LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] babyzitje Stella Fietsen

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
odeli
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2021 09:29

babyzitje Stella Fietsen

Ongelezen bericht door odeli »

ik kocht 4 maanden geleden een fiets stella met een geïnstalleerd babyzitje (de stoel kwam van de fiets, een zeer gevaarlijke situatie, de schroeven waaraan de stoel was bevestigd, kwamen allemaal los) .Ik belde de fabrikant, ze vertelden me dat de fiets niet geschikt is voor een babyzitje maar ze heeft de fiets verkopen en het babyzitje geïnstalleerd.

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: babyzitje Stella Fietsen

Ongelezen bericht door Moneyman »

odeli schreef:
02 mar 2021 09:38
Ik belde de fabrikant...
Waarom niet de verkoper? Dat is je aanspreekpunt als er iets fout gaat.

sake1987

Re: babyzitje Stella Fietsen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Moneyman schreef:
02 mar 2021 09:48
odeli schreef:
02 mar 2021 09:38
Ik belde de fabrikant...
Waarom niet de verkoper? Dat is je aanspreekpunt als er iets fout gaat.
Fabrikant en verkoper zijn hier dezelfde.

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: babyzitje Stella Fietsen

Ongelezen bericht door Moneyman »

sake1987 schreef:
02 mar 2021 09:51
Fabrikant en verkoper zijn hier dezelfde.
:D dat is ook zo. Soms is het leven lekker simpel ;)

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: babyzitje Stella Fietsen

Ongelezen bericht door scontra »

Als er een afneembaar display midden op het stuur zit, dan is het plaatsen van een kinderzitje "levensgevaarlijk".
Het kind zou zomaar simpelweg het display kunnen verwijderen of het er afstoten.
De ondersteuning zal dan direct wegvallen, met als gevolg dat u zomaar ten val zou kunnen komen en daar moet je met een kind aan je stuur toch niet aan denken, zeker als het ook nog eens geen helm zou dragen.

Met een e.bike het kind achterop de fiets in een veilig en goedgekeurd kinderzitje.

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: babyzitje Stella Fietsen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bij de enige Stella fiets met kinderzitje die op de site staat, is het display optioneel. Het zal dus wel loslopen met dat "levensgevaarlijke".
https://www.stella.nl/p/fiore-comfort-fdst

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: babyzitje Stella Fietsen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Bel je rechtsbijstandverzekering. Ik denk dat het koop kan worden ontbonden. Je hebt een product gekocht die niet aan de verwachtingen voldoet.

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: babyzitje Stella Fietsen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moneyman schreef:
02 mar 2021 10:40
sake1987 schreef:
02 mar 2021 09:51
Fabrikant en verkoper zijn hier dezelfde.
:D dat is ook zo. Soms is het leven lekker simpel ;)
Ik bedenk me nu: dit geldt alleen als de fiets nieuw gekocht is, maar dat blijkt nergens uit. Soms is het leven tóch niet zo simpel :wink:
Seinhuis schreef:
02 mar 2021 12:18
Bel je rechtsbijstandverzekering. Ik denk dat het koop kan worden ontbonden. Je hebt een product gekocht die niet aan de verwachtingen voldoet.
Die conclusie kan je nog niet trekken. Je weet niet wat de verwachtingen waren, en je weet ook niet waar de fiets is gekocht.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: babyzitje Stella Fietsen

Ongelezen bericht door scontra »

odeli schreef:
02 mar 2021 09:38
ik kocht 4 maanden geleden een fiets stella met een geïnstalleerd babyzitje (de stoel kwam van de fiets, een zeer gevaarlijke situatie, de schroeven waaraan de stoel was bevestigd, kwamen allemaal los) .Ik belde de fabrikant, ze vertelden me dat de fiets niet geschikt is voor een babyzitje maar ze heeft de fiets verkopen en het babyzitje geïnstalleerd.
Welk type Stella fiets heeft u gekocht ?

sake1987

Re: babyzitje Stella Fietsen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Moneyman schreef:
02 mar 2021 12:20
Moneyman schreef:
02 mar 2021 10:40
sake1987 schreef:
02 mar 2021 09:51
Fabrikant en verkoper zijn hier dezelfde.
:D dat is ook zo. Soms is het leven lekker simpel ;)
Ik bedenk me nu: dit geldt alleen als de fiets nieuw gekocht is, maar dat blijkt nergens uit. Soms is het leven tóch niet zo simpel :wink:


Denk dat de fietsenmakers die een Stella, Amslod of andere internetfiets inruilt op 1 hand te tellen is. Maar goed het kan zijn.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: babyzitje Stella Fietsen

Ongelezen bericht door scontra »

odeli schreef:
02 mar 2021 09:38
.Ik belde de fabrikant, ze vertelden me dat de fiets niet geschikt is voor een babyzitje maar ze heeft de fiets verkopen en het babyzitje geïnstalleerd.
Gelet de tekst is Stella de leverancier !

