Amslod elektrische fietsen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door Nevyn »

Wij hebben sinds een paar maanden 2 elektrische fietsen van dit merk. De fietsen op zich zijn mooi en goed in elkaar gezet, dus een goed product. Wij kregen de Platina plus accu erbij 14.5 amp, deze voldoet niet echt. Ze geven een actieradius aan van 150 km, we zijn blij dat we 60 halen. Nu weet ik wel dat 150 km is gebaseerd op de ideale omstandigheden, in trap ondersteuning 1 wind in de rug en een persoon van 45 kilo als bestuurder.
Wij fietsen met trap ondersteuning 3 en zijn wat zwaarder. Maar dan nog 60 of 150 is wel een verschil.
Amslod bereiken lukt alleen goed als ze je een fiets kunnen verkopen, hierna moet je wat moeite doen om antwoord te krijgen. ( waarschijnlijk groeien ze te snel)

Ik ben niet echt ontevreden over de fietsen, ( alleen de accu) maar als we het over moesten doen, zouden we voor het zelfde bedrag (1600 euro per stuk) naar de fietsenmaker op de hoek gaan. Is er dan wat aan de hand wordt je snel geholpen.

Aan u de keuze succes.

Theo_van_O
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2016 16:01

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door Theo_van_O »

Quark schreef:Wij zijn zoekende naar elektrische fietsen, nu komt het merk Amslod (Dolsma) bij de ANWB vrij goed uit de test.
Toch hoor en lees ik hier en daar dat de door hun aangeboden accu Platina plus 14,5 amp niet aan zijn verwachtingen voldoet.
We hebben nog even de tijd voor we kopen, dus dacht gooi hier even een balletje op om mensen naar hun ervaring te vragen.
Beste Quark, ik zou ietsje meer geld uitgeven als dat mogelijk is en naar een ander merk gaan zoeken als ik u was. Ik heb een fiets van Amslod dus ik weet waar ik over praat. Diverse onderdelen stuk gegaan, actieradius is de helft van wat wordt beloofd. Amslod reageert niet op mailtjes. Telefonisch wordt je afgescheept. Je mag zelf dingen repareren aan je nieuwe fiets. Nee, echt géén aanrader.
Het feit dat ze de feedback-knop van hun site afgehaald hebben zegt al genoeg.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door Quark »

Theo_van_O schreef:
Quark schreef:Wij zijn zoekende naar elektrische fietsen, nu komt het merk Amslod (Dolsma) bij de ANWB vrij goed uit de test.
Toch hoor en lees ik hier en daar dat de door hun aangeboden accu Platina plus 14,5 amp niet aan zijn verwachtingen voldoet.
We hebben nog even de tijd voor we kopen, dus dacht gooi hier even een balletje op om mensen naar hun ervaring te vragen.
Beste Quark, ik zou ietsje meer geld uitgeven als dat mogelijk is en naar een ander merk gaan zoeken als ik u was. Ik heb een fiets van Amslod dus ik weet waar ik over praat. Diverse onderdelen stuk gegaan, actieradius is de helft van wat wordt beloofd. Amslod reageert niet op mailtjes. Telefonisch wordt je afgescheept. Je mag zelf dingen repareren aan je nieuwe fiets. Nee, echt géén aanrader.
Het feit dat ze de feedback-knop van hun site afgehaald hebben zegt al genoeg.
Dat van die feedback=knop was mij ook opgevallen je kon eerst reviews lezen op https://www.feedbackcompany.nl/?errsrc=sn%3dAmslod.nl maar dit is allemaal weg. Heb je dus niet veel vertrouwen in je eigen product. We hebben al besloten om bij de plaatselijke fietsenhandel te kopen.

Theo_van_O
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2016 16:01

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door Theo_van_O »

Ik adviseer iedereen om geen fiets van Amslod te kopen. Ik heb een fiets van Amslod dus ik weet waar ik over praat. Diverse onderdelen stuk gegaan, actieradius is de helft van wat wordt beloofd. Amslod reageert niet op mailtjes. Telefonisch wordt je afgescheept. Je mag zelf dingen repareren aan je nieuwe fiets. Nee, echt géén aanrader. Het feit dat ze de feedback-knop van hun site afgehaald hebben zegt al genoeg.

