LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn geld geweigerd

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Mijn geld geweigerd

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

kaarsje69 schreef:Dit geloof je toch niet echt zelf hé, Athoz?

Ik heb bij diverse banken wel eens grote bedragen gepind, nog nooit een briefje van € 200.00 er uit zien komen!
*** ik niet uit mijn nek, want als ik € 500 pinde, kreeg ik de melding, max is 3, kreeg in tig biljetten, nog nooit in een biljet van € 200, die zitten domweg niet in de machine.
Ik weet, ze zijn groen, je kan ze bijna nergens kwijt, maar kom niet aan met je onzin verhaal dat je die uit de muur krijgt!
Als ik € 300 pin, krijg ik € 50,00 biljetten, maar jij bent de uitzondering!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
als jouw briefjes van 200 groen zijn heb je een probleem :wink: Overigens wordt er op mijn werk regelmatig met briefjes van 200 en 500 euro afgerekend, ze zijn dus nog best veel in omloop.. dus ik kan niet uitsluiten dat ze niet uit een automaat komen zou. in het buitenland komen ze er in ieder geval wel uit.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Mijn geld geweigerd

Ongelezen bericht door Athoz »

kaarsje69 schreef:Dit geloof je toch niet echt zelf hé, Athoz?

Ik heb bij diverse banken wel eens grote bedragen gepind, nog nooit een briefje van € 200.00 er uit zien komen!
*** ik niet uit mijn nek, want als ik € 500 pinde, kreeg ik de melding, max is 3, kreeg in tig biljetten, nog nooit in een biljet van € 200, die zitten domweg niet in de machine.
Ik weet, ze zijn groen, je kan ze bijna nergens kwijt, maar kom niet aan met je onzin verhaal dat je die uit de muur krijgt!
Als ik € 300 pin, krijg ik € 50,00 biljetten, maar jij bent de uitzondering!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
En gelukkig dat je achter me hebt gestaan toen ik dat stuk papier kreeg! Dus je kan weten dat het BS is. Natuurlijk -.- Ik vind het leuk om met m'n gezin onderweg dit soort **** aan de hand te hebben, ik verzin dit omdat ik het leuk vind. Praat geen onzin, je bent er niet bij geweest. Natuurlijk komt het weer vreemd over op mensen die er geen ervaring mee hebben.

Er is nu een aantal maal vermeld dat ze wel degelijk in die kasten zitten, en ik heb geen idee waarom ik er 1 kreeg. Normaal gesproken krijg ik ook 50 euro briefjes, dus als jij weet waarom dit keer niet, vertel het me maar.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Mijn geld geweigerd

Ongelezen bericht door Jan1 »

In de hal van de Rabobank, heb je biljet keuze, hier kun je kiezen voor o.a. 100 en 200 euro biljetten. Mogelijk is natuurlijk, dat als je niet zelf kiest de geld automaat dit voor je doet. Trouwens bij alle Rabo automaten heb je biljet keuze, maar alleen in de hal voor grote coupures.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Mijn geld geweigerd

Ongelezen bericht door Athoz »

Ik moet eerlijk bekennen dat ik maar 1 keer eerder in de 'hal' van de ABN geweest, maar ook toen heb ik net zoals bij de andere automaten nooit een optie voor biljetkeuze gezien.. Neem er ook de tijd niet voor omdat er meestal wel mensen staan te wachten + ik krijg normaal ook hooguit briefjes van 50 dus nooit eerder behoefte gehad om verder te zoeken..

