aansprakelijk stellen van Amslod

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
waarts
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2022 09:44

aansprakelijk stellen van Amslod

Ongelezen bericht door waarts »

Wij hebben 6 maanden gelden twee fietsen met midden motor gekocht bij Amslod. vanaf het begin af aan al problemen gehad . na een dag een van de fietsen kwam niet uit een foutcode dus moest omgeruild worden. de andere fiets was de accu na twee weken niet meer op te laden . na een filmpje hiervan opgestuurd te hebben werd de accu omgeruild onder tussen dus nog steeds niet kunnen fietsen, nog geen maand daarna kregen we problemen met de andere accu. Ook deze konden we wel retour zenden en een ander verkrijgen. alles leuk en aardig maar we eindelijk konden wij dus gaan toeren ( dachten wij ) jammer genoeg na 25 km stond de accu op 10 procent en moesten we terug , het laatste aantal km gewoon fietsen Nou ja wat je gewoon noemt. na drieweken kwam de monteur de vertelde dat de accu maar voor 40 procent opgeladen kon worden dus vervangen moest worden.
Dat heeft drie maanden geduurd omdat de accu niet te leveren was, voorlopig stonden de fietsen dus geparkeerd in de schuur. eindelijk de accu werd geleverd. dus lekker op weg , Jammer nu kregen wij een foutcode 008 op het display en de fiets weigerde dienst . ook de tweede fiets het zelfde probleem maar af en toe wil die er wel eens doorheen schieten. Kan Amslod hier nu voor aansprakelijk gesteld worden en de aankoop teniet gedaan worden omdat wij van het begin af aan met alle twee de fietsen problemen hebben en nog steeds niet opgelost is. a.s woensdag komt er weer een monteur maar hebben er geen vertrouwen meer in .

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: aansprakelijk stellen van Amslod

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t/garantie staat alle informatie over de garantie.

Omdat het vandaag de monteur komt, wacht even af en maak daarna een proefrit.

Mocht er weer problemen komen, neem contact op met je rechtsbijstandverzekering voor hulp of www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies voor advies.

Vraag aan hun of je de aankoop kan ontbinden (www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... beeindigen).

Mocht je binnen 6 maanden na aankoop zitten, probeer om contact op te nemen binnen deze periode met de bovenste partijen.

Amslod
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2021 11:22

Re: aansprakelijk stellen van Amslod

Ongelezen bericht door Amslod »

Beste waarts,

Vervelend om te lezen dat u problemen ervaart met uw e-bike en uw ervaring anders is geweest dan gehoopt. Helaas kunnen wij u op basis van uw (voor)naam niet vinden in ons klantsysteem. Om u verder te kunnen helpen ontvangen wij graag uw NAW-gegevens via [email protected].

Vanzelfsprekend doen wij ons uiterste best om iedereen zo goed en snel mogelijk te helpen.

Met vriendelijke groet,
Mirjam van Amslod

wolb
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jun 2018 14:31

Re: aansprakelijk stellen van Amslod

Ongelezen bericht door wolb »

Koop een fiets bij de plaatselijke fietsenmaker.....heb je al dat gedoe ook niet....

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: aansprakelijk stellen van Amslod

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

breien schreef:
27 mar 2022 10:52
Koop een normale fiets zonder ondersteuning.
Veel goedkoper. Ook gezonder voor lichaam en geest.
In de hoop dat TS zonder ondersteuning uit de voeten kan. Ik heb nu de keuze tussen niet fietsen of elektrisch, dan is elektrisch dus ook gezond voor mijn lichaam en geest.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: aansprakelijk stellen van Amslod

Ongelezen bericht door Nevyn »

NeoDutchio schreef:
27 mar 2022 16:59
breien schreef:
27 mar 2022 10:52
Koop een normale fiets zonder ondersteuning. PLO
Veel goedkoper. Ook gezonder voor lichaam en geest.
In de hoop dat TS zonder ondersteuning uit de voeten kan. Ik heb nu de keuze tussen niet fietsen of elektrisch, dan is elektrisch dus ook gezond voor mijn lichaam en geest.
Zonder e bike zou ik de auto nemen, nu zit ik iedere dag op de fiets.
En ik moet echt trappen anders val ik om.

Yvonn3
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2019 21:10

Re: aansprakelijk stellen van Amslod

Ongelezen bericht door Yvonn3 »

Heel erg bedankt dat je hier je verhaal gepost hebt! Ik ben al sinds Januari dit jaar aan het wachten op een nieuwe accu en ze vertellen ons de hele tijd dat vanwege de grondstoffen te kort niet gezegd kan worden wanneer ze er weer zijn. Heeeel eigenaardig dat andere klanten dus zo door +- 2 accu's heen gaan terwijl wij al zolang aan het wachten zijn en een stilstaande fiets hebben :cry:

Is dan natuurlijk wel super frustrerend dat de accu's dan slecht zijn....