Udenaartje
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2016 11:08

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door Udenaartje »

In maart 2016 een Charlton gekocht bij amslod na een proefrit bij ons thuis.
Na de aktie van een een nieuwe accu omdat de eerste accu's niet goed waren een nieuwe gekregen.
Vanaf het begin geen achterlicht gehad, geen remlicht, terwijl we dit bij aankoop wel medegedeeld kregen.
Gebeld en gemaild met amslod, na een aantal weken een telefoontje gekregen van Amslod dat het remlicht niet op onze versie zat, terwijl we hem wel zo gekocht hebben.
Helaas zeide ze, U heeft een oudere versie en U moet niet zo zeuren en veel fietsplezier.
Op de vraag van het achterlicht kreeg ik een nieuwe toegezonden, deed het ook niet.
Inmiddels heeft de fiets een update gehad omdat je er dan de beloofde actieradius mee zou halen.
Op de vraag van het achterlicht kon die persoon me niet helpen.
Ze belde enkele dagen later op met de mededeling zo gauw ze de oplossing voor het achterlicht hebben,ze contact op zullen nemen. Wanneer dat is weet ik niet.
Hebben meer mensen met dit probleem te maken,hoor ik het graag.
Want het wordt nu vroeger donker en dan heb je licht nodig.
Het liefste ruil ik hem om voor een goede versie.
Al met al zijn we niet tevreden.

Udenaartje

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door Nevyn »

http://kassa.vara.nl/nieuws/belbus-wink ... rote-fiets

Van een kennis van mij die na de update ook geen achterlicht meer had en een zeer slecht lopende fiets is de fiets opgehaald.

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door Nevyn »

Quark, maandje te laat maar kijk hier ook even

https://www.klachtenkompas.nl/amslod

We hebben nu zelf ook wat problemen met 1 fiets, en zo snel als de verkoop is, de after sale is om te huilen. Misschien moeten ze het eens om draaien.

joostdrenthe
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2016 13:43

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door joostdrenthe »

Wij hebben eerst alle voors en tegens onderzocht van de meeste merken maar kwamen toch (weer) uit bij Amslod voor de beste prijs/prestatie vergelijking, zeker met de aanbieding die ze hadden: 2 fietsen voor onder de 3000,-- We hebben ook het verschil tussen middenaccu en voorwielaccu geprobeerd en uiteindelijk 2 fietsen besteld. Mijn (heren)fiets had achteraf een te hoge stang die het me moeilijk maakte op- en af te stappen. Zonder enige kosten kon de fiets later omgeruild worden en dat vind ik nou echte service.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door newmikey »

joostdrenthe schreef:We hebben ook het verschil tussen middenaccu en voorwielaccu geprobeerd en uiteindelijk 2 fietsen besteld.
Dat zou ik nu ook wel eens willen proberen! De accu in je voorwiel...geniaal toch? :twisted: :lol:

Maar, eerijk is eerlijk, als eerste post komt dit niet echt geloofwaardig over.

jillesvdveen
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2017 17:59
Contacteer:

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door jillesvdveen »

Over Amslod fietsen kan ik zeggen dat er niets mis mee is, ik heb op een accu ruim 125 km afgelegd en zoals je al weet haal je bij geen enkele fiets de afstand die de fabrikant opgeeft en het zijn accu's van samsung, dus daar is niet mis mee! De vervanging van de accu kost ongeveer €300,- dacht ik.
De lasnaden zijn prachtig glad afgewerkt en de voorwielmotor heeft 50nm kracht, ik fiets er met standje 6 ( van de 9) fluitend de Erasmusbrug op en ga iedereen voorbij!
De fiets is uitstekend afgewerkt en heeft een schijfrem voor, alle gebruikte materialen zijn van prima kwaliteit.
Ga het maar eens vergelijken met een merkfiets, met een sparta uit die prijsklasse heb je een motor van 25nm, genoeg voor in de stad maar even een stijle brug op....ho maar! Nu noem ik sparta maar meer merken van naam bieden voor dat geld veel minder aan!
Mijn vrouw gebruikt hem elke dag en met flink wat boodschappen, er zijn heus wel meer fietsmerken die zo werken en beslist niet minder zijn!
De Service is van Fietsnet en is uitstekend.

stofzuigertje

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zie ze nu half jaartje later diverse van dit merk op marktplaats en dat is wel erg snel voor dit vrij jonge merk......
Lage prijzen en ik vermoed dat naast boven genoemde afstand er wel eens meer aan kan mankeren en vele liever geld op marktplaats vangen dan doorgaan met twijfelachtig product dat de ANWB test van enkele weken wel overleefde....

Ze testen de fiets, niet de levensduur!

