LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie denkt nog terug aan de gulden tijd?

Je hebt geen vertrouwen in de euro of juist wel? Geef hier jouw mening.
Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie denkt nog terug aan de gulden tijd?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

gosewijn schreef:
24 okt 2018 14:04
:D Je hebt toch geen bijbaantje MM ??????
Ja, deurwaarders schijnen te kunnen rekenen. :lol:

witte angora
Berichten: 30561
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Wie denkt nog terug aan de gulden tijd?

Ongelezen bericht door witte angora »

Als Moneyman een bijbaantje als bakker heeft weet ik zijn volgende accountnaam wel... Broodman. :D

Maar dat staat natuurlijk los van de topicvraag.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Wie denkt nog terug aan de gulden tijd?

Ongelezen bericht door kweenie »

Maar zo met het overlijden van Wim Kok en zo denk ik inderdaad weer eens aan de guldentijd. Maar niet omdat we toen de gulden hadden, meer aan hoe het/mijn leven toen was.

Ik heb daarbij wel het idee dat mensen tegenwoordig vooral veel negatiever zijn ingesteld dan 'vroeger'. Toen was het glas nog half vol, zeg maar.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wie denkt nog terug aan de gulden tijd?

Ongelezen bericht door Moneyman »

gosewijn schreef:
24 okt 2018 14:04
:D Je hebt toch geen bijbaantje MM ??????
Ook bij mij moet er gewoon brood op de plank komen :mrgreen:
witte angora schreef:
24 okt 2018 14:10
Als Moneyman een bijbaantje als bakker heeft weet ik zijn volgende accountnaam wel... Broodman. :D
"breadman" :lol:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Wie denkt nog terug aan de gulden tijd?

Ongelezen bericht door scontra »

Ik denk vaak 'hoe zou het zijn geweest als ik had geleefd in de "Gouden Eeuw", zou ik dan misschien wel in een grachtenpand in Amsterdam hebben gewoond ?
Nu moet ik het doen met een eenvoudiger optrekje, waarvoor ik overigens wel vele malen meer heb betaald dan de eigenaar van dat grachtenpand destijds.
Vroeger was alles beter, maar alleen omdat we ons het weinige goede uit die tijd nog kunnen herinneren, maar alle ellende en armoede zijn vergeten. :oops:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Wie denkt nog terug aan de gulden tijd?

Ongelezen bericht door scontra »

reggie2 schreef:
24 okt 2018 11:30
Lowieze schreef:
24 okt 2018 11:00
"Voorouders hebben voor ons gevochten. "

Hoe lang moeten we dit nog aanhoren? Alsof de generaties daarna niets nuttigs hebben gedaan 😏
Toch niks mis mee?? Nergens wordt er gezegd dat de generatie van nu niks doet.

Ik verlang ook wel naar de gulden , maar niet omdat het dan goedkoper zou zijn.:-)
Ik heb nog wel een paar dubbele in m'n verzameling, die zijn voor een zacht EURO-prijsje over te nemen. :)

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wie denkt nog terug aan de gulden tijd?

Ongelezen bericht door Moneyman »

:P doet me denken aan het stapeltje gloednieuwe, ongebruikte vijf-gulden-briefjes wat ik nog heb liggen. Zou het al wat waard zijn? :D

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Wie denkt nog terug aan de gulden tijd?

Ongelezen bericht door moederslink »

En ik heb nog een papieren rijksdaalder en veel knopen :P
Hebben?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie denkt nog terug aan de gulden tijd?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Vroeger alles beter? Dacht het niet. En ik ben zeker de armoede en ellende niet vergeten. Zouden meer mensen moeten proberen zich te herinneren, zou er nu heel wat minder geklaagd worden.

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Wie denkt nog terug aan de gulden tijd?

Ongelezen bericht door artilux »

Salarissen zijn bijna verdubbeld in de euro tijd.
Eisen van de mensen zijn ook hoger,heb van m,n
leven vroeger nooit een telefoon gehad.
Nu heeft m,n kleindochter van 9 al zo,n ding.

limburgs
Berichten: 76
Lid geworden op: 05 jun 2018 17:04

Re: Wie denkt nog terug aan de gulden tijd?

Ongelezen bericht door limburgs »

Moneyman schreef:
24 okt 2018 13:59
jackyboojow schreef:
24 okt 2018 01:11
... een brood van mm mm...
Wat is dat voor brood, eigenlijk?
brood met M&M's misschien ???? (overigens heerlijke snoepjes !)

