LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prijzen toen en nu

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: prijzen toen en nu

Ongelezen bericht door Gast »

ik wil de gulden terug... :?

harreknarre

Re: prijzen toen en nu

Ongelezen bericht door harreknarre »

Dat je je voordeeltje aan benzine al weer kwijt bent als je over de grens je boodschappen doet is niet helemaal waar natuurlijk.
Ik woon in Zoetermeer en het zal niet lang meer duren eer ik hiervandaan gratis met de auto naar Belgie kan om boodschappen te doen. Gratis?? Ja reken maar uit. hier kost de benzine 1.19.9 daar betaal je rond de 1 euro dus als ik een beetje uitkien dat mijn tank bijna leeg is bij aankomst en hem daar volgooi.....dan zal het niet helemaal gratis zijn maar ik heb voor weinig centen een hele leuke dag!
Maar u moet het toch met me eens zijn dat het wel erg triest is dat het bijna voordelig wordt om in Belgie te gaan tanken als je in Zoetermeer woont!!!!
Oke voor de ongelovige mijn reken voorbeeld:
Zoetermeer - Belgie = 80km, heen en terug is 160 km.
Mijn auto rijdt 1 op 12.5, 160 km is dus 12.8 liter
Volle tank is 55 liter is in Nederland 65,95 euro
Volle tank is 55 liter is in Belgie 55 euro
Verschil: 10,95 euro is dus bijna 11 liter benzine, ik heb er 12.8 nodig dus een ritje belgie kost me 1.8 liter bezine dus voor nog geen 2 euro heb je een leuke dag in belgie.

Gast

Re: prijzen toen en nu

Ongelezen bericht door Gast »

Zolang dat zooitje bandieten in den haag dat kwartje van kok niet teruggeeft tank ik lekker in belgie voor nog geen eurootje de liter.

:lol:

Een Limburger hahahahahaha

burtie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 mar 2004 14:53

Re: prijzen toen en nu

Ongelezen bericht door burtie »

Koop een japanner ja zón kleintje krijg je een jaar lang 25 hele Euro centen per 22,5 km terug een jaar lang

alphonsa

Re: prijzen toen en nu

Ongelezen bericht door alphonsa »

:( Ik vind wel degelijk, dat de sinds de invoering van de Euro, dat
veel zaken duurder zijn geworden.
En dat veel winkeliers daar graag misbruik van hebben gemaakt.
Voor de euro, had ik een bepaald budget perweek, dat ik voor het
huishouden besteedde.
Ik heb nu hetzelfde, in euro´s, dus eigenlijk meer, maar nu ben ik
vaak al op donderdag erdoorheen. En niet omdat ik meer of anders
ben gaan inkopen.
Ik ben juist zeer prijsbewust geworden.
Dus kom niet aan, dat het niet duurder is geworden, het is wel degelijk
duurder geworden en daar maken de winkeliers dankbaar misbruik van
En ik reken nog steeds om, hoor!
Moet ik eigenlijk niet meer doen, maar het gaat automatisch.
Ik zag vandaag toevallig een mooie bloemkool in de supermarkt
liggen, voor 2,29. Wij zijn maar met z´n tweetjes, dan zit je toch
behoorlijk duur te eten met een stukje vlees enz. erbij.
Dit is maar een klein voorbeeldje, maar zo is het overal.
De kapper moeten we echt voor sparen iedere week.
En dan nog eens de kleding, schoenen, enz.
Dan blijft er niet veel meer over voor leuke dingen.
Uit eten doen we al bijna niet meer. Héél af en toe.
Nee, de lol gaat er wel van af, zo.
Nou weet ik wel, ik mag niet klagen. Ik heb gelukkig nog elke dag eten
op mijn bord. Maar er zijn talloze gezinnen en ouderen, die dat niet
meer kunnen, elke dag een goede warme maaltijd op tafel zetten.

Patatje

Re: prijzen toen en nu

Ongelezen bericht door Patatje »

Bij 1 zaak in Zwolle:

Echt lekkere patat voor 80 Eurocent!!!!!!!!!!!!!


