LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Amslod fietsen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
henhan
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2010 12:15

Amslod fietsen

Ongelezen bericht door henhan »

Ik zal over mijn eerste klacht van Amslod maar ophouden en nu de klacht die nu weer loopt
en waar ze je met een kluitje in het riet sturen.
Wij hadden 2 goede fietsen van 8 jaar oud waar de raduis nog 60km van was.
Wij fietsen veel en wilde hogere radius en daar accu's heel duur zijn en fietsen al 8 jaar naar winkel van Amslod gegaan.
De verkooptrucs die ze hanteren zal ik maar niet beschrijven maar daar waren we zelf bij dus eigen schuld.
Tegen verkoper uitgelegd wij zijn allebei hartpatient en willen in de makkelijkste stand
fietsen.
Ze maken reclame op de site van 150km radius maar we begrepen zelf wel dat dit onzin is.
Verkoper zei wel dat 80 a 85km makkelijk te halen was.
Na diverse malen te hebben gefietst kwamen wij erachter dat je e nog geen 50 mee kan halen.
Monteur na diverse mails kwam een dag na de afspraak eindelijk langs.
Zei dat het aan bandenspanning lag en we nu zeker 80km konden rijden terwijl we de fietsen pas 6 weken in bezit hebben nu.
Wij de volgende dag 20km fietsen en expres een route genomen zonder obstakels en hadden de wind nog in de rug ook over een teer fietspad.
Omgerekend 1 fiets zou op 100% 60km rijden en de andere op 100% 65km.
Na dit aan Amslod gemeld te hebben kreeg ik deze mail:
Dank voor uw bericht. Ik zie dat de ondersteuning op stand 4 en 5 staat. In deze standen is inderdaad het actieradius tussen de 45 en 65km afhankelijk van de eigen inspanning.
Na diverse mails ben ik het zat.

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Amslod fietsen

Ongelezen bericht door pieterenien »

Wanneer u inderdaad stand 4 of 5 heeft gebruikt, kan het goed kloppen dat de actieradius rond de 60 km is. Bij stand 1 (ecostand) moet het wel veel meer zijn.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Amslod fietsen

Ongelezen bericht door scontra »

henhan schreef:
11 okt 2019 14:40

Omgerekend 1 fiets zou op 100% 60km rijden en de andere op 100% 65km.
Omgerekend ??
Maar zo werkt het niet met een e.bike, je kunt niet stellen dat als je bijv. 25km hebt gefietst en de accucapaciteit geeft nog 50% aan dat de maximaal haalbare afstand dan maar 50km is.
In de praktijk blijken dat beide cijfers tijdens de rit nogal eens te veranderen en wil je echt weten welke afstand maximaal haalbaar is dan zal de accu helemaal leeg gereden moeten worden, maar welke e.bike rijder wil dat, of je moet wel heel dicht bij huis blijven.
En zelfs dan is het maar en moment opname.
Meerdere keren, onder exact dezelfde omstandigheden, dezelfde rit/afstand rijden, zou de actieradius bij benadering, kunnen aangeven.
En wat de fabrikant beloofd is gemeten op een testbank, zonder alle nadelige invloeden van de dagelijkse praktijk, net als bij de auto, die haalt ook nooit en te nimmer de opgegeven verbruikscijfers.

sake1987

Re: Amslod fietsen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Waarom na eerder slechte ervaringen, toch weer Amslod?

Gesloten