LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nationale Horeca Cadeaukaart

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Jos-C-Winkel
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2017 12:00

Nationale Horeca Cadeaukaart

Ongelezen bericht door Jos-C-Winkel »

Geachte mevrouw / mijnheer,

Ik heb vorig jaar voor mijn verjaardag een Nationale Horeca Cadeaukaart gekregen, met een bedrag van 15 Euro er op. Deze kaart heb ik echter nog niet besteed in de overtuiging dat een dergelijke kaart als vervangend wettig betaalmiddel onbeperkt geldig is.

Vragen:
1. is een dergelijke kaart überhaupt een vervangend wettig betaalmiddel?
2. Indien er een maximum geldigheid aan gekoppeld wordt, hoe lang moet dan die termijn minimaal zijn?

Met vriendelijke groeten,

Jos Winkel

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nationale Horeca Cadeaukaart

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jos-C-Winkel schreef:Geachte mevrouw / mijnheer,

Ik heb vorig jaar voor mijn verjaardag een Nationale Horeca Cadeaukaart gekregen, met een bedrag van 15 Euro er op. Deze kaart heb ik echter nog niet besteed in de overtuiging dat een dergelijke kaart als vervangend wettig betaalmiddel onbeperkt geldig is.

Vragen:
1. is een dergelijke kaart überhaupt een vervangend wettig betaalmiddel?
2. Indien er een maximum geldigheid aan gekoppeld wordt, hoe lang moet dan die termijn minimaal zijn?

Met vriendelijke groeten,

Jos Winkel
Een klein rondje googelen of zoeken op deze site levert je hele wat soortgelijke topics en antwoorden op je vragen op. Staat er op de kaart een vervaldatum? Zo ja, dan is die geldig. Een cadeaukaart is sowieso géén "wettig betaalmiddel".

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Nationale Horeca Cadeaukaart

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een wettig betaalmiddel wordt door de overheid bepaald en uitgegeven. Een kadokaart komt hier natuurlijk niet vandaan. Iedereen kan een kadokaart maken en ieder mag zijn eigen regels er aan bepalen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nationale Horeca Cadeaukaart

Ongelezen bericht door moederslink »

Jos-C-Winkel schreef:Geachte mevrouw / mijnheer,

Ik heb vorig jaar voor mijn verjaardag een Nationale Horeca Cadeaukaart gekregen, met een bedrag van 15 Euro er op. Deze kaart heb ik echter nog niet besteed in de overtuiging dat een dergelijke kaart als vervangend wettig betaalmiddel onbeperkt geldig is.

Vragen:
1. is een dergelijke kaart überhaupt een vervangend wettig betaalmiddel?
2. Indien er een maximum geldigheid aan gekoppeld wordt, hoe lang moet dan die termijn minimaal zijn?

Met vriendelijke groeten,

Jos Winkel
Antwoorden:
1. een dergelijke kaart is geen vervangend wettig betaalmiddel
2.de houdbaarheidsdatum staat op de kaart of op het internet.
Ga er , indien mogelijk , maar lekker gebruik van maken. Ook een leuke geste naar de gever :wink:

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nationale Horeca Cadeaukaart

Ongelezen bericht door Moneyman »

2 seconden rondkijken op de site van NHC:
Hoe lang is Nationale Horeca Cadeaukaart geldig?

» De Nationale Horeca Cadeaukaart is vanaf de datum van uitgifte één jaar geldig, tenzij anders vermeld. Na afloop van dit jaar vervalt het saldo op uw cadeaukaart. Met behulp van de saldochecker kunt u de geldigheid van uw cadeaukaart controleren.

Gesloten