LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pinnen + chippen en afronden.

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Gast

pinnen + chippen en afronden.

Ongelezen bericht door Gast »

Het valt mij op dat veel winkelpersoneel bji het chippen en pinnen opeens ook gaan afronden. Dit is in principe niet toegestaan.
Had het vandaag ook. Het ging maar om 2 cent dat ik meer moest betalen via mijn chipknip. Maar in principe mag je dat niet doen. alleen bij het betalen met geld (munten-papieren)

Vorige keer had ik het ook bij het pinnen. Toen ging het maar om 1 cent,maar ik zeg er elke keer wel wat van. Ze worden dan vaak door hun chef terecht gewezen.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: pinnen + chippen en afronden.

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Het kan nog beter...Je mag zelfs eisen dat men een exacte contante betaling accepteert.Hierover zijn namelijk afspraken gemaakt met de detailhandel en dan met name de supermarkten.Ik probeer dit echter nooit omdat ik er altijd voor zorg dat ik bij contante betaling uit kom op 2 of 7 cent waardoor men altijd moet afronden in mijn voordeel.Als we dit zomaar accepteren gaan we later naar afronden op 10,20,50...ect. :evil: :evil: :evil:

Gast

Re: pinnen + chippen en afronden.

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is onzin acjzr1, met guldens is er ook altijd alleen maar afgerond tot 5 cent.
Wel vreemd dat er toen niemand over klaagde... :roll:

Gast

Re: pinnen + chippen en afronden.

Ongelezen bericht door Gast »

Jawel hoor, daar werd ook over geklaagd, al weet haast niemand dat meer. Toen werd er ook schande van gesproken.

Maar de reactie van die persoon een paar berichten terug, begrijp ik niet goed. Hoe kun je in de supermarkt alles precies ZO uitstippelen, dat je altijd 2 eurocent te weinig betaalt? Je vergeet dat je daarmee de zolen onder je schoenen voor een veelvoud verslijt. Maar het gaat je natuurlijk om het principe, he? Al kost het je je hele winkelmiddag: jij ZAL die 2 cent te weinig betalen. Petje af, maar niet dat van mij.......

cygnum
Berichten: 90
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:34

Re: pinnen + chippen en afronden.

Ongelezen bericht door cygnum »

Het is heel simpel, als er giraal betaald wordt dient het exacte bedrag afgerekend te worden, onafgerond. Contante betalingen mogen alleen worden afgerond als het duidelijk van tevoren is gemeld.

Gast

Re: pinnen + chippen en afronden.

Ongelezen bericht door Gast »

Jawel hoor, daar werd ook over geklaagd, al weet haast niemand dat meer. Toen werd er ook schande van gesproken.
Nee hoor, toen werd er niet over geklaagd, want het was helemaal ingeburgerd.
Men wist niet beter.

deurbel

Re: pinnen + chippen en afronden.

Ongelezen bericht door deurbel »

pffff... dit is toch niet te geloven! Wat een heerlijk leven moet iemand hebben wanneer je de tijd en energie hebt om je hier druk over te maken...

de groeten!

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: pinnen + chippen en afronden.

Ongelezen bericht door acjzr1 »

We hebben het nu wel over eurocenten dat wil dus zeggen dat het verschil met de afronding tijdens het guldentijdperk(waar overigens juist wel heel veel over geklaagd werd)120.371%is.Dit accepteren betekent gewoon dat men later zal proberen om nog verder af te ronden omdat er toch niemand op komt voor zijn recht.Toen we nog met guldens betaalden zogde ik er over het algemeen voor dat er naar beneden moest worden afgerond,dit doe ik nu nog steeds.Voor mij is het voordeel dus groter geworden.De "gemiddelde"consument rekent niet al zijn boodschappen na en betaalt vaak te veel.
Als er iemand wil reageren doe dat dan niet als Gast,want dan kan er niet persoonlijk gereageerd/beantwoord worden. 8)

Gast

Re: pinnen + chippen en afronden.

Ongelezen bericht door Gast »

Dan hadden ze met de guldens ook al veel eerder de stuivers eruit gewerkt.
Het is dus gewoon onzin wat je loopt te lullen.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: pinnen + chippen en afronden.

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Kun je lezen? Gast Geen reacties zonder naam,of heb je wat te verbergen!Het getuigt niet echt van enige mate van intelligentie om anoniem mensen af te zeuren.Einde discussie wat jou betreft. :twisted:

Bewust_een_gast

Re: pinnen + chippen en afronden.

Ongelezen bericht door Bewust_een_gast »

Kun je lezen? Gast Geen reacties zonder naam,of heb je wat te verbergen!Het getuigt niet echt van enige mate van intelligentie om anoniem mensen af te zeuren.Einde discussie wat jou betreft. Twisted Evil

Waar slaat dit nou op!!!!!

Het hele forum staat vol met reacties van "gasten".

Alsof we aan jou naam acjzr1 wel kunnen zien wie je bent of hoe je heet.

Doe toch eens normaal man. (of vrouw of.....)

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: pinnen + chippen en afronden.

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Waar het mij om gaat is dat over het algemeen de meest onbeschofte reacties komen van personen die te lui zijn om in te loggen,maar niet te lui om te kwetsen.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: pinnen + chippen en afronden.

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Ik heb me als acjzr1 geregistreerd bij TrosRadar en ben dus te traceren en heb daar ook geen bezwaar tegen,ik heb immers niets te verbergen.
Een ieder die als gast reageert zonder dus in te loggen heeft dat in mijn visie wel,waarom zou je je anders niet laten registreren? Geheimzinnig doen maakt je echt niet interessanter,maar wel irritanter. :D :D :D

Gast

Re: pinnen + chippen en afronden.

Ongelezen bericht door Gast »

acjzr1, zou je misschien even ontopic kunnen blijven reageren, in plaats van personen te proberen te kwetsen.
Er wordt gewoon inhoudelijk op jouw berichten gereageerd en vervolgens vind jij het nodig om mensen te gaan beledigen.
Niet de gasten geven hier onbeschofte reacties, maar jij geeft de onbeschofte reacties.

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: pinnen + chippen en afronden.

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Iemand anoniem vertellen dat hij niet moet lullen kan ik niet echt inhoudelijk noemen...Wanneer iemand met naam dat doet kun je hem of haar persoonlijk benaderen.Reageren op "gast"levert eindeloze discussies op.(zie de andere forums)
I rest my case.

Nogmaals_bewust_een_gast

Re: pinnen + chippen en afronden.

Ongelezen bericht door Nogmaals_bewust_een_gast »

Iemand anoniem vertellen dat hij niet moet lullen kan ik niet echt inhoudelijk noemen..
En gelukkig is deze opmerking van jou acjzr1 wel een hele inhoudelijke???????????
Wanneer iemand met naam dat doet kun je hem of haar persoonlijk benaderen.
Je kunt ook gewoon reacties quoten.
Reageren op "gast"levert eindeloze discussies op.(zie de andere forums)
Volgens mij heb je zelf ook een groot aandeel in deze eindeloze discussies.
I rest my case.
Inderdaad rest je case, stop met zeuren om niks en ga gewoon wat anders doen ipv dit soort nutteloze dingen te posten op een forum.

Gesloten