Babboe Curve-E bakfiets: kwaliteit valt tegen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
GOHH
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:16

Babboe Curve-E bakfiets: kwaliteit valt tegen

Ongelezen bericht door GOHH » 18 mei 2017 21:22

In april 2016 hebben wij een elektrische Babboe Curve-E bakfiets gekocht bij Babboe in Amersfoort. Het afleveren van de bakfiets heeft langer geduurd dan toegezegd door productie- en/of transportproblemen bij Babboe. Na ontvangst van de fiets waren wij in eerste instantie erg tevreden. In het najaar 2016 is door Babboe een eerste onderhoudsbeurt uitgevoerd en toen bleek er een onderdeel waarmee het stuur vergrendeld zit aan het frame te ontbreken. Dit onderdeel is door Babboe nagestuurd en moest zelf gemonteerd worden.

In februari 2017 begonnen de problemen met vreemd geluid in de E-motor, uitvallende E-motor tijdens het fietsen en spontaan knappende spaken. Diverse malen telefonisch en e-mail contact gehad met de service afdeling van Babboe en uiteindelijk onder garantie 5 nieuwe spaken toegestuurd gekregen (wauw). Op eigen kosten heeft de lokale fietsenmaker deze spaken erin gezet omdat de Babboe servicemonteur er 2 tot 4 weken over doet om langs te komen.

Twee maanden later zijn er weer spontaan spaken geknapt en weer terug naar de lokale fietsenmaker (op eigen kosten). De problemen met de E-motor zijn er nog steeds en de spaken lijken van erg matige kwaliteit. De kwaliteit van deze bakfiets valt ons erg tegen. Binnen 1 jaar na aankoop hebben wij al een hele lijst met mankementen.

Wie heeft vergelijkbare ervaringen? Deel ze a.u.b.
Alvast bedankt!

NeoDutchio
Berichten: 5935
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Babboe Curve-E bakfiets: kwaliteit valt tegen

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 19 mei 2017 14:17

Nee, niet dezelfde ervaring mee. Wel problemen met het achterwiel, maar dat kwam simpelweg doordat er een te zwaar kond achterop zat. Sinds dat die zelf fietst is er niets aan de hand.

Maar wat is het nut als er wel mensen zijn met dezelfde ervaringen? Elke zaak staat op zich.

hänschen klein
Berichten: 2158
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Babboe Curve-E bakfiets: kwaliteit valt tegen

Ongelezen bericht door hänschen klein » 19 mei 2017 14:50

Plaats uw klachten op Klacht.nl en/of Klachtenkompas.nl in de hoop, dat consumenten inmiddels zo slim worden voor een aankoop eerst op klachten te gaan zoeken. Natuurlijk moeten ervaringsdeskundigen wèl eerst hun kennis geplaatst hebben. Uw klacht op dit forum lijkt mij niet effectief!

stofzuigertje

Re: Babboe Curve-E bakfiets: kwaliteit valt tegen

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 19 mei 2017 15:26

Ik zie ze op marktplaats staan en dat is meestal een teken dat ik beter verder kan zoeken!

Ja de spaken waren duidelijk verschillende en als je er gelijk 36 zwaardere en dus iets duurdere inzet...
De motor, jammer maar ook die is helaas bekend bij vele fietsenmakers en die verkopen daarom bepaalde modellen van bekende merken niet meer!

Ja, naast Bambie hebben meerdere deze ooit in de werkplaats zeer bekende.

GJvdZ
Berichten: 7410
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Babboe Curve-E bakfiets: kwaliteit valt tegen

Ongelezen bericht door GJvdZ » 19 mei 2017 16:37

hänschen klein schreef:Plaats uw klachten op Klacht.nl en/of Klachtenkompas.nl in de hoop, dat consumenten inmiddels zo slim worden voor een aankoop eerst op klachten te gaan zoeken. Natuurlijk moeten ervaringsdeskundigen wèl eerst hun kennis geplaatst hebben. Uw klacht op dit forum lijkt mij niet effectief!
Maar als je een aankoop op informatie van die sites gaat baseren kan je nooit meer iets kopen....