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: aansprakelijk stellen van Amslod

Ongelezen bericht door BL2 »

Tsja, je komt de naam Amslod of Stella tegen, en je weet nagenoeg zeker waar het zoveelste topic over gaat.
Ga naar de lokale fietsenmaker, koop een fiets van een echt merk, en je hebt dat gedoe niet.
Bij ons aan de overkant ook Stella rijders, hoe vaak daar al de mobiele werkplaats voor de deur heeft gestaan, echt ongelofelijk.
Off topic, mijn analoge fiets heeft in 32 jaar nog nooit een fietsenmaker gezien...
Laatst gewijzigd door BL2 op 04 jul 2022 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: aansprakelijk stellen van Amslod

Ongelezen bericht door scontra »

BL2 schreef:
04 jul 2022 09:45
Tsja, je komt de naar Amslod of Stella tegen, en je weet nagenoeg zeker waar het zoveelste topic over gaat.
Ga naar de lokale fietsenmaker, koop een fiets van een echt merk, en je hebt dat gedoe niet.
Bij ons aan de overkant ook Stella rijders, hoe vaak daar al de mobiele werkplaats voor de deur heeft gestaan, echt ongelofelijk.
Off topic, mijn analoge fiets heeft in 32 jaar nog nooit een fietsenmaker gezien...


Als je hem niet gebruikt, gaat hij ook niet kapot. :oops:

jos enny
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2022 16:33

Re: aansprakelijk stellen van Amslod

Ongelezen bericht door jos enny »

Ook wij hebben 2 amslod Hamilton fietsen 6 maanden geleden gekocht, vanaf het begin problemen gehad door diverse gebreken, eerst met de ondersteuning, monteur geweest en niet opgelost, na een onderhoudsbeurt een update en daarna kraakte hij bij het trappen, monteur geweest en jawaar opgelost, toen hadden we problemen met met de dezelfde ingestelde ondersteuning konden we niet gelijk met elkaar fietsen, beide fietsen naar Meppel en ja de problemen waren opgelost, echter mijn fiets kwam terug met een foutmelding, gemeld en er kan een monteur komen op korte termijn echter wij hadden al een afspraak, nieuwe data 3 weken later.
In die tijd (3 weken) de fiets niet gebruiken, gevraagd om een leenfiets maar die hadden ze niet (een fietsfabrikant?) en ik moest maar gewoon wachten , ondanks dat ik mijn vakantie is niet kan fietsen!!
Klacht ingediend, ze kunnen niets voor mij doen , de enige mogelijkheid is de fiets zelf brengen naar een werkplaats in Apeldoorn, Almelo, Cruquius, Nijmwegen, Papendrecht, of Roermond.( oh ja ik woon in Den Bosch).
Neen de volgende fiets gaan we weer gewoon bij een lokale fietshandelaar kopen.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: aansprakelijk stellen van Amslod

Ongelezen bericht door Moneyman »

jos enny schreef:
04 jul 2022 16:55
In die tijd (3 weken) de fiets niet gebruiken, gevraagd om een leenfiets maar die hadden ze niet (een fietsfabrikant?) en ik moest maar gewoon wachten , ondanks dat ik mijn vakantie is niet kan fietsen!!
Klacht ingediend, ze kunnen niets voor mij doen , de enige mogelijkheid is de fiets zelf brengen naar een werkplaats in Apeldoorn, Almelo, Cruquius, Nijmwegen, Papendrecht, of Roermond.( oh ja ik woon in Den Bosch).
Neen de volgende fiets gaan we weer gewoon bij een lokale fietshandelaar kopen.
Dat is inderdaad de beste oplossing. Als je het serviceniveau van de lokale fietsenhandel belangrijk vindt, moet je daar ook gewoon kopen.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: aansprakelijk stellen van Amslod

Ongelezen bericht door BL2 »

Maar ga na het kopen bij een lokale fietshandelaar niet verhuizen. Wij wonen nu in plaats met werkelijk prachtige fietsenwinkel. Maar wat heeft deze nu ineens bedacht: Alleen nog onderhoud en reparaties aan bij hun gekochte fietsen !

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: aansprakelijk stellen van Amslod

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
08 jul 2022 10:29
Wij wonen nu in plaats met werkelijk prachtige fietsenwinkel. Maar wat heeft deze nu ineens bedacht: Alleen nog onderhoud en reparaties aan bij hun gekochte fietsen !
Serieus...? Bizar... vooral als je bedenkt dat aan onderhoud en reparatie veel meer wordt verdiend dan aan verkoop. Zou dat in deze overhypte tijd qua fietsenverkoop zó anders zijn dat deze keuze logisch is? Lijkt mij een korte termijn-strategie.

