LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
hansstek
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 apr 2008 14:48

bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door hansstek »

Ik heb een pico scooter. Deze scooter heeft 17 km gereden en starte niet meer. Ik heb de accu extra opgeladen en nogmaals geprobeerd. Nog geen start. Hij moest dus aangemeld worden.

Ik ben 3 weken bezig geweest hem als defect aan te melden omdat hij niet startte. Na drie weken is hij eindelijk opgehaald. Dat was 2,5 weken geleden.
Nabellen om te vragen hoe het nu was lukt niet omdat het 06 nummer uitgeschakeld is en het 020 nummer in Amsterdam wel een notitie maakt maar hij niet terug belt.
Navraag bij de mevrouw aan de lijn leerde me dat dit helemaal geen kantoor is van Pico scooters maar een telefoondienst. Je krijgt hem via die lijn nooit aan de lijn. Ze sturen een email met het nummer maar die belt hij niet meer terug. Dit gebeurd vaker.

Ik ben dus nu mijn scooter kwijt en heb geen flauw idee wanneer hij terug gaat komen. Ik begin zlefs te twijfelen of Pic scooters nog bestaat.
Vanwege die twijfel ben ik maar eens op zoek gegaan.

[Dit bericht bevatte persoons- en adresgegevens. Deze zijn verwijderd.]

Helaas is het mij niet gelukt hem aan de lijn te krijgen. Misschien iemand anders wel?

trainman
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2008 12:18

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door trainman »

mijn brommer is op 21 maart 's avonds opgehaald vanwege een defect aan het motorblok, de as waarop het vliegwiel zit was gebroken.
Er werd verteld dat hij een week later terug zou komen.
vanaf 26 maart ben ik bijna dagelijks aan het bellen . Door het call center word ik steeds te woord gestaan en er worden steeds aantekeningen gemaakt om mij terug te bellen. Tot op heden heb ik nog niets van ze vernomen, dus ja dit probleem heb ik ook.
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar misschien rijzen de defecten de pan uit?
-Het is inmiddels 7 april, eenmaal ben ik teruggebeld door een medewerker van Pico. Dat was op maandag 31 maart. Er werd gezegd dat de brommer op donderdag 3 april na half 5 teruggebracht zou worden. Het is nu maandag 7 april en ik wacht nog steeds. Ik heb talloze keren met het call centrum gebeld met de vraag om teruggebeld te worden maar het blijft stil aan de overkant. Ik ga morgen naar de politie om aangifte te doen...
Laatst gewijzigd door trainman op 07 apr 2008 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

pejevedeve
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 jul 2007 09:38

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door pejevedeve »

ik wacht vol spanning op het commentaar van henrie :D :D :D :lol: :P

sander88
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2008 19:29

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door sander88 »

ik zelf heb sinds 3 weken ook een picoscooter, via de postbank! bij aflevering bleek dat de benzinemeter het niet deed! heeeel vervelend, na al vele mails te hebben verstuurd naar postbank en picoscooters ook nog steeds niks gehoord helaas!

hansstek
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 apr 2008 14:48

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door hansstek »

[Dit bericht bevatte persoons- en adresgegevens en is verwijderd.]

trainman
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2008 12:18

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door trainman »

De Pico brommers worden door een bedrijf in schalkwijk gerepareerd.
Op dit moment zijn er bijna geen reserve onderdelen dus wordt er ook bijna niets gerepareerd.
De mensen van de werkplaats zijn terughoudend met informatie ,verder moet ik me maar tot Pico in Amsterdam wenden, en hoe dat gaat dat weet u al.. :(

hansstek
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 apr 2008 14:48

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door hansstek »

Welk bedrijf in schalkwijk is het? Bij mij was de accu slecht en een afstelling. Die onderdelen zijn overal wel te krijgen.

Ik heb zelf de postbank erachter aan gezet. Hopen dat hen het wel lukt.

hansstek
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 apr 2008 14:48

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door hansstek »

trainman, jouw info heeft al geholpen.
Het bedrijf dat Pico repareerd is matton tel nr: XXXX. Degene die over de scooters gaat heet XXXX. Helaas had ik nu mijn kenteken niet bij me maar dat regel ik vanmiddag wel. misschien gaan we hem terug vinden.
ik repareer hem dan zelf en verkoop hem direct.

hansstek
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 apr 2008 14:48

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door hansstek »

net de informatie van Matton gehad. Ze schijnen hem gisteren opgehaald te hebben. Wie weet komt hij onze kant op.

trainman
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2008 12:18

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door trainman »

Ik hoop dat je je brommer binnenkort weer kunt verwelkomen, XXXX heeft tegen mij ook al eens gezegd dat de brommer terug gebracht zou worden, ik zit er nog steeds op te wachten.
De monteur van het reparatie bedrijf gaf mij niet echt een hoopvolle indruk.

hansstek
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 apr 2008 14:48

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door hansstek »

De monteur heeft ook nog eens geprobeerd te bellen zei hij.
Vanavond werd ik ineens gebeld door de chauffeur van de ophaal bus. Dit telefoontje kwam weer van XXXX (Het nummer van XXX Mangement). Hij zou mijn scooter vanavond komen brengen.