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Wie denkt nog terug aan de gulden tijd?

Ongelezen bericht door gosewijn »

:roll: Heb nog een origineel briefje van 11 gulden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Wie denkt nog terug aan de gulden tijd?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
24 okt 2018 15:35
Vroeger alles beter? Dacht het niet. En ik ben zeker de armoede en ellende niet vergeten. Zouden meer mensen moeten proberen zich te herinneren, zou er nu heel wat minder geklaagd worden.




Dan kan het forum sluiten :lol: het staat hier vol met klachten.

mh73

Re: Wie denkt nog terug aan de gulden tijd?

Ongelezen bericht door mh73 »

Over klagen gesproken, ik kom net bij de intratuin vandaan. De kerstshow, allemaal dure, grote dingen. Voor een klein kerstballetje betaal je al € 5. Hartstikke druk en dikke rijen bij de kassa's. Als dat nog kan, valt het allemaal wel mee, toch?

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wie denkt nog terug aan de gulden tijd?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ga maar naar de Action, bent u voor een kwart klaar.

mh73

Re: Wie denkt nog terug aan de gulden tijd?

Ongelezen bericht door mh73 »

:lol: Daar zijn we daarna geweest.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Wie denkt nog terug aan de gulden tijd?

Ongelezen bericht door renewouters »

Zombiemaster schreef:
24 okt 2018 12:04
TS bedoelt 7,15 gulden en niet 7,15 Euro. Wat vroeger 3,25 gulden kostte, kost nu 3,25 euro, en dat is 2,20x3,25= 7,15 gulden als vergelijk voor de 3,25 gulden van toen. Tja, inflatie, maar wel veel inderdaad. De lonen zullen de laatste 16 jaar niet met een factor 2,2 zijn gestegen...
Modale inkomens zijn ca. 33% gestegen sinds 2002. Inflatie sinds 2002 is ca. 33%. Ergo....
Er zijn ook genoeg product die niet 2,2x zo duur zijn geworden. Zelfs benzine is sinds 2002 maar 52% duurder geworden.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Wie denkt nog terug aan de gulden tijd?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat brood dat TS "vroeger" kocht voor f 3,25 vind ik knap duur. In mijn jonge jaren kostte een brood bij de warme bakker f 1,20, verpakt in een stuk papier van de rol. Snijden kostte een dubbeltje en dan kreeg je het in een papieren zak. Sommige klanten vroegen om een plasticzak. Dan wist je meteen dat die een vriezer hadden.

Ach, verder is het allemaal wel gezegd. Prijzen stijgen, lonen stijgen, de welvaart stijgt. "We" zijn nu echt veel beter af dan veertig of twintig jaar geleden. Wat ben ik een geluksvogel dat ik in deze tijd leef!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Wie denkt nog terug aan de gulden tijd?

Ongelezen bericht door moederslink »

Toch waren veel dingen vroeger wel fijner ( ja ja ik ga ff zeuren als een bejaarde ... :lol: )
- de rust, de eenvoud, de soberheid, het tevreden zijn, het omzien naar en de aandacht voor elkaar ,
- minder stress, minder gejaag , minder individualistisch , minder egoïstisch , minder oppervlakkig en snel , minder hufterigheid, geen kopschoppers ( :evil: ), minder geklaag , minder verkeer, minder mensen, meer natuur etc etc etc.
( afgezien van alle armoe en ziektes en ellende en het zwoegen als arbeider en het vroege doodgaan , de slechte onverwarmde huizen , etc etc etc ) .
En natuurlijk de gulden, de duppies , de stuivers en de centen...en ook vroeger was ik toch ook wel happy en tevreden met en in die tijd :wink:
Laatst gewijzigd door moederslink op 24 okt 2018 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Wie denkt nog terug aan de gulden tijd?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vergeet "tante Hannie" Lips niet van de "kindertelevisie" op woensdag- en zaterdagmiddag (al om vijf uur!) met leerzame programma's als De Verrekijker en Luipaard op Schoot.
Het leukst op de radio vond ik toch wel Paulus de Boskabouter. Terecht legendarisch, want het is nog steeds heel erg leuk.
Paulus (met bang bibberstemmetje): Oooo, Eucalypta. Ga je me nu betoveren?
Eucalypta: Neeee, Paulussie, daar is nu geen tijd meer voor; dat komt volgende week wel.
(Eindtune).
Briljant!

Gesloten