LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete vanwege 49 kilometer per uur in 50km zone

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Boete vanwege 49 kilometer per uur in 50km zone

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het einde van de bebouwde kom wordt wel aangegeven. Dat is voldoende, zie het RVV:

Artikel 21
Buiten de bebouwde kom gelden de volgende maximumsnelheden:

a. voor motorvoertuigen op autosnelwegen 130 km per uur, op autowegen 100 km per uur en op andere wegen 80 km per uur;
b. voor bromfietsen en gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor:
1. op het fiets/bromfietspad 40 km per uur;
2. op de rijbaan 45 km per uur;
3. op het fietspad, voor de hier bedoelde gehandicaptenvoertuigen, 40 km per uur;
c. voor gehandicaptenvoertuigen, uitgerust met een motor, en snorfietsen als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onderdeel e, subonderdeel d, van de wet op het trottoir of het voetpad 6 km per uur.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Boete vanwege 49 kilometer per uur in 50km zone

Ongelezen bericht door mahadma »

De laatste reactie van de vraagsteller was daan69 » 19 mei 2018 14:25, hij heeft herhaaldelijk (wettelijk) gefundeerd advies en of antwoord gekregen, Ik ben benieuwd naar zijn reactie nu.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Boete vanwege 49 kilometer per uur in 50km zone

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Gokje? Er komt geen reactie meer.
Hijzit zich in een hoekje te schamen omdat hij de verkeetsregels niet kent

daan69
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 mei 2018 00:24

Re: Boete vanwege 49 kilometer per uur in 50km zone

Ongelezen bericht door daan69 »

Het gaat mij er niet om wat op de borden staat, maar wat er op de boete staat.
Het vel wat je van het CJIB krijgt toegestuurd. Heb ik al uitgelegd, maar de aandacht komt steeds ergens anders te liggen.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Boete vanwege 49 kilometer per uur in 50km zone

Ongelezen bericht door newmikey »

daan69 schreef:Het gaat mij er niet om wat op de borden staat, maar wat er op de boete staat.
Het vel wat je van het CJIB krijgt toegestuurd. Heb ik al uitgelegd, maar de aandacht komt steeds ergens anders te liggen.
Wat er op dat vel staat is volkomen duidelijk:
"Overschrijding maximale snelheid binnen de bebouwde kom, met 4 km/h (feitcode VA004)
Gemeten snelheid:
52 km/h, 49 km/h na correctie
"

De maximaal toegestane snelheid van uw bromscooter is op die plek 45 (en is ook nergens hoger dan dat, op sommige plekken wel lager), u reed 52 en daar ging 3 af als meetcorrectie. U krijgt dus een boete voor 4. De wettelijke achtergrond hiervoor is u uitgelegd. De mededeling van het CJIB klopt als een zwerende vinger. Wat is daar nu niet duidelijk aan?

Ir. Benton Deus
Berichten: 43
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:48
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Boete vanwege 49 kilometer per uur in 50km zone

Ongelezen bericht door Ir. Benton Deus »

Ten eerste is de maximumsnelheid voor uw gele kentekenplaat voor brommer of brommobiel 45 kilometer.

Terecht werd u beboet en kreeg u de factuur van het CJIB. Betalen dús!

Ten tweede wat ik u wil meegeven is, neem een cursus Nederlands om taalvaardigheid op het gebied van werkwoorden in de verleden tijd onder de loep te nemen. Werkwoorden in de verleden tijd eindigen niet op -dt, enkel op een d, dús: reed, werd, vond e.d.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Boete vanwege 49 kilometer per uur in 50km zone

Ongelezen bericht door kuklos »

We gaan maar even je eerste bericht erbij pakken.
daan69 schreef:Waarom zegt men toegestane snelheid was 45 km/h als die daar voor alle verkeer 50 was?
In latere berichten wil je de wettekst zien dat zegt dat jij ongelijk hebt. Laat jij eens de wettekst zien waaruit blijkt dat de toegestane snelheid voor ALLE verkeer daar 50 is.

Jouw gedachtegang doortrekken levert op dat je met een vrachtwagen 130 kilometer per uur mag rijden op een snelweg waar je 130 mag.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Boete vanwege 49 kilometer per uur in 50km zone

Ongelezen bericht door witte angora »

kuklos schreef:We gaan maar even je eerste bericht erbij pakken.
daan69 schreef:Waarom zegt men toegestane snelheid was 45 km/h als die daar voor alle verkeer 50 was?
In latere berichten wil je de wettekst zien dat zegt dat jij ongelijk hebt. Laat jij eens de wettekst zien waaruit blijkt dat de toegestane snelheid voor ALLE verkeer daar 50 is.

Jouw gedachtegang doortrekken levert op dat je met een vrachtwagen 130 kilometer per uur mag rijden op een snelweg waar je 130 mag.
Of dat je met een brommer op de snelweg 130 mag.

v.d.Heyden
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Boete vanwege 49 kilometer per uur in 50km zone

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

daan69 schreef:Het gaat mij er niet om wat op de borden staat, maar wat er op de boete staat.
Het vel wat je van het CJIB krijgt toegestuurd. Heb ik al uitgelegd, maar de aandacht komt steeds ergens anders te liggen.
Tegen zoveel domheid valt niet te discussiëren.

v.d.Heyden

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Boete vanwege 49 kilometer per uur in 50km zone

Ongelezen bericht door kweenie »

daan69 schreef:Het gaat mij er niet om wat op de borden staat, maar wat er op de boete staat.
Het vel wat je van het CJIB krijgt toegestuurd. Heb ik al uitgelegd, maar de aandacht komt steeds ergens anders te liggen.
Wat op de boete staat is toch duidelijk en volledig juist? Je reed na correctie 4 km/uur harder dan de toegestane snelheid.