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Mijn geld geweigerd

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Athoz schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat ik maar 1 keer eerder in de 'hal' van de ABN geweest, maar ook toen heb ik net zoals bij de andere automaten nooit een optie voor biljetkeuze gezien.. Neem er ook de tijd niet voor omdat er meestal wel mensen staan te wachten + ik krijg normaal ook hooguit briefjes van 50 dus nooit eerder behoefte gehad om verder te zoeken..
ABN, geen idee, kijk eens bij de automaat van de Rabobank daar heb je
wel de keuze biljetkeuze bij staan.
Onzin om dus te vertellen dat het bij andere automaten niet zou zijn.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mijn geld geweigerd

Ongelezen bericht door kweenie »

De meeste automaten hebben 4 soorten biljetten. Het is aan de bank om te beslissen welke biljetten daarin komen. In de ene automaat zal dat 5, 10, 20, 50 euro zijn, in een andere automaat, vooral als die binnen in een groot bankfiliaal staat, zitten er wellicht 10, 50, 100, 200 in.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Mijn geld geweigerd

Ongelezen bericht door Athoz »

Chocomelk schreef:ABN, geen idee, kijk eens bij de automaat van de Rabobank daar heb je
wel de keuze biljetkeuze bij staan.
Onzin om dus te vertellen dat het bij andere automaten niet zou zijn.
Ik heb het niet over automaten van andere banken.. Ik ga expres al niet naar automaten van andere banken maar alleen naar die van m'n eigen bank.. En bij 'al' deze automaten heb ik de optie biljet keuze nog niet gezien.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Mijn geld geweigerd

Ongelezen bericht door Chocomelk »

kweenie schreef:De meeste automaten hebben 4 soorten biljetten. Het is aan de bank om te beslissen welke biljetten daarin komen. In de ene automaat zal dat 5, 10, 20, 50 euro zijn, in een andere automaat, vooral als die binnen in een groot bankfiliaal staat, zitten er wellicht 10, 50, 100, 200 in.
Zelf nog nergens gezien waar je een briefje van 5 kan pinnen.

Ridouan
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jan 2010 18:30

Re: Mijn geld geweigerd

Ongelezen bericht door Ridouan »

Je kunt wel degelijk bij de Rabobank binnen grote biljetten pinnen, mijn broer heeft een eigen winkel en doet het wekelijks. Maar helaas voor jou Athoz neemt bijna geen enkele winkel grote biljetten aan, aangezien er veel gevaar is voor vervalsing en overvallen, ook is het niet fijn als iemand al je wisselgeld meeneemt omdat hij met een 200 euro briefje betaalt. :D

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Mijn geld geweigerd

Ongelezen bericht door kweenie »

Chocomelk schreef:Zelf nog nergens gezien waar je een briefje van 5 kan pinnen.
Bij de lokale rabo hier hebben ze die altijd in de buitenautomaat. Ik weet niet of je ook 5 euro los kunt pinnen, of dat dit lager dan het minimum pinbedrag is (nooit geprobeerd), maar je kunt er bij de biljettenkeuze altijd wel voor kiezen.

Het is trouwens ook weer onhandig als de automaat geen grote coupures heeft en je een groot bedrag wilt pinnen. meer dan 1000 euro aan 50jes is niet zo heel handig.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Mijn geld geweigerd

Ongelezen bericht door rvkeuken »

de abn automaten in de grote steden hebben 2 keuzemogelijkheden:
-bedragkeuze
-bedrag- en biljetkeuze
rechtsonder zitten ze.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Mijn geld geweigerd

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

blijft trouwens wel raar dat Nederland het enige land in de EURO zone is waar gezeikt wordt over grote biljetten.
Touristen weten het vaak ook niet eens. Afgelopen jaar hadden we Russiche vrienden op bezoek. Had die gast EUR 2000 gehaald bij zijn bank in Minsk, had ie EUR 200 biljetten gekregen. Nergens in Nederland in te wisselen. Bank wilde het ook niet. Gelukkig wonen we aan de Belgische grens. Bij de Belgische bakker twee broden gehaald en met EUR 200 betaald. Geen probleem

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: Mijn geld geweigerd

Ongelezen bericht door WilWil »

Inderdaad. In België zijn biljetten van RUR 200,00 en EUR 500,00 heel normaal. Nederlanders hebben hoogstens een briefje van EUR 100,00. Het is een typisch Nederlands iets. Ik bergijp de Nederlandse winkeliers wel. er zijn veel valse biljetten in omloop en je zal maar bedonderd worden met een briefje van EUR 500,00. Maar goede opleiding en instructies (ook op gebied van veiligheid) kan veel ellende voorkomen.