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door Nevyn »

Wat mij opvalt, Amslod had in het begin een knop op hun website voor feedback bij de feedback compagnie. Maar na veel negatieve reacties over hun accu was deze op eens niet meer te gebruiken.
De recensies op Google waren ook niet best. 1 van hun medewerkers dacht, hier moet ik wat tegen over stellen en schreef een recensie die klonk als een klok. Google hier op gewezen en de recensie werd verwijderd.
Nu in 1 x staan er op Google 21 zeer nieuwe recensies die Amslod de hemel in prijzen en dat alles in nog geen 2 maanden tijd.

Amslod is geen slechte fiets zoals jillisvdveen in zijn verkoop praatje uit de folder verteld. Maar 125 op de accu ? mijn vrouw en ik mogen blij zijn met 70 KM in stand 2 hoogstens stand 3 En dat is toch echt heel wat minder dan 150 km . Dat die 150 niet reëel is snap ik ook.
Maar meer dan 50 % minder?

En dan de aftersale . Bedroevend aangetekende brieven worden niet beantwoord en als het telefoon gesprek te moeilijk wordt, verbroken en je wordt niet terug gebeld.

Waarom ? een op zich mooi goed product, waarom dan zo een slechte after sale ? zonde. En wel moeite nemen om op Google en hier recensies te schrijven.
Stop deze energie in je aftersale . Zet desnoods de verkopers een tijdje in de aftersale en de aftersale in de verkoop :D

Wat fietsnet betreft niks dan lof. Maar dat zijn dan ook ZZp ers

stofzuigertje

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vermoedelijk verkopen ze een fiets die ook met andere Stickers leverbaar is.

Jammer dat ze dit model houden en niet op andere leverancier overstappen.
ANWB is helaas de praktijk levensduur test vergeten dus dat stelde ook niets meer voor.
Verder kopen ze vaak een test en ooit goede producten kunnen met andere batterij minder worden.

Dus getest was toen misschien goed maar als ze van Japanse naar Chinese accu gaan?
Ik wind het ruime aanbod voor zeer leuke prijzen op marktplaats een duidelijk teken dat ik liever toch iets meer betaal voor ander merk.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door Quark »

stofzuigertje schreef:Vermoedelijk verkopen ze een fiets die ook met andere Stickers leverbaar is.

Jammer dat ze dit model houden en niet op andere leverancier overstappen.
ANWB is helaas de praktijk levensduur test vergeten dus dat stelde ook niets meer voor.
Verder kopen ze vaak een test en ooit goede producten kunnen met andere batterij minder worden.

Dus getest was toen misschien goed maar als ze van Japanse naar Chinese accu gaan?
Ik wind het ruime aanbod voor zeer leuke prijzen op marktplaats een duidelijk teken dat ik liever toch iets meer betaal voor ander merk.
De fietsen op zich zijn niet slecht het frame is van aluminium en zoals hierboven al genoemd mooi afgewerkt. Het is geen fiets met andere stickers, daarvoor is er te veel moeite gedaan wat o.a. betreft de voorvork met in geperste naam. Ook alle gebruikte producten zijn van gerenommeerde merken. De accu is van panasonic en hier is wat verkeerd gegaan. Wat ze zover ik weet niet goed kunnen krijgen. Meerdere updates bij verschillende fietsen hielpen niet.
Het is nu stil dus misschien dat ze het nu onder controle hebben.
En echt goedkoop kan ik ze ook niet noemen, onze fietsen 1650 euro per stuk. Ik koop een Sparta voor dezelfde prijs met ongeveer dezelfde specificaties. Het voordeel is dan, is er wat mee ga je even naar je fietsenmaker op de hoek en hoef je niet via een slechte after sale ( Amslod) naar fietsnet.

RvanBeusekom
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2017 14:27

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door RvanBeusekom »

Fiets accu's zijn opgebouwd uit batterijen. bijvoorbeeld 30 batterijen van het type 18650 (rond 18 mm en 65 mm lang) of het type 21700 (rond 21 mm en 70 mm lang).
Afhankelijk van de capaciteit van deze individuele batterijen en hun voltage ontstaat zo het vermogen van het batterijpakket (afhankelijk van voltage en stroom).
Li-ION batterijen zijn de meest gebruikte batterijen, maar ook hier heb je diverse soorten, welke een verschillende levensduur hebben.
Dus een de algemene term Li-ION zegt onvoldoende. Moderne batterijen zijn van de types LiFePO4, LiMn2O4, LiNiMnCoO2 of LiNiCoAlO2.
De laatste twee typen zijn het modernst (begin 2017) en hebben de langste levensduur (herlaadbaar 1000-2000 keer)
Het zou goed zijn als de leveranciers van E-fietsen duidelijk aangeven welke type (Li-ION of andere) batterijen er gebruikt worden.
Li-ION batterijen kunnen door verkeerd laden en verkeerd opslaan hun capaciteit verliezen en zelfs defect geraken. Altijd de batterijen opladen voor opslag voor langere tijd (bijv. winter periode). Eens per maand de batterijen ver leeg te trekken en weer op te laden zorgt over het algemeen ook voor een langere levensduur en het op pijl houden van de capaciteit. Overigens zijn er laders met een herstel functie waarbij het batterijpakket gecontroleerd wordt ontladen en daarna weer wordt geladen.
Snel leeg raken van een batterij pakket is naast de conditie van het pakket ook afhankelijk van de belasting. Een zwaarder persoon, een zwaar parcours en rijden met een hoge ondersteuning (snelheid) zorgt voor snel afnemen van de capaciteit). Ook hier zou het goed zijn als de fabrikanten betere informatie geven om teleurstelling te voorkomen.