En onvoorstelbaar, hij kwam en de scooter staat weer in de kamer. Hij was dus echt gisteren opgehaald. Ik heb elke dag zijn voicemail volgeklets, blijven bellen en berichten achter laten bij de telefoondienst en last but not leas heb ik het 06 nummer van XXXX van XXX management kunnen achterhalen. Dit bedrijf is aan het verhuizen van of naar Maarssen alwaar via de KvK blijkt dat daar de hoofdvestiging zit. Even inkloppen in Google gaf me haar nummer. Die heb ik gebeld en gevraagd naar XXXX. Die was daar natuurlijk niet mar de volgende dag werd er wel aktie ondernomen. Ik denk dat dat geholpen heeft.
Succes aan alle anderen, jullie hebben in ieder geval alle nummers.

trainman
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 mar 2008 12:18

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door trainman »

Oké Hans prima aktie ik ga ook bellen. Iedere dag bel ik al natuurlijk met de telefoondienst, ik ken al aardig wat dames (oa XXX)bij naam daar.
Het grappige is dat de meeste zich van de domme houden als ik zeg dat ik iedere dag bel maar nooit word teruggebeld door pico.
Ik vraag me af: is jou scooter ook nog gerepareerd of hebben ze hem zo weer terug gebracht?

hansstek
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 apr 2008 14:48

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door hansstek »

Bij mij was de accu elke keer leeg en starte hij niet meer, ook niet met de kick starter. Ik weet nu nog niet of het verholpen is. De mensen bij Matton zeggen van wel.
succes.

dodo55

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door dodo55 »

nou ik kan der over mee praten
mijn scooter is al twee keer naar maton gebracht voor reparatie
en de heren van pico zelfs een keer thuis gehad voor reparatie ik heb der 500 km op zitten en der gaat van alles stuk ik heb de postbank al op de hoogte gebracht .ik zie ook dat ze u geen pico scooters meer verkopen via rente punten het woord eens tijd om het bij kassa of radar aan te melden

r.degroot
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2008 18:20

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door r.degroot »

Beste klanten,

Tot mijn grote spijt lees ik deze berichten. Ik realiseer mij terdege dat wij dit zelf hebben veroorzaakt. Graag zou ik uw verhaal in een e-mail willen ontvangen zodat wij het probleem op kunnen lossen. Door priveomstandigheden hebben wij onze plicht jegens u verzaakt. U zult hoop ik begrijpen dat ik niet verder in detail kan treden.
Wij hebben uw klachten niet correct afgehandeld.

Wij zijn op dit moment bezig alle klanten te benaderen die een probleem met onze scooters, met onze organisatie en met ons persoonlijk hebben. Tevens hebben wij een enorme hoeveelheid reserveonderdelen gekocht die uiterlijk volgende week maandag 21 april bij ons arriveert. Vanaf dinsdag zijn er reeds afspraken gemaakt om de klanten te helpen.

Wij vragen u vriendelijk ons uw verhaal door te geven via email [email protected]. S.v.p. geef uw naam, telefoonnummer, e-mailadres, woonplaats en een uitvoerige omschrijving van uw probleem en we gaan dit vervolgens de komende dagen inplannen nadat wij u eerst persoonlijk telefonisch hebben benaderd.

Onze welgemeende excuses.

Picoscooters
Rogier de Groot
Directeur

dodo55

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door dodo55 »

nou we wachten je telefoontje af ik ben benieuwt hoe lang dat gaat duren

dodo55

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door dodo55 »

weer een nieuw numer der bij

voor klachten pico XXXX

hansstek
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 apr 2008 14:48

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door hansstek »

Ik ben gisteren nog gebeld door de afdeling rentepunten van de postbank. Die gaven mij aan dat dit een veel gehoorde klacht was. Ik haar deze site doorgegegeven voor eventuele ander bellers.

Zelf zal ik geen profijt meer hebben van de "betere" manier van werken omdat ik mijn scooter weer terug heb.
Hij start overigens goed maar de afstandsbediening doet niets meer op het alarm. Oftewel het alarm is uitgeschakeld volgens mij. Nou had ik al gehoord dat dat hetgeen was wat de accu leegtrok dus misschien vonden ze dit beter.
Mijn telefoonnummer is bij pico ruimschoots bekend dus als men er nog contact over wil opnemen dan hoor ik het wel.

hansstek
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 apr 2008 14:48

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door hansstek »


dodo55

Re: bereikbaarheidsproblemen Pico scooters

Ongelezen bericht door dodo55 »

Hij start overigens goed maar de afstandsbediening doet niets meer op het alarm. Oftewel het alarm is uitgeschakeld volgens mij. Nou had ik al gehoord dat dat hetgeen was wat de accu leegtrok dus misschien vonden ze dit beter.

als het goed is licht de zekering onder je zadel kapje aan de zijkant open maken ken je de zekering de zo weer in doen werkt alles weer

Gesloten