LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Accu van Stella-fiets

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
ikweethettoch
Berichten: 86
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20

Re: Accu van Stella-fiets

Ongelezen bericht door ikweethettoch »

scontra schreef:
ikweethettoch schreef:
scontra schreef:

Gelet de vele, vele klachten over Stella, maken ze daar zeker alleen fietsen en toebehoren op maandagmorgen, de rest van de week gebruiken ze om de klachten af te handelen. :lol:
Misschien toch nog eens verder als de neus kijken, dan zie je, dat de vele klachten ook bij andere bedrijven zijn, dus niets wat eenmalig is..
Uweethettoch en daar is blijkbaar niets tegen in te brengen, zelfs een 'grapje' niet. :!: :!:
"Stella", je hebt er heel wat mee te stellen.

Ik hou van grapjes, tenminste als deze niet misplaatst zijn.

Dacht dat het om een serieus onderwerp gaat, maar dan blijkbaar vergist.Sorry! :mrgreen:

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Accu van Stella-fiets

Ongelezen bericht door scontra »

ikweethettoch schreef: Misschien toch nog eens verder als de neus kijken, dan zie je, dat de vele klachten ook bij andere bedrijven zijn, dus niets wat eenmalig is..
Uweethettoch en daar is blijkbaar niets tegen in te brengen, zelfs een 'grapje' niet. :!: :!:
"Stella", je hebt er heel wat mee te stellen.[/quote]


Ik hou van grapjes, tenminste als deze niet misplaatst zijn.

Dacht dat het om een serieus onderwerp gaat, maar dan blijkbaar vergist.Sorry! :mrgreen:[/quote]

Het ziet u blijkbaar 'groen en geel' voor de ogen, maar zonder een grapje, ook bij serieuze onderwerpen, zou de wereld er nog veel en veel beroerder voorstaan dan nu het geval is.
Maar, als u blijft participeren dan zult u vaker dergelijke, als grapje bedoelde, teksten tegen komen en die kunt u appreciëren of negeren. :idea:

Welkom bij dit forum , maar laten we hierover stoppen en ons tot het onderwerp beperken.

Vr.gr. scontra

Berkelstaete
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2018 19:43

Re: Accu van Stella-fiets

Ongelezen bericht door Berkelstaete »

Ik ben sinds 2008 in het bezit van een Sparta E-bike. Mijn accu zit verwerkt in het frame van de fiets.
Ik zet mijn fiets na gebruik altijd aan de lader. Zo ook die van mijn vrouw die dezelfde fiets heeft. Wij hebben dus een serie aan elkaar gekoppelde accu"s in het frame. Wij hebben al 10 jaren nog nooit een probleem met de accu"s gehad.

hb1248
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2018 19:55

Re: Accu van Stella-fiets

Ongelezen bericht door hb1248 »

Hoe groter de advertenties hoe kleiner de service..... Stella fietsen kopen is vragen om ellende maar wat verwacht je dan ook voor die prijs....
Onze elektrische fietsen (Flyer) hebben we al 6 jaar, ruim 10.000 km mee afgelegd en halen in de stand medium nog ong 80 km. Aangeschaft bij de lokale fietsenhandelaar en jaarlijks voor een onderhoudsbeurt ook naar hem. Service en garantie zijn nooit een probleem.
Neem de reclame en de bijbehorende duurbetaalde BN'ers die grof geld verdienen aan een blij gezicht in de advertentie niet langer serieus en ga bij uw lokale handelaar langs voor echte service.

ikweethettoch
Berichten: 86
Lid geworden op: 24 apr 2018 18:20

Re: Accu van Stella-fiets

Ongelezen bericht door ikweethettoch »

scontra schreef:
ikweethettoch schreef: Misschien toch nog eens verder als de neus kijken, dan zie je, dat de vele klachten ook bij andere bedrijven zijn, dus niets wat eenmalig is..
Uweethettoch en daar is blijkbaar niets tegen in te brengen, zelfs een 'grapje' niet. :!: :!:
"Stella", je hebt er heel wat mee te stellen.

Ik hou van grapjes, tenminste als deze niet misplaatst zijn.

