LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afschaffing eurocent komt dichterbij

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

He Piet,

Waarom denk je dat Duitsland er nog een tiental miljoenen centen bij gaat slaan,en dat ze niet meedoen met dat afronden.Die hebben het allang in Nederland gezien dat het slecht voor de economie is en dat er toch nog domme nederlanders zijn die er ook nog intrappen hahaha He Piet

Droom lekker verder en spek die dikke mercedes van de winkelier maar,hij is toe aan een duurdere.
En jij mag bijdragen aan de kosten whahahahahahaha :lol:

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

Wat als ik iets koop van bijv 95 cent,ik betaal met 1 x 50 , 2 x 20 , 5 x 1 cent. Wat is het verschil ? Krijgen ze toch ook weer 5 losse centen.
Dus het is gewoon een ordinaire prijsverhoging.

En sommige mensen maar beweren dat het goed is.Het zullen wel de winkeliers zijn die dat beweren.Allemaal zakkenvullers.

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

alle een en twee centen waar nu nog mee betaald word bij de supermarkten die gaan naar de bank en komen niet meer in rolatie

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

Allereerst zijn het niet alleen supermarkten die afronden, maar iedereen doen hier aan mee, of zullen hier op den duur aan mee moeten doen.

Het werkt zo:
je kan je afgeronde bedrag wel met 1 en 2 centen betalen, maar de winkeliers mogen het niet terug geven, dus ze mogen geen 5 cent in 1 en 2 centen teruggeven. Deze worden teruggestuurd naar de bank, op deze manier moeten de 1 en 2 centen verdwijnen uit het kontante betalingsverkeer.

Ook wordt hier gezegd dat supermarkten dit willen, ook dit wil ik even bijdraaien. Er is een proef geweest en in die proef heeft de consument duidelijk laten merken dat ze blij zijn met de afschaffing van de centen.
Ik werk zelf in een supermarkt en ik ben als cassiere en als consument niet blij met de afschaffing.
Ook de mensen die ik bij de kassa krijg zijn er niet blij mee.
Dus vraag ik me telkens weer af of die afschaffing echt van de normale mens afkomt of van de regering.

fairytale

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door fairytale »

even voor alle duidelijkheid de '' Euro Cent '' is helemaal niet afgeschaft ( het is en blijft vogens mij een wettig betaal middel zolang het niet op Europeesch niveau wordt afgeschaft) er wordt alleen in bepaalde winkels afgerond, dit wordt ook duidelijk aangegeven door stickers in de winkel.
Ik werk zelf in een supermarkt waar ook wordt afgerond, maar als de klant er op staat gepast te betalen kan dat en als de klant centen terug wil en ik heb ze in de kassa krijgt de klant die ook alleen als ik geen centen als wissel geld heb adviseer ik de klant te pinnen of te chippen.want dan wordt het bedrag nl niet afgerond.
Dus als je bang bent om gedupeerd te worden door de afrondingen gewoon zorgen dat je losse centen bij hebt en anders de pin gebruiken.

Ik betwijfel overgens dat het alleen de klant geld kost hoor volgens mij is het geven en nemen.

Voor de afronding werd dit bij ons al eerder gedaan, als een klant geen losse cent had dan maakte ik daar geen punt van want de meeste mensen die b.v een cent terug kregen zeiden laat maar zitten dus ik kon daartegenover ook wel eens eens cent minder rekenen.

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

Dit heeft niks met bang zijn om benadeeld te worden te maken.Het is gewoon een principekwestie.Ik wil zelf over mijn geld beslissen of ik die 1 cent kado geef of niet,dat hoeft de winkel of de regering niet voor mij te beslissen.En als dit allemaal geaccepteerd wordt dan schaffen ze straks ook nog even de 5 cent af,kunnen ze meteen op 0 afronden.

Dus geef mij de mogelijkheid om te pinnen en te chippen in de winkel!
Maar dat is weer te duur volgens sommige winkeliers!En wat heb ik dan voor keus :?: :?: :?:

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Vroeger werd er al afgerond op 5 Guldencent (geheel tegen mijn zin),
nu wil men afronden op 5 Eurocent (11 oude centen).
Ik weiger hieraan mee te werken, alle aankopen die ik doe eindigen op ,07,17,27,37,47,57,67,77,87,97, zodat men moet afronden naar beneden.Bij alle andere bedragen PIN ik,hetgeen langer duurt en duurder is dan contant betalen.Bij weigering door de winkelier laat ik alles staan,en vertrek ik zonder boodschappen.Vroeger was een cent een cent waard,nu alles 2,20371 keer zo hoog is geworden is de cent geen cent meer waard, hoe kan dit? Niets zou duurder worden,maar alles is duurder geworden,en wij trappen overal in... :cry: :cry:

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

Een beetje lastig overleven lijkt mij.

lind@
Berichten: 233
Lid geworden op: 24 sep 2004 22:50

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door lind@ »

pfff wat een verwarrend gedoe hier

Gast

Re: Afschaffing eurocent komt dichterbij

Ongelezen bericht door Gast »

ach liefje, je vergeet iets 0.02-0.12-0.22-0.32-0.42-0.52-0.62-0.72-0.82-0.92, ik hoop dat er dingen zijn die nog wat vreugde in je leven geven want anders hou je het op deze planeet niet lang vool (stress)

Gesloten