LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijs van Pasfoto's

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
SuperWoman

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door SuperWoman »

Ow, is dat zo! Nou, dan ga ik maar weer naar Pearl op de Eglantier. Kijken of ze daar nog een voordelig brilletje en tijd voor me hebben! Tis toch ook wat met die dure €.

Gast

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door Gast »

Ach die euro's heten niet voor niet DE PLEURO'S
Vooral leuk als je zegt op zijn haags. Hoeveel PLEURO'S

Jove12
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 okt 2006 14:55

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door Jove12 »

Vandaag ook pasfoto's laten maken Euro 11,95 voor 6 stuks.

Thuis gekomen gebeld want ik dacht dat er een vergissing gemaakt was; de foto moest namelijk over. Mevrouw vertelde dat het een hele normale prijs was. Toen ik reageerde dat ik op internet andere prijzen heb gezien zei ze: "daar weet ik niks vanaf".

Voortaan vraag ik het vantevoren. (belrondje misschien!)

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door Dirkie »

Voor mijn rijbewijs had ik nieuwe foto's nodig. Die kon ik in het gemeentehuis maken in zo'n automaat. Kosten € 4,00 en ze voldoen aan de nieuwste eisen.
Enig probleem: met die nieuwe eisen lijken ik en mijn pasfoto totaal niet meer op elkaar, maar dat schijnt geen probleem te zijn :wink:

Troy
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 mar 2008 15:52

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door Troy »

Vandaag heb ik hier (westen van Friesland) weer eens pasfoto's laten maken.
Ik keek echt op van de prijs.
In 2006 betaalde ik 8 euro voor vier foto's.
In 2007 kostten die vier foto's al 9 euro.
En nu in 2008 betaalde ik 10 (!) euro voor vier pasfotootjes.

Ik vind het echt absurd wat vier stukjes karton, wat inkt en een paar minuten werkloon tegenwoordig mag kosten.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door caruso »

Topic is van JULI 2004!
Ouwe koeien horen in de sloot....

Troy
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 mar 2008 15:52

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door Troy »

Topic is van JULI 2004!
Ouwe koeien horen in de sloot....
Wat je eigenlijk bedoelde is zeker "vergeten zaken horen terug in de doofpot"? :roll:

Als de prijs blijft stijgen is er geen sprake van oude koeien. Integendeel, het is een persisterend probleem dat weer (nog steeds?) maatregelen benodigt!

Laatste reactie was trouwens in nov 2006, niet in juli 2004.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door caruso »

Het topic is gestart in juli 2004....
Slaap lekker en blijf je druk maken over de prijs van pasfoto's.
Da's echt iets dat je dagelijks gebruikt....

P'tje
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2008 18:22

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door P'tje »

Achja, weet ik nu in ieder geval hoeveel het kost om pasfoto's te laten maken ;) Heb het jaren gemaakt op het NS station voor OV studentenkaart. Maar heb het nu nodig voor iets serieus, duss ;)

xx

Floor van Galen
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2009 09:32

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door Floor van Galen »

Gisteren pasfoto's laten maken bij zaakje in Leiden.
Ik wilde 6 pasfoto's. Dat was prima. 9 euro, duur maar redelijk. Later bij thuiskomst zitten in het hoesje 3 pasfoto's...
Gebeld met fotozaak: nee, hij kon zich mij niet meer herinneren(...), en 6 pasfoto's was niet mogelijk, het was altijd 4 of 8(....).Dat er dan maar 3 in het hoesje zaten was toch erg raar, had ik wel de goede fotozaak gebeld? Hier zakt dus mijn broek van af...
Nu heb ik dus 3 euro betaald per pasfoto en moet ik opnieuw pasfoto's laten maken!
Laat het duidelijk zijn niet bij dit rekenwonder....

Illstah
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 mar 2006 23:08

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door Illstah »

tip gevraagd:
goedkope pasfoto's laten maken in rotterdam
bvd

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Geplaatst op 15 Jan 2009 09:45 door Floor van Galen


--------------------------------------------------------------------------------

Gisteren pasfoto's laten maken bij zaakje in Leiden.
Ik wilde 6 pasfoto's. Dat was prima. 9 euro, duur maar redelijk. Later bij thuiskomst zitten in het hoesje 3 pasfoto's...
Gebeld met fotozaak: nee, hij kon zich mij niet meer herinneren(...), en 6 pasfoto's was niet mogelijk, het was altijd 4 of 8(....).Dat er dan maar 3 in het hoesje zaten was toch erg raar, had ik wel de goede fotozaak gebeld? Hier zakt dus mijn broek van af...
Nu heb ik dus 3 euro betaald per pasfoto en moet ik opnieuw pasfoto's laten maken!
Laat het duidelijk zijn niet bij dit rekenwonder....
dat is zwaar balen ja, zeker als ze dan niet thuis geven. Ik heb me aangeleerd alles voor vertrek uit de winkel te controleren, van het kopen van een cd totaan een spaarlamp. Altijd kijken of het goede erin zit, bij de Kijkshop kunnen ze er ook wat van. Een doos meegeven die al open is geweest (bij aankoop van een mobiele telefoon), niet accepteren en een andere verlangen. Beetje alertheid kan veel narigheid besparen

sprokkeltje
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 feb 2009 15:42

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door sprokkeltje »

Simpel toch
alles waar een FL voor stond is vervangen door €

toppie69
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2009 21:44

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door toppie69 »

Ik voel mij opgelicht door de pasfoto mafia, door de ongelofelijke prijzen die ze durfen te vragen voor het maken van een pasfoto.