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: aansprakelijk stellen van Amslod

Ongelezen bericht door riddert »

Personeelstekort waarschijnlijk

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: aansprakelijk stellen van Amslod

Ongelezen bericht door Erthanax »

Aan de andere kant, als je werkplaats zo vol werk zit dat je vaak klanten moet weigeren, dan kan ik me voorstellen dat je je eigen "koopklanten" voorrang geeft.

Fietsenmakers lijken het inderdaad behoorlijk druk te hebben. Ik wilde kortgeleden een fiets wegbrengen: de eerste mogelijkheid was na bijna twee weken.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: aansprakelijk stellen van Amslod

Ongelezen bericht door grun »

Moneyman schreef:
08 jul 2022 10:35
BL2 schreef:
08 jul 2022 10:29
Alleen nog onderhoud en reparaties aan bij hun gekochte fietsen !
Serieus...? Bizar... vooral als je bedenkt dat aan onderhoud en reparatie veel meer wordt verdiend dan aan verkoop. Zou dat in deze overhypte tijd qua fietsenverkoop zó anders zijn dat deze keuze logisch is? Lijkt mij een korte termijn-strategie.
Eigenlijk kan ik me er wel iets bij voorstellen, de fietsenwinkel hier in de buurt doet dat ook. Prima winkel verder waar ik ooit wel eens een nieuwe fiets gekocht heb. Maar de laatste fiets, een elektrische, kocht ik via het internet (fietsenwinkel.nl), het prijsverschil was gewoon te groot, meer dan 500 euro.
Met die fiets hoef ik niet bij de fietsenwinkel aan te komen voor onderhoud. Dat gaat niet eens om geld, maar om tijd. Z'n eigen vaste klanten gaan klagen dat ze te lang moeten wachten op reparatie. En, dit zijn zijn woorden, "die internetkopers zijn meestal zeikerds die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten". Daar bedoelt hij mee dat de internetwinkel de marge van de verkoop in hun zak steekt, zeg maar de lusten, maar dat hij het gejammer en gezeur, de lasten, aan moet horen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: aansprakelijk stellen van Amslod

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Op het moment dat er handjes te kort is, maar ook materiaal, dan moeten er keuze’s gemaakt worden. Als je, puur als voorbeeld, 2 buitenbanden hebt hangen en je hebt er 3 klanten voor, wie gun je het dan? Wie het eerst komt? De internetshopper die jou de marge eigenlijk niet gunt? Of je vaste klant die blijft terug komen?
Hier zitten wij met een soortgelijk verhaal. Een tekort aan siliconen waardoor menig kit niet tot slecht leverbaar is. Enkel bestaande klanten bevoorraden wij met normale hoeveelheden.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: aansprakelijk stellen van Amslod

Ongelezen bericht door Moneyman »

grun schreef:
08 jul 2022 10:54
Eigenlijk kan ik me er wel iets bij voorstellen, de fietsenwinkel hier in de buurt doet dat ook. Prima winkel verder waar ik ooit wel eens een nieuwe fiets gekocht heb. Maar de laatste fiets, een elektrische, kocht ik via het internet (fietsenwinkel.nl), het prijsverschil was gewoon te groot, meer dan 500 euro. Met die fiets hoef ik niet bij de fietsenwinkel aan te komen voor onderhoud.
Mijn fietsenmaker doet het andersom. Die heeft de mountainbike die ik wilde zelf voor mij bij de internetwinkel besteld, en 'm afgesteld en gemonteerd en wel aan mij afgeleverd (en doet nu uiteraard ook het onderhoud). Nu was ik daar al klant, ook voor mijn andere fietsen, dus wellicht maakt dat het verschil.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: aansprakelijk stellen van Amslod

Ongelezen bericht door grun »

Moneyman schreef:
08 jul 2022 11:51
Mijn fietsenmaker doet het andersom. Die heeft de mountainbike die ik wilde zelf voor mij bij de internetwinkel besteld, en 'm afgesteld en gemonteerd en wel aan mij afgeleverd (en doet nu uiteraard ook het onderhoud). Nu was ik daar al klant, ook voor mijn andere fietsen, dus wellicht maakt dat het verschil.
Maar heb je dan de internetprijs betaald voor die fiets, of een meerprijs voor de aflevering?

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: aansprakelijk stellen van Amslod

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gewoon de internetprijs. Is wel even geleden overigens, dus geen idee of ze dat nu nogmaals zouden doen ;)

Plaats reactie