Ramona Hendriks
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2017 23:43

Re: Babboe Curve-E bakfiets: kwaliteit valt tegen

Ongelezen bericht door Ramona Hendriks » 27 sep 2017 23:54

Bij mijn bakfiets kwamen de klachten na 1 jaar. De spaken blijven maar kapot gaan en als je ze op belt krijg je nog zelf de schuld ook. Uit frustratie maar weer de gewonen elektrisch fiets gepakt maar toch ons ons weer laten vallen met de fiets omdat mijn spieren dat niet aan kunnen door fybromialgie. Zo jammer, ben echt klaar met babboe

stofzuigertje

Re: Babboe Curve-E bakfiets: kwaliteit valt tegen

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 28 sep 2017 10:37

Het wisselen van 1 kapotte spaak kost al meer aan uurloon en administratie dan sterkere inkopen in de fabriek koste!

Een beetje dom dus!
Deze vaak zwaar misbruikte fietsen en vooral stoep op en af is vragen om gebroken spaken.

Stuur de fabriek eens een link naar dit topic en laat hun hier antwoorden.
Weten ze gelijk waarom ik nog steeds been Babboe wil kopen!
Pas als ze hier melden dat ze mijn advies overnemen en per datum.... er gelijk sterkere in zetten met minimale meerprijs en minder garantie claims dus voor hun vermoedelijk ook voordeliger...!

Costnix
Berichten: 1087
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Babboe Curve-E bakfiets: kwaliteit valt tegen

Ongelezen bericht door Costnix » 28 sep 2017 11:18

Na het vervangen van de spaken door sterkere exemplaren, zal de velg breken of de spaken zullen doorbreken en de binnenband lek prikken. Vervolgens gaat u klagen, dat de velg te zwak is en onder garantie moet worden vervangen.
Nooit niet de fiets (in volle vaart) stoep op- of afrijden!

stofzuigertje

Re: Babboe Curve-E bakfiets: kwaliteit valt tegen

Ongelezen bericht door stofzuigertje » 28 sep 2017 14:26

Als je doorrijd met enkele gebroken moeten de andere extra veel opvangen.
Daarom is het beter om ze alle 36 in 1x te vervangen als er meerdere stuk zijn.

Alleen bij slechts 1 spaak en tijdig ontdekken is die te vervangen, bij enkele weken doorrijden zijn de 2 ernaast extra uitgerekt en zullen ook sneuvelen!
Spaak een heel wiel en gelijk een betere kwaliteit en iets bijbetalen is niet verboden.

Maar ik hoop dat Babboe hier hun kan van het verhaal gaat toelichten.
Als niet klant kan ik ze niet zomaar vragen.... en of ik ooit klant word is dan afhankelijk wat ze hier beloven!

rvdp1984
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2018 13:28

Re: Babboe Curve-E bakfiets: kwaliteit valt tegen

Ongelezen bericht door rvdp1984 » 27 jul 2018 13:31

Mijn eerste advies is; koop géén Babboe fiets!

Wij hebben er vanaf dag 1 alleen maar ellende mee gehad. De klantenservice verschilt ook qua (klant)vriendelijkheid en servicegerichtheid en dat voor zo’n klein bedrijf.

Als eerst kregen wij een fiets geleverd met een scheve basis, dus als je fiets zat je gewoon scheef. Deze is uiteindelijk omgeruild, prima maar toen begon de ellende echt pas.

Het nieuwe exemplaar dat we kregen was in behoorlijk slechte staat afgeleverd. Klopt, je behoort de fiets te controleren, maar deze gebreken zag je simpelweg niet gelijk. Vrijwel alle bouten en moeren waren niet goed aangedraaid. De houten platen konden dus gewoon loskomen! Daarnaast was de derailleur slecht afgesteld waardoor de ketting tegen het volgende tandwiel aanliep. En de voorremmen waren slecht afgesteld.