In Deventer probeer ik aan pas foto`s te komen en kom terecht bij XXXXX deze vertelt mij dat het alleen mogelijk is om 6 pasfoto`s temaken dit i.v.m. de aan levering van de leverancier is 4 stuks niet meer mogelijk voor deze 6 foto`s moet ik € 10,- neer leggen, maar ik heb voor een paspoort foto`s van mij en mijn twee dochters nodig en dat is dus 3 X € 10,-,

Ik heb hem gevraagd of hij niet 2 van mij en 2 van elk van mijn dochters kan maken,maar dat kan niet volgens hem.

Ik heb zelf ook met deze printers gewerkt maar dan met sticker foto`s en weet dat als je de moeite neemt men zelfs 6 verschillende foto`s kunt maken en ook dat de foto`s incl.toner rol per afdruk(met 6 afbeeldingen) slechts € 1,40 incl. Btw. kost.

Dat iemand iets wil verdienen vind ik OK wil ik ook als ik werk maar dit is niet te tolereren en ik vind dat aan deze praktijken een halt moet worden toegeroepen.

Ik sta open voor u mening om hier iets aan te kunnen doen.,

Toppie 69

kiz
Berichten: 2304
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door kiz »

Op het gemeentehuis van N'gein staat in de hal van burgerzaken een pasfoto automaat, waar je voor € 5 een setje van 4 pasfoto's kan laten maken, al meerdere malen gebruik van gemaakt.
De laatste keer bleek er aan het loket een apparaatje te staan om te "testen" of de foto's al dan niet kwalitatief goed genoeg zijn voor een ID of paspoort. Toen dit niet zo bleek te zijn kreeg ik van de betreffende ambtenaar een muntje voor de automaat om kosteloos opnieuw een setje pasfoto's te maken (en aanwijzingen waar ik op moest letten om aan goede pasfoto's te komen).
Toch wel netjes.

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door Quisquid »

De pasfotocamera's zijn zodanig dat zij ófwel één grote, ófwel vier kleine fotootjes (pasfoto's) kunnen leveren. Zo is ook het formaat van het fotopapier. Die drie extra foto's die je meer krijgt dan je nodig hebt, kosten niets extra.
Een fototoestel ontwikkelen voor fotopapier dat niet groter is dan een postzegel, zou pasfoto's alleen maar véél duurder maken.

Het is niet erg een voorraadje pasfoto's in huis te hebben. Voor een nieuw rijbewijs, voor lidmaatschapskaarten, abonnementspasjes, voor formulieren (bijvoorbeeld bij een visumaanvraag), voor in de portemonnee van je geliefde, enz. Als over vijf jaar de "oude" pasfoto nog gelijkend genoeg is (en voldoet aan de dan geldende foto-eisen), zou die gebruikt kunnen worden voor het volgende paspoort of de volgende identiteitskaart.
In sommige landen is het paspoort 10 jaar geldig, met dezelfde pasfoto, net als in Nederland de meeste rijbewijsen.

Eventueel zou je de pasfoto ook op het gemeentehuis kunnen laten maken bij de aanvraag van een nieuw reisdocument of rijbewijs. Veel gemeenten bieden die mogelijkheid.

stofzuigertje

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij goed lezen instructie is de automaat prima en goedkoop maar juist door niet goed lezen of zelf fouten maken stoppen vele omdat juist uit deze de meeste klachten komen.

Ik weet er nog enkele en bij goed lezen nooit problemen gehad.
De 4 kleine en 1 grote die ik kreeg waren dus goed.

Zelf een foto maken en printen in juiste maat is toegestaan, probeer het maar eens en kijk hoeveel tijd dat kost en reken dan eens uit wat je verdiende.... na alle mislukte printjes en zo...

savior
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2009 15:43

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door savior »

ik snap het probleem eerlijk gezegd niet echt. je wilt er 1 maar krijgt er 4 ?
er zijn zat mensen met paspoort, id kaart, rijbewijs, andere pasjes met foto's ? mijn portomonnee is vorig jaar gestolen, moest al mijn pasjes opnieuw regelen en had toch gauw meer dan 4 foto's nodig. en dan, 7/8 euro voor 4 foto's. het zijn wel dingen die je verplicht moet hebben. ik heb die 8 euro wel voor over. zo'n id kaart is jaren geldig, net als paspoort en rijbewijs. ik vind het allemaal wel meevallen..

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door CB »

n€uro

Bij mijn vorige paspoort kostten de pasfoto's Hfl 6,-

Nu zie ik prijzen van € 7,- tot € 7,50

Dat is dus even ruim 2,5 keer zo duur in 5 jaar tijd!!!!
Dus jij hebt je paspoort, die je in guldens hebt betaald dus in 2004 aangeschaft? De gulden is toch in 2001 vervangen door de euro? :roll:

Quisquid
Berichten: 299
Lid geworden op: 08 okt 2008 14:17

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door Quisquid »

Toch kan het zijn dat de foto's in guldens zijn betaald.
A. Er zijn foto's gebruikt die in 2004 al drie jaar oud waren;
B. Het vorige paspoort dateert nog uit de guldenstijd (en is dus, als het een Nederlands paspoort is, al enkele jaren verlopen);
C. Het betreft een niet-Nederlands paspoort. Van veel landen heeft het paspoort een veel langere geldigheidstermijn dan het Nederlandse paspoort. Paspoorten die tien jaar geldig zijn, zijn geen uitzondering.

Gesloten