Dacht dat het om een serieus onderwerp gaat, maar dan blijkbaar vergist.Sorry! :mrgreen:[/quote]

Het ziet u blijkbaar 'groen en geel' voor de ogen, maar zonder een grapje, ook bij serieuze onderwerpen, zou de wereld er nog veel en veel beroerder voorstaan dan nu het geval is.
Maar, als u blijft participeren dan zult u vaker dergelijke, als grapje bedoelde, teksten tegen komen en die kunt u appreciëren of negeren. :idea:

Welkom bij dit forum , maar laten we hierover stoppen en ons tot het onderwerp beperken.

Vr.gr. scontra[/quote]

Mee eens, maar blijkbaar zijn off topic bijdragen hier gedoogd, anders als het bij de gedragsregels staat,.

Mijn bijdragen zijn een antwoord op de vraag van TS, wat er jullie van maken, is dan maar ja.....

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Accu van Stella-fiets

Ongelezen bericht door sjohie »

AvdB1970 schreef:Beste Radar,

In juli 2015 heb ik een fiets gekocht van het merk Stella. Sinds deze tijd heb ik meerdere keren geklaagd over de accu van mijn fiets,
voor het laatst in oktober 2016, ik heb mij er toen in berust dat deze fiets een miskoop was en dat ik nu eenmaal niet meer dan 30 km op de hoogste stand met deze fiets kon fietsen.

2 weken geleden stopte mijn fiets ermee, Stella gebeld en deze zijn vandaag gekomen.

Van de monteur kreeg ik te horen dat mijn accu was overleden, niks meer aan te doen, een nieuwe accu kost 450 euro vertelde hij.

Ik heb daarop volgend Stella fietsen gebeld, verteld dat ik sinds de aanschaf van de fiets problemen heb ondervonden en dat ik het raar vind dat een accu van Stella maar 2 en half jaar meegaat.

Zeker omdat ik niet zoveel kilometers met deze fiets maak, als ik zou willen omdat ik de laatste tijd nog maar 20 kilometer met deze fiets kon fietsen met een volle accu. Maar goed, dat was net genoeg om naar mijn opleiding te fietsen en naar het verpleegtehuis waar mijn moeder op dit moment verblijft.

Volgens Stella fietsen is de garantieperiode van de accu verlopen, deze was 2 jaar en aangezien in na oktober 2016 niet meer had geklaagd en volgens de doormeting niks mis was met de accu, moest ik niet zo zeuren.

Na boos te zijn geworden bieden ze nu mij wel een nieuwe accu van 14 ampère voor 300 euro.

Ik heb geen toezegging gedaan, maar ben met deze aanbieding niet eens.

Een accu van een fiets moet toch langer meegaan dan 2 en half jaar? Deze fiets heeft mij 1600 euro gekost.

Ik heb vanaf het begin al geklaagd, alleen de laatste anderhalf jaar niet omdat ik mij had berust in het feit dat ik een miskoop had begaan met deze fiets.

Zouden jullie hierover willen buigen? En eventueel wat voor mij kunnen betekenen?
Dat is nergens gezegd, in ieder geval niet in een (EU/NL) wet oid waarmee je achter Stella aan kan gaan. Verder zijn accu's naast aan slijtage onderhevig, ook gevoelig voor gebruik en omgevingsfactoren als bijvoorbeeld een koude (vorst) schuur etc. Een beetje condens hier of daar kan in zo'n omgeving al snel voor gekke defecten zorgen, of voor een paar uitvallende cellen van een accupakket, waardoor deze onbruikbaar wordt.

2½ jaar is op zich ongeveer gemiddeld voor een fiets acccu dacht ik, en het is buiten de garantie van 2 jaar. Dat betekent dat je je gelijk, of evt recht moet hálen, desnoods via een rechtsbijstandverzekering voor een rechter, want na een paar boze mails gaan ze niet ff op de knieën zoals je al gemerkt hebt,

Ik verwacht overigens als de consumentenbond klaar is met achter smartphone fabrikanten aanjagen voor summiere en te korte updates daarvan, ze hun pijlen hier wel een keer op zullen richten, dit is iets waar veel meer mensen tegenaan lopen.

