
De staat verdrukt, de wet is loochen,
De rijkaard leeft zelfzuchtig voort;
Tot 't merg en been wordt d' arme uitgezogen
En zijn recht is een ijdel woord
Wij zijn het moe naar andrer wil te leven;
Broeders hoort hoe gelijkheid spreekt:
Geen recht, waar plicht is opgeheven,
Geen plicht, leert zij, waar recht ontbreekt.
De heerschers door duivelse listen
Bedwelmen ons met bloedigen damp.
Broeders, strijdt niet meer voor andrer twisten,
Breekt de rijen! Hier is uw kamp!
Gij die ons tot helden wilt maken,
O, barbaren, denkt wat ge doet;
Wij hebben waap'nen hen te raken,
Die dorstig schijnen naar ons bloed.


Ik blijf toch een rooie rakker.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door bot321 »

Jan1 waarom denk je dat je die zorgtoeslag krijgt.
Omdat je minder betaald dan vorig jaar?
Zou de jaarafrekening er maar een bijpakken
dan kom je er echt wel achter dat de belasting
echt geen Sinterklaas is.
Wat die volle kar r-2 aangaat ik haal ook voor
twee weken boodschappen dan is de kar ook vol.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik blijf toch een rooie rakker.
En dat is precies waar we aan kapot gegaan zijn.....
De grootte van de boodschappenkar is niet bepalend.
kan wel voor een hele maand zijn.
helaas ik kom dezelfde mensen elk weekend weer tegen met een volle kar dus dat gaat niet op.
@ Kar2 Ga maar is praten met alleenstaande aow mensen zonder pensioen, (NB: dat zijn er nogal wat),
Toevallig heb ik dat een paar dagen geleden aan mijn oma voorgelegd, die alleenstaand aow is en zonder pensioen. Ze komt geen cent te kort zegt ze en hoeft niets te laten.

Nog meer smoezen of kunnen we het onderwerp nu laten rusten?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door G7 »

Dat vind ik heel knap je oma. Dan zal ze al wel "binnen" zijn. Dan heb je ook niets te klagen.

Even een vraagje. Heb je soms dezelfde oma als Dilbert? Die zei ooit precies hetzelfde.

Nou van mij mogen die "rooie rakkers" komen. Krijgen anderen ook eens waar ze recht op hebben, wat door deze bende die er nu zit, afgenomen is.

Verder een goede avond nog!

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door S. »

Nivellering van de lonen!!

De topbestuurders fors inleveren; lagere inkomens kunnen dan stijgen.
Heeft wel niet direct raakvlakken met de euro, maar dan is er minder sociaal vangnet nodig, de armeren die dan draagkrachtiger worden, gaan meer uitgeven, wat vast de economie ten goede zal komen.

Jaaaaaah, S. zit weer op haar stokpaardje. Te beginnen met afschaffen van hoge oprotpremies en asociaal hoge bonussen.
En ik persoonlijk denk dat de sociale partijen ons daarbij zullen helpen.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door karr-2 »

at vind ik heel knap je oma. Dan zal ze al wel "binnen" zijn. Dan heb je ook niets te klagen.

Even een vraagje. Heb je soms dezelfde oma als Dilbert? Die zei ooit precies hetzelfde.
Mijn oma binnen? Ha ha nou nee niet bepaald hoor. Ze is niet schathemelrijk of zo, gewoon normaal standaard.

En mijn oma en de oma van Dilbert hebben helemaal niets met elkaar te maken, aangezien Dilbert en ik elkaar ook niet kennen, maar dat schijnt nog niet helemaal door te dringen bij sommigen hier.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
-----------------------------------------------------------
En dat is precies waar we aan kapot gegaan zijn.....
-----------------------------------------------------------

Ik had al het idee dat we politiek ook een iets andere invalshoek hadden.

quote
------------------------------------------------------------
Nog meer smoezen of kunnen we het onderwerp nu laten rusten?
------------------------------------------------------------

Wat mij betreft wel, we zullen het toch niet eens worden.
Ik kan nog wel weer een weerwoord geven en met feiten aan komen draven maar krijg toch ongelijk want zoals jullie het zien zo is het.
Er word niet gereageerd op stellingen en conclusies die door onderzoek bewezen zijn en jullie tegenargumenten gaan niet vergezeld van een bron.

Dat het goed met de oma van karr-2 gaat is prima maar dat is dan een van de weinigen.
Deze mensen zullen ook nooit klagen of ze nu verhongeren of niet maar leven ondertussen wel van het uiterste minimum en hebben dit in de 2e wereldoorlog al is eerder moeten doen.

