LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onder rebours mijn bestelling ontvangen

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Suzan met probleem
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2017 20:58

Onder rebours mijn bestelling ontvangen

Ongelezen bericht door Suzan met probleem »

Beste allemaal,

hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik heb voor het eerst iets via Ebay besteld vanuit Londen. Een mooie motorbroek waar ik inclusief verzendkosten € 313,92 voor betaald heb (ca. 40euro verzendkosten). Nu het pakketje eindelijk hier was ben ik het op gaan halen. Bij de TNT vertelde ze me echter dat het pakket onder Rembours is verzonden. Dit zou betekenen dat ik nog 160 euro bij zou moeten betalen. Ik heb het pakketje toen niet opgehaald.

Het bedrag heb ik via mijn bank/Paypal/bedrijf proberen terug te krijgen met de uitleg erbij. PayPal heeft het bedrag nu teruggestort maar heeft een ander bedrijf ingeschakeld om het geld terug te krijgen. De verkoper geeft aan dat het pakket inderdaad 2 maanden geleden naar hun is terug gezonden maar deze hebben ze nog niet ontvangen. Ik weet niet wat ik moet doen. Het geld terug storten op Paypal?

alvast bedankt voor jullie ractie.

m.v.g.
S. van den Eijnde

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Onder rebours mijn bestelling ontvangen

Ongelezen bericht door BL2 »

Vreemd, waarom is het onder rembours verzonden als blijkbaar het gehele aankoopbedrag reeds betaald is door jou. Verder maar ietwat off topic, waarom koop je zo iets via internet zonder de kwaliteit of maat vooraf te kunnen bekijken. Zo'n dure aankoop wil je toch eerst zelf "voelen".
Wie er verantwoordelijk is voor de terugzending naar Engeland is nu even de vraag, immers je hebt het pakje geweigerd.
Waarom zou je het bedrag storten op de Paypal ? Of je moet geld over hebben....

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Onder rebours mijn bestelling ontvangen

Ongelezen bericht door rvjapio »

U heeft verzendkosten betaald én het pakket is onder rembours geleverd. Dat klinkt inderdaad heel vreemd. Maar als u via Paypal uw geld heeft terug ontvangen, wat is uw probleem dan eigenlijk nog? Ik zou gewoon de ontwikkelingen verder afwachten.

Blijkbaar heeft u gewoon pech gehad bij uw eerste ebay-ervaring. Ik heb zelf na honderden aankopen vanuit verschillende landen nog nooit een probleem gehad. Noch met de kwaliteit, noch met de betalingen via Paypal, noch met de bezorging.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Onder rebours mijn bestelling ontvangen

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Klinkt alsof het pakket niet uit Londen kwam, maar van buiten Europa en dat u dus invoerrechten en BTW moet betalen

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Onder rebours mijn bestelling ontvangen

Ongelezen bericht door newmikey »

taxikemperman schreef:Klinkt alsof het pakket niet uit Londen kwam, maar van buiten Europa en dat u dus invoerrechten en BTW moet betalen
Dt was mijn eerste gedachte ook eigenlijk - even afwachten of TS nog terugkomt

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Onder rebours mijn bestelling ontvangen

Ongelezen bericht door BL2 »

De verkoper geeft aan dat het pakket inderdaad 2 maanden geleden naar hun is terug gezonden maar deze hebben ze nog niet ontvangen
En hoe weten ze dat dan ? Of heb je zelf een mailtje van weigering gezonden.
Dat pakketje is ha twee maanden natuurlijk al lang terug, maar dat geven ze natuurlijk niet toe........

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Onder rebours mijn bestelling ontvangen

Ongelezen bericht door GJvdZ »

[off topic] Gaat nog wat worden na de brexit, als leveranciers uit de UK zich niet meer aan EU regels hoeven te houden.... Het is maar de vraag of de UK overheid in staat is om in die korte tijd alle wetgeving opnieuw te ratificeren dus veel internetverkopers zullen ongetwijfeld "gebruik" gaan maken in de gigantische gaten in de regelgeving.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Onder rebours mijn bestelling ontvangen

Ongelezen bericht door newmikey »

GJvdZ schreef:[off topic] Gaat nog wat worden na de brexit, als leveranciers uit de UK zich niet meer aan EU regels hoeven te houden.... Het is maar de vraag of de UK overheid in staat is om in die korte tijd alle wetgeving opnieuw te ratificeren dus veel internetverkopers zullen ongetwijfeld "gebruik" gaan maken in de gigantische gaten in de regelgeving.
Nee, dat wordt eigenlijk heel simpel. Bestellen uit de UK wordt dan gewoon net als bestellen uit de VS, China of Japan en PostNL/FEDEX/UPS /etc. lossen dat verder op. De UK overheid komt daar niet aan te pas.

