Amslod levert E bike fiets Carlton met onjuiste afmetingen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
TinyJake
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2022 20:08

Amslod levert E bike fiets Carlton met onjuiste afmetingen

Ongelezen bericht door TinyJake »

Amslod maakt in zijn brochure een misleidende reclame voor de Carlton fiets met voorwiel motor. Er staat in de brochure dat de fiets een extra lage instap en lage trapas heeft en geschikt is voor kleine mannen en vrouwen.
Mijn vrouw is 1.60 meter en heeft zo’n fiets gekocht in Emmen, waarbij adviseur ook nog zei dat de instap 5 cm lager zou zijn dan haar huidige fiets de Amslod Wellington, wat blijkt de instap is 45 cm en dat is nog hoger dat haar huidige fiets en bij Amslod zegt men gewoon het is zo en een Extra lage instap bestaat bij Amslod niet. Wat moet ik hiermee. Ik heb de fiets met veel moeite terug kunnen geven, maar deze onzin kost mij toch nog €150,00. Ik wil graag dat Radar hier aandacht aan schenkt. Er zijn nog meer opmerkingen. De adviseur wilde mij nog een onderhoudsverzekering aansmeren terwijl bij de launch editie 3 jaar premium garantie standaard is. Bij het ophalen bleek later dat de allrisk verkering, bij Kingpolis een dag later is afgesloten dan de dag van aankoop en toevallig, door de verkeerde afstelling van de fiets, komt mijn vrouw bij de eerste rit bij de winkel te vallen. Het zadel stond te hoog en kon doordat er een verkeerde bagage drager op de fiets was gemonteerd kon het zadel ook niet lager. Het luxe zadel paste niet met deze bagagedrager, dat het de verkoper moeten zien en de fiets zo niet mogen afleveren. Het leek ook wel of het geen nieuwe fiets was, want hij zat helemaal onder het stof.
Ik wil met dit schrijven voorkomen dat een ander iets dergelijk gebeurd, want mijn vrouw had wel dood kunnen vallen, nu heeft ze er een dikke knie en een verstuikte pols aan overgehouden. Ik heb diverse keren met Amslod contact opgenomen maar deze doen net of ze gek zijn en geven alleen maar rare antwoorden iedere keer moet er een ander manager een beslissing gaan nemen. Ik ben nu weer op een antwoord aan het wachten van een mail welke ik een week geleden heb gestuurd. Erg klantgericht zijn ze niet. Ik heb de nodige foto's als men die wil zien.

hvv1951
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2022 17:03

Re: Amslod levert E bike fiets Carlton met onjuiste afmetingen

Ongelezen bericht door hvv1951 »

Waar ze ook misbruik van maken in de brochure is dat ze aangeven dat de fietsen 150 km kunnen halen, maar na diverse e-mails kreeg ik te horen dat het is zoals het is na diverse keren opladen kwam ik steeds op 120 km wat toch beduidend minder is dan wat ze opgeven het frustrerende is dat je met een kluitje het riet in gestuurd word.

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Amslod levert E bike fiets Carlton met onjuiste afmetingen

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Een fiets kopen waar je geen proefritje op hebt gemaakt is heel onverstandig, maar daar bent u al achter gekomen. Toen wij onze fietsen afhaalden, is ter plekke de verzekering geregeld. Dat moet je dus niet van te voren (bij het bestellen) doen, want als er bijvoorbeeld vertraging bij de aflevering optreedt dan is de verzekering ingegaan terwijl de fiets er nog niet is. Ik snap trouwens niet hoe je bij het bestellen een verzekering kan afsluiten, dan heb je toch nog geen framenummer?

Amslod
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jul 2021 11:22

Re: Amslod levert E bike fiets Carlton met onjuiste afmetingen

Ongelezen bericht door Amslod »

Beste TinyJake,

Vervelend om te lezen dat uw ervaring anders is geweest dan gehoopt. Helaas kunnen wij u op basis van uw (voor)naam niet vinden in ons klantsysteem. Om u verder te kunnen helpen ontvangen wij graag uw NAW-gegevens via [email protected].

Met vriendelijke groet,
Mirjam van Amslod

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Amslod levert E bike fiets Carlton met onjuiste afmetingen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Amslod schreef:
20 apr 2022 16:35
Vervelend om te lezen dat uw ervaring anders is geweest dan gehoopt.
Wat een holle frase :lol: :lol: :lol:

Als er nou een paar ontevreden Amslod-rijders zouden zijn, zou het hout snijden. Maar in jullie geval... :roll:

Classic B.M.W
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2022 09:25

Re: Amslod levert E bike fiets Carlton met onjuiste afmetingen

Ongelezen bericht door Classic B.M.W »

Klinkt mij allemaal erg vreemd uw verhaal, onze ervaring met de door u genoemde firma t.w. AMSLOD en dit is ook de ervaring van diverse kennissen van ons uiterst positief. Waarschijnlijk ligt de eventuele fout bij uw zelf, maar dat ik soms moeilijk toe te geven en wij wensen u en uw vrouw veel geluk met de aanschaf van een voor u geschikte rijwiel.

Nevyn
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Amslod levert E bike fiets Carlton met onjuiste afmetingen

Ongelezen bericht door Nevyn »

Classic B.M.W schreef:
21 apr 2022 09:33
Klinkt mij allemaal erg vreemd uw verhaal, onze ervaring met de door u genoemde firma t.w. AMSLOD en dit is ook de ervaring van diverse kennissen van ons uiterst positief. Waarschijnlijk ligt de eventuele fout bij uw zelf, maar dat ik soms moeilijk toe te geven en wij wensen u en uw vrouw veel geluk met de aanschaf van een voor u geschikte rijwiel.
😄 Ach u kwam toevallig langs maakte een account aan en dacht laat ik even melden, tevens namens mijn kennissen, hoe tevreden we over Amslod zijn😉

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Amslod levert E bike fiets Carlton met onjuiste afmetingen

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Persoonlijk zou ik nooit een fiets kopen waar ik geen proefrit op heb gemaakt (en dan meteen maar iets meer betalen voor de service van een goede fietsenmaker). Maar de gebruikte termen lage, extra lage en geschikt voor zijn zonder test en goed vergelijk met alternatieve modellen wel heel erg subjectief en in ieder geval geen goede basis voor het kopen van een prijzige e-bike.

Nevyn
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Amslod levert E bike fiets Carlton met onjuiste afmetingen

Ongelezen bericht door Nevyn »

Normaal zou ik zeggen dit na trappen na ontslag.
Echter heb ik in 2016 de aftersale van Amslod aan den lijve ondervonden en klinkt het mij erg bekend in de oren .

Plaats reactie