LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] brommobiel aftrekbaar?

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

brommobiel aftrekbaar?

Ongelezen bericht door marnix »

Ik heb vorig jaar een brommobiel gekocht, deze heb ik nodig om boodschappen te doen en voor sociaal verkeer. Ik loop erg slecht en heb van de gemeente een invalidenparkeerkaart. Mijn vraag is of ik de brommobiel als aftrekpost kan opvoeren. volgens een vriendelijke madam van de belastingtelefoon wel (buitengewone uitgave),volgens kennissen van me niet. Kun je enig recht ontlenen aan een mondeling advies van de belastingtelefoon?

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: brommobiel aftrekbaar?

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Mondeling is pas bindend op het moment dit ook getuigd kan worden door meerdere aanwezige personen bij het maken van een afspraak. Wat jou gegeven is, is geen bindend antwoord, maar advies of toelichting gegeven door een niet bevoegd persoon tot het maken van beloftes. Het is slechts een klantenservice.

Veelal is het wel waar wat de klantenservice van de belastingdienst zegt. Hun werken met info van hogerhand. Elke aanvraag wordt apart behandeld. Ik zou hen in elk geval sneller geloven dan je kennissen, omdat de belastingdienst vaker deze vragen krijgt. Anders stel je de vraag via email of briefpapier. Je kan het ook gewoon blind proberen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: brommobiel aftrekbaar?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

staat dat niet in de toelichting bij aftrekbare posten?

Vaak staat daar een aantal voorbeelden van wat aftrekbaar is, en ook een paar voorbeelden van zaken die met zekerheid NIET aftrekbaar zijn.

Gesloten