LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sinds de invoering van de Euro is vrijwel alles duurder

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Sinds de invoering van de Euro is vrijwel alles duurder

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Brandstof is een melkkoe, kijk maar naar de idioot hoge accijnzen. Overigens was de benzineprijs aangepast met inflatie in 1981 ruim boven de €1,60 en nu zit ie rond de €1,50.

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Sinds de invoering van de Euro is vrijwel alles duurder

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Ook zijn de huren flink verhoogd hier in Amsterdam.
Het is toch absurd,dat je voor een 3 kamerwoning ruim € 600,- per maand moet betalen!

witte angora
Berichten: 30567
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Sinds de invoering van de Euro is vrijwel alles duurder

Ongelezen bericht door witte angora »

John van Drongelen schreef:Ook zijn de huren flink verhoogd hier in Amsterdam.
Het is toch absurd,dat je voor een 3 kamerwoning ruim € 600,- per maand moet betalen!
Dat is overal in de sociale sector. De prijzen in de vrije sector ken je zeker niet?

langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: Sinds de invoering van de Euro is vrijwel alles duurder

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik denk dat het moeilijk te peilen is wat de invloed is van de invoering van de euro op de huidige prijzen. Veel dingen zijn duurder geworden, andere dingen zijn goedkoper geworden. Gevoelsmatig klopt het wel....Maar het gemiddelde inkomen nu ook meer dan het gemiddelde inkomen van toen.

Maar ik ben het wel met je eens dat de EU niet werkt zoals ie hoort te werken, en dat het een log en bureaucratisch apparaat is met ook nog eens onverkozen mensen aan de macht , en werknemers met zeer riante salarissen en toelagen, En dan falend vluchtelingenbeleid. Nivelleren door zuidelijke eurolanden en oostbloklanden te spekken met geldstromen uit de noordelijke landen. "Quantitaive easing "(of zoiets). enzovoorts enzovoorts . Ik vraag me serieus af hoe lang Nederland nog de beste zorg heeft, nu de EU maar doordendert en het straks meer en meer voor het zeggen gaat krijgen over de zaken in Nederland,

Ik bewonder Engeland dan ook met de Brexit, Liever geen deal dan een slechte deal. Helaas hebben wij in Nederland de euro wel ingevoerd en uit de EU stappen zou mede daarom lastiger worden.

stofzuigertje

Re: Sinds de invoering van de Euro is vrijwel alles duurder

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De koop prijs van een rijtjes huis in Amsterdam en dorp in Groningen is meer als dubbele...

Huurprijzen van dit soort huizen is vrijwel gelijk.

Moeten we Amsterdam duurder maken of Groningen goedkoper voor Huurders?
Als we eerder dit verschil in huur hadden doorgerekend was de spanning op woningmarkt ook minder geweest.
Ook het aantal uitkeringen en asiel zoekers die graag naar Amsterdam komen word dan minder.

Wel moet John van Drongelen eerst een andere taal leren als hij voordelig naar Friesland wil emigreren.

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Sinds de invoering van de Euro is vrijwel alles duurder

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Ik pleit voor een zo snel mogelijke Nexit en aansluiting bij Engeland.
Desnoods stappen wij over op de Engelse Pond.
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jun 2017 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door Moderator. Reden: offtopic

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: Sinds de invoering van de Euro is vrijwel alles duurder

Ongelezen bericht door Berteman »

John van Drongelen schreef:Langste adem is één van de weinigen,die mijn Topic begrijpt en serieus neemt.

Ik pleit voor een zo snel mogelijke Nexit en aansluiting bij Engeland.
Desnoods stappen wij over op de Engelse Pond.

Degene,die niet inziet,dat Nederland op de verkeerde weg zit,slaapt nog......
Als je kunt staven dat de prijzen in Engeland sinds 2002 niet zijn gestegen, dan heb je een punt.

Nijogeth
Berichten: 9923
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Sinds de invoering van de Euro is vrijwel alles duurder

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Na de berichten van JVD te hebben gelezen, heb ik besloten voortaan al mijn betalingen naar Ponden terug te rekenen. Tot nog toe kom ik voor de grote uitgaven de afgelopen jaren steeds duurder uit. Het lijkt wel of ik met 1000 euro meer kan kopen in Engeland vergeleken met 5 jaar geleden en ik met 1000 Britse ponden een stuk minder kan kopen in Engeland, maar ook in Europa. Hoe kan dit, John?

Radar
Site Admin
Berichten: 5506
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Sinds de invoering van de Euro is vrijwel alles duurder

Ongelezen bericht door Radar »

Wegens herhaaldelijk plaatsen van offtopic berichten gaat de Moderator over tot sluiting van het topic. Het topic wordt op korte termijn ook offline gehaald.

Gesloten