LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vergelijking Euro versus gulden

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
jweussen
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2005 00:29

Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door jweussen »

De Nederlandse bevolking heeft het gevoel dat door de komst van de Euro alles duurder is geworden. Minister Zalm blijft dit ontkennen en verwijst naar cijfers van het CPB. Het zou uitermate interessant zijn als Radar diverse produkten zou vergelijken. Natuurlijk rekening houdend met de inflatie.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dan zal er waarschijnlijk uitkomen dat de prijzen niet noemenswaardig veranderd zijn, zelfs verlaagd zijn in sommige gevallen.

Maar ik ben het met je eens dat een onafhankelijk onderzoek een goed plan zou zijn.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door topery »

Als de prijzen niet noemenswaardig zijn veranderd, waarom hou ik dan aan het eind van mijn salaris een stukje maand over?

En nee, ik ga nooit uit, eet altijd thuis, doe gewoon mijn boodschappen voor een groot deel bij de Aldi.

Terug naar de gulden is naar mijn mening niet mogelijk, maar bijv. kleding kopen voor de kids is een ramp, zelfs bij Hans Textiel.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik kom nog steeds rond met mijn salaris en ook dat is echt niet spectaculair gestegen of gedaald hoor.

Ik vraag me toch af hoe mensen het voor elkaar krijgen om hetzelfde salaris te houden, meer uit te gaan geven en dan toch te klagen dat ze te kort komen en alles aan de euro wijten.

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door topery »

Het is maar net de vraag hoeveel je te besteden hebt/had.

Rasputin
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:34

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door Rasputin »

Minister Zalm blijft dit ontkennen
Zalm flippert zich in alle bochten. Wie neemt hem noch serieus?


vanavond was hij weer op tv. Wil 1 miljard euro minder betalen aan de unie. Als je bekijkt wat wij al die jaren teveel hebben betaald aan de unie zouden we best een paar jaar vrijgewaard kunnen worden van betalingen. Met het geld dat dat oplevert kan hij een stuk van zijn schande repareren (het te goedkoop verkwanselen van de gulden)

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door topery »

Ondanks dat ik het niet breed heb, vind ik de betalingen aan de EU een andere discussie, meer gerelateerd aan het massaal nee dan aan de Euro.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Ik vraag me toch af hoe mensen het voor elkaar krijgen om hetzelfde salaris te houden, meer uit te gaan geven en dan toch te klagen dat ze te kort komen en alles aan de euro wijten.
MEER uitgeven aan WAT ???? Belastingen, accijnzen, heffingen, leges en energie bijvoorbeeld, welke "spontaan" verhoogd zijn na invoering van de Euro ? Sorry Karr-2, je l*lt uit je nek.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door bot321 »

Heel wat prijzen zijn sinds de euro is ingevoerd
omhoog gegaan vooral de energie en de lokale
belasting.
Doe eens net als ik en pak je bankafschriften van
4 jaar geleden en leg ze naast de bankafschriften
van nu en reken de euro terug naar de gulden je
zult versteld staan.
Een goed voorbeeld (een van de vele )
Euro Disny drie dagen 99 gulden nu 99 euro.
Begrijp dat de prijs in vier jaar omhoog gegaan
is maar geen 130% zoals nu.Mijn loon is in die
vier jaar met 4 % omhoog gegaan.

Rasputin
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:34

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door Rasputin »

vind ik de betalingen aan de EU een andere discussie
De euro is onder meer duur omdat de gulden voor 10% door Zalm en zijn medeplichtigen is verkwanseld. Eigenlijk had je 10% meer salaris moeten krijgen als dat je nu krijgt. Duidelijke vorm van wanbeid. En het veel te veel betalen aan de europese unie is ook wanbeleid.

bert1000
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jul 2005 17:02

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door bert1000 »

het is inderdaad zo dat alles duurder is geworden met het intreden van de euro.alleen wordt dat niet toe gegeven.wij geven de euro uit als of het een gulden is(dat wordt gezegt)aan mijn hoella :!: ik zeg op dit moment,je het helemaal gelijk de euro heeft het leven niet duurder gemaakt.alleen krijg ik nog maar de helft van mijn salaris :lol:
geeft toe dat het duurder is geworden,wij gaan ook wel eens op ons bek. :twisted:

