LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijs van Pasfoto's

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door CB »

@Quisquid,

Er staat ruim 2,5 keer zo duur in 5 jaar tijd!!!! Het is nu 2009 min 5 jaar is 2004. De gulden is verdwenen in 2001. Valt het kwartje nu wel?

spa
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2011 01:06

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door spa »

@CB

Je moet kijken naar wanneer de reactie is geplaatst, namelijk 2004.

2004-5 is toch echt 1999.

richard_1980
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 nov 2010 10:18

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door richard_1980 »

Heb een keer 10€ voor moeten betalen!! belachelijk!! tegen woordig is alles heel duur!! :evil:

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door GJvdZ »

richard_1980 schreef:Heb een keer 10€ voor moeten betalen!! belachelijk!! tegen woordig is alles heel duur!! :evil:
De laatste keer dat ik pasfoto's heb laten maken duurde het alles bij elkaar zo'n 10 minuten. Da's dus een uurtarief van 60 euro. Niet zo heel veel dus.

En waarom doe je niet zelf als het te duur is? Zo moeilijk is dat tegenwoordig ook niet meer met digitale camera's en inkjetprinters.

witte angora
Berichten: 30723
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb onlangs ook 10 euro moeten betalen, kreeg er zes mee. Maar ik weet zo net niet of dat zo duur is. Immers, de foto moest twee keer gemaakt worden (eerste keer mislukte), daar ging extra tijd in zitten, er staat een dure camera verbonden met een computer en een printer, er moet ruimte in een winkel zijn waar huur, gas en licht voor is betaald, er is een medewerker toch wel een minuut of 10 bezig...

Dan gaat er nog eens BTW af, de boekhouder komt nog even langs, er is gepind en ook dat is niet gratis...

Duur? Ach, het is maar eens in de 5 jaar. Niet al te druk om maken.

pietjebel333
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 mar 2011 17:39

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door pietjebel333 »

ìk moest 20 euro afrekenen
ze hadden de eerste foto geknipt zei de meneer
je staat er niet op . je plakt niet
dus heb ik ik een 2de moeten maken
en daar plakte ik wel gelukkig :mrgreen:

Sandra.7
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 nov 2010 13:48

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door Sandra.7 »

Mag ik jullie er bij deze ff op attenderen dat ik 11 (!) euro moest betalen voor pasfoto's die er echt niet uitzien door die belachelijke eisen die worden gesteld, en dat om mijn dochters in mijn paspoort te laten zetten en voor mij een nieuw rijbewijs aan te schaffen (idd, overal maar 1 voor nodig...).
Be-la-che-lijk!
En door die leuke samenvoegingen van gemeenten mag je nu naar een ander dorp, waarbij je op de heen- en terugweg nog gezellig in de file staat. Als je er wat van zegt, wordt nog gezegd dat je alleen maar EVEN daar naartoe hoeft te rijden. Ach, 2x maar, door onvolledige informatie terwijl we eerst volledig en VRIENDELIJK werden geïnformeerd in onze eigen gemeente.
Ook erg leuk, als je vraagt of die strenge eisen ook voor kinderen gelden, de gemeente antwoordt dat je dat aan de fotograaf moet vragen, waarbij ik opmerkte dat ik mijn paspoort bij de gemeente aan moet vragen dus dat ik dan aanneem dat zij ook weten wat de regels hiervoor zijn. Ter jullie informatie: tot 6 jaar maakt het niets uit en mogen zij nog lachend op de foto, jippie! Ik mocht gezellig mijn haar over mijn oren doen, terwijl ik het nooit zo draag, net als mijn oudste dochter. Helemaal zoals we er in het dagelijkse leven uitzien, maar niet heus.
Lang leve Nederland!

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door Rebellian »

11 EUR voor pasfoto's? Wat kost het als u naar de kapper gaat? Een schaar is goedkoper dan een camera en het pand blijft hetzelfde.

Uw volgende topic over de tarieven van de kapper zie ik met genoegen tegemoet.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Prijs van Pasfoto's

Ongelezen bericht door CB »

Wat kost het als u naar de kapper gaat?
2 tot 3 maal duurder, maar die is wel 6 tot 10 maal langer bezig (afhankelijk van het programma. Dus is de fotograaf 3x zo duur.

Gesloten