jillesvdveen
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2017 17:59
Contacteer:

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door jillesvdveen »

Wat ik vreemd vind is dat er mensen zijn die menen dat de "grote merken" vele malen beter zijn dan de online aangeboden fietsen en een fiets kopen voor nog geen €1600 bij de plaatselijk fietsenmaker...?
Ik heb even gekeken voor een gazelle fiets en bij deze is zelfs geen accu te kopen die aan de 110 km komt en de voorwielmotor heeft maar 30nm wat bedroevend weinig is, genoeg voor in de stad dat wel maar met een accu upgrade zit u al snel aan de €2000.-
En daarbij moet u niet rekenen op de geweldige service van gazelle, ik sprak met een man die zijn voorwiel motor erg veel geluid maakte en na de twee jaar geen coulance regeling bij gazelle en men laat hem stikken!
Goed er zijn heus wel fietsenmakers die zich voor u zullen inzetten maar een nieuwe motor geven hun ook niet cadeau.
Met fietsned heb ik enkel maar goede ervaringen, heb het mobiel nummer van de fietsenmaker himzelf en kan hem dan even appen als ik iets heb!
En als u eens zich oriënteerde en rondvraagt over accu's op testsites dan zult u ook zien dat elke accu van welk merk dan ook nooit de beloofde afstand haalt!
Ik denk dat 80 km wat reëler is trouwens, vandaag 60 km gereden en de accu heeft nog 50% a 40% over dus een 90
km zou ik er mee kunnen halen.
Bij veel fietsen staat dan ook 50 - 150 km, waarom, gewicht berijder en bagage, tegenwind, ondersteuning, aantal keren starten en stoppen, in welke stand start je, en bandenspanning.
Tja en mijn vrouw gebruikt hem elke dag met de boodschappen en is er zeer tevreden over dus ik denk dat de kwaliteit wel meevalt, mij tenminste wel als oud technicus.

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door Nevyn »

jillesvdveen,

Zoals ik boven al een keer heb geschreven, ik ben absoluut niet ontevreden over mijn Amslod Highland . Ik heb hem nu een jaar en fiets gemiddeld 60 km op de accu dit weet ik en houdt hier rekening mee.
Ook de fietsenmaker van fietsned niks dan lof.
Wat mij tegenstaat is de firma Amslod. Wij hebben in het begin problemen gehad en werden niet terug gebeld, niks werd geregeld en op een aangetekende brief werd niet gereageerd. Toen ik op een gegeven moment na niet nagekomen beloftes een leiding gevende aan de telefoon kreeg ( die meneer die steeds in VARAKASSA langs komt) werd na een kritische opmerking van mij de telefoon er gewoon op gegooid.
En dat kan een goede fietsen maker op de hoek niet doen. De Amslod kost gemiddeld 1700 euro, hier koop je ook een mooie Sparta voor.

https://kassa.vara.nl/media/371728
https://kassa.vara.nl/nieuws/amslod-lev ... oken-prijs
https://kassa.vara.nl/media/366924
https://kassa.vara.nl/nieuws/belbus-win ... rote-fiets

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Amslod was vorige week bij Kassa! bij de belbus.
Hun service blijkt slecht te zijn.
Na lang gezeur kreeg de koopster haar geld terug.