Quote S
------------------------------------------------------------------------
Jaaaaaah, S. zit weer op haar stokpaardje. Te beginnen met afschaffen van hoge oprotpremies en asociaal hoge bonussen.
En ik persoonlijk denk dat de sociale partijen ons daarbij zullen helpen.
------------------------------------------------------------------------

Klinkt bemoedigend. :D

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door bot321 »

Nou karr-2 weet je wel hoeveel je Oma krijgt denk het niet.
Nou ik wel en dat is 920 Euro p.m.
Met een huurhuis en alle vaste lasten vandaag aan de dag
zou ik nog maar eens met Oma praten en vragen of
ze echt niks te kort komt.
Ook ik heb het gevoel dat jij met dilbert-29 in een kantoor
zitten, tegenover elkaar en met elkaar smoezen hoe jullie
zo negatief mogelijk op de reacties kunnen reageren.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door G7 »

Daar gaan we weer! :roll:

Jij denkt dat die 2 tegenover elkaar op kantoor zitten? Sterker nog. Overdag zit Dilbert hier en gaat s'middags naar huis, om zijn eigen om te kleden, om s,avonds weer verder te gaan als Karr-2.

Dan komt vader Jan1 soms nog even om de hoek kijken en heel enkele keer oom Martin uit 1976. Het is denk ik hoor, een familiebedrijfje wat de hele dag hier dezelfde topics loopt te voorzien van hun mening en commentaar. Verder niks mee hoor!

Maargoed, dat mag! Ieder is vrij om hier te zeggen wat hij/zij wil. Gelukkig maar! Wij dus ook!

Prettige zondag nog! :wink:

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door Jan1 »

G7


Geplaatst op 23 Jul 2006 10:16 door G7

Dan komt vader Jan1 soms nog even om de hoek kijken. Het is denk ik hoor, een familiebedrijfje wat de hele dag hier dezelfde topics loopt te voorzien van hun mening en commentaar. Verder niks mee hoor!
Echt origineel ben je niet, die onzin is hier al eens eerder naar voren gebracht. Maar het zegt meer over jou dan over het gestelde, een ander napraten geen eigen mening hebben, als er meer zeggen dat de euro het leven duurder maakt, dan is dat zo. Zelf eerlijk zijn tegenover jezelf en je omgeving, dat komt niet in je op.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door G7 »

Beste jan 1.

Jij mag van mij vinden wat jij denkt! Als jij vind dat ik napraat, dan doe JIJ dat ook met jou stelling. Ik lig er in ieder geval niet wakker van.

Dus ik denk, dat er niemand gelijk heeft, maar dat het een constatering is, die ieder ander persoon zelf ervaart in zijn/haar portemonee.

Wat niet wil zeggen, dat JIJ dus gelijk hebt, maar zo laten jullie het hier wel overkomen.

Dag hoor! :!:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door karr-2 »

Deze mensen zullen ook nooit klagen of ze nu verhongeren of niet maar leven ondertussen wel van het uiterste minimum en hebben dit in de 2e wereldoorlog al is eerder moeten doen.
Mijn oma leven op het uiterste minimum? Nou als dat zo is dan wil ik ook leven op het uiterste minimum, daar teken ik dan meteen voor.
Jij denkt dat die 2 tegenover elkaar op kantoor zitten? Sterker nog. Overdag zit Dilbert hier en gaat s'middags naar huis, om zijn eigen om te kleden, om s,avonds weer verder te gaan als Karr-2.

Dan komt vader Jan1 soms nog even om de hoek kijken en heel enkele keer oom Martin uit 1976. Het is denk ik hoor, een familiebedrijfje wat de hele dag hier dezelfde topics loopt te voorzien van hun mening en commentaar. Verder niks mee hoor!
De verzinsels worden met de dag genialer G7, ga zo door, misschien krijg je er nog een boek uit op een dag, Fantasy schijnt je genre te zijn.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
---------------------------------------------------------------
Mijn oma leven op het uiterste minimum? Nou als dat zo is dan wil ik ook leven op het uiterste minimum, daar teken ik dan meteen voor.
---------------------------------------------------------------

Mijn moeder ook, maar daar wil ik toch echt niet mee ruilen hoor.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Van mij mag de gulden liever vandaag dan morgen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

En dan? verwacht je dat het leven dan ineens op magische wijze anders wordt als dat het nu is? Ik zou er niet al te hard op rekenen.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Misschien wordt het eens tijd om de discussie: "van euro terug naar gulden" af te kappen, dat gebeurt toch niet! We kunnen ons er druk over maken maar dat zal niets veranderen. En we zouden niet goedkoper uit zijn want dan zitten weer al die winkeliers de prijzen in hun eigen voordeel af te ronden.

Gesloten