Bij andere zaken is het € 1.10 - zelfs wel €1.50!!! , Soms dus bijna het dubbele. In guldens dus 3.30 per bakje! Walgelijk

yeller

Re: prijzen toen en nu

Ongelezen bericht door yeller »

Hoezo is het na de euro niet duurder geworden???
Vorige jaar halverwege de zomer in de aanbieding:
Aardbeien....€3.99 een pond!!
Heeft er iemand hartje zomer ooit ƒ8,78 voor een pondje aardbeien betaald??
Ik kocht altijd 10 schuursponsjes voor ƒ1,-, nu mag je er €1,- voor neertellen.
Verpakte sla was altijd ƒ1.49....nu in de aanbieding: €0,99!
Knorr spaghetteria was altijd ƒ2,45....nu €1,59.
Magnetronmaaltijden kostten ƒ5,-....moet je nu voor gaan kijken!
Waren er voorheen nog koekjes en zoutjes voor ƒ0,99 te krijgen....het aanbod van artikelen voor €0,45 zijn ver te zoeken, hoor.
Ook al eens in het zuivelvak rondgekeken? Ik kom tegenwoordig niet meer verder dan een pak yoghurt naturel. De rest is voor mij als WAO-er niet meer te betalen.
Mensen met een hoger inkomen hoeven niet om te rekenen in de supermarkt, die komen toch wel uit met hun geld. Die wisten in de tijd van de gulden ook niet wat er in hun boodschappenkarretje lag.

Gast

Re: prijzen toen en nu

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb vorige week nog 10 schuursponsjes gekocht voor € 0,50, dus als jij er een hele euro voor betaalt laat je je gewoon bedotten. Niet hier komen z e i k e n als je zelf teveel geld neerlegt.

gertkel

Re: prijzen toen en nu

Ongelezen bericht door gertkel »

:evil: Wanneer je de verschillende reacties leest over de gulden toen en de euro nu, kun je toch duidelijk vaststellen van wie een modaal of een veel hoger inkomen heeft. Wat ik wel waarneem is, dat de huidige reclames vol zitten, met o.a. leuke truitjes, gratis DV sets. Dit is echter geen ontwikkeling die te maken heeft met, dat mensen nu met deze euro- invoering het financieel nog zo goed kunnen opbrengen. Velen zitten helaas diep in de ellende en mogen zich alleen nog rijk rekeningen, met een mogelijkheid om een PL- etje te nemen. Nee psychologisch is dit, men ziet 1.15 nu nog steeds voor guldens en niet voor een euros. Wanneer men op de verkeerde manier terugdenkt (getal toen en getal nu), zou je denken, dat de goederen nog net zo duur zijn of soms zelfs een beetje goedkoper zijn geworden en dat verkoopt. Economisch gezien kun je niet anders dan ook enkel spreken van een algemene loonkostenbesparing van soms meer dan 50 procent. En de zogenaamde prijzenoorlog bij diverse winkelketens een lachertje, een jaar de volle prijs, kun je drie jaar lang 30% korting geven op de gangbare artikelen en dan verdient men nog. Na de uitvinding van de gloeilamp, is de uitvinding van de Euro ook iets voor in de geschiedenis boeken, leuk voor de nieuwe denkertjes. :P :idea:

goblins

Re: prijzen toen en nu

Ongelezen bericht door goblins »

Ook ik durf te beweren dat in de gulden tijdperk de meeste dingen goedkoper waren.


Een pakje honig mix toen vanaf 1,69, nu vanaf 1,09

en zo heb ik nog veel meer voorbeelden.

via www.voelspriet.nl kan je edah intikken, of ah of weet ik veel welke nog meer. druk dan op verloren sites. kijk en vergelijk.



Groko rode kool met appel toen 1,25, nu 0,88

klein rekensommetje

2.2 keer 0.88 is fl 1,93 is 68 cent verschil , meer dan 50 % dus.

hoe bedoel je het leven is niet slechter geworden sinds de pleuro.

gertkel

Re: prijzen toen en nu

Ongelezen bericht door gertkel »

En als men nu echt denkt, dat men de oude situatie weer in ere hersteld, dan kun je het wel vergeten. Om nu een redelijk loon te verdienen, moeten we nu twee keer zo hard werken, maar om rijk te worden, behoef je nu maar half zo hard te werken (even door denken). De politiek doet er toch niets aan, daar zorgen o.a. de first lady's wel voor, want weet je bijvoorbeeld wat een dag shoppen kost??????.