Uiteindelijk na de eerste onderhoudsbeurt waren alle problemen gerepareerd. Maar toen trad er een nieuw probleem op; opeens gingen er spaken knappen. Ik daarover gebeld, maar zoals ik zei, de service daar is nogal gevarieerd. Zij wilde me wijsmaken dat ikzelf op de spakenspanning had moeten letten, terwijl deze bij de eerste onderhoudsbeurt gewoon netjes afgesteld moet worden. En als er spaken blijven knappen dan is of de velg niet goed, of hij is nooit goed afgesteld. Dit heb ik nagevraagd bij een fiets specialist en die bevestigde dit verhaal. Het kan zelfs zo zijn dat de spaken van slechte kwaliteit kunnen zijn. Dat neem ik niet in twijfel…

Maar ik ben nog niet klaar, want dan gaan we het hebben over de accessoires! In mijn geval de maxi-cosi drager en de tentstokken voor de regen- en zonnekap.

De maxi-cosi drager ieder geval nóóit aanschaffen! Er zit onderaan de constructie een clip waarmee de drager vast voet wordt bevestigd. Alleen deze krijg zoveel krachten dat hij lam wordt en gewoon losraakt. Je baby rammelt dus op een gegeven moment los in de bak! Ik moest uiteindelijk tussen die clip en de voet een creditcard achtig iets ertussen stoppen om ervoor te zorgen dat die clip niet meer losraakte.
Nu komt de ironie, ik erover gebeld en kreeg ik weliswaar een nieuw exemplaar die beter zou moeten zijn en in ieder geval niet meer los zou laten. Maar het is bij hun een bekend probleem? Dan zou je toch als bedrijf een totaal ander bedrijf die constructie laten maken? Want jawel, we kregen de nieuwe die absoluut niet los zou moeten laten, maar helaas bij mijn eerste ritje zónder mijn kind raakte die gewoon weer los! Uiteindelijk heb ik mijn geld terug gevraagd en dat ook gekregen. Maar ze verkopen dus nog steeds gewoon dat onding. Overigens was die scheve stand van de fiets ook een bekend probleem, maar daar werd niets aan gedaan, dat lag aan de las constructie van de fiets.

De tentstokken zijn op 2 plekken gewoon afgebroken. Mijn kind zit nu in dat peuter zitje van hun, daar zit vrijwel de tentstok naast. Ik moet er niet aan denken dat die stok was losgeschoten en zo in haar schoudertje was gespiest… En u raad het al, ook dit was een bekend probleem bij de fabrikant en kreeg ook weer een nieuw exemplaar toegestuurd die beter zou moeten zijn. Ik houd mijn hart nog steeds vast, maar zodra die weer kapot gaat onderneem ik juridische stappen.

Over heleboel dingen zijn ook niet nagedacht. Als je het peuter zitje hebt dan zit deze erg rechtop in de bak. Als mijn kind dan in slaap valt gaat d’r hoofdje naar voren hangen. Ook al rijd je erg voorzichtig, haar hoofdje moet je toch zo recht mogelijk houden want het ziet er niet fijn uit dat hangende hoofdje en dat gewiebel tijdens het fietsen.
Een bak wiebelt nogal, vering in de voorwielen zou niet misstaan. Ook de maxi-cosi zelf zit vast met elastieken. Waarom niet gewoon met een gordeltje? En zo zijn er nog genoeg aanmerkingen op oog voor detail.

Mijn mening over Babboe; ik vind dat zij een behoorlijk slecht bedrijf zijn als het gaat om goede kwaliteit producten leveren en oog op detail. Er worden tenslotte kinderen in vervoerd! Maar door hun gebrekkige kwaliteit producten en ondoordachtzaamheid voelt het voor mij niet meer fijn om mijn kind in de bakfiets te vervoeren. En het ergste is dat ze er niets mee doen, zoals bijvoorbeeld naar een totaal andere fabrikant stappen of de eisen aanpassen. Ik ga dit verhaal ook neerleggen bij de Consumentenbond en Keuringsdienst van Waren.
Alles samen maakt Babboe tot het merk wat ik niet aanbeveel aan ouders.

Plaats reactie