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: babyzitje Stella Fietsen

Ongelezen bericht door Moneyman »

sake1987 schreef:
02 mar 2021 13:00
Denk dat de fietsenmakers die een Stella, Amslod of andere internetfiets inruilt op 1 hand te tellen is. Maar goed het kan zijn.
Wat dacht je van simpele particuliere verkoop?
scontra schreef:
02 mar 2021 13:34
odeli schreef:
02 mar 2021 09:38
.Ik belde de fabrikant, ze vertelden me dat de fiets niet geschikt is voor een babyzitje maar ze heeft de fiets verkopen en het babyzitje geïnstalleerd.
Gelet de tekst is Stella de leverancier !
Gelet op de tekst is TS niet zo goed in correct taalgebruik. Ze verwijst terug naar de verkoper, maar dat hoeft niet per sé de fabrikant te zijn. Het is simpelweg niet duidelijk genoeg, maar wel relevant. Vandaar mijn vraag ernaar.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: babyzitje Stella Fietsen

Ongelezen bericht door moederslink »

En dan daarbij : een kinderzitje vóór op een elektrische fiets lijkt mij per definitie geen goed idee.

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: babyzitje Stella Fietsen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een zitje voorop is op iedere fiets onveiliger dan een zitje achterop, maar waarom zou dat specifiek voor een elektrische fiets nog sterker zo zijn?

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: babyzitje Stella Fietsen

Ongelezen bericht door Meiklokje »

@Moneyman, het hoeft inderdaad niet per se de fabrikant te zijn :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: babyzitje Stella Fietsen

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
02 mar 2021 14:23
Een zitje voorop is op iedere fiets onveiliger dan een zitje achterop, maar waarom zou dat specifiek voor een elektrische fiets nog sterker zo zijn?
Tja, dat idee heb ik, omdat die elektrische fietsen nogal onberekenbaar zijn en in de regel véél te hard gaan. Misschien onterecht? Maar ik hoor dat wél regelmatig links en rechts om me heen.
Zelf wil ik om die reden niet zo.n fiets, ik heb een lekkere " gewone" Gazelle. :D

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: babyzitje Stella Fietsen

Ongelezen bericht door Jablan »

Het punt hier is, dat de schroeven niet goed zijn aangedraaid en zelfs dan zou ik zo'n kinderzitje nog met extra spanband vastzetten, omdat fietsen over slecht wegdek weer alles los laat trillen.

@Moederslink: je kunt de ondersteuning van zo'n fiets goed regelen. Als je wat onzeker in het verkeer bent, dan is de middenstand (50%) goed genoeg om wel ondersteuning te hebben, maar niet te snel te gaan. Gewone elektrische fietsen zijn begrensd op 25 km (eigenlijk 27,5 km), snellere hebben een helmplicht.

Moneyman
Berichten: 30003
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: babyzitje Stella Fietsen

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
02 mar 2021 15:09
Moneyman schreef:
02 mar 2021 14:23
Een zitje voorop is op iedere fiets onveiliger dan een zitje achterop, maar waarom zou dat specifiek voor een elektrische fiets nog sterker zo zijn?
Tja, dat idee heb ik, omdat die elektrische fietsen nogal onberekenbaar zijn en in de regel véél te hard gaan. Misschien onterecht? Maar ik hoor dat wél regelmatig links en rechts om me heen.
Dat beeld (veel te hard fietsen) heb ik meer van de bejaarde ebikers, en zie ik niet zozeer bij de gebruikers met kinderen op de fiets. Hoe dan ook is dat gewoon user-error, en heeft dat dus alles te maken met de veiligheidskeuzes en verantwoordelijkheid van de gebruiker, en niet van de fiets en de constructie.

In deze casus gaat het (blijkbaar) om ondeugdelijke montage.
Jablan schreef:
02 mar 2021 15:24
Het punt hier is, dat de schroeven niet goed zijn aangedraaid en zelfs dan zou ik zo'n kinderzitje nog met extra spanband vastzetten, omdat fietsen over slecht wegdek weer alles los laat trillen.
Dat is niet bepaald mijn ervaring. Ik controleer regelmatig de relevante bevestigingen van onze fietsen (gewoon, elektrisch en mountainbike), en er trilt eigenlijk nooit iets los.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: babyzitje Stella Fietsen

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat dát betreft MM , heb je gelijk : die bejaarden gaan in de regel véél te hard en het reactievermogen gaat nu eenmaal achteruit...helaas😔
Ouders zullen het idd wel beter afstellen .

sake1987

Re: babyzitje Stella Fietsen

Ongelezen bericht door sake1987 »

moederslink schreef:
02 mar 2021 16:17
Wat dát betreft MM , heb je gelijk : die bejaarden gaan in de regel véél te hard en het reactievermogen gaat nu eenmaal achteruit...helaas😔
Ouders zullen het idd wel beter afstellen .
Probleem is de ouderen schakelen niet.
Hoogste ondersteuning en hoogste versnelling, stoppen bij de verkeerslichten en dan vol gas ongecontroleerd weg.
En op een elektrische fiets moet je ook terug schakelen net als bij een auto.

Zie laatste bijdrage fiets-brommer-scooter-f78/opgelicht-doo ... 95241.html

Gesloten