Gast

Re: prijzen toen en nu

Ongelezen bericht door Gast »

onze first lady heeft een goede baan, en vast geen tijd om te winkelen. je bent in de war met voetbalvrouwen (en inderdaad, voetballers verdienen veeeeeeeeeeeel meer dan de premier.)

gertkel

Re: prijzen toen en nu

Ongelezen bericht door gertkel »

onze first lady heeft een goede baan, en vast geen tijd om te winkelen. je bent in de war met voetbalvrouwen (en inderdaad, voetballers verdienen veeeeeeeeeeeel meer dan de premier.)
Niet veeeeeeeeel, maar V€€€€€€€€€€€€€€€€L meer :lol:

Wendy P

Re: prijzen toen en nu

Ongelezen bericht door Wendy P »

Ik vind het schandalig dat er tegenwoordig belachelijk veel geld wordt gevraagd voor artikelen.
Ga nou eens een keer voor je kind nieuwe kleding kopen?! Allemachtig, vroeger had je voor 100 gulden nog een aardige tasje vol, tegenwoordig mag je blij zijn dat je met 50 euro nog 1 broek en 1 trui kan vinden.
En dan heb ik het niet over dure zaken, want daar ga ik uit voorzorg al niet meer naartoe, omdat je geld gewoon uit je tas geklopt wordt! :evil: Voor shitjes, die ECHT heel simpel zijn, betaal je al gauw 19 euro! Da's wel ff 40 gulden! JA sorry, ik blijf nog steeds omrekenen, dat zouden meer mensen moeten doen! Dan zie je pas hoe erg het eigenlijk is.

Ga eens wat drinken ergens of uit op een zaterdag avond! Ik schrol me rot toen ik laatst een Smirnoff bestelde bij Spetters in Zoetermeer: 5 EURO!!!!! da's wel ff 11 gulden, voor zo een lullig flesje!

Ik begrijp ook niet dat heel veel mensen hier maar in mee gaan. Ik ken zat mensen die zoiets hebben van: 'mja, het IS nou eenmaal zo en daar kan je niet veel aan veranderen'. Maar ik heb nu al een aantal keer wat geld ergens af kunnen lullen in winkels! Kijk, je moet een hoop stampij maken, maar dan heb je ook wel wat! Gewoon voet bij stuk houden en als je wat meerdere artikelen bij 1 zaak koopt, gewoon blijven zeuren dat je iets gratis wilt hebben. Reken maar dat ze een keer overstag gaan.

Weet iemand trouwens een adres waar je kan klagen over dit item? Ik denk, dat als we allemaal eens in opstand komen, er misschien iets kan veranderen.

Bedankt voor t lezen en ik hoop dat er meer mensen zijn zoals mij, want ik kan me hier zo kwaad over maken, dat ik eigenlijk vind dat we dit niet zomaar, zonder protest, moeten laten gebeuren!

Groetjes Wendy :D

DannyVII

Re: prijzen toen en nu

Ongelezen bericht door DannyVII »

www.klaagbus.nl

Goedzo Wendy ga zo door! :wink:

Gast

Re: prijzen toen en nu

Ongelezen bericht door Gast »

Inderdaad Wendy,

je kunt er veel te duur stickers bestellen: http://www.klaagbus.nl/new/newbluemain. ... ickers.php

DannyVII

Re: prijzen toen en nu

Ongelezen bericht door DannyVII »

Valt tegen,zo duur zijn ze niet 1 pleuro voor 12 stuks :wink:

Gast

Re: prijzen toen en nu

Ongelezen bericht door Gast »

dus wel veel te duur, want je kan ze tegenwoordig overal op plakken dus blijf je voor pleuros bestellen

annebas

Re: prijzen toen en nu

Ongelezen bericht door annebas »

Omdat ik even snel een brood wilde halen ben ik bij de eerste de beste bakker binnengelopen. 2 x een half wit besteld en wat moest ik betalen??? 2.55 euro :shock: . Ik nog eens goed nadenken toen ik weer in de auto zat. Volgens mij heb ik nog nooit van mijn leven een brood gekocht wat 5.61 gulden kostte!!!! Is dit duurder geworden of niet!!

Het spijt me wel, maar het loopt af en toe de spuigaten uit!

Gast

Re: prijzen toen en nu

Ongelezen bericht door Gast »

1. Je hebt toch zelf dat brood gekocht en 2,55 betaald. Waarom denk je pas na als je in de auto zit?

2. Je kan beter 1 heel wit kopen dan 2 halfjes, da's goedkoper

3. Voor een echt GOED brood bij een bakker betaal ik vaak ook 2 euro, en dat is het zeker waard!

Gesloten