LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meer mensen willen gulden terug

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door De Econometrist »

Teunbosseman schreef: Waar worden schepen gebouwd.......
Op een scheepswerf?
Teunbosseman schreef:euuuh duh o.a. op een rederij.
Eh... Teun: http://www.vandale.nl

Zegt de naam Onassis je iets? Was dat iemand die goed boten in elkaar kon lassen of iemand die veel boten rond had varen...? En Verolme, was dat een reder?

Ik denk dat jij je lijst met maritieme begrippen weer eens moet bijwerken...

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

De Econometrist schreef:
Teunbosseman schreef: Waar worden schepen gebouwd.......
Op een scheepswerf?
Teunbosseman schreef:euuuh duh o.a. op een rederij.
Eh... Teun: http://www.vandale.nl

Zegt de naam Onassis je iets? Was dat iemand die goed boten in elkaar kon lassen of iemand die veel boten rond had varen...? En Verolme, was dat een reder?

Ik denk dat jij je lijst met maritieme begrippen weer eens moet bijwerken...

Inderdaad een scheepswerf.....ik haal zaken doorelkaar....wordt teveel afgeleid door een modderspuit.

Anyway, dat neemt niet weg dat ik wel antwoord op jouw vraag hebt gegeven maar jij niet op de mijne.
-Welk percentage van het Nederlands BNP wordt in de scheepvaart verdiend?
- Voor welk percentage maakt de Nederlandse scheepvaart deel uit in de wereld?
De Econometrist Berichten: 158Geregistreerd: 24 dec 2011 15:31
Ik heb geen idee om dat ik niet in de macro economische wereld zit. Onderbouw jij maar .....ben benieuwd

Oh nog eentje kan ik wel neerzetten waar ik mee te maken heb gehad:
http://www.allseas.com
Laatst gewijzigd door Teunbosseman op 06 feb 2015 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.

De Econometrist
Berichten: 302
Lid geworden op: 24 dec 2011 14:31

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door De Econometrist »

Of jongens, zullen we anders de florijn weer terug vragen...?

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door trail46 »

De Econometrist schreef:Of jongens, zullen we anders de florijn weer terug vragen...?
Die was er kennelijk bijna al.
http://www.ftm.nl/column/ha-fijn-ha-fij ... n-florijn/
20nov 2014
Wat velen al vermoedden werd eergisteren bevestigd: de Nederlandse regering heeft een Plan B achter de hand om de gulden weer in te voeren mocht het fout lopen met de euro. Is het beter om terug te keren naar de gulden?

Eergisteren gaf Dijsselbloem het dan eindelijk toe: de Nederlandse regering heeft een scenario klaarliggen, met de weinig aan de verbeelding overlatende codenaam ‘Florijn’, mocht het misgaan met de euro. Het is opmerkelijk dat de minister van Financiën zich hier openlijk over uitlaat, want financiële markten weten nu dat ons land (en Duitsland) een noodscenario achter de hand heeft, waarmee vergeleken de ‘bazooka’ van Draghi kinderspel is. Overigens voegde Dijsselbloem er begrijpelijkerwijs onmiddellijk aan toe dat zijn voorkeur uitging naar het behouden van de euro. Hij had in zijn hoedanigheid ook moeilijk wat anders kunnen zeggen. De hamvraag die zich aandient is: is de euro wel houdbaar? En zo niet, wat dan? In deze bijdrage zal ik nader ingaan op deze vragen.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door eleven »

Maar zoals je hebt geschreven, is helaas in Nederland alles veel te duur, tenminste als ik over de grenzen kijk.
Natuurlijk zijn er ook producten, welke in Nederland goedkoper KUNNEN zijn, maar dat is volgens mij, een uitzondering.
Maar dit houd in dat je wel de Florijn kan terug vragen, maar je wens zou niet in vervulling gaan.
Laatst gewijzigd door Radar op 07 feb 2015 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: off-topic

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Meer mensen willen gulden terug

Ongelezen bericht door Radar »

Meerdere berichten verwijderd. Reden: off-topic, aanvallend en irrelevant. Graag inhoudelijk bijdragen aan de discussie!

Gesloten