Dat jij de onjuiste aanname deed dat binnen de bebouwde kom de maximale snelheid voor 'iedereen' 50 km/uur is geeft eerder aan dat je de regels niet kent dan dat de omschrijving van de boete onjuist is.

stofzuigertje

Re: Boete vanwege 49 kilometer per uur in 50km zone

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn tachograaf laat op 1 schijf zien die ik in iets oudere Daf gebruikte dat 145 Km rijden mogelijk is!
Van Luxemburg naar Maastricht rijdende de helling af ging prima, mag niet maar kan wel!
Ik zag thuis 5 pieken boven de 120 Km en een top van 145 km.

Ook jou brommer mag daar op de Autoweg niet komen maar er zullen zeker hellingen in Zuid Nederland zijn binnen de bebouwde kom waar 80 Km haalbaar is... maar of je ook kunt remmen.

Ga maar lekker 69 rijden, en als het wel je geboortejaar is had je bij aangepaste wetgeving wegens voor elke brommer rijder ooit gratis af te halen AM bromfiets rijbewijs wel even in de kranten de aangepaste regels moeten doornemen!

Dat vele brommers en Scooters moeiteloos 80 Km halen betekende nog niet dat het legaal is!
U overtreed niet alleen de gereden snelheid maar ook de constructie snelheid en dat betekend zelfs langzaam rijdende je nog een risico loopt door de plaatselijke Politie naar de rollenbank gestuurd te worden en nogmaals een boete kan krijgen omdat hij harder kan dan.... 45 Km.

Charlotte68
Berichten: 73
Lid geworden op: 14 okt 2017 12:02

Re: Boete vanwege 49 kilometer per uur in 50km zone

Ongelezen bericht door Charlotte68 »

Het is niet voor alle verkeer 50 km. Ga maar eens met een tractor 49 km rijden op een 50 km weg. Kijk eens of je bekeuring krijgt. Ik weet zeker dat je dan ook een bekeuring krijgt.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Boete vanwege 49 kilometer per uur in 50km zone

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Daan, het is duidelijk dat je de waarheid niet wíl zien. Erg jammer dit.
Er zijn hier een stuk of 20 mensen die letterlijk allemaal het zelfde aan je proberen uit te leggen. Ik geef het nu op hoor. Wie niet horen wil moet maar voelen.

Misschien toch maar eens de verkeersregels gaan leren... en begrijpend lezen?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Boete vanwege 49 kilometer per uur in 50km zone

Ongelezen bericht door scontra »

Daan69 wil niets, maar dan ook helemaal niets aannemen of kan de uitleg, die hier meermaals is gegeven, niet begrijpen.
Het lijk mij dan ook dat elke poging daartoe zinloos is geweest en zal blijven.
Goed bedoelde raad aan Daan, betaal nou gewoon de terecht opgelegde boete en 'alles sal reg kom'.

stofzuigertje

Re: Boete vanwege 49 kilometer per uur in 50km zone

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Charlotte68 schreef:Het is niet voor alle verkeer 50 km. Ga maar eens met een tractor 49 km rijden op een 50 km weg. Kijk eens of je bekeuring krijgt. Ik weet zeker dat je dan ook een bekeuring krijgt.
Dan sturen ze de boete naar de nummer plaat dus Oranje Driehoek?

De MM BS 45 komt wel vaker voor.... dus die zullen ze ook niets sturen!
:mrgreen:

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Boete vanwege 49 kilometer per uur in 50km zone

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Nee dan zetten ze je aan de kant en krijg je hem op persoon

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Boete vanwege 49 kilometer per uur in 50km zone

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

witte angora schreef:Overigens vind ik het wel wenselijk dat brommobielen en scooters ook 50 zouden mogen op dit soort wegen, je houdt het overige verkeer zo op als je je braaf aan je eigen maximum houdt.
Precies! En op 70 km/uur wegen of 80 km/uur is het nog storender dat deze slechts 45 km/uur mogen rijden om een boete te voorkomen. En digitale flitsers houden alles precies in de gaten.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Boete vanwege 49 kilometer per uur in 50km zone

Ongelezen bericht door newmikey »

Cornelis7 schreef:
witte angora schreef:Overigens vind ik het wel wenselijk dat brommobielen en scooters ook 50 zouden mogen op dit soort wegen, je houdt het overige verkeer zo op als je je braaf aan je eigen maximum houdt.
Precies! En op 70 km/uur wegen of 80 km/uur is het nog storender dat deze slechts 45 km/uur mogen rijden om een boete te voorkomen. En digitale flitsers houden alles precies in de gaten.
En zo komt de onzin in de wereld! Wel eens brilletje opgedaan? Dan zal het je opgevallen zijn dat op 70/80km wegen geen bromscooters mogen rijden, een enkele uitzondering daargelaten.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Boete vanwege 49 kilometer per uur in 50km zone

Ongelezen bericht door kweenie »

Mogen bromscooters dan niet buiten de bebouwde kom rijden???

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Boete vanwege 49 kilometer per uur in 50km zone

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk dat een lesboek voor het theorie-examen goedkoper en minder tijdrovend is. En hem wellicht ook op andere hiaten in zijn kennis wijst.

Gesloten