LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke papieren moet je bij je hebben?

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Welke papieren moet je bij je hebben?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Een certificaat kun je niet eens meer krijgen. Dat is nu een brommerrijbewijs.

Dit moet bij het gemeentehuis worden aangevraagd, en kost tussen de 20 en de 45 euro, afhankelijk van de gemeente waar je staat ingeschreven.

Praktijklessen, bij mijn weten hoeft dat nog niet. Mogelijk moet je wel een theorie-examen afleggen. Ik hoefde dat bij het vervangen van mijn verloren certificaat door het brommerrijbewijs, gelukkig niet. Misschien dat het aan je leeftijd ligt?

Ik merk overigens in mijn omgeving dat heel veel mensen niet weten dat ook een Spartamet een kenteken nodig heeft, jij hebt er tenminste een met dat kenteken erop.

Informeer voor de zekerheid eens bij www.rdw.nl

hasanen
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2007 18:19

Re: Welke papieren moet je bij je hebben?

Ongelezen bericht door hasanen »

hartelijk dank voor u reactie
ik woon in een oudere appartement
waar meer mensen een sparta -met hebben die ook geen bewijs hebben . maar ik vraagt mij af waarom er niemand daar wat van gezegd heb dat je dat moet hebben[geen gemeente of postkantoor of verzekering ik heb namelijk geen autorijbewijs want dan was het niet zo moeilijk geweest dan had ik hem zo gekregen .ik ben bang om lessen te moeten nemen

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Welke papieren moet je bij je hebben?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Tja, ik weet niet hoor, maar ''niemand die iets hierover zegt'', dat komt me zo onwaarschijnlijk over. Mensen hebben toch ook zelf verantwoordelijkheid. Dit is geen kritiek op u, maar ik bedoel het in het algemeen. Ik ben er zelf ook achteraan moeten gaan, anders had ik dat ook niet geweten.

In de afgelopen anderhalf jaar is er toch in diverse media (kranten, huis aan huisbladen, radio, televisie), aandacht besteed aan de verplichting om het nieuwe kenteken aan te vragen. Het kon al worden aangevraagd in augustus 2005, dus iedereen heeft ruim een jaar de tijd gehad om dit aan te schaffen.

En wat betreft die certificaten: dat is al 10 jaar bekend, dat iedereen die een motorvoertuig zoals een brommer, brommobiel, een snorfiets of in dit geval een spartamet bestuurt, moet beschikken over een bromfiets-certificaat.

Sinds oktober 2006 worden geen certificaten meer verstrekt, maar daarvoor in de plaats moet u een brommerrijbewijs hebben. Zonder de juiste papieren riskeert u een boete van 140 euro bij aanhouding.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Welke papieren moet je bij je hebben?

Ongelezen bericht door marnix »

hassanen, voor een brommobiel geldt hetzelfde als voor een bromfiets en snorfiets en spartamet. Nare bijkomstigheid bij het niet hebben van een bromfietscertificaat( nu bromfiets rijbewijs) is dat u ook niet verzekerd bent. Dit zal bij schade rijden hoge kosten met zich meebrengen En is ook nog eens strafbaar!

kees12
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 mar 2007 16:53

Re: Welke papieren moet je bij je hebben?

Ongelezen bericht door kees12 »

Hoe zit het als je staande wordt gehouden(controle) , de agent zegt dat het goed is
maar achteraf wel acceptgiro . Ik hebt geen proces verbaal gehad.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Welke papieren moet je bij je hebben?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik vraag me af hoe die agent je gegevens heeft geregistreerd. Alleen op kenteken?

BMS.Purmerend

Re: Welke papieren moet je bij je hebben?

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Reagerende op rweelden22 30-1-2007

Als ik jou superieur was geweest? Had ik jou voor deze brief op het matje geroepen gezien dit opruien is om in opspraak te komen ( in jou gemeenten) tegen dienders waar jij geen tijd voor hebt.
Oké, het mogen dan om welke reden dan ook minderen zijn dan jij, maar wetende dat uit deze vooropleiding het jou collega kan worden.
Ook jou opmaak in deze en opvattingen zou kunnen lijden tot vrijspraken in processen.
Dus schrijven kan tegen je worden gebruikt indien vooral jou schrijven niet doordacht is.
Uit de analysen maak ik op dat je kapzones hebt.
Vergeet niet dat er meer helden buiten de politie zitten dan er bij.
Dus niet slim van jou om iedereen aan te sporen met verkeerde informatie.
Groeten Jan

andreas2007
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2007 13:02

Re: Welke papieren moet je bij je hebben?

Ongelezen bericht door andreas2007 »

Beste Spartametters!
Ik heb het heel eenvoudig opgelost: het kenteken van mijn auto heb ik achterop mijn spartamet gehangen. Geen haan die er naar kraait totdat ik laatst een bekeuring thuis kreeg voor te snel rijden!

BMS.Purmerend

Re: Welke papieren moet je bij je hebben?

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

andreas2007
Hahaha ik zie het al voor mij, en dan zeggen dat het je spatlap is.

Gesloten