Suzan met probleem
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2017 20:58

Re: Onder rebours mijn bestelling ontvangen

Ongelezen bericht door Suzan met probleem »

rvjapio schreef:U heeft verzendkosten betaald én het pakket is onder rembours geleverd. Dat klinkt inderdaad heel vreemd. Maar als u via Paypal uw geld heeft terug ontvangen, wat is uw probleem dan eigenlijk nog? Ik zou gewoon de ontwikkelingen verder afwachten.

Blijkbaar heeft u gewoon pech gehad bij uw eerste ebay-ervaring. Ik heb zelf na honderden aankopen vanuit verschillende landen nog nooit een probleem gehad. Noch met de kwaliteit, noch met de betalingen via Paypal, noch met de bezorging.
Bedankt voor je reactie! Het probleem is dat PayPal inderdaad het geld heeft teruggestort maar ook een bedrijf heeft ingeschakeld om het geld terug te krijgen:

Vordering infoscore inzake bestelling bij PayPal Pte. Ltd., Dossiernummer: 500100461140-0 , KommID: 180001088175

[email protected]
5 dagen geledenDetails
DOSSIERNUMMER: 500100461140
Betreft: vordering van PayPal Pte. Ltd. wegens PayPal-rekening

Geachte heer / mevrouw,

Wij delen u mede dat PayPal Pte. Ltd. de vordering op u aan ons heeft overgedragen. Dit betekent dat u de vordering nu aan ons moet betalen.
De vordering bedraagt op dit moment:
Hoofdsom € 313,92
Nog te betalen € 313,92

De vordering heeft betrekking op de volgende facturen:
kenmerk datum bedrag
20.03.2017 € 313,92
Totaal: € 313,92

Het bedrag van € 313,92 moet binnen vijf dagen, onder vermelding van uw dossiernummer: 500100461140, op onze bankrekening zijn bijgeschreven. Wij verzoeken u er voor te zorgen dat de betaling ons op tijd bereikt.

Indien betaling ineens niet mogelijk is, kunt u telefonisch contact met ons opnemen via telefoonnummer 085-0220109 om de mogelijkheden voor een betaalafspraak te bespreken. Houd hierbij uw dossiernummer bij de hand.

Met vriendelijke groet,

Marie Straus
infoscore Nederland B.V.



Ik zit met mijn handen in het haar. Ik weet niet meer wat ik moet doen.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Onder rebours mijn bestelling ontvangen

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Vraag aan dit bedrijf een bewijs van levering

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onder rebours mijn bestelling ontvangen

Ongelezen bericht door berndv »

was dit de informatie die gegeven werd bij het afhaalpunt, of was dit ook de informatie die op het pakket stond, namelijk rembours?

zoals hierboven aangegeven lijkt het er bijna op dat het hier gaat om een pakket dat ingevoerd is van buiten de EU, maar ook dan zouden op basis van wat u heeft betaald, de kosten nog te hoog zijn. Op basis van de waarde van het pakket en de verzendkosten zou ik uitkomen op een 90 euro aan invoerrechten, geen 160. Als er geen waarde op het pakket stond, is het wel mogelijk natuurlijk dat de waarde geschat wordt, en dan komt er ook nog eens een schatting van verzendkosten bij waar de btw over berekend gaat worden, en dan komt 160 al heel wat dichter bij.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Onder rebours mijn bestelling ontvangen

Ongelezen bericht door newmikey »

Suzan met probleem schreef: Vordering infoscore inzake bestelling bij PayPal Pte. Ltd., Dossiernummer: 500100461140-0 , KommID: 180001088175

Ik zit met mijn handen in het haar. Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Ik vrees dat er niet veel uitwegen zijn. Als het inderdaad een lederen motorbroek is met de door u aangegeven waarde zullen de rechten bij invoer 5% en de BTW 21% zijn geweest. Daar komen dan nog de inklaringskosten van het koeriersbedrijf bij.

Heeft u een screenshot van de eBay aanbieding bewaard of kunt u hier de eBay-naam van de verkoper op het forum doorgeven? (misschien het preciese eBay nummer van deze aanbieding?). Dan kunnen wij exact nagaan waar de verkoper is gevestigd en of deze heeft weergegeven waarvandaan de broek verzonden zou worden. Dat is van belang omdat als dat incorrect is opgegeven u dan wel degelijk een uitweg zou hebben.