ABN AMRO heeft gewoon biljetkeuze.

diny69
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 apr 2010 15:45

Re: Mijn geld geweigerd

Ongelezen bericht door diny69 »

Je hebt het gekregen omdat je geen biljetkueze hebt gedaan, maar ook dat is geen garantie...als andere biljetten op zijn (blijven machines) en zaterdag is een populaire pin/winkeldag en de automaat heeft zelf gaan andere keus meer kan je ook anders krijgen als je had gewenst of aangegeven....

Die pompbediende heeft denk ik heel korte teentjes, zielig persoon...sorry maar je kan ook anders reageren je doet het toch zeker niet express....

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Mijn geld geweigerd

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

moet toch even voor athoz opkomen

vorig jaar moesten wij een groot bedrag gaan pinnen in de bank (fortis) ik dat gedaan krijg ik allemaal 200 euro briefjes...in een paar keer had ik dat gedaan,
op aanraden van de medewerker anders kreeg ik grote briefjes en dat weigerde de meubelfabrikant...(kreeg ze dus nog)!
ik vind het nogal wat om zo in discussie te gaan...
en idd je kan kiezen wat je wilt maar soms spuugt er toch uit wat er nog maar net in dat ding zit!! u kunt kiezen tussen 50 of 100....ja sta je dan...
en 20??nee is op,leuk!

ik moest toen alles van de medewerker weer terugstorten..pffffffffffff ze hebben geen lokketten meer...en bij een andere machine weer in etappes pinnen.
nou mijn man en ik waren ff bezig...
en dan ben je nog in een bank!! waar je er wat van kan zeggen!ik wil dit niet!
nou kreeg ik allemaal 100 biljetten,ik gebeld naar die zaak is het een probleem...nee is goed ...voor deze keer...
dus bij de abn kan men geld storten en dat kan 200 euro briefjes zijn en die krijg jij misschien weer ?????
ik weet het ook niet hoe het werkt..maar dat het altijd mogelijk is om te kiezen is niet altijd waar...soms zijn die krengen gewoon leeg en heb je maar te nemen wat ze geven...en ja dan je een probleem..

athoz hoop dat je hem bij de bank ondertussen of ergens anders heb kunnen wisselen...

Gompy47
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 mar 2010 10:33

Re: Mijn geld geweigerd

Ongelezen bericht door Gompy47 »

rozemarijntje schreef: athoz hoop dat je hem bij de bank ondertussen of ergens anders heb kunnen wisselen...
Dat dacht ik toch wel!?!?
Het orginele bericht is van 25 jan 2010 14:03, dus we mogen aannemen dat dat geld allang op is toch? :roll: :lol:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Mijn geld geweigerd

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

GOMPY 47 :oops: :oops: :oops: :oops:
sorry sorry......
ja je hebt daaar geen erg in....mensen reageren nu dus je denkt het is nu...ik ga opletten...nou ja of hij heeft het opgespaart :oops: sorry......dom dom dom

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Mijn geld geweigerd

Ongelezen bericht door gerland »

Het orginele bericht is van 25 jan 2010 14:03, dus we mogen aannemen dat dat geld allang op is toch?
Nee hoor, dit biljet hangt ingelijst bij Athoz aan de muur! :wink:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Mijn geld geweigerd

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@gerland

nou ik denk dat ie bij mij niet lang zal blijven hangen...tja dat zijn vrouwen weer he :D :D :D hiihihihihi
:oops: sorry

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Mijn geld geweigerd

Ongelezen bericht door Athoz »

Wees gerust, dat ligt niet aan vrouwen alleen :P

En ik wou hem inlijsten, maar moest een frame halen voor dat geld, dus tsja nou hangt er een lege lijst :P

Gesloten