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door ronald g »

Als ik naar mijn eigen huishouden kijk kon ik met 125 gulden de hele week ruim rond komen. Nu is 70 euro eigenlijk niet voldoende voor iemand alleen. Mijn mening de dagelijkse boodschappen belachelijk duur zijn geworden. Door de concurentie zijn wel de duurzame dingen goedkoper geworden bijv. tv wasmachine ed. Maar dat weegt niet op tegen de dagelijkse uitgaven.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door S. »

Elektronische apparaten zijn goedkoper geworden, de dagelijse boodschappen, en dan met name de verse groenten, duurder.
Hoe het komt? Zal maar eerlijk bekennen dat ik geen idee heb, ben geen inflatiedeskundige. :?
Kan mij herinneren dat minister Zalm dit stellig ontkende, maar zijn vrouw daartegen gaf juist wél weer toe dat alle dagelijkse boodschappen duurden zijn geworden.
Het is duidelijk wie in huize Zalm de winkel ingaat. :D

zonnetje2
Berichten: 253
Lid geworden op: 20 apr 2005 00:08

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door zonnetje2 »

Hallo S.,
Wat dacht je van kleding.Ik moest toch echt nog wat nieuws hebben.
Gelukkig uitverkoop: 50% korting, eindelijk toch nog leuk geslaagd tegen enigszins "normale" prijzen, omgerekend in guldens dan, hoewel soms nog niet eens helemaal! Maar ja denk je dan, ook als we de gulden nog hadden, zouden we ook geconfronteerd zijn met prijsverhogingen de afgelopen jaren...
Maar zoals hierboven al is gesteld, onze salarissen zijn gehalveerd, of zijn minimaal nog maar 2/3 waard... wie of wat alle politici ook beweren, weten zij veel, een beetje minder van meer, genoeg over om opzij te leggen. Hun zorgen voor de dag van morgen zijn veilig gesteld...!

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door S. »

Dag Zonnetje,

Jazekers, kleding ook, maar die was ik helemaal vergeten te noemen omdat ik die al 4 jaar in de uitverkoop aanschaf. (sinds de euro dus)
Volgens mij doet bijna iedereen dat. Wanneer die uitverkoop begint hangen alle rekken nog vol, het hele opruimingsgedoe begint ook steeds vroeger, en ach, het is natuurlijk niet voor niets dat de kledingbranche het slecht heeft.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door Bailey »

Prijzen niet noemenswaardig veranderd? Kom nou toch zeg!
Ik betaal nu voor een frietje met mayo en een flesje Spa blauw € 4,50. Je kan mij echt niet wijsmaken dat we daar in het guldentijdperk 10 gulden voor betaalden. Dat alles in de tussentijd iets omhoog is gegaan kan ik nog wel begrijpen, maar zoveel dat klopt niet.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Toch is het waar. Als je rekening houdt met inflatie, duurdere grondstoffen etc. dan zijn dingen inderdaad duurder geworden. Vanwege slechte aardappeloogsten wordt bv friet ook duurder.

Het is makkelijk om alles maar op de euro te schuiven, maar 9 van de 10 keer is dat onterecht.

ordonary
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jun 2005 20:31

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door ordonary »

aardappeloogsten mislukt.HA
dievries patat in de aanbieding 2halen 1betalen.
en nou gaat die vlieger op.Ben zeker bewust dat die mensen die dagelijks hun boodschappen doen zeker weten dat alles duurder
geworden is.Inflatie,krijgen wij die ook,HA ja door middel van
loonsverhoging,van wie ?????????

figar
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 mei 2005 00:17

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door figar »

Ik was laatst bij de IKEA in Groningen.
Kom je daar voor 10.00 uur dan is een bakje koffie met appelgebak O.75 cent
Geweldig vond ik dat.
Bij de uitgang nog een lekkere hotdog gegeten met grote beker frisdrank voor 1 euro.

figar
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 mei 2005 00:17

Re: Vergelijking Euro versus gulden

Ongelezen bericht door figar »

KOM OP !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met zijn allen naar IKEA..
De studenten daar laten mc Donald links liggen en zijn daar ook allemaal te vinden.
Dit is toch super.

Gesloten