Als er echter op eBay duidelijk stond dat de goederen zich in het verre oosten bevonden zal dat de zaak onoplosbaar maken. De verkoper heeft dan wel degelijk recht op betaling.

PayPal Pte. Ltd. is het PayPal bedrijf in Singapore dat alle betalingen voor de Aziatische markt afhandelt - het lijkt er dus inderdaad op dat de zending niet uit Engeland kwam en dus onderworpen is geweest aan douaneheffingen.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Onder rebours mijn bestelling ontvangen

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Nogmaals: de goederen zijn niet geleverd. De koper hoeft dus niets te betalen zonder bewijs van levering.
Verkoper dient dus ontvangst van item te bewijzen

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onder rebours mijn bestelling ontvangen

Ongelezen bericht door berndv »

taxikemperman schreef:Nogmaals: de goederen zijn niet geleverd. De koper hoeft dus niets te betalen zonder bewijs van levering.
Verkoper dient dus ontvangst van item te bewijzen
dat klopt helemaal, maar dat is iets dat ts zal moeten uitvechten met de verkoper, paypal is als betaalprovider geen directe partij in dit geheel. Als de verkoper dit niet afmeld bij paypal, en dus wel geld van paypal heeft ontvangen, heeft ts een schuld bij paypal en de verkoper een schuld bij ts.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Onder rebours mijn bestelling ontvangen

Ongelezen bericht door newmikey »

taxikemperman schreef:Nogmaals: de goederen zijn niet geleverd. De koper hoeft dus niets te betalen zonder bewijs van levering.
Verkoper dient dus ontvangst van item te bewijzen
Complete onzin. Als de goederen niet zijn geleverd omdat TS ze onterecht heeft geweigerd, met andere woorden het had haar duidelijk moeten zijn uit de aanbieding dat de levering van buiten de EU zou plaatsvinden dan hoeft de verkoper niets te bewijzen.

Sterker nog, de verkoper heeft zijn geld al gehad via PayPal nog vóór dat de goederen verzonden werden. Tenzij TS een dispute heeft geopend en kan aantonen dat de goederen nooit zijn aangeboden, zal de verkoper zijn geld gewoon krijgen. Als TS een dispute opent en kan aantonen dat de verkoper haar heeft misleid met de locatie van de goederen (i.e. China ipv Engeland) want dan zal ze zeker een zaak hebben.

U probeert de Nederlandse consumentenwet toe te passen op een verkooptransactie die zich niet in Nederland heeft afgespeeld - bij voorbaat kansloos.

Suzan met probleem
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2017 20:58

Re: Onder rebours mijn bestelling ontvangen

Ongelezen bericht door Suzan met probleem »

Hey allemaal,

Ontzettend bedankt voor jullie hulp. Vandaag telefonisch contact gezocht met PayPal. Heb nu goed bericht :

Dank u dat u contact heeft opgenomen in verband met uw claim voor de volgende transactie:

-------------------------
Naam verkoper: Performance Motorsports
E-mail verkoper: [email protected]
Transactiereferentie verkoper: 82T21730ET985092K

Transactiedatum: 23 jan 2017
Transactiebedrag: -$325,49

-------------------------

Wij hebben uw bezwaar geaccepteerd en deze claim in uw voordeel gesloten.

U heeft de volginformatie in de aangegeven termijn verstrekt. Het kan 4 tot 5 werkdagen duren voordat de terugbetaling is voltooid.
Hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
Pavel

PayPal

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Onder rebours mijn bestelling ontvangen

Ongelezen bericht door newmikey »

Hmm...perf_moto zit in Holland, Michigan. Blij dat de zaak gesloten lijkt maar wat gaf u het idee dat dit uit Engeland verstuurd zou worden? Voortaan even goed kijken waar de verkoper zich bevindt en wat de weergegeven objectlocatie is - bij twijfel: niet inhalen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onder rebours mijn bestelling ontvangen

Ongelezen bericht door berndv »

Inderdaad gevestigd in Holland. In de staat Michigan in de Verenigde Staten. En dat kan inderdaad dus wel het "rembours" bedrag verklaren als inklaringskosten, invoerrechten en BTW.

Maar goed, gelukkig is het opgelost en bent u schadeloos gesteld.

Gesloten