Jago
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2017 19:14

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door Jago »

Ik heb nu 1 1/2 jaar een amslod fiets. Het eerste jaar heb ik hem zeker 3 maanden niet kunnen gebruiken door steeds weer nieuwe problemen.
Test ANWB Amslod fiets misleidend.
Na een maand strandde ik op straat toen de display het begaf. Na 2 maanden waren de trappers helemaal geoxideerd.na enkele maanden kreeg ik nieuwe.
De accu met chip bleek niet goed te werken, in de laagste stand gaf hij veel te veel vermogen en hij haperde regelmatig. Na een half jaar kwam er een update en toen was dit verholpen. Rond die periode braken tijdens het fietsen spontaan de bouten van het zadel en vloog ik bijna van de fiets af. Dit is daarna nog 2 keer gebeurd. Slechte constructie. Levensgevaarlijk !! Na 6 maanden begaf de voorrem het. werd gerepareerd maar was na een maand weer stuk. Toen begon de ellende. Er zou contact worden opgenomen om de fiets op te halen. De bagagedrager was inmiddels ook afgebroken en het was een te grote klus voor service aan huis. de fiets zou opgehaald worden. Het heeft 6 weken geduurd voordat de fiets werd opgehaald ondanks herhaaldelijk bellen.
Dit is meestal niet mogelijk, vaak wordt er niet opgenomen en als dat het geval is wordt er vaak gezegd dat er dezelfde dag wordt teruggebeld, dit gebeurt dan niet.
Verder met de fiets. Na 6 weken opgehaald duurde het 4 weken voordat ik hem terugkreeg en toen bleek die niet goed gerepareerd. Verkeerde bagagedrager en de ondersteuning was ineens stukken minder.
Volgende dag werd hij weer opgehaald toen al bijna weer 2 weken weg. Probeerde te bellen, werd weer niet opgenomen. Opeens bleek het mogelijk een leenfiets te krijgen, maar als ik erom vraag is er geen voorhanden.
Na meer dan 6 weken de fiets eindelijk weer thuis, er had een fout in de electrische aandrijving gezeten. Bagagedrager is andere kleur wit en achterrem remt slecht, heb ik aangegeven, maar is niets aan gedaan.
Dacht nu van alles af te zijn. Helaas. Herhaaldelijk gaat bij het aanzetten de elektra niet aan soms na enkele minuten wel andere keren wel 10 minuten proberen en aan de snoertjes rammelen. Bedrading werd na enkele keren bellen, dit hebben ze nog nooit meegemaakt, vernieuwd. Eerste ochtend deed hij het weer niet. Nu weigert hij gelukkig wat minder, maar laatst weer 3x op een dag.Dit mag niet, zou je bij een auto ook niet accepteren. Ze zeggen er niets meer aan te kunnen doen en leveren ook geen andere fiets.
Service aan huis, wat mede de reden was om de fiets te kopen kan niet snel gegeven worden omdat ze maar enkele service auto’s hebben rijden.
Ze zeggen afspraken te hebben met lokale fietswinkels, maar dat is geen service aan huis.
Kortom, mijn teleurstelling is groot. Ik heb spijt deze fiets bij dit bedrijf te hebben gekocht mede door de goede testresultaten van de ANWB.
De service is erg slecht en er is vaak geen compensatie (leenfiets) wat volgens de consuwijzer echt moet als het langer dan een week duurt. Na alle ellende had ik al lang recht gehad op een ander exemplaar.
Helaas ze zijn niet aangesloten bij bovag of andere organisatie.
Er is totaal geen compensatie geweest voor het ongemak dat ik heb gehad. Mij werd verschillende keren verweten iets verkeerd gedaan te hebben. Hoe kan het dat je fiets verkleurd is, wat heb je ermee gedaan? Blijkt later bij aflevering een medewerker te vertellen dat de 2016 fietsen een ander kleur wit zijn dan de 2015 fietsen.
Ik vind de service echt ver onder de maat.
Op aanraden helpdesk twee keer een mail aan de directie gestuurd. Nooit antwoord gekregen.
Koop gewoon bij een fietsenmaker op de hoek met goede service
Jago

harmen timmerman
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2015 21:16

Re: Amslod elektrische fietsen

Ongelezen bericht door harmen timmerman »

Zomer1 schreef:
Brahms schreef:
Zomer1 schreef:....Kijk eens naar de GIant, met twee accu´s, een betrouwbare fiets!....
Wat is je bron, of slechts wat reklame ?
Prima dat je de TS adviseert, maar een link naar onafhankelijke testresultaten maakt je antwoord compleet.

(Zo, ook weer terug van weggeweest)

Hoezo zou ik een onafhankelijke test moeten plaatsen,ik geef gewoon mijn eigen ervaring, dat deze fiets goed en betrouwbaar is.

Geen bron en geen reclame. :mrgreen:

En jou advies aan TS, heb ik dit gemist?
Giant? Veel en veel te duur!!

Gesloten