Ik zou voor die 300 euro de nieuwe accu accepteren, die afrijden, en niet weer een Stella fiets kopen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Accu van Stella-fiets

Ongelezen bericht door Sira »

Ik heb sinds 05-06-2008 de Flyer C5. Nog steeds 1e accu. Na ieder gebruik laad ik de accu op. Zodra vol, weer van de oplader af. Bij langdurig niet-gebruik, controleer ik 1x in de maand of hij nog geheel geladen is. Anders weer opladen en daarna weer van de oplader af. Accu ligt altijd binnenshuis (kamertemperatuur). Volgens de rijwielhandelaar waar de fiets is gekocht en de fa. Miton uit Utrecht is dit de juiste manier om de accu zo lang mogelijk op peil te houden. Ik weet uiteraard niet of dit voor alle merken accu's geldt.

RinaR
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2017 16:39

Re: Accu van Stella-fiets

Ongelezen bericht door RinaR »

stofzuigertje schreef:Er zijn 2 manieren om een accu binnen enkele maanden stuk te maken!

De eerste is weekje helemaal leeg wegleggen voor je gaat laden...

De tweede is permanent aan de lader hangen, en vol houden... daar kunnen deze niet tegen.
Pas laden als je minder dan 25% hebt en tot 80% laden is beter.... juist de lege en volle zijn niet goed.
Alleen tot 100% laden als je zodra je de lader los haalde gelijk een flinke rit gaat maken zoals de Postbezorger dagelijks doet.

U heeft weinig gebruikt maar is er wel op juiste manier geladen.
Dit geld niet alleen voor Stella maar alle merken!
14 Ah voor maar €300,- gelijk doen en hou je aan deze laad regels.
Ik heb mijn fiets nu zo'n 10 jaar. In het eerste jaar was er iets met de accu, en kreeg ik een nieuwe.
Mijn accu ligt altijd in de keuken aan de oplader, is dus altijd vol. Het is niet goed om hem leeg te laten lopen of in de kou te bewaren. In de loop der jaren is mijn actieradius kleiner geworden, maar dat vind ik niet gek na zoveel jaren. Ik gebruik de fiets wekelijks en rijd meestal op stand 3 (van de 5), zodat ik zelf nog wat te trappen heb. Ik kan trouwens niet zien hoeveel % ik nog in mijn accu heb, het display is niet erg zuiver. Maar ik ben erg tevreden met mijn fiets.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Accu van Stella-fiets

Ongelezen bericht door Dirkie »

stofzuigertje schreef:Er zijn 2 manieren om een accu binnen enkele maanden stuk te maken!

De eerste is weekje helemaal leeg wegleggen voor je gaat laden...

De tweede is permanent aan de lader hangen, en vol houden... daar kunnen deze niet tegen.
Pas laden als je minder dan 25% hebt en tot 80% laden is beter.... juist de lege en volle zijn niet goed.
Alleen tot 100% laden als je zodra je de lader los haalde gelijk een flinke rit gaat maken zoals de Postbezorger dagelijks doet.

U heeft weinig gebruikt maar is er wel op juiste manier geladen.
Dit geld niet alleen voor Stella maar alle merken!
14 Ah voor maar €300,- gelijk doen en hou je aan deze laad regels.
Geweldig deze wijsheden. Maar het probleem is dat het nergens op slaat. In de meeste gevallen wordt de accu opgeladen als het nodig is. Soms na iedere rit om bij de volgende rit geen problemen te krijgen. En niemand gaat bij de accu zitten kijken of deze 80 % is. Als dit werkelijk zo zijn dan zouden de laders wel zo slim zijn om bij 80 % te stoppen met laden. En vervolgens kan iedereen gaan klagen dat je 20% minder kilometers kan rijden.

HansLi
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2018 01:29

Re: Accu van Stella-fiets

Ongelezen bericht door HansLi »

"standaard accu moet tot 95 km doen", ja ja aan mijn neu, nog geen 50 !!!
Diamant acc aangeschaft tegen bijbetaling, "moet 185km doen", ja ja mijn neu, nog geen 100 !!!!
Lijkt wel sjoemel-software..... directeur VW/Audi zit hiervoor in de bak !
Gisteren brak mde bevestiging van mijn zadel af onder het rijden.... fiets nog geen 4 maanden oud !
Begon met lekke band tgv foute montage, 2 weken onbruikbaar
Fiets van ega, zelfde model, 5x lekke band tgv slecht achterwiel

Gevraagd om fietsen terug te halen en te crediteren vanwege "niet voldoen aan verwachtingen, BINNEN 4 maanden, beide fietsen, volkomen onbetrouwbaar.
Heden géén reactie, behalve automatisch "bevestiging van ontvangst"

Gesloten